Kirjoittaja Aihe: Tanssilattialla, Draco/Hermione, S, oneshot  (Luettu 2602 kertaa)

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 786
  • Not killing people is really hard.
Tanssilattialla, Draco/Hermione, S, oneshot
« : 21.09.2014 01:25:31 »
Kirjoittaja: Lauchuo
Ikäraja: S
Genre: fluff, romance
Paritus: Draco/Hermione
Vastuuvapaus: Hahmot omistaa Rowling, tarinaidean minä
Tiivistelmä: Tanssilattialla yhden pienen hetken aikana voi tapahtua niin paljon.

A/N: En oikeasti edes pahemmin tykkää Draco/Hermionesta, koska se ei vaan toimi, mutta tästä hetkestä vois saada niin paljon tekstiä. Ehkä vielä joskus kirjotan tän pohjalta jatkiksen (johon sain idean kun olin kirjottanut tän).

Teksti osallistuu myös haasteisiin Se oikea ja sen haaremi ja One True Something 20.



Tanssilattialla

"Hei Malfoy, eikö sinun ja Harryn olisi jo aika lopettaa tuo toisillenne naljailu ja siirtyä elämässä eteenpäin, olla vaikka kavereita keskenänne?" Draco kuuli Hermionen ärsyttävän nalkuttavan äänen takanaan. Se oli ihan liian äidillinen ja huolehtiva eikä siinä ollut mitään järkeä, koska Draco oli ihan yhtä lailla haukkunut ja naljaillut Hermionelle. Hän ei oikeastaan voinut edes käsittää sitä, että Hermione ihan vapaaehtoisesti tuli hänen luokseen puhumaan jostain tuollaisesta asiasta. Hän kääntyi hitaasti ympäri kohtaamaan tytön.

Ja silloin hänen suunsa loksahti auki. Olihan hän tietysti tiennyt, ettei Hermione ehkä saapuisi joulutanssiaisiin samoilla harottavilla hiuksilla kuin aina ennenkin, mutta nyt tytössä oli jotain todella erilaista. Hän suorastaan loisti ja hehkui ja ihokin kimmelsi aivan kuin tyttö olisi lisännyt jonkinlaista kimalletta kasvoilleen. Draco henkäisi itsekseen. Hän ei koskaan ollut kuvitellut, että haluaisi sanoa kuraveristä kauniiksi, mutta Hermionea ei oikein voinut kuvailla millään muulla sanalla. Hän oli juuri sillä hetkellä ehkä kaunein tyttö koko koulussa.

Draco empi hetken miettiessään, mitä vastaisi tytölle. Hän totesi mielessään haluavansa päästä tanssittamaan tuota tyttöä, mutta hän ei uskonut, että se onnistuisi jos Hermione ei uskoisi hänen lopettavan vihanpitoaan. Sitten Draco keksi mainion suunnitelman. Mitäpä tyttö ei tekisi ystäviensä vuoksi?

"Minä lupaan lopettaa vihanpitoni, jos tanssit minun kanssani seuraavan hitaan kappaleen", Draco totesi ja hymyili pienesti kättään ojentaen. Hän näki kuinka Hermione empi - ehkä sittenkin jossain tytön mielen perukoilla oli vielä vuosien vihanpidon jälkeen kaunoja, eikä hänkään voinut unohtaa kaikkea niin nopeasti. Draco astui askeleen lähemmäs toivoen sen rohkaisevan Hermionea niin, että tyttö tosiaankin tarttuisi hänen käteensä ja antaisi hänen tanssittaa itseään. Ja niin se tekikin, Hermione tarttui Dracon käteen ja välittömästi kosketuksen tuntiessaan Draco sulki sormensa tytön hieman viileiden sormien ympärille ja veti tytön lähemmäs itseään. Hän kietoi toisen kätensä Hermionen selälle ja nosti toisella Hermionen käden omalle olalleen. Tietysti hänet oli kotona opetettu tanssimaan, koska herrasmies ei olisi herrasmies, jos ei osaisi tanssia. Sen Draco oli kuullut jo pienenä ja hän oli ollut tanssitunneillaan aina innoissaan, sillä hän halusi olla herrasmies.

Kun seuraava hidas kappale alkoi, Draco tanssitti Hermionea ympäri tanssilattiaa. He supisivat hiljaa keskenään vaihtaen muutamia sanoja ja Draco uskaltautui jopa kehumaan Hermionen ulkonäköä kerran. Hetki tuntui aivan uskomattomalta ja kun Kohtalottaret lopettivat soittamisensa, Draco ei olisi halunnut päästää irti Hermionesta. Hetken kuluttua hän kuitenkin laski kätensä, muttei lähtenyt pois ihan vielä.

