Kirjoittaja Aihe: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet  (Luettu 5793 kertaa)

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« : 29.04.2015 22:03:41 »
Kirjoittaja: Lauchuo
Ikäraja: S
Genre: Hurt/comfort, fluffy
Paritus: Ginny/Harry, Harry/Draco, Ginny/Luna
Vastuuvapaus: Hahmot omistaa Rowling, tarinaidean minä
Tiivistelmä: Ginny pitää Harrysta.

A/N: Tällainen syntyi, kiitos Nevillan haasteen ja inspiraatiokuvan. Ei mulla kai ole tästä muuta sanottavaa, paitsi etten koskaan kirjoita Ginnyn näkökulmasta, joten tää oli vähän erilaista!

Teksti osallistuu myös haasteisiin Kesäetydejä, Kerää kaikki hahmot-haaste (Ginny Weasley), Genrehaaste (Hurt/Comfort) ja Fluffy10 ~ Sokeria kansalle!.


Neilikkaa

Ginny pitää kukista, erityisesti neilikoista ja auringonkukista, joita kesäisin kasvaa Kotikolon läheisellä pellolla. Ginny pitää tuulenvireestä, joka kuumana kesäpäivänä hyväilee kasvoja. Hän pitää puhpalleroista, huispauksesta ja loitsujen opiskelusta.

Ginny pitää Harrysta.

Mutta kun Harry piiloutuu tyhjään luokkahuoneeseen Draco Malfoyn kanssa ja suutelee luihuispoikaa intohimoisesti, siten kuin hänen olisi pitänyt suudella Ginnya, Ginnyn sydän särkyy. Mutta Ginny ei voi kääntää katsettaan ennen kuin hänet huomataan. Ja kun Harry huomaa hänet, Harryn katse pyytää anteeksi, mutta Ginny ei kestä vastata siihen.

Ja joka kerta kun Ginny istuu pihalla lehmuksen alla itkemässä rakkauttaan Harrya kohtaan, Luna löytää hänet. Luna istuu hänen viereensä ja kietoo kätensä hänen ympärilleen eikä Ginnyn tarvitse sanoa mitään, koska Luna ymmärtää. Luna tuoksuu neilikalta ja hetken ajan tulipunaisten ja vaaleiden huulien vastatessa toistensa tarpeisiin, suudelman maistuessa vaniljalta, Ginny on taas onnellinen.

Kunnes Harry taas suutelee Malfoyta tyhjässä luokkahuoneessa.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2015 22:08:01 kirjoittanut Lauchuo »
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Pineapple_Girl

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 174
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #1 : 03.05.2015 16:58:20 »
Voi Ginny raukkaa kun ei saa Harrya. Onneksi Luna on hieman lohduttamassa. Ginny ja Harry kummatkin vehtaa vain muiden kanssa, mun mielestä he kuuluvat yhteen. Minkäs teet kun tuo luihuispoika on niin Harryn mieleen. Pidin kuitenkin tästä todella. :)
Does it ever drive you crazy,
just how fast the night changes

Ming

  • 大难不死的女儿
  • ***
  • Viestejä: 207
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #2 : 15.07.2015 15:27:26 »
Hurt/comfort <3<3<3

Tässä Ginnyn näkökulma oli tosi mielenkiintoinen! Musta se kolmanneksi pyöräksi jäävä unohdetaan liian helposti!

Tykkäsin myös siitä, että jätit tän lopun auki. (Miks mun kommentit sulla on vaan listauksia siitä, mistä pidin?)

No joo! Tykkäsin Harryn ja Dracon intohimoisesta suhteesta, jonka musta olit tiivistänyt hyvin yhteen sivulauseeseen, eli tähän:

Lainaus
-- ja suutelee luihuispoikaa intohimoisesti, siten kuin hänen olisi pitänyt suudella --

Mun mielestä jatkuva neilikka-teema loi kivaa yhtenäisyyttä, ja se, miten Luna tuoksui neilikalta ja Ginny tykkäsi neilikoista yms. - se taas kertoi hyvin Lunan ja Ginnyn suhteen laadusta. Tää on melkein raapalemittainen, ja sen takia musta on tosi miellyttävää, että olit saanut noin hienovaraisesti kerrottua niiden suhteista, koska se ei oo ikinä helppoa jos käyttää alle 200 sanaa.

