Kirjoittaja Aihe: Sukunimiongelmia, Harry/Draco, S, dialogi + jatko-osa 5.6.!  (Luettu 5839 kertaa)

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Kirjoittaja: Lauchuo
Beta: Odo
Ikäraja: S
Genre: drama
Paritus: Harry/Draco (+ ylläriparitus)
Vastuuvapaus: Hahmot omistaa Rowling, tarinaidean minä, enkä saa tästä rahaa
Tiivistelmä: Kuka oikeastaan on se, jonka pitäisi suostua vaihtamaan sukunimeä?

A/N: Tämä(kin) idea tuli joskus yön pimeinä tunteina. Älkää kysykö enempää..

Teksti osallistuu myös haasteisiin Fandomkohtaiset OTP:t (Harry Potter: Harry/Draco), Kirjoita & kommentoi (Draco Malfoy), Harry/Draco - kaikkien aikojen paritus! ja FanFic100 (076.   Kuka?)


Sukunimiongelmia

"Sinähän varmasti tajuat, kuinka typerältä tuo idea kuulostaa?"

"Minusta se kuulostaa hyvältä. Saisin pitää oman sukunimeni ja sinäkin saisit vihdoin... arvollesi sopivan sukunimen. Sinun ehdotuksesi sen sijaan on vielä typerämpi."

"'Harry Malfoy', oletko tosissasi? Draco Potter sentään kuulostaisi järkevältä."

"Mutta kun minä en vaihda sukunimeäni. Olen ainoa jäljellä oleva Malfoyn sukunimeä kantava, en voi vain antaa sen kuolla pois."

"Toivottavasti tajuat, etteivät lapsemme voi koskaan kantaa kahta eri sukunimeä. Jomman kumman on taivuttava joka tapauksessa ja minusta sinä olet jo saanut päättää, että asumme kartanossasi."

"Nimenomaan! Miten voisimme asua Malfoyn kartanossa jos emme olisi Malfoyita?"

"Tiedät, mitä tarkoitan."

"Ja sinä tiedät, mitä minä tarkoitan."

"Äh, anna olla. Ei tästä tule mitään."

***

"Hermione, minä olen niin väsynyt tähän. Draco ei kuuntele minua ja minun täytyisi aina taipua hänen tahtoonsa. Voitko kuvitella että hän haluaisi minun vaihtavan sukunimeni Malfoyksi?"

"En tiedä, Harry, ehkä sinun pitäisi joskus tulla häntä hieman vastaan näissä asioissa. Oikeastaan minäkään en enää yhtään kadu sukunimeni vaihdosta. Hermione Kalkaros..."

"...Olipa sinusta taas hyötyä."
« Viimeksi muokattu: 06.06.2015 02:10:26 kirjoittanut Lauchuo »
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 336
  • Lunnikuningatar
Vs: Sukunimiongelmia, Harry/Draco, S, dialogi
« Vastaus #1 : 03.06.2015 20:54:17 »
HERMIONE KALKAROS hihihiih. Voin niin kuvitella, miten täpinöissään Fracta on... Melkein yhtä hyvä ylläriparitus kuin Hermione/Neville olisi ollut, mutta hei, kaikkea ei voi saada.

Tämä oli kyllä muutenkin sympaattinen teksti. Musta tosin Dracon logiikka on aika aukotonta: Malfoyt ovat vanha ja arvostettu velhosuku (mitä nyt Lucius ehkä vähän liikaa sooloilikin) ja tietysti sen nimen haluaisi säilyttää, Pottereita taas riittää jo muutenkin. (Ja kuka haluaisi olla sukunimeltään Savenvalaja, nih? Paitsi ehkä minä, aika kiva sukunimi.)

