Kirjoittaja Aihe: Ei koske raumalaisia (K11 | Infoa siitä, miksi Rauma on perseestä)  (Luettu 7284 kertaa)

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Kirjoittaja: Tomsessed
Genre: (Kuiva) Huumoriteksti
Ikäraja: K11
Yhteenveto: Mä oon sitä mieltä, että valtion pitäis myydä Rauma ruotsalaisille.
Varoitukset: Runsasta kiroilua, Raumaa kohtaan esiintyvää vihaa/pilkkausta (porilaisen silmin)
A/N: En tiiä tarkalleen, mistä mä tän repäsin ;D mikäli joku raumalainen tai raumanmielinen lukee, niin mun tarkoitus ei ole loukata heitä, eikä ketään muutakaan. Ei, vaikka periaatteellista vastustusta kyseisen kaupungin jääkiekkojoukkuetta vastaan onki :D elisiis, loukkaamistarkoitukseen tätä tekstiä ei oo tehty. Idea lähti alun perin tästä kuvasta, joka myös hiukan lainasi sisältöään nimeen, ja ajatuksenalku sai hiukan puhtia hikipediastakin.  Lopputulos… No, enemmän ja vähemmän hehkeetä ;D Kommentit ois kivoja :}


Kuka vittu on keksiny sellasen paikan ku Rauma, kysynpä vaan. Jos Turku on Suomen persreikä, ni mikä Rauma sitte on? Joku hemmetin peräpukama vai?

Eihän niiden puheesta saa vittu mitään selvää. Mnoon Raumalt, tai jotain tonne päin ne aina sönkkää. Ketään ei vittu kiinnosta! Jos oot sieltä, pysy siellä. Älä tuu tartuttamaan raumalaisbakteereja viattomiin ihmisiin, perkele vieköön.

Aina, jos joutuu jostain syystä ajamaan Rauman kautta jonnekki, joka paikka haisee ainaki viikon jälkikäteen ihan hirveeltä – tuntuu ku ois jossain jätemyllyssä kieritetty pari päivää. Vaikka autossaki sulkis ilmastoinnin ja teippais kaikki maholliset ikkunanraot jesarilla, silti se saatanan haju tunkee aina jostain ja pinttyy kaikkeen mihin vaan yltää. Vittu.

Ja se niiden ”vanha kaupunki” jolla ne niin vitusti ylpeilee – lahonneita tiilipölykasoja ne on, ku kerran kattoo päin ni rakenteet romahtaa. Ja siinä on sitte jotain niin hienoa ja antiikkista. Pah. Mä jouduin luokkaretkellä käymään siellä, nelosluokalla. Äidille ei menny läpi mikään tekosyy, joten loppujen lopuks mä löysin itseni kuuntelemasta – vitut mä mitään kuunnellu – jotain saatanan tylsää jorinaa Rauman historiasta. Eiks ne mitään pahempaa keksiny? Ois saman tien hukuttanu mut vaikka vessanpyttyyn. Seki ois ollu armeliaampi kohtalo.

Mä en pysty käsittämään, mistä vitusta Rauma on repiny niin paljon rahaa, että ne on saanu lahjottua valtiolta luvan pitää satamansa ja telakkansa auki. Hyväku ne tontut edes tietää, mikä on porakone – miten ne muka voi rakentaa kestäviä laivoja? Sellasia peltipurkkeja ne on, jotka uppoo ku kala ui kylkeen. Ja niitä olevinaan kehutaan niin hyviksi. HAHAHAHA.

Nehän on ihan idiootteja muutenki, ne raumalaiset. Mä en oo ikinä, siis vittu ikinä, kuullu kenenkään julkkiksen tai voittajan olleen raumalainen. Ai miks? No vittu siks, ettei sieltä tule sellaisia!
Onhan sieltä sellasia harvinaisia poikkeuksia, kuten Antti Raanta, joka torju Ässille mestaruuden. Mutta mä lyön vaikka pääni pantiksi, että sen vanhemmat on molemmat jostain muualta ja ne on hässinykki lapsensa alkuun jossain muualla ku Raumalla, koska muuten raumalaispöpöt ois tartuttanu pikku-Antin jo tekovaiheessa eikä siitä ois kehittyny muutaku kuolaava pikkukakara, joka kävelee päin seiniä. Antin vanhemmat on jostain mielenvikasesta syystä vaan päättäny jäädä Raumalle asumaan sen jälkeen.
Kai se karmee haju oli ehtiny jo siinä vaiheessa sulattaa niiden aivoista ajattelevat osat kokonaan.
Edes se fakta, että 100 prosenttia raumalaisista kuolee, ei lohduta.

