Kirjoittaja Aihe: Puoliksi kyllä | S  (Luettu 3562 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Puoliksi kyllä | S
« : 19.06.2014 00:07:06 »
Nimi: Puoliksi kyllä
Ikäraja: S
Tyylilaji: Draama
Sanoja: 100
Haasteet: Vuosi raapalehtien IV ja Spurttiraapale III

Puoliksi kyllä

Puoli viikkoa, Tino oli sanonut.

Eeliä hymyilytti, jännitti ja hermostutti. Tino ei ollut valehdellut hänelle vaan luvannut voivansa ajatella asiaa. Sehän oli jo puoliksi kyllä, eikö ollutkin? Oli olemassa oikea mahdollisuus siihen, että toinen saattaisi nähdä hänessä jotakin. Eeli oli niin täynnä toivoa, että häntä pelotti. Oli vaarallista panna toivonsa jonkin sellaisen varaan, jonka saamisesta ei ollut minkäänlaista varmuutta. Eeli huokaisi ja hengitti syvään.

Poika nojautui kuistin pylvääseen ja katsoi, miten yökköset lepattivat pihan poikki. Eeli kuvitteli Tinon kasvot eteensä, näki hämillisen hymyn ja kirkkaina loistavat vihreät silmät.

Hän voisi saada Tinolta vastakaikua.

Ensimmäistä kertaa Eeli tunsi toivon voittavan pelon.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2018 14:08:35 kirjoittanut Sokerisiipi »

Astronautti

  • Crownless
  • ***
  • Viestejä: 513
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #1 : 19.06.2014 00:12:03 »
Tuntuu nyt vähän et stalkkaan sua tai jotain :D mut löydän aina näitä sun uusia testejä ja tykkään niistä ihan hirmuisesti.
En nyt tästä osaa kauheasti sanoa vielä. Eeli-nimi on söpö kun mikä :3

Ilmoittelin vaan et jään seurailemaan ja tykkään! :)



Olisipa kaipaus viiniä,
ympäripäissäni
minä odottaisin sinua.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #2 : 19.06.2014 14:40:44 »
Astronautti: Kyllä näitä tekstejä vaan tulee, kun pitää täytellä haasteita :D Kiva kuulla, että tykkäät! ^^ Eeli-nimi on kyllä hirmu suloinen, mutta ei kuitenkaan ihan sellainen pikkupojan nimi kuten jotkut, jotka kuulostavat aikuisena vähän naurettavilta (jätän kohteliaasti mainitsematta, ettei joku loukkaannu) Nimet on tärkeitä :) Kiitos hurjasti kommentista!

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #3 : 19.06.2014 14:48:09 »
Tuitui.

 Ensin mun on pakko tulla sanomaan, että mä oon kyllä lukenu noi kaikki Eeli/Tinot, jotka oot kirjottanu (koska se paritus apua en kestä <3) mutta kommentoiminen onkin sitten jäänyt - hups.

 
Puoli viikkoa, Tino oli sanonut.

Eeliä hymyilytti, jännitti ja hermostutti. Tino ei ollut valehdellut hänelle vaan luvannut voivansa ajatella asiaa. Sehän oli jo puoliksi kyllä, eikö ollutkin? Oli olemassa oikea mahdollisuus siihen, että toinen saattaisi nähdä hänessä jotakin.
Herrajestas, mikä alku! Tykkään ihan hullusti sun kirjotustyylistä ja tää on ihan mahtava!

 Muutenkin tykkäsin koko raapaleesta hulluna ja Eeli on niiin sulonen kun se toivoo ja elää toivossa sen sijaan, ettei uskaltais ees myöntää Tinolle tykkäävänsä siitä mitä oli Ei sitä tarvitse tahdikas olla originaalissa ihan tarpeeksi :---D

 En nyt osaa kommentoida tän järkevämmin, anteeksi se, mutta kiitos tästä! Eeli/Tino on mun uusin OTP :---D !