Dialogiksi onnistunut kahdestakin syystä. Tästä ei ensinnäkään huomaa, että kyseessä on pelkkä dialogi, joten tilanne on selvästi tarpeeksi elävä ja etenee johdonmukaisesti. Toisekseen hahmot ovat tunnistettavissa jo repliikeistään, mikä vuorostaan kertoo siitä, että he ovat omia itsejään. :)

Hieno pikku dialogi, kyllä tämä pisti hymyilemään. :)


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Sukunimiongelmia, Harry/Draco, S, dialogi
« Vastaus #2 : 04.06.2015 00:31:43 »
Nevu on kyllä oikeassa noin kaikessa. Team Malfoy logiikan mukaan, mutta kyllä Draco Potter yhdistelmänä kuulostaa paremmalta. Paljon paremmalta. Ja awwwwwwww <3__<3 Rouva Kalkaros. (mun pitäisi näemmä olla useammin poissa, kun tällasia syntyy sillä aikaa) mut siis todella toimivaa dialogia, Jee. :)


I'm into Herbology now u_u

inukii

  • ***
  • Viestejä: 240
Vs: Sukunimiongelmia, Harry/Draco, S, dialogi
« Vastaus #3 : 04.06.2015 23:32:54 »
Oi, tämä oli jotain niin suloista luettavaa! Ja tottakai se on Harry Malfoy, vaikka toisaalta ymmärrän molempien perustelut. ;D

Komppaan aiempia kommentoijia noin kaikessa. Hahmot olivat omia itsejään ja tekstistä ei jäänyt epämääräinen 'kuka tässä nyt puhuu?' fiilis, vaan itse ainakin pysyin hyvin mukana. Tämä oli juuri sopivan mittainen teksti kyseisestä aiheesta ja sopi mielestäni hyvin dialogina! Toki rakastan lukea myös pitkiä tekstejä, mutta jos tästä aiheesta olisi ruvennut vääntämään jotain kovin suurta, olisi se voinut käydä hieman tylsäksi.

Ja tuo lopun Hermione Kalkaros!! Ihana yllätysparitus, pisti kyllä väkisinkin hymyilemään!

Musta alkaa tuntua, että toistan liikaa aiempia kommentoijia (he kun ehtivät viedä sanat suustani), joten minulle ei enää hirveästi jäänyt sanottavaa, mutta kiitos vielä mahtavasta tekstistä!
Maybe it's not about the happy ending. Maybe it's about the story.

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Vs: Sukunimiongelmia, Harry/Draco, S, dialogi
« Vastaus #4 : 05.06.2015 18:41:55 »
Nevilla, voi apua, varo nyt ettet sekoa ihan kokonaan :D ihanaa että tykkäsit, ja hyvä jos dialogi toimii, koska mä aina vähän pelkään, etten saa hahmoja vaikuttamaan tarpeeksi itseltään!
Fracta, sanon sulle vain että idolini <3 olet ihana. (ei tää tarkoita sitä että olisin kirjoittamassa oikeeta Snarmionea!)
Vanilla, hihih, H/D haaste on kyllä paras! Kiva jos tää toimi sunkin mielestä. Niin ja, multahan löytyy noita pidempiäkin H/D jatkiksia: Vain tämän yhden yön (K-18) ja Viedyt vuodet (K-18), jos sellainen kiinnostaa ;) ja onhan noita lyhkäsempiäkin tosiaan parisen kappaletta.
inukii, ihanaa, että säkin tykkäät, ja jos tää toimii sunkin mielestä :) Ja hyvä jos Hermione Kalkaroskin maistui! Iso kiitos kommentista sullekin <3

A/N: Ootte kyllä ihania höpönassut, joten ekstraosana lisää nannaa teille, olkaa hyvät! Käytännöllisistä (spoilaavista) syistä sijoitan tiedon siitä, mihin haasteisiin jne tää osallistuu, vasta ficin loppuun. Tässä kun ei kuitenkaan ole mitään sen erikoisempaa kuin tuossa ensimmäisessäkään osassa, ei uutta varoitettavaa, ikäraja pysyy samana jne. Ainoa ero on, että tätä ei ole betattu! Hiphei, varokaa siis aivopieruja sun muita.