”Mikä vittu teitä porilaisia oikein vaivaa?” Aina tullaan kysymään sitä yhtä ja samaa.
No vittu mähän kerron. Rauma meitä vaivaa! Välimatkaa on ihan liian vähän, eihän sinne aja autollakaan kun ehkä tunnin. Tunnin!
Mä oon sitä mieltä, että valtion pitäis myydä Rauma ruotsalaisille. Kaupungin värithän sopii hurriyhteiskuntaan paremmin ku hyvin, ja ajattelun laatu ois jo valmiiks samalla tasolla. Ja mitä puheeseen tulee: ne ymmärtäis toisiaan tosi hyvin, kun ulkopuoliset ei saa kummastakaan kielestä vittu mitään selkoa.
Ja jos Pori on syvältä, ni Rauma se vasta helvetin syvältä onki.

Raumalaiset tuntuu olevan kauheen ylpeitä siitä ”Rauman pitsiviikosta”, jonka ne joka vuosi järjestää. Vittu, ihan tosi? Siis joku pitsiviikko? Voiko homompaa touhua enää olla? ”Mnoon Kalle från Raum, mnoon pitsin asiantuntija!”
Anteeks mitä?

Sitte tää kaupungin ylpeys, jota ne niin kovasti kehuu: Rauman Lukko. Vittu mitä? Todellinen ylpeys joo, ensimmäinen ja ainoo mestaruus ajalta hiukan ennen kivikautta ja seki tuurilla, vaan koska muut joukkueet ei suostunu tulemaan Raumalle pelaamaan.
Kun ne oli viimeksi Isomäessä pelaamassa Ässiä vastaan, mä kuulin – valitettavasti - niiden laulavan. ”Kaikki alkoi jo kolkytkuus (vitustako mä tiedän minä vuonna se joukkue on perustettu, mut siltä se niiden mussutus kuulosti) ja tänä vuonna tulee mestaruus”, jotain tollasta ne lässytti. Ai että mestaruus? Jos edellisestä on viiskymmentä vuotta ja risat aikaa, ni ei se kyllä tänä vuonnakaa Raumalle osu. Se joukkuehan koostuu eläkeläisistä! Ne heittää kaikki lahjakkuutensa vittuun sieltä, koska vanhainkotilaiset tarvii rahaa elääkseen. Raanta, Elo ja Saarela on vaan hyviä esimerkkejä siitä, miten raakileet lentää helvettiin papparaisten tieltä, pelaa pari kautta paikallisvastustajan leirissä ja lähtee sen jälkeen NHL-soppari kädessä kohti taalajäitä. Huomaatteko teki tän yhtälön?
Ei raumalaisilla kyllä pahemmin se järki päätä pakota.

Sitä paitsi, millanen ylpeys häviää ruotsalaiselle joukkueelle 5-1? Eihän siitä voi päätellä muutaku sen, että vittu ruotsalaisetki on parempia ku raumalaiset.
Siitä hyvästä mä voisin viedä ruotsalaisille jopa kukkasia.

Joten yks painava vinkki teille: älkää ikinä, milloinkaan, missään olosuhteissa olko missään tekemisissä Rauman tai raumalaisten kanssa.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014 20:24:44 kirjoittanut Tomsessed »

Bannu Ingridiltä ♥

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Kauheeta :D miten musta tuntuu et kertoja on harvinaisen kettuuntunut Raumaan :DDD aarh en osaa kunnon kommenttia väsätä kun naurattaa vielä niin paljon ja muutenkin - huumorificciin mitään rakentavaa saa...  Hui tän jälkeen ei kyllä tee mieli käydä ikinä Raumalla ;D
« Viimeksi muokattu: 17.04.2016 11:10:52 kirjoittanut Otaku »
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Otaku, älä vaan koskaan meekkää koska siellä oikeest haisee et paljoo menetä vaikket koskaan käviskään ;D muthei kiitti kommentista!