<3: Lily
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #4 : 21.06.2014 23:16:50 »
Mä olen pahasti myöhässä! D:

Ensinnäkin perusasiat, eli Eeli/Tino on mahtavaa ja sun raapaleet on mahtavia ja lukeminenkin on mahtavaa. Hauska, kuinka tämä teksti sijoittui suunnilleen sinne, minne viimeisin luku Ei sitä tarvitse tahdikas ollaa ilmestyi. Tällainen pieni pätkä, jossa yritetään päästä selville omista tunteista ja vielä lisäksi toisenkin ajatuksista, epävarmaa, mutta toiveikasta ja tietenkin todella suloista. Lily-Rose alkaa olla samoilla linjoilla mun kanssani, pitääkö tässä vaihtaa OTP:ni Apollon/Hermes Eeli/Tinoon? (Nimeksi tälle paritukselle vaikkapa Eeno?)

Eeli oli käsittämättömän hellyttävä ajatuksissaan, sataan sanaan mahtui paljon tunnetta.
Oli vaarallista panna toivonsa jonkin sellaisen varaan, jonka saamisesta ei ollut minkäänlaista varmuutta.
Pikkuinen on niin epävarma! :') Toivottavasti hän nyt alkaisi pikkuhiljaa uskoa tunteiden molemminpuolisuuteen, kun se kerran totta on. En kerta kaikkiaan malta odottaa tulevia käänteitä varsinaisessa tarinassa...

Kamalaa, kun on hankala kommentoida pidemmin tällaista lyhyttä palasta! :D Kritiikkiäkin on vaikea yrittää miettiä, kun ei mulla ole yhtään mitään valitettavaa. Oikein mainio tekstinpätkä näistä ongelmallisista tunneasioista ja kesäillan/yön tunnelmoinnista. Oikeastaan et määritellyt ympäristöä sen enempää, joka on ihan hyvä vaihtoehto rajoittavan pituuden takia, mutta kuvittelin silti puitteet tähän ympärille.
Kiitos kiitos taas kerran!   
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Hilla

  • ***
  • Viestejä: 840
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #5 : 25.07.2014 19:41:07 »
Oi, tästä tarinasta huokuu ihana toiveikkuus ja vastaihastuneen miltei luonnoton elämänilo! Kauniisti tunnelma huokuu tekstistä läpi, lukijakin alkaa uskoa Eelin saavan toivomansa vastaus.

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #6 : 12.09.2014 16:20:41 »
Ei sitä tarvitse tahdikas olla ansaitsee todellakin pieniä extrapätkiä

Toivo on aina hyväksi.

Hän voisi saada Tinolta vastakaikua.
Raastava, mutta niin mahtava tunne!

J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #7 : 14.09.2014 23:59:24 »
Lily-Rose: Hii, kiva kuitenkin, että päädyit kommentoimaan tätä. Ilahdutti mun päivää aivan suunnattomasti, oih <3 Ja se paritus indeed. Kirjoittajakin on kuin mikäkin fanityttö :D Eeli on suloinen reppana, jonka ei onneksi tarvitse enää tuskailla! Kivaa, kun pidit ja kiitos kommentista! :-*

Orenji: Olen kai sitten vain niin mahtava :D Joopa joo, mutta kiitos sinulle kehuista. Näin meidän kesken, mulle Apollon/Hermes on edelleen toki tärkeä ja ihana paritus, mutta there's no OTP like Eeno. Ne on mun ja ne on älyttömän ihania <3 Olen itsekin yllättynyt miten hyvin sain 100 sanaan mahtumaan kaiken olennaisen. Yleensä sorrun väistämättä siihen kahteensataan tai yli. 300 tuntuu olevan nykyinen standardi :] Kiitos kiitos sulle kommentista!

takkuinen: Juu, tämä pätkä taitaakin hyvin kiteytyä noihin kahteen asiaan. Kiitos kommentista!

Jahma: Exrat on parhautta! Ja niin helppo kirjoittaa. Toivoo vain, että ihmiset ymmärtää ilman kehyksiäkin, kun se varsinainen tarina on aika kilometripituinen. Sitä ei kyllä yhdessä illassa (tai en tiedä, ehkä voikin) kahlata läpi! Toivo pitää meidät pystyssä, eikö niin? :] Kiitos kommentista!

