Kirjoittaja Aihe: Lily Evans rakasti kesää | Lily/Severus, K11  (Luettu 2582 kertaa)

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Title: Lily Evans rakasti kesää
Author: FractaAnima
Genre: fluffy
Rating: K11
Pairing: Lily/Severus
Disclaimer: J. K. Rowling omistaa hahmot, minä omistan mielikuvitukseni. En saa tästä minkäänlaista hyvitystä.

Oneshot

Haasteisiin:
Lyrics Wheel 12 bonus: Lenka - Everything At Once
Aakkoshaaste II
FF100 sanalla 077. Mikä? 


A/N: Huusin hulluna jesjesjes, kun sain tämän bonarikierroksen sanat, ihan loistava biisi! Inspiraatio oli kova, mutta tuntui siltä kuin mitään ei silti tulisi ulos. Niinpä tein sen mikä usein auttaa, aloin vain kirjoittamaan jotain ja annoin fiiliksen viedä mukanaan. Huomasin myös inspiroituneeni samoista teemoista, joita oli aiemmin runossani Iltapäivisin sataa vettä (Severus/Lily, S). Tällaista saatiin aikaan tällä kertaa.



Lily Evans rakasti kesää

Kesä. Lily Evans rakasti kesää. Kehrääjänkujan varrella kasvoi rikkaruohoja enemmän kuin kasvatettuja kasveja, mutta Lily piti niistä kaikista, toivotuista ja ei-toivotuista. Vehreys, joka ei päättynyt kujaan vaan kantoi sen taakse joelle, jossa koko vuoden roskat lojuivat sikin sokin oli kuin Lilyn elämänhalu, se ohitti tielle tulevat esteet, kietoi ne runsaudellaan ja tuuditti taskuihinsa, ettei kukaan näkisi muuta.

Lily kietoi hiukset nutturalle ja upotti niihin muutaman harottavan pinnin. Ylleen tyttö oli pukenut vaalean mekon, jota koristi pienet punaiset kukkaset. Peilissä säteili leveä hymy, joka leveni levenemistään, kun peili ei enää tavoittanut sitä.

Kujan toisella puolen oli tummasävyinen tiilitalo. Se oli kuin varjo valtavan pihapuun alla tai kujan päässä seisovan tehtaan takana. Vehreys oli kuitenkin kietonut tämänkin syleilyynsä. Lily koputti oveen eikä kestänyt kauaa, kun ovi lennähti auki ja kolahti kiinni. Siinä välissä oven raosta oli livahtanut poika, joka oli kasvanut hurjasti pituutta muutaman vuoden aikana.
"Tule Sev, mennään", Lily nappasi poikaa ranteesta ja vei mukanaan.

"Tämä olisi paljon helpompaa taikomalla", poika kurtisti kulmiaan, kun he olivat saapuneet joen rannalle jokavuotisen urakkansa eteen. Roskia pilkotti sieltä täältä.
"Mutta me emme saa taikoa koulun ulkopuolella", Lily painotti ja keräsi roskia hameensa helmaan, joka tummui lastistaan.
"Emme niin", poika tuhahti ja seurasi tytön esimerkkiä keräten roskia ensin taskuihinsa ja sitten paidanhelmaansa.

Siivous eteni oman painonsa mukaan. Lintukuoro säesti Lilyn onnellista hyräilyä. Hän huomasi pojan katseen seuraavaan itseään tiiviisti, muttei antanut sen häiritä vaan vilkaisi silloin tällöin takaisin heitellen hymyjä ystävälleen, jonka ohimolla kimmelsi hiki ja paidan alta vilkkui valkoinen vatsa. Jokin tuntui Lilystä erilaiselta kuin muina vuosina.

Lily tiesi, että Severus piti hänestä enemmän kuin ystävänä, muttei ollut koskaan ennen itse kiinnittänyt huomiota pojan ulkoiseen olemukseen sillä tavalla. Hän oli nähnyt tuon maidonvalkean vatsan useita kertoja menneinä kesinä, kun he olivat uineet joessa eikä se ollut merkinnyt mitään. Nyt Lily kuitenkin huomasi miettivänsä miltä se tuntuisi kämmenen iholla.