Bannu Ingridiltä ♥

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Heeeei, porilainen! ;D jes. päivänkukka, kiitos kommentista!

Bannu Ingridiltä ♥

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Dodiin, tämähän oli ihan pakko tuolta KK:sta napata, Porista kun ollaan. Tosin mun on pakko enemmän tai vähemmän häpeissäni myöntää, että olen asunut Raumalla puolisentoista vuotta silloin kun opiskelin. Tosin muutin melko pian takaisin Poriin ja kävin ne loput 3 vuotta täältä käsin koulussa. Ja opiskeluvuosien jälkeen olen sanonut kaikille, etten enää vapaaehtoisesti aja Rauman läpi jos vaikka Turkuun olen menossa. Ihan suosiolla valitsen Säkylän reitin joka ikinen kerta, niin laittoi ketuttamaan tuo Rauman suuntaan kaasuttelu noiden vuosien aikana.

Mutta tähän tekstiin. Olihan tämä nyt tosi huvittava, heti alussa sait pienen tyrkähdyksen syntymään:

Lainaus
Eihän niiden puheesta saa vittu mitään selvää. Mnoon Raumalt, tai jotain tonne päin ne aina sönkkää. Ketään ei vittu kiinnosta! Jos oot sieltä, pysy siellä. Älä tuu tartuttamaan raumalaisbakteereja viattomiin ihmisiin, perkele vieköön.
Olisit kirjoittanut vielä enemmän niiden kamalasta murteesta, sitä olis ollut hauska lukea :D Vaikka kuka sitä nyt silti osais tai haluis niin kovasti matkia ;)

Tuohon hajuun yhdyn, mä jouduin ihan tosissaan kärsimään siitä ne kokonaiset puolitoista vuotta kun siellä elin. Se joku ihmeen paperitehtaan käry mikä siellä aina vähän väliä leijaili, hhhyi hitto.

Pari asiaa sulta jäi vielä mainitsematta: Ootko ikinä maistanut raumalaisten vettä? Jos et, niin älä maistakaan. Siitä syystä, etten siellä asuessani saanut terveen makuista hanavettä ollenkaan, olen tahtomattani vieraantunut koko vedenjuonnista paljon, koska ei sitä pystynyt juomaan ilman että läträsi jotain mehutiivistettä tai jotain joukkoon. Syytän siis Raumaa siitä, että musta on tullut hanavettä vieroksuva. Onneksi Porissa on pystynyt taas siedättäytymään hanaveteen, mutta aikaa se ottaa edelleen. Toinen asia mistä et maininnut: Ne hitsin vitsin kyltit. Raumalle tullessa: "Ol niingon gotonas" ja lähtiessä "Luanikast reissu". Vvvvittu että noi ärsyttää mua, ne melkeen jo raiskaa suomenkieltä, ja tosiaan vaikuttaa enemmän ruotsin kieleltä, kuten säkin mainitsit. Sitten vielä mun miinuslistalle kuuluu raumalainen leffateatteri (kamala!), Rauman liikennevalot/risteykset (sen epäkäytännöllisempiä ei Suomesta voi löytyä), "keskusta" ja sen parkkipaikat... ...

Tämä sun tekstihän on kirjoitettu asiaan kuuluvasti sujuvalla Porin murteella (onneksi ei ihan periperiperinteisellä vanhalla murteella kuitenkaan), siitä plussat. Teksti oli myös mun silmään virheetöntä. Huumorillahan tämä pitää ottaa, toivottavasti kukaan ei tästä ota hattuunsa (edes ne raumalaiset, vaikka se on jo ehkä liikaa toivottu). Tätä ei ehkä voi ymmärtää kukaan muu niin hyvin kuin toinen porilainen, joten se saattaapi karsia lukijakuntaa. Peukutukset sitten vielä hyvin keksitystä otsakkeesta, se on varsin osuva.

Jääkiekkohan tässä nousi myös paljon esille, kuten ounastelinkin, ja niinhän sen täytyykin nousta kun on Pori-Rauma asettelusta kyse. Ja toi Rauman vaakuna / Lukon logo ja niiden värit - ne ihan tosissaan varmasti itekkin haluas kuulua Ruotsille.

