Kirjoittaja Aihe: Amour Sucré: Tulevaisuus kysymysten päässä (S, Alexy/Kentin, oneshot)  (Luettu 1788 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Tulevaisuus kysymysten päässä
Author: Larjus
Fandom: Amour Sucré
Chapters: oneshot
Pairing: Alexy/Kentin
Genre: dialogi, slash, wtf
Rating: S
Warnings: Epämääräistä ja -loogista jutustelua kahden idiootin välillä
Disclaimer: Alexy ja Kentin ovat ChiNoMikon ja Beemoovin. Tää niiden välinen hölinä on mun aivojeni tuotosta.
Summary: Alexy pohtii parisuhteensa tulevaisuutta.

A/N: Ilta Kenlexy-pöllyissä, ja sitten meen suihkuun. Alan käymään mielessäni keskusteluja Alexyn ja Kentinin välillä. About tämä on lopputulos.
Lisäksi mua inspiroi Incorrect MCL:n Alexyn quote Kentinistä (”I want to have his adopted babies”), joka on alunperin Scott Pilgrimistä.

Osallistuu Dialogihaasteeseen #6.

Ja mwahaha, Subbe93! S-tason Kenlexyä! *leijuu*




Tulevaisuus kysymysten päässä


”Kentin, milloin sinä ajattelit kosia minua?”
”...Anteeksi MITÄ?”
”Milloin aiot kosia minua?”
”Miksi minun pitäisi kosia?”
”Etkö sinä muka halua mennä naimisiin kanssani?”
”Nyt taisin pudota kärryiltä... Alexy, missä vaiheessa muka olen sanonut, etten halua kanssasi naimisiin?”
”No haluatko?”
”Ei avioliitto ole vielä ajankohtainen asia minulle. Täytinhän vasta vajaa kuukausi sitten kaksikymmentä! Naimisiinmeno saa luvan odottaa useamman vuoden.”
”Mutta haluatko?”
”No... Haluan. Mutta en vielä.”
”Kositko minua sitten, kun avioliitto on sinulle ajankohtainen?”
”Edelleenkin, miksi minun pitäisi kosia sinua?”
”Ei sinun tarvitsekaan. Itse asiassa minä kosin sinua.”
”Ja milloin sinä niin ajattelit tehdä?”
”Itse asiassa tein jo. Juuri äsken.”


**


”Kentin, kun me menemme naimisiin, täytyykö toisella meistä olla häämekko ja huntu?”
”Mitä helvettiä sinä taas selität?”
”No ainahan avioparista toisella on hääpäivänä huntu ja rimpsuinen mekko.”
”Ei todellakaan ole. Sitä paitsi, morsiamet käyttävät mekkoja, eli naiset. Tietääkseni meistä ei kumpikaan ole nainen.”
”Niin no...”
”Sinä olet kyllä taas kerran pihalla kuin lumiukko. Jos kaksi miestä menee naimisiin, he eivät käytä mekkoja!”
”Onko se kiellettyä?”
”Älä nyt väitä, että sinun mielestäsi jommallakummalla meistä on häissämme oltava mekko ja huntu.”
”No... en väitäkään, mutta...”
”Melkein jo arvaan, mitä aiot sanoa. No, minun vastaukseni siihen: Jos ilmestyt vihkimistilanteeseen mekossa TAI hunnussa – tai mikä pahempaa, molemmissa – saat kyllä mennä naimisiin ihan keskenäsi.”
”No sopiiko, jos kakun hääparista toisella on mekko?”
”Ihan sama. Mutta se esittää sitten sinua.”


**


”Mitä luulet, suostuukohan Armin olemaan bestmanini, kun menemme naimisiin? Vai voiko hän olla meidän molempien? Voiko toinen olla ilman? Pitäisikö pyytää jotakuta muuta?”
”Taas kerran sinä mietit liikaa asioita, jotka eivät ole piirun vertaa ajankohtaisia.”
”Armin varmaan loukkaantuu, jos en pyydä häntä. Vaikkei hän suostuisikaan.”
”No ainahan sinä voit kysyä jotakuta muutakin.”
”Kyllä oman veljen bestmaniksi pitää aina suostua. Mutta sitten sinä olisit ilman.”
”Mitä me edes kahdella bestmanilla tekisimme?”
”Sinua varten täytyisi pyytää jotakuta muuta...”
”Ja sinä et taaskaan kuuntele minua.”
”Vaikka Nathanielia... Tai Castielia...”
”EI!”
”Mitä nyt?”
”Ennemmin hyppään kerrostalon katolta kuin otan Castielin bestmanikseni!”
”Väitätkö sinä, että pelkosi Castielia kohtaan voittaa rakkautesi minua kohtaan?”
”Ei niitä voi vertailla! ...Ja hei hetkinen! E-en minä p-pelkää Castielia! En ole koskaan pelännyt!”
”Et toki, muuten vain aina lasket allesi pelkän Castielin nimenkin kuullessasi.”
”...Ja joku saakin sitten ihan muuten vain tyytyä oikeaan käteensä tänä iltana...”
”MITÄ!? Hei, tuo on epäreilua!”


