Kirjoittaja Aihe: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme  (Luettu 4796 kertaa)

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Author: Alice Katarina
Title: Suolapähkinäsuudelma
Rating: S
Pairing: Aava/Ofelia
Warnings: ei ole
Genre: femme, fluff

A/N: Viimeistelee Femme10#4sen, jes! Ratsastusleiriltä kotiuduttua on hyvä kirjoittaa kepeää hevostyttöfemmeä.



Suolapähkinäsuudelma

Katson puiden reunustamaa peltoa. Silmänkantamattomiin pieniä risaisia latoja, tuulimyllyjä (osa puoliksi kaatuneita) ja aina välillä heinäpaaleja, niitä valkoisella muovilla päällystettyjä. Metsän reunasta kohoaa lentoon lintu, joka syöksähtelee edestakaisin, kunnes äkkää saaliin ja katoaa hetkeksi heinäviidakkoon.

”Aava hei, maa kutsuu”, kuulen jonkun huhuilevan.

Ofelian punaiset hiukset on kynitty toiselta puolelta lyhyeksi siiliksi. Viimeksi eilen se uhosi leikkaavansa ne kokonaan pois, kun tuuli heitteli hiuksia kasvoille. Mutta minä pidän niistä hiuksista, kuten pidän kaikesta tytössäni.

Heitän banaanilla virnuilevaa Ofeliaa, ja hän purskahtaa nauruun. Aurinko paahtaa niskaani ja saa hikihelmet valumaan rintojen väliin, kun kumarrun suutelemaan viinimarjajäätelöltä ja suolapähkinöiltä maistuvia huulia. Kuulen jonkun joukkiostamme vislaavan ja nousen ylös nauravan tytön päältä.

Olen tuntenut nämä tytöt lukiosta asti. Saima on aina ollut joukkiomme rämäpää, joka syöksyy seikkailusta toiseen kolhuja säikkymättä. En edes muista kuinka monta kertaa olen pelännyt henkeni edestä toisen vain kirittäessä hevosia laukkasuoralla yhä nopeampaan vauhtiin. Saiman vieressä istuu Emilia, jonka silmälasit uhkaavat tippua pisamaiselta nenältä ja jonka kädessä on sieni ja vieressä saippuvesisanko sekä kasa likaisia suitsia (aina niin ahkerana).

”Joko myö lähdetään?” Ofelia kietoo kätensä ympärilleni ja pörröttää lyhyitä hiuksiani, ”Miun poni jyrsii kohta itsensä irti.”

Nauran ja katson ruohoa mutustavaa pilkullista pientä islanninhevosta, joka ei tee elettäkään lähteäkseen. Vinka hirnuu hieman kauempana ja katsoo minua silmissään kummasteleva katse, kun nousen ylös ja vedän kypärän päähäni. Ofelian käsi omassani ja tyttöjen nauru ympärilläni saa minut tuntemaan itseni täydellisen onnelliseksi.

Ja kesä on vasta alussa.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 22:14:31 kirjoittanut flawless »
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Suolapähkinäsuudelma | K-7 | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #1 : 07.07.2014 16:30:33 »
Oijoi! Heppatyttöfemme <3

Tästä jäi sellainen ihanan positiivinen fiilis. Kaunis kesäpäivä, hevosia ja kärpäsiä ja tyttöjä. Sinun tekstisi eivät kyllä ikinä petä lukijaa, se on varmaa. Pidin tästä paljon, vaikka tämä olikin tällainen vähän irtonainen kaikesta. Olisi saanut olla pidempikin, mutta otsikko kiteytti hyvin koko ficletin päätarkoituksen.
Nimet olivat mielenkiintoiset, Aava ja Ofelia. Ehkä jopa liiankin erikoiset, en ikinä osaa oikein suhtautua tuollaisiin nimiin suomenkielisissä (ja todennäköisesti suomalaiseen maisemaan sijoittuvissa) teksteissä, mutta eipä niitä niin paljon tässä esiintynyt, että olisi häirinnyt.