Pidin tästä kyllä, ja hyvin olit saanut mielipiteesi ilmaistua :D Joku raumalainen voisi tulla huutelemaan, että katkeran puhetta, mutta täyttä asiaahan tämä kaikki on, joten turha tulla huutelemaan ;) Kiitos tästä, hauska pätkä ja idea. Mun kommentti on nyt ehkä vähän sisältököyhä, mutta pääpointti oli se että tää oli piristävä ja erilainen. Pidetään peukkuja ettei kukaan loukkaannu sun tekstistä, eikä mun bensaa liekkeihin räiskivästä kommentista :P

p.s. Ässät rulaa!
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Lisää porilaisia, jes! Ripple, näin avoimesti, mä säälin sua :D voi kamala, asuu nyt Raumalla... Mulle teki tiukkaa jo se, et käytiin kattomassa Ässien matsi joskus ja sitte Pitsiturnauksessa elokuussa. Mut minkäs teet - vaadittavat patakamat niskaan ja kotiin päästessä tuuletus, viisinkertanen pyykkikonekierros (vähintään) ja muut vaadittavat desinfioinnit ni kyllä siitä selvis. Jotenki ;D

Hyvä pointti tuo, että asioita jäi mainittematta. Tiiän kyseisen asian itekin, ja ehkäpä sen innoittamana voisin väsätä varmaan lähinnä porilaisten iloksi tälle jatko-osaa joskus :D kyllähä niitä aiheita riittäis ja kuka porilainen/porinmielinen nyt kyllästyis Rauman dissaamiseen. Otan suhun yhteyttä jos saisin aikaseksi väsätä lisää tekstiä - jos sulle vaan sopii kyseisistä asioista "sivistäminen" ;D ite mä en siis porilainen ole, mut about 25 kilsan päässä karhukaupungin rajalta asun ja sydän on kyllä täysin padan muotonen, että joo, se on varmaan iso syy tän tekstin syntymiselle. Tää nyt on vähän sellasta porilaisten insaidia, kuten iteki sanoit :D samaa ne siellä varmaan harrastaa toisin päin, en yhtään aikanaa ihmettelis jos näin ois

Kiitos paaaaaljon palautteesta! ♥
P.s. No sillai kai!

Bannu Ingridiltä ♥

Vareni

  • ***
  • Viestejä: 39
Rauma-Pori tappelu on aina yhtä ilo seurata! ;D

En siis ite asu kummassakaan vaan Eurassa (valitettavasti), jossa varsin moni on erittäin Raumalaismielinen (voiko tolleen ees sanoo ;D) Ite oon kuitenkin ihan Euran etelärajoilta, joten meiltä käydään Turussa asioimassa. Minä ja kaikki muutkin euralaiset kuitenkin rakastamme nauraa raumalaisten ja porilaisten ainaiselle tappelulle! :)

Teksti on tosi hauskasti kirjotettu ja kiteyttää hyvin mitä porilaiset ajattelevat raumasta! :D

Mutta yhdessä kohtaa oon aivan erimieltä (ja tämän takia alunperin halusinkin jättää kommentin), kyllä Rauman Lukko on vaan mahtava joukkue! Eikä saa unohtaa muita raumalaisjääkiekkoilijoita, kuten esim. Janne Niskala, Atte Engren ja Petri Vehanen. Täällä päin ei tueta Ässiä ;)
"If someone breaks your heart just punch them in the face.
 Seriously. Punch them in the face and go get some ice cream."
-Frank Ocean

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vareni, sellasiaki vahinkoja sattuu ;) eivaa, niihä se menee et aikalailla alueittain se suosio joukkueitten välillä jakautuu - vaikkei tietenkää oo täysin muotin mukasta touhua.

Ja kuule - sille tappelulle nauraa moni muuki ;D kiitti kommentista!