"Mitä?" Severus oli saanut hänet kiinni tuijottamisesta.
"Ei mitään, jäin ajattelemaan", Lily nosti katseensa vatsasta kasvoihin ja tunsi veren syöksyvän punaamaan nolostuneita kasvojaan.
"Mitä?" Severus toisti ja nosti kulmiaan ehkä hiukan huvittuneena. Lily katsoi poikaa ja sitten metsää joka levittäytyi tämän ja joen takana.
"Mikä eläin olisit, jos olisit animaagi?" Lily kysyi kääntämättä katsettaan takaisin poikaan. Hän asteli tämän ohi keskelle pengertä ja tyhjensi helmansa roskakekoon, joka alkoi olla jo muhkean kokoinen.

"En ole miettinyt", Severus tuumasi tyhjentäen taskujaan, "kettu voisi olla mielenkiintoinen", poika tokaisi ja seurasi tyttöä, joka etsi lisää roskia.
"Viekas!" Lily nyökkäsi kyykistyen kanervikkoon.
"Tai karhu", Severus siristi silmiään.
"Rohkea?" Lily katsahti ystäväänsä ja kohotti kulmiaan.
"Ei, ei sittenkään. Mikä sinä olisit?"
"Hmm, ehkä nopea jänis tai pieni ja huomaamaton kuin hiiri", Lily esitti pienen jyrsimistä esittävän eleen kuin hiiri. Severus naurahti.

"Susi olisi mielenkiintoinen", poika noukki maasta muoviämpärin, jonka pohjassa oli käden mentävä reikä.
"Olisitko mieluummin valtava kuin valas vai pieni kuin - ", Lily mietti sopivaa vaihtoehtoa, kun jokin loikkasi ulos pojan pitelemästä ämpäristä. "Sammakko!"
"Olisin ruma kuin rupikonna", Severus murahti, kunnes tajusi, ettei sammakko ehkä ollutkaan oikea vaihtoehto vaan yllättynyt huudahdus. Lily töytäisi poikaa olkavarteen naurahtaen ja seurasi loikkivaa otusta.

"Olisikohan kivaa olla sammakko?", Lily tuumaili.
"Tai lintu joka syö sammakoita", Severus kulki tytön viertä yhä kantaen ämpäriä mukanaan.
"Yäk", Lily nyrpisti nenäänsä. Sammakko pakeni kaksikkoa ja hyppäsi jokeen. Lily ja Severus katsahtivat toisiinsa yllättyneinä ja kuin äänettömästi sanoen oho. Osin huvittuneena ja osin taas unohtuen katselemaan Severuksen hitaasti miehistyviä kasvoja Lily pysähtyi aloilleen. Hetken kuluttua katseen seuraama kulma kohosi kysymykseen, mikä herätti Lilyn.
"Tyyni kuin - ", Lilyn katse kirposi pojasta ja siirtyi ympäristöön etsien vastausta, " - puu".
"Ei animaagi voi olla puu", Severus hämmentyi.
"Tai pelottava kuin meri", Lily huudahti hypähdeltyään takaisin roskien keruuseen.
"Lily!" Severus yritti palauttaa tytön takaisin sääntöihin.
"Kuuma kuin tuli, kylmä kuin jää", Lily alkoi luetella vertauksia kuin laulaen. Hän hypähteli takaperin kauemmas Severuksesta kuin yllyttäen tätä hippaleikkiin.
"Lämmin kuin aurinko ja - ", Lilyn lauseet katkeilivat, kun hän alkoi hengästyä, " - äkäinen kuin ampiainen", tyttö kiljahti viimeisen kuin heittäen sen Severuksen niskaan, joka viimein lähti mukaan hänen leikkiinsä. Poika pinkaisi juoksuun ja Lily käännähti nähdäkseen eteensä.

"Lämmin kuin aurinko", Lily juoksi ja tunsi hien vihdoin nousevan myös omalle iholleen. Se sai ajatuksen karkaamaan jälleen siihen, miltä Severuksen iho tuntuisi hänen kämmentään vasten.
"Makea kuin - ", lause jäi kesken, kun ajatus vei huomion jaloilta, jotka kompastuivat juurakkoon. Poika oli hetkessä kyykistynyt hänen vierelleen.
"Oletko kunnossa?" Severus puuskutti.
" - sokeri. Suolainen kuin - ", Lily jatkoi yhä, hänkin puuskuttaen. Severus puisteli päätään leikille, joka ei loppunut. Hän ojensi kätensä Lilylle auttaakseen tämän ylös. Lily ei keksinyt lauseelleen muuta loppua, vaikka kuinka yritti.
" - suudelma", tyttö kuiskasi ja tarttui poikaa paidan kauluksesta.
"Mitä?" Severus ehti horjahdukseltaan älähtää, kun Lily veti tämän päälleen ja upotti toisen kätensä mustiin hiuksiin. Huulet kohtasivat ja iho löysi ihon, hiet sekoittuivat. Hengitys oli raskas, joten he katkaisivat yhteyden vastentahtoisesti.
"Suolainen kuin suudelma", Lily hengähti.
"Ei se ole eläin", Severus vastasi.
"Ei niin", Lily huokaisi ja painoi kädellään hellästi pojan niskaa ohjaten tämän takaisin huulilleen. Toisen käden Lily liu'utti Severuksen paidan alle ja tunsi kämmenensä alla hien liukastaman pehmeän ihon, joka oli kesäpäivän kuumuudesta huolimatta hyvin viileä.