Lainaus
Mutta minä pidän niistä hiuksista, kuten pidän kaikesta tytössäni.
Jostain syystä pidin tästä lauseesta kovasti, se oli vain sanomaltaan niin suorasukainen. Toinen on ehdottomasti hänen ja hän pitää jokaisesta asiasta, myös niistä huonoista puolista, omassa kullassaan. Ihanaa :3

Kiitos tästä söpöilystä!

~ Zar

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

nannu

  • ***
  • Viestejä: 510
Vs: Suolapähkinäsuudelma | K-7 | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #2 : 07.07.2014 20:40:39 »
Jaahas sitä on selvitty leiriltä! Tekstistä päätellen taisi olla hauskaa ;)

Otsikon perusteella pelästyin, että oletko My Little Pony -villityksen kourissa päätynyt kirjoittamaan suutelevista poneista ;D Parempi näin.
Tämä ei tosiaan pettänyt.

Oli kiva, miten kaikki ei Aavan silmissä ollut vain Ofeliaa, vaan myös kaverijoukkoa valotettiin näinkin lyhyessä tekstissä. Ja silti parin kemia tuli selväksi.
Mulle nimet upposi, mitä nyt Ofelia on mun päässäni ihmisen sijaan lähinnä pullon täytettä... :P
Suluista en niin välitä mutta sille ei kukaan voi mitään.

Murre oli ihanaa! Miun ponin jyrsiminen oli ehdottomasti parasta koko pätkässä :)


Kiva "nähdä" sua!

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Suolapähkinäsuudelma | K-7 | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #3 : 07.07.2014 21:47:48 »
Zarroc, kiva että tykkäsit! Nimet on mulle vaikea asia, koska ensinnäkin olen hirveän nirso. En vain pysty kirjoittamaan nimestä josta en pidä. Ja toiseksi lähes kaikista nimistä saan jonkun oikean ihmisen mieleeni ja sitten en pystykään kirjoittamaan, ehkä siksikin käytän "outoja" nimiä. Pitäisi varmaan siedättää itseään.  :D Hih, ihanaa että pidit!

nannu, ihanaa kuulla sustakin! Mä vähän mietinkin ymmärtääkö joku tän ponien söpöilyksi, mutta nääh…  ;D Pakkohan sitä oli murretta kirjoittaa, kun tuolla leirillä puhutaan ihan myötä ja hyötä. Ihanaa, että tykkäsit ja jaksoit kommentoida. Mä en edes tiedä miten noita sulkuja nyt eksyy joka tekstiin… Ehkä niistä taas jossain vaiheessa päästään eroon.
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Suolapähkinäsuudelma | K-7 | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #4 : 07.07.2014 23:30:13 »
Etsin jotain söpöä ja mielellään femmeistä, ja tämähän oli ihan nappi. <3

Kesäinen ja hyväntuulinen ja heppainen. Jostain syystä Ofelian hiusten kuvailu iski erityisesti (sivusiilit on söpöjä jne. <3) Tuli sellainen aurinkoinen ja ruohontuoksuinen fiilis tästä tekstistä.

Kiitoksia siis. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #5 : 26.04.2020 17:46:54 »
Tässä oli ihanaa kesäloman tuomaa vapauden keveyttä, rentoa hyvää tuulta ja ystävien läheisyyttä. :)

Tykkäsin Ofelian murteesta ja islanninhevosista, tässä oli kaikki niin idyllistä. :) Onnelliset hetket ovat parhautta.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Pura

  • demjin
  • ***
  • Viestejä: 1 179
  • brick by brick
Vs: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #6 : 03.05.2020 07:05:02 »
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta! <3

Valitsin tämän suloisen nimen perusteella, ja sen takaa paljastuikin ihanan kesäinen ja hyväntuulinen femmesöpöily. <3 Tässä oli samanlainen mukava ja kirkas tunnelma kuin heppakirjoissa joita luin pienenä, ja lukiessa tulikin nostalginen olo ja ikävä kesää.

