Kirjoittaja Aihe: Dragon Age Inquisition: Uusintaottelu, S, Lavellan/Cullen  (Luettu 2657 kertaa)

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Otsikko: Uusintaottelu
Kirjoittaja: Subbe93
Fandom: Dragon Age: Inquisition
Genre: Draama
Ikäraja: S
Päähenkilöt: Lavellan/Cullen
Tiivistelmä: Viimeksi, kun he olivat pelanneet, Ellana oli jollain ihmeen kaupalla onnistunut voittamaan. Miten, se oli hänelle vieläkin mysteeri. Nyt oli uusinnan paikka.
Vastuunvapaus: Dragon Age kuuluu BioWarelle.
Haaste: Spurttiraapale, sana: Vihreä
A/N: Joku joskus jossain pohti, osaako haltijat pelata shakkia. Kyseenalaistin sen hieman itsekin, mutta ehkä he osaavat. Tai ketä tietää, ehkä Cullen vain päästi vastustajansa ensimmäisellä kerralla helpolla ;)


Uusintaottelu

Nuori haltijanainen veti syvään henkeä sulkiessaan hetkeksi silmänsä. Aurinko paistoi suoraan hänen kasvoilleen. Oli niin rauhallista ja rentouttavaa. Oli vaikea uskoa, että vain viikkoja sitten he kaikki olivat olleet vaarassa.

Tai sanottiin, että vaara vaani joka kulman takana, mutta Ellana ei jaksanut juuri nyt murehtia sitä. Hän halusi hetken olla, rauhoittua ja nauttia siitä, mitä oli.

”Sinun vuorosi”, tuttu ääni huomautti. Ellana avasi silmänsä ja käänsi katseensa vastapäätä istuvaan komentaja Culleniin. Mies hymyili toisella suupielellään.

Nainen laski katseensa heidän välissään olevaan shakkilautaan. Viimeksi, kun he olivat pelanneet, Ellana oli jollain ihmeen kaupalla onnistunut voittamaan. Miten, se oli hänelle vieläkin mysteeri. Nyt oli uusinnan paikka.

Haltija yritti hahmottaa, mitä Cullen oli tehnyt. Sen siitä sai, kun ei seurannut peliä. Ellanalla ei ollut mitään hajua, mitä mies oli siirtänyt.

Hän siirsi ratsuaan – se näytti parhaimmalta vaihtoehdolta. Sitten hän nosti katseensa, ja kohtasi miehen katseen. Huulilla lepäsi vieläkin se toispuolinen hymy.

”Mitä?”

Cullen hymähti. ”Olit ajatuksissasi.”

Mies tunsi naisensa liian hyvin.

Ellana hymyili leveämmin ja suuntasi katseensa sisäpihaan. ”Tajusin vain, miten kaunista ja rauhallista täällä on”, hän sanoi lopulta. ”Ihan kuin koko sotaa ei olisi ollutkaan. Linnut laulavat, kaikki kasvit vihertävät kauniisti…”

”Eivät kaikki”, Cullen keskeytti, eikä Ellana ehtinyt kuin vilkaista miestä, kun tuo jo osoitti katseellaan kärsinyttä puskaa.

Ellana irvisti nähdessään lehdettömän kasvin.

”Inkvisiittorina vaadin, että teemme asialle jotakin”, hän ilmoitti, heilautti kättään kasvin suuntaan, ja pian pienet lumihiutaleen muotoiset vihreät tähdet leijailivat kohti kasvia. Hitaasti sen oksat ryhdistäytyivät lehtien puhjetessa koko kauneuteensa.

Hän kääntyi Cullenin puoleen. ”Näitkö?”

”Näin”, mies vastasi silmäillen jo vihertävää puskaa. Sitten hän käänsi katseensa Ellanaan. ”Olet kyllä ihmeellinen nainen.”

Ja hymy haltijan kasvoilla viekastui. ”Ja voin näyttää sinulle muutaman muunkin ihmeen.”

Cullen kallisti hieman kiusaantuneena päätään. ”Yritätkö… harhauttaa minua?”

”Ehkäpä, arvon komentaja”, Ellana vastasi hymyillen viehkeästi. Hänen ei tarvinnut edes vilkaista pelilautaa tietääkseen, että tulisi häviämään. ”Ehkäpä.”