Sovitteluneuvottelu

"Hyvä on, minä kysyn sitä häneltä. Ehkä hän sitten olisi tyytyväinen, en jaksa enää tapella tästä asiasta. Sitäpaitsi... asia alkaa muutenkin olla jo melko ajankohtainen."

"Mitä, oletko tosissasi Harry? Onhan tämä sitä mitä kuvittelen sen olevan? Joko olet kertonut Dracolle?"

"On, enkä ole vielä kertonut. Ajattelin hankkia häneltä ensin hyväksynnän tälle sukunimiasialle. Kiitos avustasi, Hermione. Minä puhun hänen kanssaan tänään."

"Hmm, selvä,  mutta muista ettet varmasti voi salata sitä kovin kauaa. Onnea matkaan!"

"Kiitos."

***

"Draco, minulla on asiaa."

"Hmmm?"

"Mietin sitä sukunimijuttua."

"Niin? Joko luovutat?"

"No tuota, oikeastaan minulla on ehdotus joka toivottavasti käy myös sinulle. Mitä jos ottaisimme yhdistelmäsukunimen? Malfoy-Potter, väliviivalla?"

"Hyvä on."

"Hmmh, kuuntelitkohan lainkaan mitä sanoin?"

"Kuuntelin, että ottaisimme yhdistelmäsukunimen. Kuinka niin?"

"Se kävi niin kivuttomasti.  Suostuit heti."

"Olin jo harkinnut myöntymistä sinun ehdotukseesi, kun et näyttänyt olevan valmis taipumaan. Ymmärtääkseni asialla alkaa olla jo kiire, mikäli tahdomme saada paperihommat hoidettua ajoissa. Tiedäthän, Taikaministeriö ei aina ole nopeimmasta päästä."

"Mit-mistä sinä tiesit?"

"Olet säälittävä, Potter . Ettenkö minä huomaisi kun miesystäväni juoksee aamuisin vessaan oksentamaan? Ettenkö huomaisi että syöt nykyään nirsommin ja enemmän ja että sinulle on kehittynyt jonkinlainen addiktio sitruunatoffeeseen. Ja olet seksin aikana herkempi. Oletki kertonut raskausestasi kenellekkään muulle?"

"Hmph, Hermione tietää, mutta hän on ainoa."

"Hienoa, miesystävänäsi olin siis toinen jolle viitsit kertoa. En kuitenkaan jousta enää sukunimen suhteen. Se olkoon Malfoy-Potter."

"Aistin jonkinlaista mustasukkaisuutta. Pelkäsin, ettet ehkä ole vielä valmis tähän."

"Tottakai olen. Tule tänne, kulta."

***

Haasteet: Teksti osallistuu haasteisiin Kirjoita & kommentoi (Draco Malfoy), Harry/Draco - kaikkien aikojen paritus!, Genrehaaste (mpreg) ja FanFic100 (076.   Vanhemmat.)
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

LaraLura

  • ***
  • Viestejä: 161
Hei, sait uuden lukijan. ;)

Lainaus
Sitäpaitsi... asia alkaa muutenkin olla jo melko ajankohtainen
Tuo kirjoitetaan erikseen.. Sitä paitsi.

Lainaus
. Oletki kertonut raskausestasi kenellekkään muulle
Oletko kertonut raskaudestasi kenellekään...

En keksi tähän mitään omaa lisättävää, jotn kompaan aikaisempia. xD

♥: Lara
Tofu the Tössötassu ♥ 2009-2022
Pippa aka Pipukka ❤️ 2014-

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
:-------D

Näppärää, sulavaa ja humoristista, hyvä kombinaatio. Mpreg, sinä senkin!

Addiktio sitruunatoffeeseen oli kyllä aika repsahduttava detajlii (miski minä pieni vedän tuosta mielijohteita Harry/Dumbledoreen?)

