Kirjoittaja Aihe: Yöllisiä kävelyjä, Albus/Scorpius, K11  (Luettu 2353 kertaa)

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Yöllisiä kävelyjä, Albus/Scorpius, K11
« : 02.03.2015 10:43:51 »
Nimi: Yöllisiä kävelyjä
Ikäraja: K11
Paritus: Albus/Scorpius
Yhteenveto: Scorpius oli tajuttoman suloinen. Albus oli pistänyt sen merkille jo ennen kuin hän oli mennyt typerästi ihastumaan poikaan, kyllä, näin monen vuoden jälkeen hän uskalsi jo olla rehellinen itselleen. Mutta silloin se oli ollut vain kaverillinen huomio, esimerkiksi Don Zabini oli hyvännäköinen, Lucas Nott viisas – siihen tyyliin. Scorpius kiinnitti huomion missä tahansa, milloin tahansa ja etenkin tyttöjen huomion ja se teki Albuksen aina niin kovin mustasukkaiseksi. Kun Scorpius kohotti katseensa ja iski Albukselle silmää suuren fanijoukkonsa keskeltä, Albuksen teki useimmiten mieli vain paeta jonnekin, missä saisi olla rauhassa ja kirota maailmankaikkeuden typerää huumorintajua.
Oma sana: Mä oon valehtelematta taistellut tän tekstin kanssa iäisyydeltä tuntuvan ajan verran ja nyt tämä on vihdoin valmis - jes! Kommentit on aina kivoja.

   Yöllisiä kävelyjä

   Albus huokaisi syvään tuijotellessaan Scorpiusta, joka oli kadonnut onnittelevien luihuisten joukkoon. Hän yritti parhaansa mukaan lukea V.I.P-kokeisiin, jotka olivat kolmen kuukauden päästä, mutta luihuisten oleskeluhuoneesta kantautuva meteli teki keskittymisen mahdottomaksi. Oliko hän tosiaan ainoa, jolla oli edes jotain käsitystä tärkeysjärjestyksestä?

 Tietysti Albus huispaus perheenjäsenenä ymmärsi, miten tärkeää oli voittaa vihdoin rohkelikot ja saada huispauspokaali itselleen, mutta hän ei käsittänyt, mikä oli syy siihen, että luihuiset saivat meluta ja häiritä toisten opiskelurauhaa? Se oli suorastaan epäkunnioittavaa. Koko koulu kohisi luihuisten huispausvoitosta, joka oli ollut täpärällä. Scorpius oli tehnyt uhkarohkean syöksyn ja hypännyt luudaltaan saadakseen siepin käsiinsä rohkelikon etsijän Roxanne Weasleyn nenän edestä. James, Albuksen isoveli ja rohkelikkojen huispausjoukkueen kapteeni ja jahtaaja, oli ollut raivosta kalpeana ja Albus oli kuullut tämän huutavan Roxannelle ja nähnyt Roxannen selittävän kyynelsilmin, että oli tehnyt parhaansa. Albus kuitenkin tiesi, ettei James tyytynyt vain selitykseen parhaansa tekemisestä, vaan tämä janosi voittoa ja hän tiesi myös, että James aikoisi kostaa voiton jollakin tapaa.

 Nähdessään Scorpiuksen uhkarohkean syöksyn Albus oli pidättänyt hengitystään luudallaan (hän pelasi huispausjoukkueessa jahtaajaa) ja huokaissut helpotuksesta Scorpiuksen selvitessä syöksystä ja hypystä hengissä. Hän yritti turhaan vakuutella itselleen, että oli ollut huolissaan Scorpiuksesta vain ystävänä.