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 229
  • © Ingrid
Vs: Dragon Age Inquisition: Uusintaottelu, S, Lavellan/Cullen
« Vastaus #1 : 28.08.2015 20:07:57 »
Aww. Olipa söpö.

Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä Cullen-romanssin jäätävää suosiota -- okei, Cullen on söpö joo, mut silti sen tyhmät ennakkoluulot on tyhmiä. Liputan naisinkvisiittorille Blackwallia, koska se on vaan niin traaginen. Okei okei, kuitenkin tykkäsin tästä kuitenkin, koska herranjumala suomenkielistä DA-fanfictiota!!!  Oon niin fiiliksissä tästä fandomista ja pelailen kaikkia pelejä vaan uudelleen ja siis tsiisus kun oon odottanut ihmisiä tähän, jee.

Tää oli tosi simppeli ja arkinen, kiva ja hymyn kasvoille tuova! Toivon vaan, että olispa tää ollut pidempi. :c Haluan aina lisää pituutta, mutta tässä erityisesti. Tässä oli kaikki oikein mallikasta kielellisesti ja näin, mut tää oli sisällöllisesti aika tyhjä. Tää kohtaus olisi voinut vaikka jatkua tai olla ehkä jopa osa isompaa kokonaisuutta, idk. Nää on vaan tällasia ajatuksia, jotka heräsi.

Toivottavasti kirjoittelisit lisää, mulla on kyltymätön nälkä! Kiitos. ♡

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Dragon Age Inquisition: Uusintaottelu, S, Lavellan/Cullen
« Vastaus #2 : 28.08.2015 21:27:23 »
Oh... My.... God.... KOMMENTTI!!!

Onneksi olkoon! Olet ihan ensimminen ihminen(/haltija/kääpiö/qunari/mikä sitten oletkin), joka ikinä on kommentoinut mitään mun DA-ficiä! Tai ehkä se johtuu siitä, että kirjoitan vääristä hahmoista? Who knows, mutta kirjotanpa silti!

Mä nyt en tartu tuohon romanssi-asiaan sen kummemmin :D Olen itsekin kyllä huomannut, että vissiin Cullen on aika monen suosikki (mikä toisaalta minua itseäni ärsyttää jollain tavalla ^^'), mutta minusta Cullen on vain ihana, ja jotenkin pidän hänen menneisyydestään, tietynlaisesta rauhallisuudesta, yms. Ja varsin hauskaa/söpöä kaikesta tekee juuri se, kun inkvisiittori on vieläpä se maagi ;) Mutta makuasioita, ja niin edelleen, ei nyt tartuta siihen.

Simppeli ja arkinen tämä onkin, ja voin kertoa, että oli lähellä, etten jättänyt julkaisematta. Tai siis kuten sanoit, tässä ei ole mitään sisältöä. Tai sitten olisin jatkanut jotenkin, mutta koska Spurttiraapale -haaste vähän rajoitti, enkä keksinyt oikein mitään muutakaan "äkkiseltään" sanaan "vihreä", niin päätin julkaista tämän. Olen ennemminkin pidempien ficien kirjoittaja, mutta koska nyt olen Spurttiin osallistunut, niin olen itsepäisenä yrittänyt saadaa raapaleita kasaan (tässä tapauksessa triplan).

Mutta silti tosi ihanaa, että luit tämän ja kommentoitkin vielä! Teit minusta toooooodella onnellisen ♡ :) Ja todennäköisesti kirjoitan lisää. Toivottavasti ensi kerralla on vähän "parempaa" luettavaa :D
Iso kiitos vielä ♡

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

hedge14

  • Tähtikavaltaja
  • ***
  • Viestejä: 386
Vs: Dragon Age Inquisition: Uusintaottelu, S, Lavellan/Cullen
« Vastaus #3 : 18.09.2015 16:09:29 »
Oi. Tämähän on aivan ihana. <3 Olet tosi hyvin saanut aikaan hyvän mielen tunnelman tähän ficiin.  Jo pelkkä shakinpeluu sai hymyn huulelle, ja aivan puskasta tullut puskakohtaus sai hymyn vain levenemään. Olin unohtanut että ykkösessä (ja kakkosessa Merrillillä(Hui! Kuinka tuo taipuu?)) oli Keeper-taitopuu. Sopii tosi somasti Lavellanille. :) Jotenkin tykkäsin myös siitä, että tällä kertaa Lavellan on häviöllä vaikka Inkvisiittori pelissä voittaakin, jos pelaa tosissaan. Ehkäpä se kuvaa niin hyvin sitä, että Inkvisiittori on vihdoin päässyt rentoutumaan.