Comping, comping, yhdyn niihin (reps ;D) joiden mielestä Draco Potter ei oo nimi, kiitos!

-Duzku
pannu by wolferain ♥

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Tykkään ihan älyttömän paljon kaikista dialogi-jutuista, koska niissä jää niin paljon lukijan omalle vastuulle, kun tekstissä on VAIN se puhe. Näissä vaan saa aina aluksi olla tosi tarkkana, että saa kiinni siitä, kuka puhuu missäkin välissä, etenkin, jos dialogiin osallistuu enemmän kuin kaksi hahmoa, mutta sen takia ne varmaan osittain onkin niin kiehtovia, kun niissä on haastetta sekä kirjoittajalle että lukijalle. (:

Tämä oli varsin toimiva dialogi, ja kuten muutkin ovat edellä sanoneet, niin olet saanut hahmot pysymään harvinaisen IC:inä, koska hahmot oli erittäin helposti tunnistettavissa pelkkien puheenvuorojensakin perusteella! (: Jotenkin jäi nyt kyllä vaivaamaan tuon yllätysparituksen vähäisyys, koska nyt tässä ei tule ilmi oikein mitään Hermionesta ja Severuksesta sen lisäksi, että he ovat nykyisin naimisissa ja Hermione on vaihtanut sukunimensä. Jäin siis janoamaan lisää tästä, koska mitä, kuka, miksi, milloin, miten, jne? :D Häiritsevää, kun en tiedä. :D

Jälkimmäisessä dialogissa oli ihania yksityiskohtia sitruunatoffee-addiktioineen päivineen (ja näin Dulzin jälkeen kommentoivana pakko sanoa, että Harry/Dumbledore-huomion jälkeen tuo addiktio sai jotensakin häiritsevät puitteet : D). Harry, Draco ja Hermione ovat edelleen varsin IC:itä tässäkin, ja lopetus oli harvinaisen suloinen, koska kaikenlainen halittelu on tui! <3

Kompin kyllä kaikessa muussa ylläolevia, paitsi sukunimiasiassa, koska itse en näe mitään vikaa kummassakaan versiossa, vaikka Draco Potter kuulostaakin ehkä erikoisemmalta. :D Kuitenkin olen varsin tyytyväinen väliviiva-kompromissiin, koska sitten molemmat saavat edes osittain pitää omankin sukunimensä, niihin vain lisätään vähän tavaraa. :D Olisi muuten ollut hauskaa, jos tässä olisi käynyt vielä ilmi tuon lapsen sukupuoli ja mikä hänen nimekseen sitten ikinä tuleekaan. :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Eikä, Hermione Kalkaros! *tähän sellainen naurusta parkuva hymiö* Samoin Harry Malfoy ja Draco Potter kuulostivat ihan yhtä naurettavan absurdeilta! :D Kiitos mielikuvista!

Jotenkin arvasin toista osaa lukiessani, että heidän nimekseen tulee kuin tuleekin Malfoy-Potter. Tuollaiset yhdistelmänimet ovat tuntuneet suhteellisen suosituilta fanonissa. Sen sijaan olin suht yllättynyt siitä, että tämä jatko-osa sisälsi mpregiä! Ehdin jo ekassa osassa miettiä, että mitähän nämä kaksi oikein aikovat, kun puhuvat yhteisistä lapsista. No, onneksi ollaan taikamaailmassa, jossa mpreg voi toki olla täysin yleinen ja normaali lisääntymismuoto. Haluaisin nähdä pellavapäisen lapsen, jolla on kirkkaanvihreät silmät...!

Ihana Hermione, tykkäsin hänen osuudestaan tekstissä. Tykkäsin myös siitä, kuinka Draco naljaili Harrylle, että totta kai hän nyt huomaa aamupahoinvoinnin ja sitruunatoffeen lisääntyneen kulutuksen (söpöä). Tää oli muutenkin sellainen hyvänmielenteksti.