 Scorpius oli tajuttoman suloinen. Albus oli pistänyt sen merkille jo ennen kuin hän oli mennyt typerästi ihastumaan poikaan, kyllä, näin monen vuoden jälkeen hän uskalsi jo olla rehellinen itselleen. Mutta silloin se oli ollut vain kaverillinen huomio, esimerkiksi Don Zabini oli hyvännäköinen, Lucas Nott viisas – siihen tyyliin. Scorpius kiinnitti huomion missä tahansa, milloin tahansa ja etenkin tyttöjen huomion ja se teki Albuksen aina niin kovin mustasukkaiseksi. Kun Scorpius kohotti katseensa ja iski Albukselle silmää suuren fanijoukkonsa keskeltä, Albuksen teki useimmiten mieli vain paeta jonnekin, missä saisi olla rauhassa ja kirota maailmankaikkeuden typerää huumorintajua. Kun Scorpius kesken tunnin kumartui hieman hänen puoleensa, niin, että tämän pitkien vaaleiden hiuksien tuoksu tulvahti Albuksen nenään, Albus oli valmis kiroamaan ensimmäisen vastaantulijan, koska tuoksu teki hänet hulluksi. Koska Scorpius teki hänet hulluksi. Kun Scorpius heräsi aamuisin Albuksen viereisestä sängystä ja nousi istumaan hieroen unisia silmiään, Albus hymyili varkain tyynyynsä, vaikka teeskenteli nukkuvaa ihan vain siksi, että Scorpius saisi herättää hänet. Ja Scorpius heitti tyynyn vasten hänen kasvojaan, koska pojan mielestä oli törkeää nukkua sen jälkeen kun hän oli itse herännyt ja Albus huokaisi syvään ja nousi istumaan. Scorpius virnisti ja Albuksen sydän pompotti kuin hullu ja lopulta hän luovutti. Kyllä, hän oli rakastunut parhaaseen ystäväänsä, voisivatko hänen aivonsa nyt jättää hänet rauhaan?

”Albus hei, tule juhlimaan!” Scorpius pöllähti jostakin hänen luokseen ja veti häntä kädestä. ”Minä tiedän paremmat bailut, tule.”

”Minne te menette?” Don Zabini kysyi pettyneenä ja vahvasti tuliviskiltä haisten. ”Me tullaan mukaan!” poika jatkoi, nousi ylös nojatuolista ja oli kaataa Albuksen huojuessaan niin pahasti. Albus naurahti teennäisesti nostaessaan poikaa pystyyn.

”Ettekä muuten varmana tule”, Scorpius sanoi nauraen. ”Tämä on vain meidän juttu.”

 Vain meidän juttu, Albus ajatteli hetken onnellisena ja huokaisi syvään. Hän taisi olla Scorpiuksen lisäksi ainoa, joka oli edes siinä kunnossa, että pystyi kävelemään. Scorpius ei pitänyt Tuliviskistä eikä Albus ollut juomatuulella.

”Se oli sitten upea syöksy”, Don huokaisi haltioituneena nähtävästi täysin unohtaen, että Scorpius oli juuri jättänyt hänet porukan ulkopuolelle. ”Saat opettaa minutkin tekemään sellaisen.”

”Joskus ehkä”, Scorpius sanoi pitäen edelleen Albusta kädestä kiinni, ettei tämä vain pääsisi karkaamaan minnekään. ”Mennään nyt. Don, koita selvitä huomiseksi, meillä on muodonmuutoksia kahdeksalta.”

”Kyllä minä lukujärjestyksen muistan!” Don huuteli heidän peräänsä ja Scorpius nauroi.

”Jos tuo muistaa mitään huomenna niin minä olen fletkumato”, Scorpius kuiskasi Albukselle, joka naurahti hieman hänen sanoilleen.

             ***

”Tämä oli ehdottomasti typerin ideasi ikinä”, Albus sanoi Scorpiukselle kovaan ääneen. Scorpius oli johdattanut hänet Tylypahkan Tähtitorniin ja Albusta suututti. Mistä valvojaoppilaat ja johtajaoppilaat muka ensimmäisenä tulivat etsimään kadonneita oppilaita? Tähtitornista tietysti!

”Emme me tänne tietenkään jää valvojaoppilaiden löydettäväksi”, Scorpius sanoi. ”Tule”, ja hän ojensi kätensä Albukselle, joka hieman epäileväisenä tarttui siihen. Mihin Scorpius häntä veisi?

 Hänen hämmästyksekseen Scorpius lähti johdattamaan häntä kohti Tähtitornin reunaa, jossa oli valtava aukko, josta näki taivaalle. Sade ja tuuli häiritsivät Albuksen keskittymistä kun hän katseli, mihin ihmeeseen Scorpius meni.

”Tule jo, Albus! Älä ole tuollainen nössö!” Scorpiuksen ääni huusi jostain ylhäältä ja Albus tajusi, missä poika oli.

 Tylypahkan katolla.

    ***

”Katso nyt, eikö olekin mahtavaa?” Scorpius intoili seisoessaan katolla pää koukistettuna taakse ja katse suunnattuna taivaalle. Albus hymyili katsoessaan pojan upeaa sivuprofiilia.

”Tuolla meni tähdenlento! Al, toivo jotain.”

 Albus sulki silmänsä ja ajatteli haikeasti Scorpiuksen kovin pehmeiltä näyttäviä huulia ja tämän lämmintä kroppaa. Kun hän hetken päästä avasi silmänsä jälleen, Scorpius oli aivan hänen edessään. Todella lähellä, vieläpä.