Lilyn päässä pyöri ja hän mietti, miten jokin voi olla samaan aikaan kuuma, hikinen ja viileä, suolainen ja makea, rohkea, hiukan viekas, mutta tyyni ja ehkä vähän pelottavakin. Sellainen oli kesä, jota Lily rakasti. Kaikkea yhdellä kertaa.

 ~

Lenka - Everything at Once

As sly as a fox, as strong as an ox
As fast as a hare, as brave as a bear
As free as a bird, as neat as a word
As quiet as a mouse, as big as a house

All I wanna be, all I wanna be, oh
All I wanna be is everything

As mean as a wolf, as sharp as a tooth
As deep as a bite, as dark as the night
As sweet as a song, as right as a wrong
As long as a road, as ugly as a toad

As pretty as a picture hanging from a fixture
Strong like a family, strong as I wanna be
Bright as day, as light as play
As hard as nails, as grand as a whale

All I wanna be oh, all I wanna be, oh
All I wanna be is everything
Everything at once
Everything at once, oh
Everything at once

As warm as the sun, as silly as fun
As cool as a tree, as scary as the sea
As hot as fire, cold as ice
Sweet as sugar and everything nice

As old as time, as straight as a line
As royal as a queen, as buzzed as a bee
As stealth as a tiger, smooth as a glider
Pure as a melody, pure as I wanna be

All I wanna be oh, all I wanna be, oh
All I wanna be is everything
Everything at once


~


I'm into Herbology now u_u

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Lily Evans rakasti kesää | Lily/Severus, K11
« Vastaus #1 : 24.05.2014 15:31:01 »
Kommenttikampanjasta hyvää päivää (:

Tosiaan tämän huomasin tuolla kommenttikampanjassa, ja kun huomasin, että tää on sun tuotokses ja kaiken päälle vielä Snilyä, en voinut olla lukematta ja kommentoimatta!

Ensinnäkin toi otsikko on tollanen kivan yksinkertainen, joka kuvasi tarinaa hyvin (: Tää oli tämmönen tosi kiva (ja ajankohtainen) kesäpäivän kuvaus, jota oli mukava lukea! Tää oli sellainen iizi ja rauhallinen. Toi oli hieno ja melko Lilymäinen ajatus, että kerätään roskia! Olen aina ajatellut Lilyn sellaiseksi luonnonläheiseksi ja muutenkin iloiseksi ymsyms ihmiseksi, jotenka tälläinen vaihtoehto ei vaikuttanut omasta mielestäni yhtään oudolta! Ja tottakai Lily saa Severuksen mukaan urakkaa, vaikkei tätä välttämättä se kiinnostakkaan. Lilyn seura on tärkein (;

Toi vähän hämäs mua toi Lilyn leikki. Tässä ei missään vaiheessa mainittu ikää, mutta ajattelin, että he ovat ehkä jotain 15 tai 16 vuotiaita, koska he eivät saa taikoa vielä koulun ulkopuolella, mutta kuitenkin Severus on miehistynyt ja Lilyllä on tiettyjä ajatuksia. Tossa leikkikohdassa rupesin sitä ikää miettimään, mutta toisaalta sekin oli ehkä vähän Lilymäistä. (Olen ajatellut ennenkin, että Lilyllä ja Luna Lovekivalla on tiettyjä yhteneväisyyksiä, ja tuossa oli yksi.)

Lilyn päässä pyöri ja hän mietti, miten jokin voi olla samaan aikaan kuuma, hikinen ja viileä, suolainen ja makea, rohkea, hiukan viekas, mutta tyyni ja ehkä vähän pelottavakin. Sellainen oli kesä, jota Lily rakasti. Kaikkea yhdellä kertaa.
Tää oli kiva ja tollanen sulonen kohtaus (: !

Kiitokset tästä,
-A

© Raitakarkki

Tikkis

  • Mrs. Black
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 453
  • Ava Fractalta <3
Vs: Lily Evans rakasti kesää | Lily/Severus, K11
« Vastaus #2 : 16.06.2014 19:26:40 »
Olin ajat sitten laittanut tän mulle koneelle ylös, että tulisin joskus lukemaan. Vihdoin sain aikaiseksi.

Alkuun mietin, että miten ihmeessä toi biisi liittyy roskien keräämiseen, ennen kuin ehdin lukea tekstiä kovinkaan pitkälle. Yleensä tekstiä lukemalla selviää olennaisin :D Mä olen kyl samaa mieltä Alesin kanssa, että roskien kerääminen on jotenkin todella Lilymäistä. Myös se, että Severus suostuu mukaan, on hyvin Severusmaista (ennen kuin siitä tuli kauhee kyynikko!). Olit kuvannut noi Severuksen ilmeet ja eleet tosi hyvin, ja pystyin niin hyvin kuvittelemaan sen, miten se reagoi noihin Lilyn puheisiin. Ehkä jostain syystä Lily jäi mulle tavallaan etäisemmäksi, vaikka sä kuvailit kyllä sitäkin ihan hyvin. Ehkä tässä huomaa, kenestä sun on kaikkein mukavinta kirjoittaa ;)

Mua taas Lilyn leikki ei hämännyt ollenkaan. Mä koen Lilyn kummiskin melko leikkimielisenä hahmona. Jos ajatellaan, että Lily ja Severus ovat tässä juurikin 15-16-vuotiaita, niin tollaisen leikin taakse piilotettu flirttailu tai oma hämmentyneisyys heränneestä kiinnostuksesta, on musta oikeastaan aika luontevaa. Tai sitten mä olen vaan outo :D

Mä tykkäsin! Vaikka mä oisin tykännyt enemmän, jos poika ois ollut Sirius...
Aina ei sanoja tarvita.
Vain katse alaston.

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Lily Evans rakasti kesää | Lily/Severus, K11
« Vastaus #3 : 17.06.2014 16:30:35 »
Kommenttikampanjasta iltapäiviä!

Katselin tätä tekstiä jo ennenkin, mutten silloin vielä avannut tai lukenut. Nyt kun tää oli tarjolla tuolla kommenttikampanjassa, niin päätin sitten tarttua tilaisuuteen ja kommentoida tätä:

Kuten Ales ja Tikkis jo sanoivat, tuo roskien kerääminen on Lilymäistä, mut sitten kun myös Severus keräili roskia, niin oli sillei "Mitääh?"... Se oli mulle ihan outo asia, mutta se sopi tähän ja loppujen lopuksi tykkäsinkin ideasta. Ja Lilyn leikkikin oli hienosti keksitty, koska Lily on mun mielestä aina "lapsekas", vaikka olisikin miten vanha tahansa. =D

Olit myös hienosti kuvaillut Lilyn ja Severuksen juuri oikein mun makuun ja niitä oli ihana lukea. Tossa alussa oleva rikkaruoho-juttu oli söpö ja sekin oli Lilymäistä, että se tykkää ei-toivotuista kasveista. Jajaja mitäköhän muuta tähän kommenttiin vielä keksisi? Ei kai mitään, kun tää oli muuten niin ihana ja onnistunut, ettei mitään muuta lisättävää kuin että tykkäsin! ♥
-Mix

Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Vs: Lily Evans rakasti kesää | Lily/Severus, K11
« Vastaus #4 : 17.07.2014 21:39:53 »
Kommenttikampanjasta päivää!:)

Olin ihan innoissani, kun huomasin tämän olevan sun teksti (mm. Roxanne on yks mun lempificeistä), joten pakkohan mun oli sitten tämä valita. Myös paritus tuntui kiinnostavalta etenkin, kun tajusin tämän olevan ensimmäisiä tällä parituksella lukemiani ficcejä, jossa Lily ja Severus ovat vielä nuoria.

Niin kuin muutkin ovat sanoneet, tuo roskienkeräys tuntui heti hyvin lilymäiseltä jutulta samoin kuin se sopi hyvin Severukseen, miten hän oli ihan innoissaan mukana, kun vain sai olla Lilyn kanssa. Severuksen luonne välittyi tästä todella hyvin, samoin kuin Lilynkin. Aluksi hivenen ihmettelin tuota leikkijuttua, kun Lily ja Severus tässä tuskin mitään kovin pieniä enää ovat. Tarkemmin ajateltuna se kuitenkin on juuri sellainen juttu, mitä Lily saattaisi hyvinkin tehdä. Ja Severus on hivenen vastahakoisesti mukana Lilyn höpsötyksissä, ihanaa :D

Kieli oli tässä virheetöntä ja olet kyllä loistava kirjoittaja (niin kuin olen aiemminkin jo todennut). Olit myös tosi hyvin ja luontevasti saanut yhdistettyä nuo laulunsanat tekstiin.

Kaiken kaikkiaan oli oikein miellyttävä lukukokemus ja tykkäsin kovasti!

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Lily Evans rakasti kesää | Lily/Severus, K11
« Vastaus #5 : 18.07.2014 13:17:01 »
Ales Kiitos kommentistasi. Ajattelemasi ikähaarukka on jotakuinkin sama, jota itse ajattelin. Leikki kasvaa kysymyksestä ja elää eteenpäin, kaverusten kesken jutut voi olla vähän alle sen oman iän. ;)
Tikkis Hah, en yllättynyt, että olisit pitänyt enemmän Siriuksesta. :P Jännä ajatella, että tekstin laadusta voi tosiaan nähdä sen, kenestä kirjoittaja tykkää kirjoittaa eniten. Kiitos kommentista. :)
Mixiuu Severushan tekisi mitä vaan, jos Lily pyytäisi. ;) Kiitos kommentistasi. :)
Mariaxoxo Päivää ja iso kiitos kommentistasi. Nyt kyllä tuli roppakaupalla kehuja, ihan punastun.  ::)


I'm into Herbology now u_u

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Lily Evans rakasti kesää | Lily/Severus, K11
« Vastaus #6 : 08.01.2015 03:47:09 »
Kommenttikampajansta hei! Heti ensi alkuun pahoittelen, että tässä kommentoimisessa on mennyt ikuisuus. Olin jotenkin onnistunut hukkaamaan joukon välilehtiä ja tämän niiden mukana ja sitten kommentointi unohtui...

Olen tosiaan lukenut tämän jo pariinkin otteeseen sen jälkeen, kun varasin tämän kommenttikampanjasta ja muistinvirkistykseksi luin vielä kerran. Ficissä on paljon yksityiskohtaista kuvailua, josta pidän aina. Lily/Severus on myös kiva paritus, joten mielellään siitä luki. Tarinan sijoittuminen jästimaailmaan on plussaa, sillä päästään siihen, että he tosiaan tuntevat myös koulun ulkopuolella ja jo ennen kouluaikoja. Ikää tässä ei kerrottu ja aiemmin kommenttiin vastatessasi sanoitkin, että ikähaarukka olisi suurinpiirtein 15-16v. Jotenkin Lily tuntuu lapsekkaalta leikkiessään, mutta se teki ficistä kevyen ja iloisen. Omaan headcanoniini Lily ei paljoa osu, mutta pidin hänestä ficissä siitä huolimatta. Roskienkeräämisestä en oikein tiedä, mitä mieltä olisin, mutta kai se on ollut hyvin mahdollista, että Lily sellaisesta innostuisi. Severus taas tietysti on mukana Lilyn takia.

Ficissä en huomannut virheitä ja se oli kokonaisuudessa sujuvaa luettavaa. Dialogia oli sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän. Oli mukavaa, että taikamaailman asioita otettiin esille, kuten animaagit. Se herätti tosin myös ajatuksia siitä, olisiko Lily voinut kuulla jo kelmien suunnitelmiksi ryhtyä animaageiksi. En muista tarkalleen, missä vaiheessa kelmeistä tuli animaageja, mutta harjoittelun he aloittivat muistaakseni aika nuorina - joten se voisi olla hyvinkin mahdollista.

Loppu oli todella fluffyinen ja omaan makuun vähän liiankin, kun yht'äkkiä suudellaan nurmikolla ja kaikki on niin ihanaa. Toisaalta se fluffy-ficeissä on tarkoituskin, ei vain satu omiin genretottumuksiin. Joskus on kuitenkin kiva saada söpöylyä, joten mikäpä voisi olla parempi aika kuin aamuyöllä, kun kiukuttaa? Piristi nimittäin mukavasti ja kesää oli ihana ajatella, kun äsken kahlasin lumihangessa koiran kanssa lumipyryssä. :D

Kiitos tästä ja pahoittelen vielä, että kommentoinnissa on kestänyt!
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”