Bannu Ingridiltä ♥

Rolmi

  • ***
  • Viestejä: 5
Kyl selvästi on kirjoittaja porilainen tai hyvin hyvin läheltä. Ei tommosta tekstiä muute olis voinut. Kai? Lapsuuteni asuin porissa ja nykyään asun toisella puolella suomea eli tosiaan tiedän tämän "kasvatuksen" viha raumaa kohtaan, vaikka ehkä hieman liioiteltuna olikin:D kiitos tästä. Oli kyllä mahtava lukukokemus varsinkin näin kun olen junassa matkalla poriin ja kerkesin kiromaan joutuvani käveleväni asemalta porukoille, mutta eiköhän tuo mieltä lämmitä hetkeksi ainakin.
PS. Eilen toiselta puolelta suomeakin tuli kahvitaolla eräälle puheeksi tuo porin ja rauman suhde vaikka hän onkin koko ikänsä asunut kyseisellä paikkakunnalla missä nytkin.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2014 19:08:45 kirjoittanut Rolmi »

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Rolmi, onhan se aika arvattavissa et mistä suunnalta kirjoittaja on - en mä nyt uskois, että mistään Oulun suunnalta tulis tän tyyppistä tekstiä :D kummastuisin kyllä syvästi, jos niin kävis. Ehe.
Liioiteltua ja stereotyyppistä, aivan :D kyllähän niitä nyt piti vähä ylikorostaa, kröhmn. Joo. Ei siitä sen enempää x'')
Kiitos sullekin!

Bannu Ingridiltä ♥

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Ahahahaha :D
Hajosin tälle ihan totaalisesti! Aiva hauska. Ja tän tekee hauskemmaksi se, kun tietää tuon rauma-Pori-tappelun ja väännön.
Ja kuulun myös niihin jotka on joskus (20 vuotta sitten) asunu siellä. Ja oon sitä mieltä että pitää olla hyvät välit sinne. Eli n 500 km on jo ihan riittävä määrä. ;) (vai mitä?)
Oli kyllä hauska tää :D kiitos päivän ekoista nauruista

Cirilla

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Nääh, näille intokiihkoilijoille tuskin riittäis välimatkaks puolen maapalloakaan :D eivaan. Mistä sitä tietää.

Ole hyvä vaan, ja kiitoksia mun puolesta, kun kommentoit! :}

Bannu Ingridiltä ♥

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Ai jee, mitä mä oikein löysin! :D Aivan mahtavaa. Nauroin tätä lukiessa niin paljon, kun on kuitenkin tullut jonkinverran kulutettua aikaansa Raumalla, vaikka asunut sentään en ole. :D Hahhaha, tää oli kyllä kirjoitettu sopivan kieli poskessa ja siis noi asiat on niin totta, jollei ole tottunut. Ja kuka ihme siihen hajuun haluaisikaan tottua, ynh. En tosin ole Porissakaan sen enempiä käynyt, mutta nää kuntien väliset leikkimieliset kärhämät on aina niin hupaisia, eiköhän useimmilla kuitenkin ole joku sellainen, josta aina vähän tehdään pilkkaa. Vähän kuin Suomi-Ruotsi -kärhämöinti mutta vaan pienemmässä mittakaavassa.

Tää oli hupaisa löytö iltaani, näköjään kannattaa kaivella arkistoja vähän kauemmaskin. Kiitän tästä! :D
Hyppää lehtikasaan!

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Hahahahaha!  ;D
Ei suamari, pakkohan tää oli lukasta kun tuli vastaan. Minä myönnän, että olen syntyjäni raumalainen ja asunut siellä Repolan lemussa ensimmäiset 20 vuotta. Olit kyllä koonnut koko joukon tauhkaa mitä Raumasta voi mieleen nousta. Se on auttamattomasti käpykylä, josta sivistys on hyvin kaukana. Järkytyin kyllä hieman kun toinen pikkuveljistäni muutti Poriin ja siellä hän edelleen perheensä kanssa asuu. (Kehtaakin).
Mutta tuo, että Turku on Suomen persereikä, että se on noin yleisessä tiedossa - yllätti! Nykyisin asun täällä persreiän kupeessa (Turun seudulla vaan en Turussa). Toinen pikkuveljistäni asuu Turussa - hehe.

Jääkiekosta:
Omat raumalaiset sukulaiseni ovat yllättävästi suunnanneet katseensa Poriin. Serkkuni meni naimisiin jääkiekonpelaajan kanssa, joka siirtyi Lukosta Ässiin. Että sellaistakin tapahtuu. Kovasti porilaiset kunnioittavat raumalaisia, kun ovat Vähä-Rauman huolineet kaupunginosakseen, sitä olen kovasti ihmetellyt. Tuo vähä-alku toki kertoo että vähästä on kyse. Niin ja muuten -Rauman lentokenttä on Porissa. Tai niin raumalaiset luulevat.