”Mitä sinä toivoit?” Scorpius kysyi kuiskaten, siirtäen samalla mustan hiussuortuvan Albuksen otsalta korvan taa. Lyhyt liike oli tehdä Albuksen hulluksi.

”Ei sitä saa kertoa tai se ei toteudu”, Albus sai vaivoin sanottua. Scorpius hymyili.

”Minä taidan arvata.”

 Ja heidän huulensa kohtasivat toisensa ja jonkinlainen otus Albuksen vatsassa karjui riemusta.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2015 12:38:45 kirjoittanut Lily-Rose »
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Yöllisiä kävelyjä, Albus/Scorpius, K11
« Vastaus #1 : 14.03.2015 12:14:07 »
Tässä on mielestäni aivan ihana idea. En ole lukenut aiemmin tekstiä, jossa käytettäisiin klassista tähdenlento - saa toivoa -jujua romantiikkaan, mutta sehän toimii aivan passelisti. aOtsikko olisi mun mielestä voinut liittyä tuohon tähdenlentoon tai toivomukseen, mutta onhan se nytkin erittäin kuvaava.

Pidin siitä miten loppu jätettiin vähän auki, vaikka loppuikin suudelmaan. Ei tullut mitään ihmeellistä Scorpiuksen tunteiden kuvailua, vaan pysyttiin alusta loppuun saakka Albuksen tunteissa ja lopussa toive vain kävi toteen, eikä sen ihmeempää. Tavallaan olisi voinut kaivata taustoitusta, miten Scorpius tiesi Albuksen tunteista ja kuinka tämä oli itse ihastunut, mutta sitten tämä ei olisi enää kepeä ja lyhyt oneshot. Ihan hyvä vaan, että kaikkea ei kerrota. Hyvin taustoitusta paikkasi mielestäni ihan vaan tuo "minä taidan arvata".

Albus sulki silmänsä ja ajatteli haikeasti Scorpiuksen kovin pehmeiltä näyttäviä huulia ja tämän lämmintä kroppaa.
Kroppa-sana särähtää mulla hieman korvaan, koska se ei tyyliltään mun mielestä sovi tähän. Olisin itse käyttänyt sanaa keho tai vartalo.

Myös huispausperheenjäsen on vähän hassu sana ja voisin väittää, ettei kirjoiteta yhteen. Huispausperhe ja perheenjäsen ovat yhdyssanoja, mutta tässä kohtaa merkitys on sama kuin sanoisi vaikkapa yhdistyksen jäsenenä. Merkitys ei ole enää vakiintunut perheenjäsen, vaan jäsenyys perheessä, jossa huispataan. Huispausperheenjäsen on vähän sama kuin kirjoittaisi paimenkoirankoppi, u nou. Mutta tämä nyt onkin tällaista pilkunnussintaa, kirjoittajahan sen päättää.

Rakenne tässä itsessään oli musta mukava, kun aluksi oli selitystä Albuksen tilanteesta ja lopussa se, mitä nykyhetkessä tapahtuu. Oikein selkeä ja toimiva kasaus.

Scorpius oli tajuttoman suloinen. Albus oli pistänyt sen merkille jo ennen kuin hän oli mennyt typerästi ihastumaan poikaan, kyllä, näin monen vuoden jälkeen hän uskalsi jo olla rehellinen itselleen.
Tässä oli varmaan mun suosikkivirke koko tekstistä. Se on vähän ristiriidassa sitä edeltävän kappaleen lopun kanssa (Albus oli selittänyt huolehtivansa vain ystävänä, mutta oli jo rehellinen itselleen), mutta sama se, tämä on silti jotenkin ihana lause. En edes osaa selittää miksi.

Pidinpidin!
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Yöllisiä kävelyjä, Albus/Scorpius, K11
« Vastaus #2 : 17.03.2015 22:23:01 »
Kommenttikampanjasta iltaa!

Voih, nyt ahdistaa että saanko mä tästä jonkinlaista rakentavaa aikaseksi kun mun aivoparat suli sydämen mukana ja oon muutenkin atm tällaista epämääräistä höttöä.