"Haluaisitko, että haen meille juotavaa?" Draco kysyi ja yritti hymyillä mahdollisimman ystävällisen oloisesti. Hän halusi pystyä hurmaamaan Hermionen.

"Olen pahoillani, Malfoy, mutta minusta tuntuu että minun täytyy mennä. Oikea parini tälle illalle taitaa jo odottaa minua, ja samoin ystäväni. Mutta kerron viestisi Harrylle, ettet enää kiusaa meitä", Hermione loi Dracolle pikaisen hymyn ja kääntyi lähteäkseen. Hetken mielijohteesta Draco kuitenkin nappasi kiinni tytön kädestä ja kun Hermione kääntyi hämmentyneenä katsomaan kohti poikaa, Draco jäätyi hetkeksi.

"Tuota... Voit kutsua minua Dracoksi. Ja kiitos", Draco takelteli sanat ulos suustaan ja päästi sitten irti Hermionen kädestä. Ei hän halunnut pidellä tyttöä yhtään kauemmin luonaan kuin toinen halusi.

"Kiitos sinullekin", Hermione vastasi ja riensi sitten ystäviensä luo jättäen Dracon yksin seisomaan keskelle tanssilattiaa. Hän oli hetken saanut maistaa palan taivasta, mutta oli sitten menettänyt sen, tai ainakin siltä hänestä tuntui juuri sillä hetkellä.
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

tochiki

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Tanssilattialla, Draco/Hermione, S, oneshot
« Vastaus #1 : 25.09.2014 23:37:51 »
a) Dramione toimii
b) Pidät siitä, halusit tai et
c) Ehdottomasti kirjotat jatkoficin

Eli joo, tykkäsin. Oon ihan ehdoton dramione-fani, mutta ei kuitenkaan ihan minkälainen teksti vaan mene mulla läpi. Oneshotteja en lue oikeestaan ikinä, koska ne loppuu aina liian nopeesti, ihan niin ku tääkin.
Vähän häiritsi alussa, kun Draco ajatteli Hermionea ihan etunimellä, vaikka useimmiten naikkonen on Dracolle vain Granger. Mutta pääsin siitä yli ja jatkoin (liian nopeasti tulevaan) loppuun. Draco leppyi yllättävän nopeasti naikkoselle, vaikka oli hetki sitten mielessään kutsunut tätä kuraveriseksi. Tosin onhan ne sellanen unelmapari, ettei ihmekään.

Tykkään sun kirjotustyylistä, joten ois kiva jos saisit kehiteltyä jonkun synkemmän dramionen <3

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Tanssilattialla, Draco/Hermione, S, oneshot
« Vastaus #2 : 26.09.2014 16:41:43 »
a) Dramione toimii
b) Pidät siitä, halusit tai et
c) Ehdottomasti kirjotat jatkoficin

Näin on. Toivottavasti tästä ei sitten tarvii enempää keskustella vaan se jatkis tänne joskus.
Mutta jiihiii, ihanaa lukea taas sulta jotain pitkästä aikaa! :)  Ja ehdottoman ihana oli Draco <3 Tosi siistiä että hän näki Hermionen ihn toisessa valossa! Naww, loppu tuntui hivenen surulliselta mutta tykkäsin kamalasti kuiteniin! :)

-ways
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Tanssilattialla, Draco/Hermione, S, oneshot
« Vastaus #3 : 27.09.2014 13:26:06 »
Minua on vasta vähän aikaa sitten alkanut kiehtoa tämä paritus, mutta tämä todella toimii, kun sen osaa kirjoittaa oikein. Onnistuit hyvin saamaan näiden kahden välille jännitettä. Oli mukava, ettei tästä heti syntynyt rakkaustarinaa vaan kohtaus jäi lyhyeksi, vaikka tunteita siihen saatiinkin mukaan.

Ficissä oli mukava tunnelma. Sellaista tanssiaisten tunnelmaa, mutta myös haikempaa. Olit hyvin ottanut esille hahmojen historian, kuinka Malfoy on naljaillut Hermionelle, Ronille ja Harrylle. Loppu oli ihana, kun Hermionekin oli pitänyt Dracosta, eikä kiinnostus vain jäänyt yksipuoliseksi. Sait hyvin tuotua tämän kohtauksen canoniin joulutanssiaisista ja tämä ficci sopi siihen hyvin. Molemmat hahmot olivat myös IC ja jotenkin voin kuvitella nuoren Dracon ottavan ylpeänä vastaan opin olla oikea herrasmies, vaikka herrasmiehen tavat taitavat joskus Dracolta unohtuvan kouluelämässä.

Kokonaisuudessa tätä oli kiva lukea, paritus oli toimiva ja tunnelma hyvä. Pidin myös otsikosta ja se sai minut avaamaan tämän. Tosin ensimmäisenä mieleen tuli Anssi Kela, mutta se nyt varmaan johtuu siitä, että olen yli kymmenen vuotta ollut Anssi Kelan fani ja odottelen häneltä uutta biisiä, jonka nimi tosiaan on tanssilattialla. :D Otsikko kuitenkin oli mukavan lyhyt ja ytimekäs, sekä sopi todella hyvin ficciin.