Lainaus
Aurinko paahtaa niskaani ja saa hikihelmet valumaan rintojen väliin, kun kumarrun suutelemaan viinimarjajäätelöltä ja suolapähkinöiltä maistuvia huulia.
Toisaalta tässä on myös näitä upeita kohtia, jotka eivät juurikaan tuo mieleen lapsuusmuistoja vaan jotain ihan muuta ;D Tässä on aivan ihanaa kuvailua, lukija tuntee kesän kuumuuden ja viinimarjajäätelön ja suolapähkinöiden maun melkein yhtä selvästi kuin hahmot. Tämä on lyhyt teksti jossa on vähän sanoja, mutta silti onnistut luomaan tästä kohtauksesta, maailmasta ja hahmoista todella kokonaisen ja ehjän kuvan. Mahtavaa!

Lainaus
Ofelian punaiset hiukset on kynitty toiselta puolelta lyhyeksi siiliksi. Viimeksi eilen se uhosi leikkaavansa ne kokonaan pois, kun tuuli heitteli hiuksia kasvoille. Mutta minä pidän niistä hiuksista, kuten pidän kaikesta tytössäni.
Oi että, hän on ihana <3 Punainen tukka ja ihana nimi ja murre! Melkein samanlainen kuin miulla itelläni ja miun kotiseudulla, joten tästäkin tuli kotoisa ja nostalginen olo. Ja pidän hurjasti tuosta omistusmuodosta tuolla lopussa. Se on niin suorasanainen ja rehellinen.

Lainaus
Nauran ja katson ruohoa mutustavaa pilkullista pientä islanninhevosta, joka ei tee elettäkään lähteäkseen. Vinka hirnuu hieman kauempana ja katsoo minua silmissään kummasteleva katse, kun nousen ylös ja vedän kypärän päähäni. Ofelian käsi omassani ja tyttöjen nauru ympärilläni saa minut tuntemaan itseni täydellisen onnelliseksi.

Ja kesä on vasta alussa.
Anteeksi pitkä lainaus, mutta näissä viimeisissä virkkeissä vaan on aivan kaikki kohdalaan. <3<3 Hevoset ja ystävät ja tyttöystävä ja vasta alkanut, eteen levittäytyvä melkein loputon kesä. Nyt on vasta kevät ja ainakin miun ikkunasta näkyy pelkkää ankeaa harmaata, mutta tästä tekstistä jäi aurinkoinen fiilis. Kiitos!
look at the birds. even flying
is born
out of nothing
                            -- li-young lee

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 335
  • Lunnikuningatar
Vs: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #7 : 03.05.2020 10:56:08 »
Olipa ihanaa lukea Aavasta ja Ofeliasta! ♥

 Tartuin tähän tekstiin erityisesti tuon nimen vuoksi: se oli jotenkin niin elävä ja maukas, helposti tartuttavissa ja tunnettavissa. Sama jatkui koko tekstin läpi, sillä tunnelma oli tässä vahva ja kesä suorastaan hyökyi tekstistä lukijaan. ♥ Ihanaa luettavaa näin toukokuisena päivänä, kun ulkona on jo aurinkoista ja lämmintä, ja voi haaveilla kesästä, joka on tulossa pian. :) Muutenkin pidin siitä, että tässä oli rehellisen keveä ja onnellinen sävy vailla sen suurempia tummia sävyjä.

Välillä tekee hyvää ihan vain fiilistellä ja lukea jotain näin lempeää, keveää ja aurinkoista. Suuri kiitos! ♥


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #8 : 03.07.2020 23:46:35 »
Kaatosade, kiitos näin vuosien jälkeenkin ihanasta kommentistasi! Aurinkoa ja kesää tässä tekstissä tosiaan on.

Fiorella, kiitos kommentistasi! Olen enemmän angstin ystävä, mutta onneksi välillä tulee kirjoitettua jotain iloistakin.  :D

Pura, kiitos! Olit onnistunut lainaamaan sellaisia kohtia, joista itsekin erityisesti tykkään. Vaikka tämä on vanha teksti, se tuntuu näin kesäaikaan edelleen melko osuvalta. Kiva, että tykkäsit!