Tää oli kyllä huvittava tuuletus Rauman kuuluisaa paskahajua vastaan. Aplodit sille!  ;)

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Grenade, en ollenkaan tiedä, miten kommenttisi on mennyt multa aikanaan ohi. Anteeksi! Mukavaa silti tietää (näin vuosia myöhemminkin), että tästä on ollut iloa, koska kaikille vastaava huumori ja kieli poskessa vänkääminen ei varmastikaan iske. Olen ihan samaa mieltä tuosta kuntien välisestä vääntämisestä. ;D Eiköhän suunnilleen jokaisesta paikasta löydy ne omat "luonteenpiirteet", joista muut sitten naljailee. Suuri kiitos kommentistasi!

Fairy tale, ai kauhea, jaksamisia synnyinkaupunkisi ja -paikkasi suhteen! ;D Nyt kun pitkästä aikaa itsekin tämän lukaisin, niin toden totta olen kyllä kaikenlaista valittamisen aihetta keksinyt. Mutta totta joka sana, lähestulkoon ainakin! Tuon Turku-läpän yleisyydestä en sen enempää tiedä, mutta oman kokemukseni perusteella ainakin Satakunnassa ihan yleisesti tunnettu lausahdus.

Veljesi on kyllä ollut uskalias, mokoma! ;D Eivaan, kyllähän raumalaisten ja porilaisten välillä varmaan myös tietynlaista kunnioitusta on, vaikka aina pitää tietenkin naljailla ja pullistella, kun mahdollisuus on. Ettei vaan näy, että positiivisiakin tunteita voisi olla. Ja Poristahan löytyy Raumansiltakin, herranjumala! Lentokentästä voidaan sitten olla montaa mieltä. ;) Kiitos kovasti sinullekin kommentista!

Bannu Ingridiltä ♥

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Oih, tää oli kaunis ♥ Mulla ei kauheasti omakohtaisia kokemuksia Raumasta ole (ja se on tän perusteella varmaan ihan vain hyvä asia :D), oon ehkä joskus skidinä saattanut siellä käydä. Ja jos olen, niin sen olen jo aikapäiviä sitten unohtanut (mikä onni ja autuus :D).

Rauman murre (tai ihan selkeesti eri kielihän se on) on kyllä aika järkkyä, siitä ei todellakaan saa mitään selvää :D Muistan kun Akkarissa tuli niitä murreliitteitä, ja se raumalainen sarjis oli aina se, jota en edes annetun käännössanaston avulla ymmärtänyt. Kaikki muut murteet sujui ongelmitta, mutta se helkutin rauma... :D Jääkiekosta en paljoa tiedä, mutta enpä ole minäkään huomannut Lukolla paljoa ylpeilyn aiheita. Ja pitsiviikot???? Mitähän helvettiä.

Ulkoisesti ilkeä huumori on kyllä ihan parasta (niin kuin myös tuo inspiraationa toiminut kuva), ja kyllähän sitä pitää naapuria kohtaan olla muka niin sotaisa :D Grenade tuolla aikaisemmin totesikin mielestäni hyvin, että vähän niin kuin tuo Suomi vs. Ruotsi -asetelma, mutta pienemmässä mittakaavassa. Porilaisten mielipiteet raumalaisista on kyllä mullekin tuttuja. Mulla on yksi Porissa asuva kaveri, pitäisköhän tää linkata sille... :D Vois muutenkin kysyy mitä mieltä se on raumalaisista...



Ei mutta hei, mähän oon stadilainen, hittoako mä siitä kostun, mitä jotkut landepaukut ajattelee toisistaan? ;D Siinähän haukutte toisiaanne. Mä arvostelen ja dissaan teitä kaikkia tasapuolisesti anyway XD
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Chibi

  • Huispausholisti
  • ***
  • Viestejä: 941
Eksyin tämän tekstin pariin kommenttiarpajaisten kautta. Otsikko herätti mielenkiinnon ja siihen liittyvä kuva nauratti, vaikka sen olikin nähnyt aiemmin  ;D 

Itse en suoraa Raumalaisia tai Porilaisia tunne, mutta olet hienosti saanut kiteytettyä ainakin osan siitä näiden kahden kaupungin välillä vallitsevasta viha-rakkaus-vittuilu- suhteesta. Ainakin mitä itse ole käsittänyt. Hymyilin ääneen heti ensimmäiselle lauseelle. Ja tuo sönkkääminen, jos Turussa ja Savossa on murre, Raumal o oma kiäl  ;D