Kirjoita ihmeessä lisää Draco/Hermionea! Lukisin mielelläni pidemmänkin ficin näistä kahdesta. Kiitos tästä söpöstä ficistä. <3
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Tanssilattialla, Draco/Hermione, S, oneshot
« Vastaus #4 : 30.09.2014 15:27:38 »
a) Dramione toimii
b) Pidät siitä, halusit tai et
c) Ehdottomasti kirjotat jatkoficin
Komppaan! :'DDD

Onnistuin löytämään tälläisen ihastuttavan suloisen ficin ja onneksi löysinkin! Dramione on aevan ehana paritus (OTP10 oon osallistunu kyseisellä parituksella) ja tykkään kyllä paljolti lukea heistä (:

Kivan mukavan kohtauksen olit valinnut ja tuollaisesta (ei ehkä ihan mut kuiteski) pienestä riidan poikasesta olit saanut järjellisellä tavalla muokattua/johdatettua kivan tanssikohtauksen.
Komppaan Odoa siinä, että hahmot olivat IC. Ja tottahan toki Draco on ottanut opikseen, kuinka olla herrasmies, vielä kun muistaisi ne tavat tuolla koulussakin (;

Paljon asiaa olit saanut näinkin lyhyeen pätkään, ei kuitenkaan liikaa. Kuvailua ja muuta tietoa oli juuri sopiva paketti tämän pituisessa tekstissä !
Kirjoitusvirheitä en huomannut, enkä kyllä edes etsinyt. Hyvää tekstiä ja mukava lukukokemus.
+Pakko vielä on mainita tosta otsikosta, se on tosi kiva ja ytimekäs. Kuvaa hyvin tekstiä ja otsikon takia tämän tekstin avasin (:

Kiittäen kumartaen,
-A
« Viimeksi muokattu: 30.09.2014 15:34:04 kirjoittanut Ales »

© Raitakarkki

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 786
  • Not killing people is really hard.
Vs: Tanssilattialla, Draco/Hermione, S, oneshot
« Vastaus #5 : 02.10.2014 01:26:24 »
a) Dramione toimii
b) Pidät siitä, halusit tai et
c) Ehdottomasti kirjotat jatkoficin
a) ei, ei se toimi.
b) ei, en pidä siitä.
c) no hmmh, onneksi kaksi edellistä vastausta eivät estä mua kirjoittamasta jatkoficciä!

Kai mun sitten on pakko kirjoittaa se jatkoficci, kerta niin moni on sitä mieltä! Ja no, ehkä Dramionen kirjoittaminen oli ihan jees ja virkistävää, mutta ei se silti tarkoita, että se paritus toimisi, ainakaan mun mielestä :D

tochiki, kaikki hyvä loppuu aikanaan! Valitettavasti myös se jatkoficci loppuisi joskus, jollet keksi mulle loputtomasti juonenkäänteitä ja ideaa siihen... Kiitti <3

Springways, kiva että säkin tykkäsit :) Ehkä se jatkoficci nyt sitten on tulossa joskus. Ehkä. En lupaa. Kiitos kuitenkin kommentista!

Odo, kiva että joku tykkää tällaisestakin, missä ei päädytä suoraan romanssiin, vaan on vaan tällaista ns. pientä hempeilyä hetken ajan. Musta on myös aina kiva kuulla, että hahmot on IC, ellen ole nimenomaan yrittänyt tehdä niistä ihan omanlaisiani. Ja miksi oisin, koska Rowling on tehnyt niistä tietynlaiset, ja voin tulkita niitä niin kuin haluan muuttamatta niitä? Ja hyvä, että joku kiinnostui tästä otsikon takia! Oon yleensä superhuono otsikoimaan, joten ilmeisesti tällä kertaa olen onnistunut siinä ainakin jollain tapaa. Hurja kiitos kommentista!

Ales, "Onnistuin löytämään tälläisen ihastuttavan suloisen ficin ja onneksi löysinkin!" apua miten suloisesti sanottu! Kiitos! :3 <3 Dracolta on ehkä liikaa vaadittu, että muistaisi tapoja koulussa, onhan siellä yks komea herrasmies nimeltään Harry, joten on se nyt ihan ymmärrettävää, että Dracon pasmat menee sekaisin aina sen nähdessään... (eikun, oliks tää dramioneficci? hups) Kiva että säkin tykkäsit otsikosta, koska kuten Odolle kommentoin, oon yleensä (omasta mielestäni ainakin) huono otsikoimaan. Ja kiitos kommentista sullekin!
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."