Kiitos tästä! Tästä tuli varmaan mun uusi lemppari :---3
vi skall lära så länge vi lever och inte tro att förstånd kommer av sig med åren

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #3 : 20.07.2015 21:42:04 »
Ekana tuli tästä mieleen adjektiivi surullinen, koska onhan se surullista löytää rakkaansa pettämästä, mutta kun luin loppuun niin tuli sellanen kokonaiskuva, että enemmänkin mielenkiintonen en tiedä onko tässä mitään järkeä on mutta mutta.... Siis mielenkiintoista siinä mielessä, että Ginny on niin surullinen siitä, että löytää Harryn pettämästä, mutta tekee sitten samoin itse toisen kanssa. Ja vielä kontekstista päätellen ei ollut eka kerta. Mutta perustellaanhan sitä tuossa sillä Harryn aiheuttamalla surulla. Sukupuoliasettelu on kokonaisuudessaan myös mielenkiintoinen, se luo syvyyttä ja hieman hämminkiäkin tähän tekstiin.
Tykkäsin noista pienistä kuvailevista adjektiiveistä ja substanttiineista, koska ilman niitä näin lyhkäsestä tekstistä ei olis tullut mitään konkreettista mielikuvaa, mutta esim tää kohta loi tosi vahvan mielikuvan:
Lainaus
Ja joka kerta kun Ginny istuu pihalla lehmuksen alla itkemässä rakkauttaan Harrya kohtaan
Mutta siis tykkäsin tästä, kiitos :)

Never underestimate the power of fanfiction

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 069
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #4 : 22.10.2015 19:14:53 »
Tää oli Lau oikein hyvä linkkaus :D

Tässä oli tällainen kiva pieni kierre. Ginny tykkää Harrysta, vaikka se kerta toisensa jälkeen särkee sydämen, surullista miten Ginny ei osaa päästää irti, vaikka Luna on aivan siinä. Neilikat toivat tähän sellaisen loppuun asti ajatellun fiiliksen. Tämä oli oikein ihana ja tykkäsin, enkä jotenkin osaa sanoa tästä mitään.

Kiva pieni, kiitos. <3


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #5 : 20.11.2015 19:17:01 »
Ei mulla taida olla tästä hirveesti sanottavaa, mutta aattelin nyt tulla kertomaan, että luin. Kiva tää oli ja tykkäsin siitä, miten tässä oli tavallaan tarina, joka on vaan ängetty hyvin pieneen sanamäärään. Hämmentävää miten paljon asiaa ootkin saanu mahdutettua tähän.

En muuten ennen tätä tekstiä tiennyt, että neilikka on kukka! Fiktio opettaa näemmä.

Lainaus
Ginny pitää Harrysta.
Jos jotain saa/pitää/voi valittaa kritisoida niin mä äänestäsin, että tässä lauseessa vois olla mukana myös. Ihan sen takia, että eka kappale selostaa, mistä kaikesta Ginny tykkää ja Harrykin on asia, mistä Ginny tykkää. Jos ei viitata aiempaan kappaleeseen niin nää tuntuu musta vaan hirveen irrallisilta toisistaan.

Mutta kiitos tästä, oli symppis.
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #6 : 21.11.2015 15:03:29 »
Oon itseasiassa lukenut tämän aiemminkin, mutta tiedä sitten miksen ole kommentoinut. Nyt täällä kumminkin!

Neilikkaa on kiva otsikko, varsinkin, kun se kietoutuu hyvin ficciin. Luna/Ginny on ihana paritus, josta tykkään ja H/C lempigenrejäni, joten tämä ihastutti kovasti. Harryn ja Dracon intohimoinen suhde vähän särähti, vaikka itse paritus sopi tähän hyvin ja oli osana sitä, miksi Ginny oli niin surullinen ja tavallaan yksinäinen, kunnes Luna paikkasi sen tyhjän aukon. Harry/Draco siis toimi, mutta sana intohimo oli ehkä se, joka tuntui näin rauhalliseen ficciin jotenkin tosi kiihkeältä ilmaisulta. Olit saanut paljon mahdutettua pieneen pakettiin ja kerrottua kolmen eri parituksen suhteesta, joka oli aika hieno saavutus. Ginny/Harry, Harry/Draco ja Ginny/Luna samassa paketissa oli aika jees. Tykkäsin myös Ginnyn näkökulmasta ja oon oppinut tykkäämään hahmosta ihan eri tavalla kuin ennen. Olit hyvin onnistunut näkökulmassa, vaikka Ginnyn näkökulma ei ollut sulle tuttu entuudestaan.