Lainaus
Oletki kertonut raskausestasi kenellekkään muulle?"
Minäkin sanon tästä, kun et vielä ole muistanut korjata sitä tekstiin.

Hauska teksti ja hauska aihe! Tykkäsin, kiitos kivasta draamaromantiikasta. (:


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Eikä mikä lopetus!
Olin jo ekan osan luettuani varma, että Harryllä on jonkinsortin kuolemanvakava tauti!  :o
Onneksi kuitenkin paljastui, hieman onnellisemmaksi asiaksi.
Olen aina ollut sitä mieltä, että jos kyseiset herrat avioituvat, ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin yhdistelmä sukunimi. :D
Jään odottamaan jatkoa!  :)
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Sukunimiongelmia, Harry/Draco, S, dialogi + jatko-osa 5.6.!
« Vastaus #10 : 31.08.2016 15:42:04 »
Mun on noin sata vuotta pitänyt kommentoida tätä jatko-osaa, mutta jostain syystä se yhä vieläkin roikkuu täällä odottamassa, joten nyt. Nyt on se hetki. :) Ja aivan niin, nyt muistankin, olen lukenut tämän aiemminkin ja tunsin oloni huijatuksi, todella huijatuksi. Tämä on varmaan sitten se ainoa tapa saada minut vapaaehtoisesti lukemaan mpregiä, kertomatta, että tekstissä tulee olemaan mpregiä. ;D ;D

No ei, ehkä en vastusta sitä niin kovasti enää nykyään, siitä voisi saada oikein mielenkiintoisen ficin, jos asian pohjustaisi hyvin (itseasiassa, itselläni on jo hautumassa yksi kyseisen genren fic). Koska MITÄ IHMEEN TAIKUUTTA TÄSSÄKIN NYT ON KÄYTETTY? Haluan tietää lisää, ja tällä kertaa muutakin kuin dialogia, kiitos! :D Voitko tehdä tästä jatkiksen? Miten tähän on päädytty?

Joka tapauksessa, Draco on ihanan dracomainen, yhä se piikittelevä kettumainen itsensä, vaikka Harry onkin hänelle jo miesystävä ja kulta ja mitä kaikkea. Harry taas on suloisen pelokas asiansa kanssa. Musta on ihan ok, että Hermione sai tietää ensin, eikä Harry oikeastaan kertonut. Nuo on noita tyttöjen juttuja. :D (Oon vähän yllättynyt, ettei Draco vetänyt mitään tyttöjen juttuja -piikittelyä Harryn ja Hermionen keskusteluista, kun kerta sai tietää, että nämä ovat asiasta jutelleet. :P

Mutta mutta, kyllähän minä tästä(kin) genrestä huolimatta tykkäsin. Muistelen myös lämmöllä edellisen osan ylläriä, hurrdurr. :3

Kiitosss.

- Frac


I'm into Herbology now u_u

argentum

  • Vieras
Vs: Sukunimiongelmia, Harry/Draco, S, dialogi + jatko-osa 5.6.!
« Vastaus #11 : 22.12.2017 21:44:23 »
Hermione Kalkaros ;D Olet nero! Samoin Harry Malfoy ja Draco Potter. Hienot nimet, vaikka kuulostaakin vähän oudoilta korvaani. Hyvä että Draco ja Harry pääty yhdistelmäsukunimeen.
Siis Harri on raskaana!? Tuo tuli täysin yllätuksenä.