Larppa

  • Vieras
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #8 : 23.09.2014 20:26:59 »
*Käy paremmin istumaan sängylle*

Jaa, tota tota..
*hiljaisuus*
Mitäs tässä..
*naputtelee mustekynänpäätä ja vilkaisee kelloa*

Heippahei terweisin kommenttikampanjasta suurenmoisesta osasta numero neljä!

Tässä, rauhassa, lueskelin, kaunista pientä raapaletta. Harkitut sanat, kuvastivat sen täydellistä kokonaisuutta.
Virheitä en löytänyt, ja vaikka en originaaleista sillain perusta lukemisen tasolla niin päädyin sitten vetämään tämän. Kun raapale ja hyvä kirjoittaja yhdistyvät, on tuloksena kommentti, eikö? No, tosiaan. Eeli on ihan uppo-outo nimi minulle, en ole koskaan kuullut.
Joka tapauksessa, niinkuin yleensäkin, kuvasit tunteita ja jotenkin.. Kauneutta. Ajattelu on puoliksi kyllä, sitä minäkin olen aina hokenut. Sanon että mietin, eli puoliksi kyllä. Tämän raapaleen otsikko oli tekstiä kuvastava hyvin.

Kerrot mahdollisuuksista, mielikuvituksesta. Mikään ei ole kauniimpaa. Totuudesta. Hengityksestä. Ne iskevät minuun aina, lisättäen tietysti elementit ja avaruus.. Toivosta. Vaarasta. Olen sanaton.

Sinulla on ihmeellinen tapa saada minut sanattomaksi pienen raapaleen avulla, ja suoltamaan tällaisen kilometrikommentin 100 sanaiseen ficciin. Ah, kerroit myös perhosista! Eli bongasin eri sanoja ja lauseita ja ne saa sitten eri tällaisiksi.. En osaa sanoa. Yökköset ovat perhosia, voiminen on toivoa. Mahdollisuus. Wwau..

Olen nyt eri-ihkutuksessa. En kilju täällä söpöydestä, tuijotan mykkänä näyttöä ja kuvittelen nuo tunteet itsessäni. Edessäni.

Eli, mitä tässä voinkaan sanoa on kiitos! Kiitos, että avasit muistikirjasi ja kirjoitit! Kiitos, että kirjauduit Finiin ja aloitit tämän aiheen! Kiitos, että lisäsit tämän tänne! Kiitos, että olet olemassa <3 Kiitos kaikesta.

Turkoosi topaasi

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #9 : 02.07.2015 12:00:13 »
Tarina oli todella lyhyt, mutta se tuntui aivan sopivan pituiselta. Tarina kertoi hyvin Eelin ajatuksia, siltä ajalta, kun Tino mietti päänsä puhki mitä vastaisi tälle. Ihan kiva idea, koska ESTTO:ssa ei kuvailtu paljoakaan Eelin ajatuksia tai tuntemuksia tältä ajalta. Ihanaa, että Eeli oli noin toiveikas.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #10 : 19.02.2017 13:33:11 »
Minä kaivan nyt tällaisen parin vuoden takaisen tekstin esiin täältä, mutta mulla on hyvä syy sille! ;D Satuin tuossa eilen nimittäin kattelemaan listaustasi ja miettimään, että josko etsisin sieltä jotain kivaa pientä luettavaa itelleni. En ole hirveästi sulta lukenut, koska ongelmaksi on muodostunut se, että sulla on paljon tekstejä samoista hahmoista enkä ole oikein tiennyt, mitä niistä voisi lähteä lukemaan tällaisena noviisina ilman, että olisi ihan pihalla kaikesta tai lukisi aivan väärässä järjestyksessä. Nyt kuitenkin bongasin listauksestasi nuo tähdet merkkaamassa hahmokehityksellisesti tai juonellisesti oleellisia tarinoita, ja olin ihan että jee, nyt tartun kyllä johonkin tähdettömään tekstiin, ei se voi olla kovin vaarallista! Tähdet on tosi hyvä keksintö, ja sun listaus on muutenkin mielestäni tosi selkeä ja lukemaan houkutteleva. o/