Vehka, hauskaa, että nimi sai sinut tarttumaan tähän, pidän siitä itsekin! Jonkin tekstin olen onneksi onnistunut elämässäni kirjoittamaan ilman niitä "tummempia sävyjä", joita liiankin usein teksteihini livahtaa ihan itsestään. Kiitos kommentistasi!
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #9 : 18.04.2021 20:49:53 »
Näin kesää odotellessa olikin kiva lukea tällainen pieni kesäinen makupala! Ja vielä heppatyttöilyä, jee. Pura tossa edellä hyvin sanoi, että tästä tuli nostalginen olo (sitä tuli itsekin luettua skidinä paljon heppakirjoja), mutta siihen nostalgiaan ja lapsuusmuistofiilistelyyn oli kivasti yhdistelty juttuja, jotka tuokin mieleen jotain ihan muuta :D Pidin myös siitä valinnasta, että tässä oli esitelty kaveriporukkaa laajemminkin eikä vain keskitytty Aavan ja Ofelian väleihin. Se jotenkin kuuluu mun mielestä tämmöiseen heppatyttömeininkiin, että ollaan vähän isommassa porukassa, ja platoninenkin ystävyys on isossa roolissa. Ois ehkä jopa jollain tavalla omituista (tämmöisessä "hevosmiljöössä"), jos ainoa "maininnan arvoinen" ihmissuhde olis romantinen 🤔 Ei sillä et siinäkään mitään huonoa olis, sitä vaa odottaa tietyiltä genreiltä/aiheilta aina jotain.

Murre toi tähän mielestäni kivan lisämausteen, ja kyllähän se näin stadilaisen korviin aina eksoottiselta kuulostaa :D Vaikka kyllä siitäkin tuli jossain mielessä kotoinen olo, kun se höysti tämän tekstin tuomia mielikuvia mielessäni vain entistä enemmän. Ja nyt mun tekee mieli mennä pitkästä aikaa tallille kesäaikaan ja nauttia sen miljöön ihanuudesta (pitänee lähteä joku päivä taas kaverin mukaan talleille valmennusseuraksi).

Tää oli oikein kiva ja suloinen söpöilypätkä. Tosi ihana tunnelma! Kiitos tästä ^^
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #10 : 27.04.2021 12:17:54 »
Kiva, että tykkäsit Larjus! Heppakirjat oli osa munkin lapsuutta ja lisäksi sitä on tullut tallilla hengailtua suhteellisen paljon elämän aikana. Kiva siis kuulla, että heppatyttönostalgia toimi sinulle. Pakko myöntää, että tää tekstin murre ei oo lähelläkään omaanikaan, mutta hyvä, jos se toimi. Olen nuoruudessani viettänyt monia kesäleirejä itäisellä murrealueella, joten sieltä tarttui tämä murre tekstiin. Kiitos ihanasta kommentistasi ja toivottavasti pääset tallille hengailemaan! ♥
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #11 : 31.05.2021 02:01:41 »
Voi miten ihana tunnelma tässä tarinassa on, sellainen huoleton ja kesälomaisa! En ole itse koskaan harrastanut hevosia, mutta olen aina ollut kovin kiinnostunut niistä ja heppailusta ja muun muassa lukenut lapsena hullun lailla Hevoshullua ja Villivarsaa ja mitä näitä nyt oli. Siispä minullekin tuli tästä tekstistä sellainen nostalginen fiilis, jonka muut kommentoijat ovat nostaneet esiin, ja se on tosi hauskaa ja innostavaa!

Nautin kovasti tämän tekstin kuvailusta: maalaismaisemista, hevosista ja niiden edesottamuksista, tyttöjen välisestä dynamiikasta. Kaikki välittyy elävästi ja kutkuttelee kivasti myös mielikuvitusta. Minua jotenkin viehättää kovasti tällainen tyttöporukka, jossa jokainen on omanlaisensa persoona, mutta silti jokaisella on oma paikkansa ja välillä läppäkin lentää. ♥ Ihana yhteisö, jossa varmasti kelpaa harrastaa - ja harrastushan heitä pohjimmiltaan yhdistääkin!

