Kirjoittaja Aihe: Älä kurki rajan taa (oonhan mäkin tässä) | S | slash, draama | Eeli/Tino  (Luettu 2017 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Nimi: Älä kurki rajan taa (oonhan mäkin tässä)
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: elämää pohdiskeleva draama, slash
Paritus: Eeli/Tino
Haaste: Vuosi raapalehtien V
Sanamäärä: 350

A/N: Heips. Tällaista vähän pohdiskelevampaa tekstinpoikasta tänään. Ajattelen pojat (eh, miehet?) tässä yli 20-vuotiaiksi. He ovat jollakin ulkomaanmatkalla, mutta aurinkorantojen sijaan (tai niiden lisäksi, who knows) vähän erilaista lomanviettoa :>



Älä kurki rajan taa (oonhan mäkin tässä)

”Varovasti”, Eeli sanoo mulle, kun astun jyrkänteen reunalle ja katson alas pudotukseen. Se on pitkä ja ehdoton. Jos tuossa ei lähde henki, niin ainakin kroppa on niin palasina, että sitä varmaan toivoisi olevansa kuollut. Lenkkarit lipsuvat irtokivissä ja mulla on aivan helvetin huono tasapaino. Nautin tästä sydäntä kokeilevasta pelosta, että mitä jos. Elämän hauraus on mielipuolista. Joskus pitää pakottaa itsensä sen eteen, hengittää syvempään, kuulla tuulen humina ja tuntea, ettei tuon tyhjyyden ja minun välillä ole mitään. Se on kuin vilkaisu rajan taakse, jonne kukaan ei uskalla kauaa tuijotella.

Ojennan käteni ja ankkuroin itseni Eeliin, koska kuolema ei ole tyyppi, jota välittäisin kosiskella. Tunnen, miten sen sormet kietoutuvat napakasti ranteeni ympärille. Eeli pitää musta kiinni. Annan sen vetää mut takaisin. Me mennään takaisin turvanauhan toiselle puolen, mutta ei ihan niin vaivihkaa kuin ollaan luultu. Matkaopas näkee meidät ja saa kohtauksen, mutta mä vaan pidän Eelin käden omassani ja esitän, etten kuule tai huomaa. Me tönitään muita turisteja ja piiloudutaan portaiden syvennykseen. Mun sydän jyskyttää hullunlailla.

Eeli laskee kätensä mun niskaan ja hyväilee sormillaan takaraivoa. Se ei kysy, että mitä vittua toi oli olevinaan, Tino? Katson Eelin harmaita silmiä ja näen ne eri tavalla, kirkkaampina ja kauniimpina kuin hetki sitten. Aivan kuin joku olisi pyyhkinyt mun silmälinssejä puhtaammiksi ja maailmassa on oikeasti tuhansittain eri sävyjä, jotka mä näen hetken verran selkeästi. Hymyilen. Tää tuntuu hyvältä.

”Sä oot kaunis”, kerron Eelille, koska sitä se on. Näkisinpä sen aina näin. Osaisinpa arvostaa sitä joka hetki sillä tavalla kuin Eeli sen ansaitsisi, mutta me turrutaan liian helposti. Se on yleisesti turhan hyväksytty normi. Mä tykkään enempi tästä, kun näen kristallinkirkkaasti kaiken upean, mitä mulla on. Tiedän kuitenkin, etten ole muita parempi. Sydän rauhoittuu, värit himmenee ja mä elän (mukamas) ikuisesti.

”Älä ota tota tavaksi”, Eeli sanoo. Vaikka se hymyilee, tiedän, että se on tosissaan. Vaikka itse nautin hetken vaarallisuudesta, ymmärrän, ettei se toisen silmin ollut aivan yhtä kiehtova tilanne, todennäköisesti päinvastoin.

”Anteeksi”, mutisen ja mua vähän hävettää.

”Mm, kyllä mä tajuun”, Eeli sanoo ja halaa mua, ”oot mulle vaan niin rakas.”

”Säkin mulle”, kuiskaan ja mun sydän hakkaa, koska tän erityisempää ei voi olla.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2018 14:08:15 kirjoittanut Sokerisiipi »

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Kiehtovaa! Tuollaiseen Tinon tunnetilaan pääsi aika hyvin sisään sun eläväisen kuvailusi kautta ja se oli hienoa. Välillä sitä haluaa olla siinä rajalla, ei ihan kummallakaan puolella tai sitten molemmilla ja siitä tässä tekstissä taisi ollakin kyse. Pohdiskelu on lähes aina tosi antoisaa ja ajatusmaailmaa avartavaa kuten tavallaan tässäkin tapauksessa. Itsekin on tullut mietiskeltyä tuota aihetta moneen otteeseen, mutta se viehätys piilee siinä ettei kyseinen aihe ole ikinä liian vanha käsiteltäväksi. Harva aihe on! Näkökulmien kannalta myös Eelin läsnäolo oli tärkeää, juurikin siksi ettei hän päässyt mukaan tuohon Tinon ajatukseen vaan keskittyi pitämään toisen turvassa. Noin sen kuuluu mennäkin, kun toinen on rajalla niin toisen pitää vetää hänet takaisin sieltä aina jossain vaiheessa. Tätä pohdiskelua kevensi kivasti tekstin loppupuolisko, jossa juostiin opasta karkuun ja ehdittiin vielä haliakin vähäsen. :') Kiitos viihdyttävästä raapaleesta!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Kommenttikampanjasta päivää!

Tämä oli tosi kiehtova. Kuvaillut Tinon tunnetilaa tosi kauniisti ja sen kautta pääsi tarinan sisään helposti. Minulle tarina oli hieman sekava, koska olen tottunut lukemaan mennessä aikamuodossa, joten nykyisen muodon lukeminen oli minulle hieman outoa. Tää oli kuitenkin tosi viihtyisä raapale, ja pohdiskelu omasta elämästään teki siitä mielenkiintoisen.

Kiitos lukukokemuksesta❤️

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Orenji: Kiva, että Tinon fiilikset oli samaistuttavia. Ihanaa, että pohdiskelu ja pohdiskelun aihe oli mieleen! Eelin rooli on juurikin tuo, olla Tinon tuki ja ankkuri. Kiitos kommentista!

Cedarella_Riddle: Aikamuodot vaihtelee teksteissäni, mutta kyllä mäkin pääosin kirjoitan imperfektissä. Mukavaa, että pääsit Tinon fiiliksiin ja viihdyit tämän parissa. Kiitos kommentista!