Eli siis, mielettömän söpöä. Yksi niin ihana (ja tuskallinen) juttu on haaveilla siitä Yhdestä Tyypistä, ajatella vaan sitä. Aah. Albus olin niin hermionemainen kun kokeet on hyvänen aika kolmen kuukauden päästä! Voi sentään, eikä se pystynyt edes lukea kun ajatukset hieman harhaili :D

Lisäksi tää Albuksen ajatustoiminnan paikoittaiset lakkautumiset yms oli herkkua. Etenkin tuo tämän on meidän juttu-kohta sai mut niin sulamaan koska Albus oli ihan in lööv <3

Scorpius esitettiin juuri sellaisena vaaleanpunaisten lasien läpi katsottuna ja se oli ilahduttavaa koska kuten jo sanoin, tuli Albuksesta aika hermionemaiset fiilikset joten aah mitä rakkaus tekeekään tuollaisille kirjatoukille <3.<3 :D

Lääh, loppu oli juuri sellainen kuin pitikin. Scorpius ihan viattomana kyselee, Albus nolostuu ja Scotpius toimii. Aah. Kertakaikkisen suloista.
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Vs: Yöllisiä kävelyjä, Albus/Scorpius, K11
« Vastaus #3 : 18.03.2015 12:38:32 »
Jee, kommentteja! :)

Snouk, Hih, kiitos kovasti kommentista! Jäin kyllä itsekin miettimään tota huispausperheenjäsen sanaa, mutta kuten sanottuna, mua rupes ärsyttää tää teksti jo muokkaamisvaiheessa sen verran, että annoin olla. Käyn kuitenkin nyt muokkaamassa sen, kiitos huomautuksesta!
Otaku, Joo, Al on kunnon nörtti ja ihan in lööv Scorpiukseen :'DD Hyvä jos se tuli noinkin selvästi ilmi! Kiitos ihanasta kommentista! :)

<3: Lily
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Yöllisiä kävelyjä, Albus/Scorpius, K11
« Vastaus #4 : 27.01.2016 19:06:27 »
Kommenttikampanjasta iltaa.

Tykkään kolmossukupolvesta, mutta luen siitä todella harvoin enkä itse kirjoita oikeastaan ollenkaan. Scorpius/Albus on perinteisesti sekoitus Sirius/Remusta ja Harry/Dracoa, joten katsotaas, mitä olet saanut aikaan! Käynpä tekstiä kerrankin kronologisesti läpi ja kommentoin samalla niin ei tarvitse sitten muistella, että mitäs nyt tuossa alussa ajattelinkaan.

Aloitus, eka kappale, on kiva. Se esittelee heti pari Albuksen olennaista piirrettä ja hahmosta saa heti jonkinlaisen otteen. Mulle ainakin tulee kovat sympatiat poikaa kohtaan, koska on todella ärsyttävää, jos ympärillä melutaan jos itse haluaa opiskella. Tästä tuli heti Hermionen oloinen fiilis, mikä saa miettimään, millainen suhde Albuksella ja Hermionella onkaan.

Sitten tarinaa on ainakin hetken aikaa vähän hankala seurata, koska kirjoitat välillä todella pitkiä virkkeitä. Teksti muuttuu niiden takia ikään kuin hengästyneeksi, ja vikan lauseen kohdalla on jo vaikea muistaa, mitä siinä ekassa taas olikaan. Kannattaa käyttää pistettä enemmän ja ajatella, että yhteen virkkeeseen laittaa vaikka vain pari kolme lausetta. Niitä on helpompi lukea. (:

Albuksen ihastuksesta Scorpiukseen on söpöä lukea, ja tykkäsin siitä kuinka tekstiin on viljelty tuttuja sukunimiä uusilla etunimillä. Näin ne muutkin velhosuvut jatkuvat. Välillä oli kuitenkin vaikea hahmottaa, käsitelläänkö tapahtumia nyt Albuksen päässä vai tapahtuuko niitä juuri sillä hetkellä.

Luihuisilla vaikutti olevan aika hupaisat voiton jälkeiset tunnelmat! Don-kohtaus oli mukava kevyt pätkä, jossa pysyi mukana ja nauratti viinalla läträily. Sympatiat taas Albukselle, joka jo innoissaan odotti kahdenkeskistä hetkeä Scorpiuksen kanssa.

Niin kuin joku jo sanoikin, tähdenlentojutut on ikuisia kliseitä, mutta tässä paketti tuli tarpeeksi tiiviisti että tunnelma pysyi koossa eikä lähtenyt liikaa ällösöpöilyn puolelle. Tykkäsin. En ehkä nähnyt ihan pointtia siinä, miksi nämä kaksi viimeistä osiota oli erotettu toisistaan tähdellä, koska mielestäni ne kertoivat samaa kohtausta ja asiaa, mutta makunsa kullakin.

Teksti parani loppua kohden. Se oli helppolukuisempaa ja ymmärrettävää, kunhan alun pitkistä virkkeistä ja tuhdeista kappaleista päästiin. Kiitos tästä.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman