Kirjoittaja Aihe: Hobitti | Wounded Heart, S, Kíli/Tauriel, in English  (Luettu 1600 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Title: Wounded Heart
Author: LillaMyy
Rating: S
Fandom: The Hobbit (movie trilogy)
Pairing: Kíli/Tauriel
Genre: angst
Disclaimer: I do not own the characters except the ones I’ve made up, and I don’t claim that this ever happened. Neither do I get any monetary profit for writing this. The bits in italics are direct citations from the film and therefore I do not own them.
Summary: This is a short drabble about longing.
Challenges: Kirjoita ja kommentoi (Tauriel) and Mittanauhallinen tarinoita (senttimetri)
A/N: I needed to somehow clear my head after seeing the movie because of (among other things) this one scene and this is my way of doing just that.



Wounded Heart

”If this is love, I do not want it” Tauriel told Thranduil as she held her dead dwarf in her arms.
“Take it from me, please”, she pleaded in anguish. She didn’t want to feel this kind of pain.
”Why does it hurt so much?” she continued. Of all the pain she could be feeling, right now she only felt the pain of being left behind.
“Because it was real”, was the only thing that her king said.

It seemed like only a few hours ago when Kíli had asked her to go with him, but she had refused. And now she was holding his body. By now she almost wished that she had never laid her eyes on the dwarf, but it was too late to ask for that. The damage had already been done. She was wounded; her heart was wounded. Tauriel wondered if it would ever heal. She knew that her king had long suffered from the death of his wife. Would life be the same for her now that she had lost her first and possibly only love? Would she ever find love again? Did she even want to, or would it feel like betraying Kíli?

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 783
  • Not killing people is really hard.
Vs: Hobitti | Wounded Heart, S, Kíli/Tauriel, in English
« Vastaus #1 : 14.09.2015 20:34:06 »
(Aion nyt kommentoida suomeksi koska en varmaankaan löydä sanoja edes omalla äidinkielelläni saati sitten että englanniksi...)

Voi eiiiiii yyyhyhyh MIKSI kirjoitit tällaisesta kohtauksesta, en ehkä kestä koska ääää! Niin surullista ja voi ei, Kilin kuolema oli leffassa ehkä surullisinta ikinä, miksi sun piti vielä sen lisäksi kirjoittaa siitä, että joutuisin muistelemaan sitä vielä enemmän?! Senkin ilkimys! Ja vielä näin nätisti ja suloisesti kirjoitettu teksti eiiii en ehkä oikeasti nyt kestä! Oon yleensä älyttömän huono lukemaan englanninkielisiä tekstejä, koska en vaan jaksa keskittyä, mutta tää oli sopivan lyhyt ja noh, oli vain pakko lukea kun kerran avasinkin tän. Nyt vähän kyllä kadun, koska kirjoitat englanniksikin niin kauniisti, että saan kauheita alemmuuskomplekseja tästä.

Niin eli tuota. Saatoin ehkä tykätä. Tää oli herkkä ja kaunis ja vaikka saankin niitä alemmuuskomplekseja niin toivon silti, että kirjoitat joskus lisää tällaista kauneutta englanniksi, jotta voin alemmuuskompleksoida lisää <3
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti | Wounded Heart, S, Kíli/Tauriel, in English
« Vastaus #2 : 15.09.2015 10:28:26 »
Lauchuo: Ääää, anteeksi, mä todella tiedän, että se kohta satuttaa, mutta just sen takia mun piti purkaa omaa angstiani jotenkin, hence this was born. Nononono, ei mitään alennuskompelekseja siellä nyt, koska mä saan niitä pikemminkin sun teksteistä! Äää, sun kommenttisi sai mut nyt kyllä niin sekaisin, etten oikeastaan edes tiedä, mitä siihen pitäisi vastata, joten öööö... KIITOS IHAN ÄLYTTÖMÄSTI! Kirjoitin tämän uudelleen varmaan viiteen kertaan ennen kuin olin tyytyväinen siihen, joten oikeasti, kiitoksia, mahtavaa, että se viimein toimii! :-*

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Ricolette

  • ***
  • Viestejä: 509
Vs: Hobitti | Wounded Heart, S, Kíli/Tauriel, in English
« Vastaus #3 : 09.10.2017 19:34:37 »
Hobitti on mulle fandomina vähän vieras. En innostunut leffoista kovin paljoa, vaikka kirja toki on kovin rakas. LotR on paljon tutumpi ja tärkeämpi, mutta jotenkin olen pysytellyt etäällä kaikista Keskimaa-ficeistä. En ole jotenkin osannut upota niihin. Mutta joka tapauksessa, kun maailma ja hahmot ovat tuttuja, tähän oli helppo tarttua näistä tietyistä varauksista huolimatta. Tämä siis jonkinlaisena taustaselvityksenä. :D

Kääpiö-haltia-suhteet on samaan aikaan jotenkin tosi awkward ja vaikea käsittää mutta sitten toisaalta tosi kiehtovia. Ehkä se on se täydellinen vastakohtaisuus joka tavallaan aiheuttaa molemmat fiilikset. Muistan leffoja katsoessani olleeni vähän että hui kamala mikäs juttu tämä on, mutta tämä ficci oli niin söpö, ettei se niin mahdottomalta tunnukaan.

Tässä ollaan kyllä suurten tunteiden äärellä! Ja jotenkin haltiana olon ja ikuisen elämän kamaluuden ytimessä. Tunteiden purkautuminen epätoivoisella kyselyllä tuntui uskottavalta ja ymmärrettävältä. Mutta ehkä tämän tekstin lyhyys ja se, että kyseisestä leffakohtauksesta ei mulla ole tarkkaa mielikuvaa, aiheuttivat sen, että tämä jäi vähän etäiseksi. En ihan tavoittanut kaikkea sitä tuskaa. Luulen, että pidempi teksti, jossa olisi vähän kuvattu tilannetta, ehkä parin historiaa, tulevaisuutta ilman rakasta ym. olisi toiminut ainakin mulle paremmin.

Kieli on kaunista ja selkeää. Ja mulle tuli nyt kyllä aika kova Keskimaan kaipuu. <3 Ehkäpä voisin katsoa jonkun niistä Hobitti-leffoista. Tai sitten menen lukemaan sun vähän pidempiä ficcejä aiheesta. Olipa siis onni, että Vaihdokkaat heittivät mut Kílin ja Taurielin ääreen. Kiitos tästä pienestä ficistä!
It takes a lot to give, to ask for help
To be yourself, to know and love what you live with
(Damien Rice)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti | Wounded Heart, S, Kíli/Tauriel, in English
« Vastaus #4 : 10.10.2017 18:16:15 »
Ricolette: Hienoa, että kuitenkin kommentoit vähän vieraampaakin fandomia (miten musta jotenkin tuntuu, että kaikki mun vaihdokas-ficcit meni fandomia vähemmän tunteville? :'D)! Myönnän, että minullakin meni hetkinen päästä sinuiksi Hobitti-elokuvien kanssa, mutta sitten upposinkin vähän liiankin syvälle siihen suohon. :D LotR toki on edelleen paljon tärkeämpi, mutta silti. Näihin ficceihin puolestaan lähdin Hobitin kautta (varmaan juuri, koska se ei ole itselleni niin tärkeä), ja sitten levittäydyin siitä puoliksi jopa vahingossa kauemmaksi. :D Kääpiö-haltia-suhteen on varmaan osaksi just tuon ikuisen elämän kamaluuden takia just niin kovin vaikeita, kun vaikka kääpiöt elääkin ihmisten vinkkelistä pitkään (200+ vuotiaiksi), niin haltioille sekin on vaan pieni hetki. Puhumattakaan siitä, että itse ajattelen niin, että kääpiöt elävät enemmän hetkessä just sen takia, että he kuitenkin kuolevat joskus, kun taas haltiat voi viettää vaikka viikonkin ihan vaan ollen ja möllöttäen, kun he elävät ikuisesti. (: Tämä on kyllä aivan kamalan lyhyt, mutta itse olen aina tämän kohtauksen äärellä ihan hätää kärsimässä, niin en pystynyt pidempään. Harmi siis, että tämä jäi sinulle vähän etäiseksi. Kiitoksia kuitenkin kehuista ja kommentista! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid