Kirjoittaja Aihe: Muistoja postikorttien muodossa | Sallittu  (Luettu 1336 kertaa)

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Muistoja postikorttien muodossa | Sallittu
« : 09.07.2014 10:49:10 »
Nimi: Muistoja postikorttien muodossa
Kirjoittaja: Ales
Beta: Onkonälkä
Tyylilaji: Draamaroskis
Ikäraja: S
Haasteet: Sana/Kuva/Lause10
A/N: Tää on tarkoitettu tälläseks kevyeks ja mahdollisimman mukavaks luettavaks.

Kuva #5


Muistoja postikorttien muodossa


Pengoin vaatekomeroani joka oli kaikkea muuta, kuin vaatekomero. Se oli täynnä kaikkea turhaa ja vähemmän turhaa roinaa ja viimeinkin päätin ottaa ikuisuustehtävän vastaan ja käydä komeron tavarat lävitse. Sieltä löytyi vanhoista astiastoista koriste-esineiden kautta vanhoihin valokuva-albumeihin asti tavaraa.

Pengottuani komeroa jonkin aikaa löysin sieltä laatikon, joka oli täynnä postikortteja. Kaadoin postikortit sängylle katsoakseni ne läpi. Jokaisen kortin takana luki oma nimeni lähettäjän kohdalla, sillä harrastuksiini kuuluivat postikorttien keräily. Mikäs sen hauskempaa kuin kirjoittaa kuulumiset postikorttiin ja lähettää se sitten kotiin odottamaan – ainakin postilaatikossa oli muutakin kuin mainoksia ja laskuja.
Tämä laatikko oli pyhitetty itse lähetetyille postikorteille. Muut kortit olivat toisessa laatikossa.

Otin satunnaisesti yhden kortin ja siinä oli kuva Ahvenanmaalta.

Siellä kävin muutama vuosi sitten perheeni kanssa. Menimme Turun saaristosta lautalla sinne ja jatkoimme sieltä bussilla matkaa, ja opas esitteli meille paikkoja. Kävimme muun muuassa Brändön kirkossa, joka oli upea paikka.


Kävelin turistijoukon perällä perheeni kanssa. Äitini kantoi kameraa ja napsi kuvia kauniista luonnosta. Olimme menossa kohti Brändön kirkkoa. Rakennus oli iso ja valkoinen, katto oli punertavanruskea.

Kirkkokierroksen jälkeen suuntasimme läheiselle terassille. Aurinko paistoi ja lämmitti ihanasti, joten tilasin kylmän Fantan jäillä. Olin tutustunut retken aikana yhteen toiseen tyttöön, joka asui samassa kaupungissa kuin minä. Istuimme yhdessä terassilla pitkän aikaa ja juttelimme milloin mistäkin.

Huomasimme tytön kanssa olevamme aika samanlaisia. Me molemmat tykkäämme lukea ja kirjoittaa. Molempien lempijäätelö on vanhanajan suklaa ja lempilimu on Fanta. Olemme eläinrakkaita ja kuuntelemme samanlaista musiikkia.

Loppuretken ajan vietin aikaa kyseisen tytön kanssa. Vaihtelimme puhelinnumeroita ja sovimme tapaavamme joskus vaikka kahvilla.



Retkestä oli jo aikaa, mutta olen edelleen väleissä tytön kanssa. Vietämme paljon aikaa yhdessä. Kävimme ostoksilla, syömässä, joskus jopa tivoleissa ja huvipuistoissa.

Heitin postikortin takaisin sängylle ja otin seuraavan. Siinä oli kuva Big Benistä. Lontoossa kävin parhaan ystäväni kanssa muutama vuosi sitten. Viivyimme siellä muutaman viikon ja kävimme tutustumassa vaikka missä. Parhaiten mieleen jäivät British Museum, Imperial War Museum, Pyhän Paavalin tuomiokirkko ja London Eye. Matkaan mahtui myös shoppailua, syömistä ja juhlimista nähtävyyksiin tutustumisen ohella.


Istuimme ystäväni kanssa ravintolassa syömässä. Naureskelimme ja juttelimme nauttiessamme hyvästä ateriasta ja viinistä.

Olimme juuri käyneet ostoksilla, ja päätimme tulla syömään. Veimme tavarat hotellille ja etsimme lähimmän suht hyvännäköisen ravintolan. Tilasimme paahtopaistia Yorkshire-vanukkaan kera. Makuelämys oli erikoinen, mutta ei paha, ei missään tapauksessa.