Eipä musta nyt oikein muuta irtoa, mutta kiitos tästä! ♥ Lisää Luna/Ginnyä (;


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Aavis

  • herättäjähirviö
  • ***
  • Viestejä: 125
  • a+b © raitakarkki
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #7 : 26.11.2015 17:33:14 »
Ihanaa fluffymelankoliaa, ja vielä juuri sopivassa paketissa. Eläväistä ja vivahteikasta kuvailtua, en voi kuin ihailla, miten luontevasti sait ujutettua erilaisia tilanteita ja tunteita pieneen tilaan. Jokainen neilikka (ja siis myös tekstin rakenne) ilahdutti. Kiitos  :-*

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #8 : 07.01.2016 15:08:58 »
Mä olen itse asiassa vilkuillut tätä jo aikaisemminkin, mutten sitten osaa sanoa, että miksen silloin lukenut ja kommentoinut, mutta nyt korjataan sekin asia. (:

Tykkään siitä, kuinka olet saanut kolme paritusta mahtumaan näinkin lyhyeen tekstiin kuitenkaan tuputtamatta niistä yhtään lukijalle, vaan ne kaikki tuntuvat todella luontevilta omilla tavoillaan. En yhtään ihmettele, että olet valinnut Harryn pussailukaveriksi juuri Dracon, mutta tykkään todella paljon siitä, että Ginny pussailee sitten itse Lunan kanssa. Näppärästi pienessä paketissa het-, slash- ja femmeparitukset! (: Koska mä olen tällaisen söpön ja suloisen kaveri, niin tykkäsin myös erityisen paljon siitä, että et ollut vääntänyt tuosta inspiraatiokuvasta mitään kovan luokan seinää-vasten-panemisjuttua, vaan tällaisen oikein lutuisen lyhyen tunnelmapalasen. ((: <3

Tykkäsin tuosta otsikosta ja siitä, kuinka se neilikka kulki sitten myös tekstissä alusta loppuun, eikä vain jäänyt puolittaiseksi heitoksi sinne jonnekin. Muutenkin tykkäsin tosi paljon siitä, että olit käyttänyt spesifejä kasvitermejä tässä, eikä nuo kukat olleet vain niitä kukkia, vaan ne olivat neilikoita ja auringonkukkia, ja puu, jonka alla Ginny istui ei ollut vain pelkkä geneerinen puu vaan spesifisti lehmus, ne toivat mielestäni kivasti lisää elävyyttä tekstiin. (: Sekin oli kivaa, että tämä teksti veti tavallaan täysympyrän, vaikka olikin näin lyhyt, kun tämä alkoi sillä, että Ginny pitää Harrysta, joka sitten suuteleekin Malfoyta ja tämä loppuu myös siihen ajatukseen, että Ginny pitää Harrysta, kunnes sitten Harry taas suuteleekin sitä Malfoyta Ginnyn itsensä sijasta. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

KellariKummitus

  • ***
  • Viestejä: 64
  • Omituinen otus
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #9 : 07.01.2016 16:15:51 »
Todella harvoin luen yksiosaisia ficcejä, saati sorrun raapaleisiin, syynä se, että olen todennut kyseisten pätkien olevan usein joko kovin tökkiviä tai loppuvan täysin kesken. Nyt kuitenkin sorruin lukemaan tällaisen lyhykäisen pätkän ja yllätyin. Positiivisesti. Tässä on tietty, Hmm... Miten sen parhaiten sanoisi? Ehkä surullisen kaunis tunnelma olisi se oikein kuvaava ilmaisu. Tunnelma on saatu sopivasti häilymään alusta loppuun. Alku nostaa hymyn huulille, Luna nostaa hymyn huulille, mutta sitten keskellä ja lopussa realiteetit iskevät taas, eikä lukija tiedä ollako surullinen Ginnyn puolesta vai onnellinen Harryn ja Dracon puolesta. Vai pitäisikö sittenkin olla surullinen Lunan puolesta? Olet ihanasti saanut näin pieneen ficciin paljon tunnetta ja elämää. Kiitos tästä päiväni piristyksestä, ja minun kriittisen kommentoinnin taito on ollut karkuteillä jo kauan... Kiitos, ja anteeksi, siis.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #10 : 08.09.2019 22:17:06 »
Lainaus
Ja kun Harry huomaa hänet, Harryn katse pyytää anteeksi, mutta Ginny ei kestä vastata siihen.
Harry on kyllä maailman kakkapäisin tyyppi. Mutta sehän me jo tiedettiin.