**


”Kentin, haluatko sinä lapsia? Sitten joskus tulevaisuudessa?”
”Hmm... Itse asiassa haluaisin mutta toisaalta en kokisi elämääni merkityksettömäksi tai tyhjäksi, jos en koskaan lapsia saisi.”
”Ai. Minäkin haluaisin lapsia. Sinun lapsesi.”
”Alexy, tämä ei varmaan tule sinulle yllätyksenä – ainakin syvästi toivon niin – mutta me kaksi emme voi saada yhteisiä lapsia.”
”Haluaisin sinun adoptoidut lapsesi.”
”Ai nyt me olemme jo adoptoimassa lapsia... Se on pitkä prosessi.”
”Mutta ei mahdoton. Minä ja Armin olemme siitä elävä todiste!”
”Se on kyllä totta.”
”Toivottavasti ne lapset perisivät sitten korkeat poskipääsi ja vihreät silmäsi.”
”...Alexy, jos adoptoisimme lapsia, he eivät perisi meiltä mitään. Paitsi rahaa ja mitä nyt ikinä testamenttaisimmekaan heille.”
”Testamenttaa heille sitten kasvonpiirteesi. Ja jumalaiset pakarasi.”
”...Eiköhän tämä keskustelu ollut tässä.”
« Viimeksi muokattu: 05.11.2020 15:24:49 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :) Valitsin tämän tekstin listauksestasi, koska minun alkoi tämän nähdessäni tehdä mieli lukea dialogia ja tulevaisuuspohdintaa ja tällä ei vielä ollut kommentteja.

Minusta on hauskaa, miten välitön ja suorasukainen Alexy on. Hän heittää tuosta noin vain kysymyksiä naimisiinmenosta, häiden toteutuksesta ja lastenhankinnasta, vaikkei vielä välttämättä ollakaan suhteessa ihan niin pitkällä. Jotenkin virkistävää, miten hän uskaltaa tuoda ajatuksensa julki sen sijaan, että pyörittelisi niitä hiljaa mielessään, ja kyllähän niiden ääneen lausuminen kertoo varmaan siitäkin, miten sitoutunut Alexy on suhteeseen ja miten luottavainen hän on sen tulevaisuutta kohtaan.

Kentin puolestaan on ihanasti jalat maassa ja siten tasapainottaa Alexyn laukalle lähteviä pohdintoja. Kentin vaikuttaa suhtautuvan välilllä jopa vähän ärtyneesti ja yrmysti, mutta silti rivien välistä voi lukea kiintymystä Alexya kohtaan ja sitoumusta suhteeseen, mikä on ihanaa. Molemmat ovat omanlaisiaan tyyppejä, ja siinä missä toiselle on luontevaa miettiä asioita, jotka eivät ole vielä ajankohtaisia, toinen eläisi ehkä mieluummin tässä ja nyt. Kuitenkin he vaikuttavat lopulta olevan samalla sivulla keskenään ja täydentävän toisiaan hyvin!

”No sopiiko, jos kakun hääparista toisella on mekko?”
”Ihan sama. Mutta se esittää sitten sinua.”
Aww molemmille. :D Hyvä kompromissi, ja toimivat parisuhteethan tunnetusti rakentuvat hyville kompromisseille!

Tykkään tämän dialogin rakenteesta ja siitä, että jokaisessa keskustelupätkässä on oma aiheensa, joka ikään kuin mukailee suhteen tyypillistä elinkaarta, kun ensin on puhetta naimisiinmenosta, sitten häistä ja lopuksi lapsista. Toivotaan, ettei kaikki jää pelkäksi unelmoinniksi vaan realisoituukin lopulta, ainakin jossain määrin!

Kiitoksia tästä hauskasta dialogista, tämä piristi iltaani! :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Waulish: Hauska kun kaivelet esiin näitä vanhempia tekstejä :D En yhtään pane pahakseni, koska on kiva palata itsekin näihin taas pitkästä aikaa! Tämä ei ole edes painunut ihan unholaan mielestäni, vaikka eihän sitä kaikkea kirkkaasti muistakaan.