Ruokailun jälkeen lähdimme hetkeksi hotellille, jonka jälkeen lähdimme tutustumaan lisää nähtävyyksiin. Kävimme London Eye maailampyörässä. Jonot olivat pitkiä, mutta ilma oli hyvä, joten se ei haitannut.
Viimein pääsimme istumaan hyttiin, ja meidän lisäksi tuli muutama muukin. Pyörä lähti liikkeelle, ja pysähteli tasaisin väliajoin. Maailmanpyörästä näki pitkälle, ja näkymät olivat upeita. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, ja yhdellä hyttimme matkustajalla oli aurinkolasit. Ylhäällä ollessamme pyörä pysähtyi heilahtaen ja matkustajan lasit tippuivat laidan yli maahan. Katsoin ystävääni ja toista matkustajaa, jonka jälkeen purskahdimme kaikki yhdessä nauruun.
En koskaan saanut tietää, löysikö hän lasejaan, ja olivatko ne edes säilyneet ehjinä.



Otin vielä yhden kuvan, jossa oli kuva Bulgarian Albenasta. Siellä olin 4 vuotta sitten perheeni kanssa. Se oli viikon reissu, ja sen aikana kävimme kiertelemässä kaupungilla ostoksilla ja nautimme auringosta rannalla. Hotellillakin tuli vietettyä aikaa, koska uima-altaat olivat erinomaiset.


Makasin päivät pitkät rannalla nauttien auringon valosta ja lämmöstä. Välillä kävin vilvoittelemassa vedessä, ja sitten takaisin makoilemaan. Rannalla oli paljon porukkaa, mutta eipä se ollut ihme.
Siskoni kävi ostamassa meille jäätelöt läheisestä kioskista.

Jäätelö ja kuuma kesäpäivä on yhtä kuin täydellisyys.



Laitoin postikortin pois muiden sekaan ja hymyilin pienesti katsoessani korttien kekoa. Vaikka olenkin vasta 23-vuotias, olen ehtinyt käydä vaikka missä. Ja kohteita on edelleen paljon.
Keräsin kortit pinoon, asettelin ne siististi laatikkoon, jonka sujautin nopeasti takaisin komeroon, jonka suljin sen jälkeen.

Seuraavalla siivouskerralla katselen lisää.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2014 12:29:00 kirjoittanut Ales »

© Raitakarkki

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Muistoja postikorttien muodossa | Sallittu
« Vastaus #1 : 09.07.2014 19:56:19 »
Iltaa! :>

Tuo mielenkiintoinen ficin nimi sai mut klikkaamaan tän auki ja jättämään puumerkin. Normaalisti en hirveästi tykkää orginaaleja, mutta ensimmäisen kerran minulle tuli pakonomainen halu avata tuo linkki ja katsoa minkälainen teksti sieltä paljastuu.

Tän ficin idea ja juoni oli ihan loistavia ja oli kiva lukea vaihteeksi tälläisiä rauhallisia ja arkisia orginaaleja, kun oon tottunut tältä puolelta löytämään ja lukemaan angst-ficcejä. Eli tää oli mukavaa vaihtelua! Hyvä keksintö oli muistella postikorttien yhteydessä aiempia matkoja, sekin oli kivan arkinen asia. Ja oli kiva, kun kerroit, että miksi päähenkilö katselee postikortteja!

Virheitä en löytänyt, paitsi että mun mielestä "Fanta" kirjoitetaan isolla. Ainakin muistelen lukeneeni jostain jutun Fantasta ja siinä se oli kirjoitettu isolla myös lauseen keskellä. En nyt kuitenkaan ala siitä pätemään, kun en itsekään kunnolla tiedä. c:

Lainaus
Jäätelö ja kuuma kesäpäivä on yhtä kuin täydellisyys.

Aivan niin! :-D

Kiitos kuitenkin tästä mukavasta ficistä, mulla oli hauskaa lukea tätä. Tykkäsin! <3
-Mix
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Muistoja postikorttien muodossa | Sallittu
« Vastaus #2 : 21.07.2014 12:28:30 »
Hei Mixiuu ja kiitos kommentistasi!

Kiva kuulla, että aukaisit tämän siitä huolimatta, että et originaaleista juuri muita lue, kuin angst tekstejä. Halusin tehdä tästä tarkoituksella sellaisen kivan ja ns. helpon luettavan, semmoisen kevyen aamu-/väli-/iltapalan. :'D Muutan tuon Fanta kohdan tuolta.

Mukavaa, että pidit tästä! Kiitos vielä itsellesi! C:
-A

© Raitakarkki