Voi Ginny <3 Voi Ginny. Olisipa minullakin Luna, joka toisi edes pienen hetken verran onnellisuutta <3


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #11 : 06.04.2020 13:35:46 »
Vaihdokkaista huomenta päivää! Harvemmin tulee pottereista luettua pelkästään Ginnystä, joten oli mukava yllätys saada tämä luettavaksi. Tykkäsin tekstin alusta, kun oli lueteltu kaikkia noita asioita, joista Ginny pitää. (bongasin neilikan heti tästä!) Ja kun sitten Harrylle oli varattu oma rivi, niin se oli oikein sopivaa.

Pidin kovasti siitä, että Ginnystä ei tässä oltu tehty ilkeää noita-akkaa, niin kuin hänestä usein tehdään silloin kun Harry alkaakin seurustella jonkun muun kanssa. Ginny oli kuitenkin Harryyn ihastuessaan tosi nuori ja tämä oli jotenkin sopiva reaktio Ginnylle. Tottakai hänen sydämensä särkyy, mutta en ole koskaan nähnyt Ginnyä sellaisena ilkeänä tyyppinä. (ja pidin siitä, miten Harry pyytää katseellaan anteeksi, että se hyväksyy ja ymmärtää Ginnyn tunteet, mutta ei voi silti vastata niihin, aikuismaisesti tehty! hyvä<3) Luin noita aikaisempia kommentteja, ja jotenkin mulla ei itelle tullut se fiilis, että Ginny ja Harry olisivat missään vaiheessa ollut suhteessa, vaan enemminkin vaan sitä että Ginny on ihastunut ja Harry ei voi vastata näihin tunteisiin.

Ovelasti oli piilotettu vähän harry/dracoa mukaan, mutta tähän se sopi.
Lainaus
Luna tuoksuu neilikalta ja hetken ajan tulipunaisten ja vaaleiden huulien vastatessa toistensa tarpeisiin, suudelman maistuessa vaniljalta, Ginny on taas onnellinen.
Ja Ginny/Luna oli oikein suloista ja he sopivat toisilleen niin hyvin, kun Lunakin tuoksuu neilikoilta ja Ginny tykkää neilikoista. He sopisivat toisilleen kovin hyvin, mutta harmi kun Ginny vain sen Harryn puoleen haikailee.

Tämä oli oikein surumielisen suloinen pikkupala ja oikein mukavaa luettavaa. Kiitos tästä <3

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Neilikkaa, Ginny, S, ficlet
« Vastaus #12 : 30.04.2022 22:46:58 »
Jos sä et juurikaan kirjota Ginnyn näkökulmasta, niin mä en yleensä lue hänen näkökulmastaan - tää oli kuitenkin tosi mielenkiintoisesti toteutettu!

Harry/Draco on tietysti oikea endgameparitus, mutta kieltämättä tuli vähän surku Ginnyn puolesta. Ehdin jo toivoa että Lunan läsnäolo ja lohdutus auttaisi Ginnya unohtamaan yksipuoliset tunteensa Harrya kohtaan, mutta eihän se tietenkään niin helposti käynytkään. Ehkä ajan kanssa kuitenkin? Luna oli ihanasti paikalla ja ymmärsi ilman sanojakin miten lohduttaa Ginnya <3

Harryn ja Dracon muhinointisessioista tyhjissä luokkahuoneissa olisi mieluusti lukenut enemmänkin, mutta ehkä ne ei Ginnyn näkökulmasta kertovassa rapsussa ole olennaista :'DD


ava & bannu © Inkku