Kirjoittaja Aihe: Hälsningar från Sverige, S  (Luettu 1151 kertaa)

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Hälsningar från Sverige, S
« : 16.06.2014 23:22:34 »
Ficin nimi: Hälsningar från Sverige!
Kirjoittaja: Subbe93
Genre: Draama…
Ikäraja: S
Päähenkilö: Åke Ekholm

A/N: Spurttiraapale III, sana: Huomenna
Joo, eli ensimmäinen originaali :) Jee! Åke on tosiaan kotoisin Ruotsista, ja koska olen jotenkin rakastunut hahmoon, halusin jotenkin tuoda esiin hänen ruotsalaisuuden. Ongelma tosin oli hieman se, etten ole kovin hyvä ruotsissa :'D Joten seassa voi olla paljon virheitä. Joten saa korjailla, jos mieli tekee! En pahastu :)
Ja tajusin juuri, miten turha tämä on... Noh, ehkä vähitellen tutustutan teidän Åkeen ja muihin hahmoihin (seliseli taas). Tästä tulkoon esiin se Åken ruotsalaisuus...

Hälsningar från Sverige!

Heidå och hälsningar från Sverige!
Tulimme eilen illalla myöhään perille ja tänään kävimme tietenkin kaupungilla. Isovanhemmat voivat hyvin, ja mormor oli todella iloinen kuullessaan, miten paljon pidit hänen tekemästään tilkkutäkistä. Kerroin myös, miten paljon pidit muistakin hänen käsitöistään, ja hän oli todella otettu. Aion kertoa saman farmorille heti kun hän vain tulee huomenna farfarin kanssa huomenna.


”Var så god, Åke.”
      Nostin katseeni postikortista, jota olin kirjoittamassa, ja katsoin hymyillen isoäitiä. Hän laski kaakaomukin viereeni. ”Tack så mycket”, kiitin.
      ”Det var ingenting”, isoäiti vastasi ja mittaili lasiensa läpi korttia, jota olin kirjoittanut. ”Vad är du skriva?”
      ”Jag skriva på mina vänner”, vastasin.
      ”Ja, ja”, isoäiti totesi nyökkäillen.
      ”Mormor, har du mera Västerbottenost?” Marina kuului kysyvän.
      ”Marina!” äiti kivahti. ”Så, så! Du kan inte äta alla ost!”
      ”Men mamma…”
      ”Kom an Nora, det var inte…”
      Katsoin huvittuneena äidin ja isoäidin väittelyä ennen kuin laskin katseeni takaisin postikorttiin.

Nähdään ensi viikolla!
Åke Ekholm

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)