Tekstin Rauma-vihasta oli helppo saada kiinni, mutta se ei onneksi ollut aivan niin intensiivistä, että voisi syyttää kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Ja eikö kaikki paikkakuntaviha voida ainakin jääkiekon nimissä hyväksyä. Aivan erityisesti itse tykkäsin tästä Lukon lyttäämisestä, vaikkei Vaasan Sportkaan ole koskaan liigamestaruutta voittanut. Eikä varmaan ainakaan hetkeen voita. Olisivat vaan pysyneet mestiksessä  ::)

Lainaus
Mä oon sitä mieltä, että valtion pitäis myydä Rauma ruotsalaisille.
Tätä maata ei myydä, eikä vuokrata, mutta saat pitää mielipiteesi asiasta :D

Aamukahvit juotu, hyvä ettei osa löytänyt syliin tyrskähdellessä. Kiitos tästä hieman jo vanhasta, mutta silti toimivasta tekstistä  ;D

 
« Viimeksi muokattu: 29.11.2020 16:01:38 kirjoittanut Chibi »
"This is no time to be a gentleman! Knock her off her broom if you have to!"

Ooka

  • ***
  • Viestejä: 128
Lukasi tän alust loppu virne naamallan ja vast jälkke rebesi nauru!

Kieli oli mutkatonta ja tykkäsin rempseästä otteesta, jolla tämä on kirjoitettu. Raumalaisena tämä nauratti suunnattomasti, sillä kyllähän jokainen näistä asioista on tuttu - sulotuoksuja myöten. Nyt vain harmittelen, kun en osaa kirjoittaa tätä koko kommenttia rauman giälel, vaikka omassa puheessa on toki myös Hämettä ja E-Savoa tuon Rauman töksötyksen lisäksi. Mut tämse gyl viäl anna: snää ossas ;)
No one is too old for fairy tales.

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Larjus, omakohtaiset kokemukset eivät ole millään tavalla tarpeellisia, enkä voi niitä suositellakaan - eiku. ;D Se murre kieli on kyllä ihan järkkyä, ai kamala. Nythän Lukko on ruvennut vähän väläyttelemään, hui kauhistus, mitäköhän sitten tarttee tehdä jos ne voittaakin. :'''D Mutta ei mennä siihen vielä, painajaisia pelkästä ajatuksesta hyhhyh. Pori-Rauma on tosiaan vähän niinku Suomi-Ruotsi, ja harvoinhan se oikeasti on ihan tosissaantosissaan vaikka mukaolevinaan onkin, hah. Ehkä alan dissaamaan stadilaisia sitte seuraavaks. ;) Ei vaiskaan. Kiitos sulle!

Chibi, tuo kuva lienee kyllä tämän tekstin parasta antia. XDDD Viha-rakkaus-vittuilu on muuten aika helkkarin hyvä kuvaamaan tätä! Rauman giäl on muuten ihan oikeesti juttu, ihan karmeeta sontaahan se on mutta ei se murteesta mene kun ei sitä voi mihinkään muuhun verrata. :''D Pieni paikkakuntaviha olkoon siis sallittua ja siis ei saa takertua mihinkään pikkuseikkoihin, Sport voidaan lytätä vaikka sitten erikseen eikun mitä. Huomautan myös, että minun mielipiteellänihän ei siis ole mitään tekemistä tämän tekstin kanssa, krhm. ::) Ehkä selvitään vaikkei myytäiskään naapureille. Hyvä juttu että nauratti ja että kahvitkin kuitenkin pysyi mukissa. Kiitos sinullekin! :)

Ooka, hahaha, tämä on kyllä semmonen mestariteos ettei mitään rajaa, lol. ;D Joskus tulee vaan mietittyä että mitäs vittua sitä onkaan tullut joskus väsäiltyä jossain sokeripärinöissä. Mutta tavoite tuli kai saavutettua, jos tästä nauruja sai irti ja raumalaisena vieläpä, hyvä niin. XDDD Kiitti hei iha kauheest tuanoi tiäksää. ;)

Bannu Ingridiltä ♥