Kaiken kaikkiaan siis tosi kiva fic. Ehkäpä minäkin valitsen Cullenin seuraavalla peluukerralla! :)
Sit back, no song is written, It’s nothing you thought of Yourself
It’s just a ghost, came unbidden
To this house

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Dragon Age Inquisition: Uusintaottelu, S, Lavellan/Cullen
« Vastaus #4 : 20.09.2015 20:50:54 »
Kiva kuulla, että pidit tästä :) Ja tosiaan, tulihan tuo puska vähän puskasta :'D
Joo, en tosiaan muista, mistä tumblrin syövereistä löysin jonkun fanartin tai vastaavan, jossa joku oli piirtänyt haltija inkvisiittorinsa pelaamaan Cullenin kanssa shakkia ihan miten sattuu (Cullen oli ihmeissään, miten Lavellan oikein teki, että oliko hän missannut jotain, ja Inkvisiittori puolestaan ihmetteli, ettei hänellä ollut mitään hajua, miten sitä peliä pelataan, mutta oli liian "ylpeä" myöntääkseen sitä), ja siinä oli samassa sitten pohdinta, osaako haltijat pelata shakkia :D Ihan kiinnostava kysymys, jopa minusta.
Mutta jokainen tulkitkoon omalla tavallaan! Ei tuokaan ole mielestäni huono, että häviö kuvaisi rentoutumista. Itse asiassa ihan kiva ajatus :)

Iso kiitos kommentista <3

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Vargynja

  • Subject Zero
  • ***
  • Viestejä: 66
  • Fuck your feeling
Vs: Dragon Age Inquisition: Uusintaottelu, S, Lavellan/Cullen
« Vastaus #5 : 20.12.2015 22:05:24 »
Hyvin kuvailtua ja hahmot hallussa. Ehkä itse tykkään pelata vähän ilkeillä ja humoristisilla hahmoilla niin toi puskan (sana tökkii muuteen kauniissa tekstissä pahasti silmään) niin tälläinen suloisuus on mulle liian vaaleenpunasta. Pelasin kyllä romantikkona Cullen-romancen läpi ja olin aina pakahtua siitä kuinka äijä se mies vaan osaa olla kaiken söpöytensä alla. Tekstistä välittyy kivasti kaksikon välinen suhde ja tilanne on ihanan raukea ja turvallinen kaiken pahan jälkeen.

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Dragon Age Inquisition: Uusintaottelu, S, Lavellan/Cullen
« Vastaus #6 : 30.12.2015 20:07:32 »
Cullen on tosta jotenkin just ihana, et se on kauheen söpö ja herttanen, mut silti kumminkin semmonen äijä :3 Ja sit ku se vaivaantuu.... aaaaws!

Hyvä kun sanoit tosta puskasta! Voisinkin korjata sen, ei oo ehkä paras sana tuohon. En oo ite huomannutkaan (kun en kestä lukea omia juttujani kauheen moneen otteeseen).

Kiitos täälläkin kommentistasi! Teit elämästäni paremman kommenteillasi ^^

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: Dragon Age Inquisition: Uusintaottelu, S, Lavellan/Cullen
« Vastaus #7 : 15.04.2016 14:38:57 »
Tämäpä oli suloinen. Hauska pieni kuvaus, jossa ei kamalasti tapahtunut, mutta ei sitä aina sen kummempia tapahtumia tarvitsekaan. Tämä toimi hyvin tällaisenaan. Näiden kahden välinen flirtti oli tosi suloista, varsinkin kun Cullen ei tuntunut olevan ihan perillä siitä missä mennään.

Tykkäsin alunperinkin hirveästi siitä shakkikohtauksesta, yksi parhaita hetkiä koko pelissä. En ollut sitä ennen kauheasti välittänyt Cullenista, mutta se sai mut lämpenemään sille. Cullen oli vaan hirveän herttainen, kun oli vähän hämillään koko tilanteesta.

Nätti teksti kaiken kaikkiaan. Sai mut hymyilemään  :D

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros