Kirjoittaja Aihe: Ykkösnainen | S | Lyrics Wheel 12  (Luettu 1448 kertaa)

MsMacAvity

  • Vieras
Ykkösnainen | S | Lyrics Wheel 12
« : 04.05.2014 14:35:26 »
Nimi: Ykkösnainen
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama

A/N: Lyrics Wheel 12-haasteeseen tehty Marina and the Diamondsin biisillä Primadonna. (Eli kyllä, otsikko on juuri näin mielikuvitukseton :D) Kiitos lyriikoiden lähettäjälle, näistä olisi saanut joku ansioituneempi irti vaikka minkä stoorin, mutta kiireinen elämä mikä kiireinen elämä! Kaikki palaute on tosi jees, as always (:



Rakas päiväkirja,
kauneus on valtaa. Olen liikkeellä. Minua on yritetty pysäyttää, kukaan ei ole onnistunut. En pane edes vastaan(tulijoita), en vain voi millekään mitään. Eikä minua häiritse. Valo ei häiritse, ilma ei häiritse, tuuli ei häiritse, eikä se, mitä kaduilla puhutaan. Maailman ei vielä tarvitse kuolla. Se, joka valtaa käyttää, on häviäjä vain omilla kaliibereillaan (jos sitäkään), kaikki muut on pakotettu kumartumaan.



Polkupyörän ruosteen haju talven jälkeen. Silkkihansikas putoaa maahan, muutamat pyöräkatoksen lehdet kahahtavat rytmissä. Valkoinen, hienostunut vaatekappale tanssii.


Kauneus on valtaa, valta on peli. Ja minä olen niin rikki! Rikki tästä kaikesta. Itken todella usein, useammin kuin kukaan tuntemani ihminen. Minun sisälläni on niin suuri meri, ettei sen rantoja voi saavuttaa veneillä, ei millään. Tuntuu kauhean raskaalta välillä elää valtameren aaltojen mukana, maistella sen tuoksua ja tunnetta, yrittää löytää joku kohtaaminen. Sillä meri on syvä ja minusta tuntuu, etten osaa kommunikoida kuin syvyyksissä elävien meren miesten kanssa. Hioutuneet muodot kuin kivet meressä. Paradoksaalisesti voin naisena kiinnittyä vain hioutuneeseen pintaan. Karkeudet syövät toisiaan, maalla.


Betonista rakennettu kerrostalo, asunto. Sisustukseen muodostunut muoto. Fengshui ja kissanhiekkalaatikko. Yövalosta loppui patteri, sen saa vaihdettua helposti. Hansikkaat, pitsiä ja villahousut eteisessä. Jääkaapista saa ruokaa.


Kauneus vaatii. En osaa olla käyttäytymättä. Rakennan huomiota, sitä ei ole maailmassa tarpeeksi. Kukaan ei huomaa mitään. Minä huomaan kaiken. Näen pienetkin yksityiskohdat, kun kuljen tavallista reittiäni. Kuulen tarkasti talojen huminat, aistin ihmisten tunnetilat. Herkät ihmiset ovat todella yksinäisiä. Minulla ei ole koskaan ollut todellista rakkautta osanani. Olenhan maailman rakastajatar.


Satiini-silkkiset pitsikuviolakanat, Ikeasta. Maanantaiaamuna farkkujen alla valkoiset pikkuhousut. 100% cotton. Hansikkaat kädessä, mummon kutomat, aina kun mennään haudalle käymään. Veteraanien lipunnostossa hansikkaat olisivat silkkiä. Sodissa onkin tähän asti palvellut lähinnä miehiä.


Se, joka on kaunein, ei välttämättä aina voita, mutta se, joka tuntee kauneutensa, ei koskaan häviä. Vain rakastuneet häviävät ja rakastuneet eivät koskaan tunne itseään, rakastuneet tuntevat vain toisen, heidän koko olemassaolonsa menee rakkauden kohteen tarkasteluun. Minä en ole pyytänyt, että minun ääriviivani piirrettäisiin esiin, mutta näin on. Miksi minä siis en käyttäisi aikaani muuhun?

Törmäsin tänään sitaattiin, joka avasi minulle oman elämäni uudella tavalla:
”Valta – ontto kruunu.”
            -Shakespeare

Näin hän kuulemma kirjoitti jossain näytelmässään. Pitää tutustua, koska viime aikoina minusta on tuntunut juuri siltä. Kannan kruunua, mutta en tiedä, tuoko se minulle mitään tyydytystä. Kohtaloni on vain traagisempi, sillä kuninkaasta poiketen en voi luopua kauneudestani kuten kruunusta. Täytyy vain yrittää kovemmin, rakas päiväkirja.


Kuuma tuuli pöllyttää hiekan hiuksiin. Sitten silmiin. Sokea?



Marina and the Diamonds - Primadonna


[Chorus:]
Primadonna girl, yeah
All I ever wanted was the world
I can't help that I need it all
The primadonna life, the rise and fall
You say that I'm kinda difficult
But it's always someone else's fault
Got you wrapped around my finger, babe
You can count on me to misbehave

Primadonna girl,
Would you do anything for me?
Buy a big diamond ring for me?
Would you get down on your knees for me?
Pop that pretty question right now, baby
Beauty queen on a silver screen
Living life like I'm in a dream
I know I've got a big ego
I really don't know why it's such a big deal, though

(Ooh) And I'm sad to the core, core, core
(Yeah) Every day is a chore, chore, chore
(Wow) When you give, I want more, more, more
I wanna be adored

[Chorus:]
'Cause I'm a primadonna girl, yeah
All I ever wanted was the world
I can't help that I need it all
The primadonna life, the rise and fall
You say that I'm kinda difficult
But it's always someone else's fault
Got you wrapped around my finger, babe
You can count on me to misbehave

Primadonna girl fill the void up with Celluloid
Take a picture, I'm with the boys
Get what I want 'cause I ask for it
Not because I'm really that deserving of it
Living life like I'm in a play
In the lime light I want to stay
I know I've got a big ego
I really don't know why it's such a big deal, though

(Ooh) Going up, going down, down, down
(Yeah) Anything for the crown, crown, crown
(Wow) When the lights dimming down, down, down
I spin around

[Chorus:]
'Cause I'm a primadonna girl, yeah
All I ever wanted was the world
I can't help that I need it all
The primadonna life, the rise and fall
You say that I'm kinda difficult
But it's always someone else's fault
Got you wrapped around my finger, babe
You can count on me to misbehave

[Chorus:]
Primadonna girl, yeah
All I ever wanted was the world
I can't help that I need it all
The primadonna life, the rise and fall
You say that I'm kinda difficult
But it's always someone else's fault
Got you wrapped around my finger, babe
You can count on me to misbehave
Primadonna girl
« Viimeksi muokattu: 04.05.2014 14:38:37 kirjoittanut MsMacAvity »