Kirjoittaja Aihe: Kuolema, Hulluus ja ikuinen Rakkaus (K-11) oneshot  (Luettu 1819 kertaa)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Author: Ansa
Pairing: Rakastavaiset
Rating: K-11?, en ole tästä ihan varma
Genre: angst, romance
Varnings: Käsittelee hulluutta ja kuolemaa ja rakkautta.
A/N: Osallistuu inspiroidu musiikista -haasteeseen Dingon kappaleella Lähetyssaarnaaja





Kuolema, Hulluus ja ikuinen Rakkaus


Ero olisi lempeämpi järjen kuolema, josta tulisi lievempi hulluus kuin tämä todellisuus. Hulluus, kyllä, mutta lempeämpi.

Ero tämäkin, tuskaisa, mutta sinä olet poissa poissa poissa, lopullisesti ja aina aina. Kuollut.

Puoliksi järjellinen kärsijä antaisi henkensä, ottaisi ja heittäisi elämänsä vaikka tuhannesti, ilolla ja riemulla, mutta hulluus vei eikä anna omiaan kuin vasta lopussa, eikä loppua näy vielä, ei näy.

Hulluus on miljoonasti ilkeämpi kuin kuolema, eikä se anna edes oikeaa lepoa, sillä hulluuden levossa olet sinä ja minä. Sinä ja minä ja rakkaus rakkaus RAKKAUS, mutta myös loputon tieto kuin huuto kohtaamisen harhakuvasta. Silti se otetaan ilolla vastaan, sillä siinä olet SINÄ, eikä muulla ole väliä koskaan, ei koskaan, ei milloinkaan ole ollutkaan. Sinä ja minä ja rakkaus.

Selli vailla kaltereita on täynnä musteisia sanoja joita olet sanonut, muistoja hetkistä joita olet elänyt, piirroksin kerrottua kaipausta rakkaudesta sinun muodossasi. Paperi, vihko, mikä tahansa pinta, täynnä menetystä ja rakkautta, sillä hullu ei voi ueksia loputtomiin valheessa. Uni on palkinto järjettömyydestä ja sen todellisesta kohtaamisesta ja haavoittavuudesta hereillä, lähes selväjärkisenä. Olen hereillä, hereillä, ja minä tiedän tiedän TIEDÄN että sinä et ole, koska kuolema on ikiuni, eikä yhtään sen lempeämpi, vaikka ei ylläkään hulluuden tasolle.

Jos hulluus olisi elävä ja ruumiillinen olento, nauraisi se ilolla näytekselleni, hulluudelleni, taputtelisi pulleita käsiään innoissaan ja leimaisi tuhat verenpunaista papukaijamerkkiä otsaani kuin ylpeä opettaja, sillä sitä minä olen, olen mallioppilas.

Armollinen auriko taas laskee ja saa hymyn huulilleni ja silmät ummelle, sillä sinä saavut taas.

Sinä kosketat minua ja sinuun minä hukun yrittäen unohtaa että mikään ei ole totta. Mikään ei ole totta, mikään ei ole niin totta kuin ME, edes HULLUUS, vaikka sinua ei enää ole.

Kuin korppikotkat väijyy kuolema varjossani, ja sitä minä rukoilen sinun nimeesi. Rohtuneella sielullani minä rukoilen kaikkea, päästäkää minut luoksesi. Mutta ei, ei vielä.

Hulluuden ainoa toivo ja lohtu on tieto siitä että se ei ole ikuista. Ikuista ehkä tässä elämässä, mutta elämä ei ole lopullinen ja riutuneen ruumis on heikko.

Ainoan hymyn tuo sinä. Me olemme vielä yhtä lopussa, mutta nyt vain kuvissa, ja taas laskee aurinko.

Kipu ei hellitä, mutta antaa sijaa hetkelle.

Olet aina kaunis ja hymy on aina sinussa, sillä sinä olet onneni, kaikkeni. Sylisi kutsuu ja ataudun uudelleen ja uudellen ja uudelleen. Kosketus on aidompi, lämpimämpi ja me itkemme.

Viimeisessä harhassa tekstien täyttämä kalteriton selli vaihtuu öiseksi rannaksi, jossa ikuinen kultainen auringonlasku maalaa horisontin kauniiksi. Ainutlaatuiseksi, ollen näin me. Haparoiden hulluus hyvästelee ja häipyy saaden selkäni suoraksi ja katseeni kirkkaaksi. Vaatteemme rypistyvät märäksi mytyksi rantaveteen ja raikas suolavesi maustaa ihosi jota nuolen. Hiuksesi kihartuvat luoden taidetta ja minä rakastan sinua!

Sanasi ovat kuin huuto kun ne kuulen oikeasti, sillä me olemme taas. Nauran, nauran, huokaat.

Kaadan meidät santaan, eikä mikään ilo voita sitä mitä meillä on.

Ensimmäistä kertaa hulluudessa SINÄ turvaudut takertuen minuun, ja minä ymmärrän kaiken.