Varsinainen syy, miksi päätin tarttua juuri tähän tekstiin, on se, että muistan katelleeni tämän nimeä monesti kun julkaisit tämän silloin pari vuotta sitten. Puoliksi kyllä on mielestäni tosi jänskä nimi, koska sen voi tavallaan ymmärtää kahdella tapaa: niin että se tarkoittaa ikään kuin puolikasta "kyllä"-vastausta, tai sitten "ei nyt kokonaan mutta puoliksi kyllä" -tyylisesti. Jostain syystä luin otsikon aina tuolla jälkimmäisellä tavalla, ja siksi se onkin jäänyt mieleeni niin selvästi. Nyt päätin sitten tulla lukemaan ja kommentoimaan, kun satuin bongaamaan tämän tekstin listauksestasi. (Olipahan pitkä selitys, huh!)

Tämä on tosi tunnelmallinen teksti. Eelin kaksijakoiset fiilikset välittyy tosi hyvin lukijallekin, varsinkin kun on ite ehkä joskus ollut samantapaisessa tilanteessa. Toisaalta on niin ihanan kutkuttavaa, kun on saanut kerrottua tunteistaan ja on mahdollista, että niihin tunteisiin vastataan, mutta toisaalta taas hirvittää, kun ei voi olla varma. Hirvittävän jännittävä tilanne! Samaan aikaan tuntee sekä toivoa että pelkoa, ja se pelko osittain juontaakin juurensa juuri siitä toivon määrästä ja tiedosta, ettei mikään ole vielä varmaa... Iiks, onneksi en ole Eelin pöksyissä!

Mutta toisaalta: jos Tino on luvannut voivansa aatella asiaa, niin ehkäpä se tosiaan on yhtä kuin puoliksi kyllä. Kun Tino ei ole ainakaan täysin tyrmännyt ajatusta. Ylipäätään on ihanaa, miten tässä raapaleessa toivo tuntuu kaikesta epätietoisuudesta huolimatta voittavan pelon. Siitä, miten niin tapahtuu ensimmäistä kertaa, tulee sellainen fiilis, että ehkä Eeli on jo pidempään kamppaillut tunteidensa kanssa. Ihanaa että asioihin tulee vihdoin selvyyttä, vaikka se vaatiikin vähän odottelua ja jännäilyä. Voisin kuvitella, että on parempi kuitenkin tietää kuin kärvistellä epävarmuudessa.

Tosi kiva raapale siis, tykkään kyllä. Ihailtavan hyvin olet saanut sataan sanaan kaiken oleellisen ja vieläpä niin, että tämä tuntuu täysin kokonaiselta paketilta, ei yhtään kiirehdityltä eikä karsitulta. Ja tämä hienosti välittyvä tunteiden kirjo, voi että! Erityismaininta vielä pihan poikki lepattaville yökkösille, niistä tulee tosi kaunis ja kesäinen mielikuva. ♥ Kiitos kivasta luettavasta! -Walle
« Viimeksi muokattu: 19.02.2017 13:43:10 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Vs: Puoliksi kyllä, S
« Vastaus #11 : 01.03.2018 12:48:16 »
Larppa: Olen todella otettu, että tämä pikkuinen raapale teki sinuun vaikutuksen! Kiitos, että luit ja kommentoit!

Turkoosi topaasi: Kiva, että pituus tuntui juuri sopivalta ja että luit mielelläsi Eelin ajatuksia :) Kiitos kommentista!

Walle: Haa, mahtavaa, että mun tähdistä on ollut jotain hyötyä! Mun listaus on tosiaan niin pitkä, että oon yrittänyt tehdä kaikkeni tehdäkseni siitä mahdollisimman lukijaystävällisen ja helposti lähestyttävän. Kiva kuulla, että olen onnistunut! Oi, mahtavaa, että otsikko on jäänyt mieleen! Eeli tosiaan elää toistaiseksi elämänsä jännittävintä aikaa, ja se toivoo niin lujaa, että Tino vastaa sen tunteisiin. Tulkitsit ihan oikein. Eeli on kamppaillut ihastuksensa kanssa jo monta kuukautta ja uskonut tilanteen olevan aivan toivoton, joten nyt on vähän niinku kaikki pelissä! Kiitos kommentista!