Pahoittelut surkeasta puhelinkommentista.
argentum

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Sukunimiongelmia, Harry/Draco, S, dialogi + jatko-osa 5.6.!
« Vastaus #12 : 08.02.2021 00:54:16 »
Ai että, legendaarista sukunimiväittelyä ;D Mutta ei Harry nyt todellakaan voi olla Malfoy, mitä ihmettä siitä tulis? Joko yhdistelmä, tai sitten sen on oltava Draco Potter. Harry Potter ja Draco Malfoy-Potter? No, ihan miten vaan niin tässä päästiin kyllä hyvään lopputulokseen kuitenkin ♥

En oo ihan hetkeen (muistaakseni) lukenut pelkästään dialogin varaan rakennettua tekstiä, mutta tää toimi tosi hyvin! Pisteet myös siitä, että olit ottanut tähän myös Hermionen mukaan - toi kivaa vaihtelua välillä, että mukaan saatiin kolmaskin hahmo. Snarmione oli kyllä kauheeee ylläri, miten olisin koskaan voinut arvata ;) Mpreg sen sijaan tuli yllärinä! Ajattelin ensin, että tässä teoriassa vasta keskustellaan nimistä ja kosinta olisi tulossa, mutta se olikin vauva! Naaawws ♥


ava & bannu © Inkku

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Sukunimiongelmia, Harry/Draco, S, dialogi + jatko-osa 5.6.!
« Vastaus #13 : 05.05.2021 13:32:57 »
Hehee, hienoa että Angie nosteli tämän tuossa alkuvuodesta jolloin nappasin omiin kirjanmerkkeihin odottamaan lukemista :D Tänään oli fiilis kurkata että mitä nämä ongelmat oikein ovat ja tämähän oli oikein mainio! Hauskaa myös että tämä oli tämmöinen kaksiosainen tarina missä lopulta myös ratkesi tuo ongelmakin!

Tuon ekan osan lopussa naurahdin Hermione Kalkarokselle, ihanaa! Oikein hyvä sukunimivalinta ;) Harryn ja Dracon kinastelu oli tietenkin kivaa ja heille tyypillistä. Toisessa osassa Harryn raskaus oli oikein oivallinen syy löytää viimein sovinto ja tämä kompromissi oli mielestäni pätevä :D

Olipa ihana välipala, kiitos! Komppailen muuten Angieta siinä, että dialogiin perustuva kerronta toimi oikein hienosti.

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Sukunimiongelmia, Harry/Draco, S, dialogi + jatko-osa 5.6.!
« Vastaus #14 : 22.07.2021 22:46:03 »
Hahaa, tämäpä osoittautuikin kovin hymyilyttäväksi luettavaksi! :D Pidän siitä, miten helppoa ja hauskaa luettavaa tämä on - dialogi etenee jouhevasti niin, ettei siinä esimerkiksi turhaan toistella hahmojen nimiä, mutta silti on koko ajan aivan selvää, kuka puhuu ja kenelle. Kuulostaa tosi luontevalta, mikä ei aina ole itsestäänselvyys dialogissa, joten propsit siitä! Lisäksi pidän kovasti arkisesta aiheesta, johon on helppo samaistua ja eläytyä, sillä kukapa ei naimisiin mennessään olisi pohdiskellut sukunimiasioita. On erityisen ihanaa lukea taikamaailmaan sijoittuvista sukunimiongelmista ja tajuta, että niin, samoja ongelmiahan velhotkin elämässään ja arjessaan kohtaavat ja joutuvat yhdessä ratkomaan kuin jästitkin! Virkistävää.

Molempien osien paljastukset ovat hykerryttäviä ja tarjoavat lukukokemukseen lisämaustetta. Hermione Kalkarosta en osannut odottaa, mutta toisessa osassa mieleeni juolahti mpreg jo heti Hermionen ensimmäisen puheenvuoron luettuani, ja hihkuin riemusta arvatessani ja tulkitessani oikein. ;D Harryn raskaus tuo tähän dialogiin kivasti lisää taikuutta, koska jotenkin miehen raskaaksi tuleminen ja sen normaalius linkittyvät mielessäni luontevammin taikamaailmaan, vaikka voihan sellainen tietysti joskus olla mahdollista oikeastikin, kukapa tietää!

Ihanaa, että sukunimiongelma ratkeaa lopulta parhain päin ja perheenlisäystäkin on odotettavissa. Kiitos tästä mieltä lämmittävästä iltalukupalasta! :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day