Ihana hyvän mielen teksti, kiitos! :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #12 : 31.05.2021 13:08:25 »
Aww, olipas tämä söpö!

Kesä ja hevoset - ai että! ♥ Mikä ihana heppatyttöporukka tässä olikaan! Ja näin heppatyttönä, voisin kuvitella, että tuollaisessa porukassa olisi aivan huippua olla! Tavallaan tästä tuli hieman mieleen vuosien takaiset kesät, jolloin kaverin kanssa käytiin yhdessä tallilla, ja meillä oli todella hauskaa. Samalla tämä oli siis kiva nostalgiapläjäys. :D Tästä tuli todella lämpöinen ja rento fiilis. Ja aww, Aava ja Ofelia oli niin suloisia! ♥

Ei tällaiselle kesähötölle voi muuta kuin hymyillä. :D Huoleton kesäfiilis, hyvä porukka ja hevoset - siinä on jo paljon, mistä nauttia! Tästä tuli tosi hyvälle mielelle! Ja onnekseni saan nauttia kesästä hevosten kera, kun ratsastusta kerran harrastan. :D

Suuret kiitokset tästä kesähattaraisesta! ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #13 : 05.06.2021 18:46:55 »
Waulish, ihanaa, että kesätunnelma ja nostalgia tuntuvat. Tää vanha teksti sopii kyllä hyvin juuri kesälukemiseksi. Kiitos kovasti kehuistasi, on kovin kiva kuulla, että teksti ilostutti ja miellytti. ♥

Felia, kiitos ihanasta kommentistasi! Mulla ei itsellä varsinaisesti oo koskaan ollut tällaista talliporukkaa, mutta onhan se idyllinen ja nostalginen ajatus. Hevoset ja kesä on kyllä parasta, ihanaa heppakesää siis sulle! Kiva, että tykkäsit! ♥
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
Vs: Suolapähkinäsuudelma | S | Ponisöpöilyfemme
« Vastaus #14 : 19.08.2021 20:57:15 »
Voi, tämä oli todella suloinen. ♥

Olen itse ratsastanut tasan kaksi kertaa, mutta tämä teksti sai jotenkin lyhykäisyydessäänkin minut unohtumaan hetkeksi suomalaiseen maalaismaisemaan; peltojen ja laitumien reunamille kesäaurinkoon, hevosten rauhoittavaan seuraan. Tästä oli aistittavissa kesä, sen mukanaan tuoma odotus, jännitys, ja lempeys. Pidän kovasti tästä luomastasi dynamiikasta nuorten tyttöjen välille; siitä, että he sulautuvat toinen toisiinsa, vaikka ovat luonteiltaan kovin erilaisia. Saima taitaa olla lempparini - pidän hänen mutkattomuudestaan ja rohkeudestaan, joka on tullut esille myös muissa teksteissäsi. ;) ♥ Ofeliakin vaikuttaa ihanan rempseältä ja huolettomalta, sellaiselta vilpittömältä ja aidolta persoonalta ripauksella temperamenttia - tykkään! Oman mausteensa tähän toi myös Ofelian murre - niihin on aina ihanaa ja hauskaa törmätä ficcejä lukiessa, koska suomen kieli on murteiltaan todella rikas, ja mielestäni niitä saisi käyttää enemmänkin suomenkielisissä ficeissä ja teksteissä.

Tämän kesäisen pienen, huolettoman hötön pariin oli ihanaa unohtua nyt, kun syksyn viileät tuulet jo kolkuttelevat ovella! Onnistuit jälleen tuomaan pienin yksityiskohdin paljon tunteita esiin ja maalaamaan ihanaa maisemaa lukijan silmille. ♥

Kiitos, tämä oli ihana!

Ingrid

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.