Alexy ja Kentin on persooniltaan hyvin erilaiset, ja kiva että se tuli hyvin ilmi pelkän dialoginkin myötä. Alexyn ajatuksenjuoksun vauhdissa ei ole aina helppo pysyä mukana, ja ei mikään ihme, että Kentinin kärsivällisyys on välillä koetuksella, mutta kyllä siellä todellakin on se bongaamasi kiintymys ja sitoutumishalu mukana :3 Kaikille ei tosiaan ole luontevaa suunnitella ja miettiä asioita hirveästi etukäteen, vaikka joillekin se on todella tärkeää. Oot ehdottoman oikeessa tossa, että erilaisista persoonista huolimatta Alexy ja Kentin nimenomaan täydentävät toisiaan, ja just siksi heillä niin hyvä suhde onkin :3

Lainaus
Tykkään tämän dialogin rakenteesta ja siitä, että jokaisessa keskustelupätkässä on oma aiheensa, joka ikään kuin mukailee suhteen tyypillistä elinkaarta, kun ensin on puhetta naimisiinmenosta, sitten häistä ja lopuksi lapsista. Toivotaan, ettei kaikki jää pelkäksi unelmoinniksi vaan realisoituukin lopulta, ainakin jossain määrin!
Mulla olikin tässä mielessä, että jokainen pätkä on tavallaan niin kuin askel eteenpäin parisuhteessa, siksi ne ovatkin toisistaan irrotettuja ja juuri tässä järjestyksessä. Kun on päästy pohtimasta kosimista, niin onhan se vain luontevaa seuraavaksi miettiä hääjuttuja :D Ja sitten lopulta yhteisiä lapsiakin. Sitä en kyllä osaa sanoa, onko näiden keskustelupätkien välissä ollut miten paljon aikaa vai onko ne kaikki käyty tyyliin saman päivän aikana :D Kaikki käy.

Ihana kuulla, että tämä on piristänyt iltaasi! Kommenttisi vastaavasti piristi minun päivääni heti silloin, kun sen ekan kerran luin, ja nyt toistamiseen ^^ Iso kiitos!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Ahahaha, tää oli hauska!

Pelkkiä dialogi-tekstejä tulee luettua todella harvoin, joten oli onni, että nappasin tämän sun listauksesta! Sain nimittäin päivän naurut tämän myötä. ;D Aivan loistavaa sananvaihtoa puolin ja toisin. ;D Fandomhan ei (valitettavasti) tuttu ole, mutta pääkaksikko vaikuttaa aikamoisilta persoonilta. Dialogista huokui myös se, että he ovat olleet jo tovin yhdessä, vaikka nuoria ilmeisesti ovatkin - keskustelu kuulosti jo siltä kuin vanha aviopari olisi sitä käynyt. ;D Lisäksi tästä tuli hyvin esille se, miten kaksi niin erilaista voi toimia hyvin yhdessä. Kärsivällisyyttä toki koetellaan, mutta se nyt on ihan luonnollista, kun erilaiset persoonat välillä kolahtaa vastakkain.

Keskustelun aiheet oli isoja juttuja, ja etenivät ihan loogisessa järjestyksessä. Ja kai se on hyvä tuoda asiat ilmi jo mahdollisimman pian, että selviää, onko molemmat samalla ajatuksella liikenteessä vai ei.

Ai että, näissä oli hauskoja kohtia paljon - huumori oli siis mukavasti esillä ja sehän toimii aina! Vaikka aiheet vakavia ja tarkoin harkittavia onkin, niin ei pieni huumorin mukaan tuonti hallaa tee. Tämä oli kyllä mahtava lukukokemus! Tykkäsin hirmusen paljon!

Kiitos! ;D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Kiitoksia kommentista Felia! On hauska saada kommentteja myös näihin vanhempiin teksteihin :3 Dialogifcejä ei tosiaan paljoa ole (joten eipä niitä voi edes kovin usein lukea), vaikka ne on kyllä hauskoja. Kiva että sait hyvän kuvan hahmoista tämän myötä. En tiedä, voinko nykyisellään suositella Amour Sucréta (koska olen näin vuosien jälkeen vieläkin suolainen siitä, miten Beemoov on peliään ja sen hahmoja kohdellut - tai vois kyllä sanoa pelejään 😒 suolaan nimittäin muidenkin kohtaloista), mutta on nää hahmot kyllä minusta edelleenkin ihan mahtavia ja tärkeitä. Ja Kenlexy on mahtava paritus ♥

Lainaus
Lisäksi tästä tuli hyvin esille se, miten kaksi niin erilaista voi toimia hyvin yhdessä. Kärsivällisyyttä toki koetellaan, mutta se nyt on ihan luonnollista, kun erilaiset persoonat välillä kolahtaa vastakkain.
Vastakohdat vetää puoleensa, niinhän sitä sanotaan :D Minulle on myös tärkeää, että keskenään erilaiset hahmot täydentävät toisiaan (kun vaihtoehtona olisi myös "ollaan ihan eri maailmoista, ei mitään yhteistä" tai "elämä pelkkää konfliktia"), ja mielestäni näiden kahden dynamiikka on aina ollut sitä. Canonissa he ovat vain ystäviä (mutta Alexy on ihastunut Kentiniin), ja hain tähän mukaan jotain samaa tunnelmaa kuin heidän vuorovaikutuksessaan pelissäkin on. Ja vähän sitä huumoriakin mukaan, vaikka vakavien asioiden äärellä loppujen lopuksi ollaan, koska keskustelunaiheet ovat kuitenkin iloisia! Huumori on muutenkin just parasta :D

Kiitoksia vielä! Ihanaa että tykkäsit! ^^
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中