Kuolema on kaikkeudessaan kaunis, ja elo siellä loputtoman täydellistä, mutta ilman sinua ei ole minua, eikä ilman minua sinua. Suutelen huulesi aidoksi ja hyvästelen menneen, sillä me olemme nyt. Ikuisuus, kaikkeus olemme me vailla muita.



« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 15:38:39 kirjoittanut Pyry »


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Taelia

  • Vieras
Vs: Kuolema, Hulluus ja ikuinen Rakkaus (K-13) oneshot
« Vastaus #1 : 07.08.2014 23:38:02 »
Kommenttikampanjasta hyvää iltaa. :)

Ihan alkuun pitää todeta, että luen originaaleja hävettävän vähän ja miellän näiden kommentoinnin vähän vaikeaksi, kun ei ole esimerkiksi henkilöhahmojen suhteen oikein minkäänlaista vertailupohjaa mihinkään canoniin. Tämä nyt toki ilmeisesti onkin enemmän jonkinlainen tunnepuolen kuvaus, joten ehkä selviän!

Lainaus
Viimeisessä harhassa tekstien täyttämä kalteriton selli vaihtuu öiseksi rannaksi, jossa ikuinen kultainen auringonlasku maalaa horisontin kauniiksi. Ainutlaatuiseksi, ollen näin me. Haparoiden hulluus hyvästelee ja häipyy saaden selkäni suoraksi ja katseeni kirkkaaksi. Vaatteemme rypistyvät märäksi mytyksi rantaveteen ja raikas suolavesi maustaa ihosi jota nuolen. Hiuksesi kihartuvat luoden taidetta ja minä rakastan sinua!

Tämä kappale muodostui omaksi lempparikseni tekstistä. Tähän kohtaan oli helppo tarttua, kun mukana oli jotain konkreettistakin, vaatemytty rantavedessä, suolavettä, kihartuvia hiuksia. Muodosti kivan mielikuvan.

Paikoitellen pilkutus oli mun mielestä vähän kummallista, mutta voi mennä ihan tyylilajinkin piikkiin. Sellainen tajuntavirta-fiilis mulle ainakin tästä vähän välittyi.

Lainaus
Suutelen huulesi aidoksi ja hyvästelen menneen, sillä me olemme nyt.

Tässä lauseessa varmaankin muuttaisin aidoksi > aidoiksi.

Kaikin puolin kiehtova ja toimiva teksti, tykkäsin ihan. Tietyllä tapaa jäin ehkä vähän kaipaamaan lisää jonkinlaista henkilöhahmojen kuvailua, vaikka sen poisjättäminenkin on itsessään jonkinlainen tehokeino. Kiitoksia tästä lukukokemuksesta! Pitääpä tsekata jossain välissä muitakin kirjoituksiasi.  :)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Kuolema, Hulluus ja ikuinen Rakkaus (K-13) oneshot
« Vastaus #2 : 08.08.2014 06:03:37 »
Kiitoksia kommentistasi, Trauma. :) Pilkutus on mun heikkous, ja tajunnanvirtaa teksti oikeastaan onkin. :D Ja teksti on erilainen kuin muut tekstini, mutta jotenkin pidän tästä. :)

-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Kuolema, Hulluus ja ikuinen Rakkaus (K-13) oneshot
« Vastaus #3 : 27.09.2014 03:49:40 »
Musahaasteen kautta bongailin, oli ihan pakko nähdä mitä olet saanut aikaan eräästä vanhasta lempparikappaleestani. Teksti avautui mulla aavistuksen vaikeasti mutta erittäin kiva sitä oli lukea. Kertojan hulluus ja sekavuus tulivat sen verran vahvasti läpi, että mulla on vain ongelmia saada selville, että mikä tässä oikeastaan oli sitten totta ja mikä kuvitelmaa, mutta liekö tuolla väliäkään. Ajatuksenlento oli joka tapauksessa viihdyttävää ja kaunista.

Lainaus
Jos hulluus olisi elävä ja ruumiillinen olento, nauraisi se ilolla näytekselleni, hulluudelleni, taputtelisi pulleita käsiään innoissaan ja leimaisi tuhat verenpunaista papukaijamerkkiä otsaani kuin ylpeä opettaja, sillä sitä minä olen, olen mallioppilas.

Oh, hienoa kuvailua, hulluus tuli kyllä erittäin hyvin esille tästä.

Lopussa tekstissä oli miellyttävän rauhallinen ja seesteinen tunnelma, johon oli kiva lopettaa lukeminen. Kiitoksia tästä. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Kuolema, Hulluus ja ikuinen Rakkaus (K-13) oneshot
« Vastaus #4 : 27.09.2014 22:07:56 »
Pics: Heei, Lähetyssaarnaaja on ollut myös yksi lempibiiseistäni about kymmenen vuotta! <3 Ymmärrän että tekstin sekavuus häiritsee lukijaa, mutta perustelen sen sillä, että itse inspiraatibiisikin on lyriikoidensa puolesta sumuisen verhon takana. Ei oikein tiedä mikä on totta ja mikä ei. Siis minun mielestäni. Kiva kuulla että kuitenkin pidit. Kiiiiitos (taas) kommentistasi. <3

-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin