Kirjoittaja Aihe: Silti yhä viereesi kaipaan, k-11, raapalesarja 7/7, slash  (Luettu 4783 kertaa)

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Author: Zarroc
Pairing: Patrik/Oskari
Rating: korkeimmillaan k-11
Warnings: jokaisen osan alussa omansa
Genre: romance, drama, angst, slash

A/N. Jeps, osallistuu siis Spurttiraapale III:seen. Jokaisessa raapaleessa on 200 sanaa ja jälleen jokaisen luvun alussa olevat laulunsanat mukailevat edes jotenkin sanalistaa.
Nauttikaa.




Rating: k-7
Genre: drama




1. Suunnilleen minun


    Eikä kukaan muu tunne mua niinkuin sä
    Valehdellaan pienemmäksi vahinko
    Älä muista että kiinni jäätiin jo
    Sillä kukaan ei oo edes puoltakaan
    Siitä mitä susta saan
    Aina kun mua kosketat
      - Valehdellaan, Katri Ylander


Me olimme tunteneet jo kauan, minä ja Oskari. Me olimme seuranneet sivusta molempien kasvua ja kerenneet toteuttaa mitä typerimpiä ideoita.
Myös sellaisia, joita en koskaan tekisi muiden kanssa.

Me olimme ajaneet keskellä yötä pyörällä kännissä järveen, olimme juoneet teetä ja leikkineet vanhalla kristallipallolla isäni antiikkiliikkeessä, polttaneet ensimmäisen kerran sikaria yhdessä ja myös oksentaneet sen jälkeen.
Olimme leikanneet yhdessätuumin päämme kaljuksi kutosluokalla ja sitten kulkeneet pipot päässä koko loppuvuoden. Olimme nukkuneet samassa sängyssä, käyttäneet samoja vaatteita ja olleet kuin pikkutytöt ensimmäisten ihastusten kanssa.

Oskari oli minulle kaikki, ainakin suunnilleen.

Nykyään, kun katselin Oskaria, minä näin ihan hävyttömän pitkät vaaleat hiukset ja nahkatakin. Hän oli juuri saanut ajokortin, minä täyttäisin vuosia vasta kesän lopulla. Minun oli pakko myöntää, että en ollut kateellinen, halusin hänet omakseni siihen asti.

Nykäisin hänen ponnariaan, jossa oli kolme pompulaa. ”Hei prinsessa Jasmine”, huikkasin ja Oskari tönäisi minua. Nimitys oli vakiintunut käyttööni, kun olimme joskus viime vuoden puolella katsoneet yhdessä Aladdinin. Homoa, tiedän. Olimme maanneet sohvalla kaljojen kanssa vähemmän miehisesti päällekkäin ja nauraneet yhdessä.

”Mitä?” Hän urahti vakuuttavasti matalalla sävyllä, vaikka minä tiesin, että hän oli oikeasti hyvällä tuulella.
”Panetko mut tänään sun auton takakonttiin ja ajellaan pillurallia torin ympäri?”
Oskaria nauratti, minä tiesin sen.
”Panen kohta sinua siellä takakontissa, jos et ole hiljaa.” Hän murahti.

Se oli ensimmäinen vahinko.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 15:20:33 kirjoittanut Pyry »

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Rating: k-7
Genre: drama, romance
Warnings: kirosana




2. Kasvokkain


    En unohtaa sua voi
    olit siinä typerässä valokuvassa
    olit siinä takapuolen tatuoinnissa
    ei se lähtenyt pois
      - Tatuoituna, Tehosekoitin


Teinibemarin stereot jumputtivat aivan liian kovalla kasarimusiikkia. Oskari oli siihen jotenkin niin kovin viehtynyt, minä olin mieltynyt raskaampaan ja varsinkin metalliin. Siinä kasiluokan tietämillä kaikki alkoivat etsiä itseään, Oskarin tukka kasvoi jonnekin ihan liian pitkälle, minä kasvatin lettiä samaa tahtia ja värjäsin sitä mustaksi.
Oli onni, että olin tummatukkainen.

Kiitos siitä kuului kai isälle, joka ei ollut ihan suomalainen. En tiennyt mistä maasta hän oli tullut tänne, mutta minussa näkyi hentoa piirrettä siitä. Rusketuin nätimmin kuin muut ja minulla oli pehmeänsävyiset ruskeat silmät, joista Oskari naureskeli omia vitsejään.

”Hidasta vähän”, murahdin bemarin pompahtaessa levottomasti jälleen uudesta kuopasta. Oskari nauroi ja väänsi volyymia kovemmalle, minä halusin lyödä häntä korvallisille kuin äiti ikään.
Tyydyin murjottamaan paikallani, vedin kädet puuskaan ja tuijotin ulos avonaisesta ikkunasta.

Samassa tunsin käden laskeutuvan reidelleni ja silittävän hellästi. ”Noo, mitä pikku-Patrik mököttää?” Oskari leperteli minulle, en suostunut säpsähtämään. Tuijotin edelleen ikkunasta ulos, mutta suupieliäni nyki hymy.
”Aijaa, eikö miellytä etupenkkikyyti? Olisko sittenki pitäny painaa sua tuolla takakontin puolella?” Hän jatkoi ja nyt minä en oikeasti voinut estää hymyn repeämistä naaman leveydelle.

”Oot oikeesti harvinaisen homo jätkä.” Tuhahdin, mutta laskin käden Oskarin käden päälle. Hän pyöräytti silmiään, ajoi tahallaan jälleen yhteen kuoppaan ja sai minun pääni pomppaamaan lähes kattoon. Jätkä vain nauroi.

Liian söpö nauru sillä ainakin oli.
Vitut.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2014 23:06:21 kirjoittanut Zarroc »

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 831
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Tervehdys kommenttikampanjasta! (: Tämä raapalesarja vaikuttaa todella lupaavalta, ainaskin tykkäsin näistä kahesta ekasta tekstistä! Mulla on heikko kohta sekä slashille että raapaleille, joten oikein passelia luettavaa on tämä mulle kyllä.

Tykkään hirveästi tuon ekan osan alusta, kun Patrik muistelee, millaisia kokemuksia hänen ja Oskarin ystävyyden taipaleelle on kertynyt. Niistä tulee hyvin ja vaivattomasti ilmi se, miten paljon he toisilleen merkitsevät ja miten läheinen ystävyyssuhde heillä on. Justiinsa noiden "konkreettisten" hetkien ja tapahtumien mainitseminen toimii mielestäni superhyvin - ne kertovat hienosti tuosta suhteesta ja sen luonteesta. Jos oltaisiin pelkästään mainittu, että Oskari on Patrikille tosi tärkeä, se olisi voinut jäädä tavallaan vähän pintapuoliseksi. Nuo konkreettiset esimerkit toivat tähän mielestäni kivasti syvyyttä. (:

Ihana tuo prinsessa Jasmine, hihii. ;D Tuostakin tulee jotenkin tosi realistinen fiilis, koska useinhan oikeassa elämässäkin on tuommoisia inside-läppiä. Voi, näiden kahden välinen suhde vaikuttaa kivan läheiseltä ja avoimeltakin.

Se oli ensimmäinen vahinko.
Tämä lopetus on jännä, koska tästä tulee mulle semmoinen fiilis, että ehkä tuon Oskarin heiton jälkeen todella tapahtui jotain, mikä sitten ehkä olisi myöhemmin ajateltuna se vahinko. Miksi se olisi vahinko, hmm... Tai tuon voisi käsittää niinkin, että Oskarin heitto itsessään oli vahinko. En tiedä. Mielenkiintoista.

Kiitos siitä kuului kai isälle, joka ei ollut ihan Suomalainen. En tiennyt mistä maasta hän oli tullut tänne, mutta minussa näkyi hentoa piirrettä siitä.
Mielenkiintoista tämä, että Patrik ei ole varma, mistä maasta hänen isänsä on kotoisin. Aloin miettiä että onkohan isä ylipäätään ollenkaan osa Patrikin elämää vai onko siinä ehkä jotain muuta taustalla... Mutta tosi kivalla tavalla kuvailet Patrikin ulkonäköä! Tuolla muuten "suomalainen" pitäisi olla pienellä alkukirjaimella.

Oskari vaikuttaa rennolta tyypiltä kun vaan pistää musiikkia kovemmalle ja ajelee tahallaan töyssyihin, vaikka Patrik ei oikein tykkää. ;D Myös Oskarin kommentit on hassuja.

Pidän muuten tämän sarjan nimestä. Silti yhä viereesi kaipaan - siitä tulee mieleen, että kaipaa toisen läheisyyteen, vaikkei se ehkä olisi hyväksyttävää tai vaikka olisi kulunut kauan aikaa siitä, kun viimeksi oli toisen lähellä, ja olisi pitänyt pystyä jo unohtamaan. Tai vaikka niin, että on tapahtunut jotain, minkä seurauksena ei pitäisi kaivata toisen viereen, mutta silti sitä vaan kaipaa... Tai jotain, en tiedä. Hmm, mielenkiintoista. Kiva nimi joka tapauksessa!

Oskari oli minulle kaikki, ainakin suunnilleen.
Ekan raapaleen nimi linkittyy mielessäni jotenkin tähän kohtaan. Oskari on Patrikille suunnilleen kaikki, ja Oskari on suunnilleen Patrikin. Mielenkiintoista. Pidän tästä, koska eihän ketään voi kokonaan omistaa, ja tuosta nimestä tulee myös jotenkin semmoinen mielikuva, että Patrik ehkä haluaisi omistaa Oskaria kuitenkin enemmän. Hmm, en tiedä, mutta pidän kovasti ekan raapaleen nimestä! Ja myös toisen. En tiedä sitäkään, mistä Kasvokkain tulee, mutta ehkä se voisi liittyä jotenkin tuohon, miten tokassa raapaleessa tavallaan vertaillaan Patrikia ja Oskaria, tai osoitetaan pieniä eroavaisuuksia niiden välillä. Tai ehkä se liittyy jotenkin niiden väliseen suhteeseen, tilanteeseen jossa ne on. Anteeksi tämmöiset höpötykset, ei tuu mittään järkevää nyt...

Olimme maanneet sohvalla kaljojen kanssa vähemmän miehisesti päällekäin ja nauraneet yhdessä.
^ "Päällekkäin" pitäisi vissiin olla kahella k-kirjaimella.
”Mitä?” Hän urahti vakuuttavasti matalalla sävyllä, vaikka minä tiesin, että hän oli oikeasti hyvällä tuulella.
”Aijaa, eikö miellytä etupenkkikyyti? Olisko sittenki pitäny painaa sua tuolla takakontin puolella?” Hän jatkoi ja nyt minä en oikeasti voinut estää hymyn repeämistä naaman leveydelle.
^ Repliikinjälkeisen johtolauseen aloittava sana tulee pienellä alkukirjaimella paitsi jos se on erisnimi.

Teksti on hirmuisen sujuvaa ja vaivattomasti etenevää ja tykkään tyylistäsi ja sananvalinnoistasi kovasti. Kiitos paljon lukukokemuksesta! ♥
« Viimeksi muokattu: 22.04.2014 22:56:49 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Waulish, voi elämäni kevät miten pitkä kommentti.
Luin sen jo eilen illalla kertaalleen ja korjailin pari virhettä, mistä minulle ilmoitit. Hienoa, että vaikuttaa realistiselta ja mukavaa, että pidit tästä muutenkin. Patrikin elämään isä ei tosiaan ole vaikuttanut kovinkaan kummoisesti, eikä Patrikille ole ikinä tullut mieleen kysyä, mistä se isi nyt oikein on kotoisin. Vahingot ovat myös vahinkoja, aina ja ikuisesti. Ei siinä sen kummempia.
Yritin todellakin luoda heidän suhteestaan läheisen ja avoimen ja ilmeisesti se välittyi myös lukijalle, ihanaa <3

Äläkä kysy minulta, mistä kakkososan otsikko tulee, en todellakaan tiedä 8'D se vain tuli mieleen ja minä menen intuitiopohjalta näiden juttujen kanssa. Ja se vielä piti sanoa, en valitettavasti voi ottaa otsikosta kunniaa itselleni, vaan se on Mustan Kuun Lapsien kappaleesta Lumikukka.
Kiitos hirveästi ihanasta kommentista <3


Rating: k-11
Genre: romance, lievä angst
Warnings: no vähän kuvataan tupakointia ja alkoholia
A/N. osallistuu myös Vuosi raapalehtien IV haasteeseen sekä Ficlet300:seen sanalla 190. Tunne



3. Pakkomielle


    Pakkomielle, pakko miellyttää
    Pakko niellä, pakko kantaa
    Pakko voittaa ja periksi antaa
    Pakko seurata vaikka eksyy
      - Pakkomielle, Ruoska


Löysin itseni istumasta iltaa Topin luota. Hän kuului siihen yhteiseen kaveripiiriimme Oskarin kanssa, joten pakko kai sinne oli ollut mennä. Varsinkin kun Oskari oli letittänyt letin pääni sivuun ja pyytänyt, että tulisin. Olin hetken kerennyt inttää vastaan, mutta hänen kosketuksensa sai minut palvomaan häntä.

Sen huomasi heistä jokaisen katseista, että meistä epäiltiin kaikkea, mutta kukaan ei sanonut mitään. Paitsi silloin, kun minä tulin ensimmäisenä ovesta ja Oskari poltti vielä toista tupakkaa.
”Ai, Pate, missä Osku on?”
Niin, ei meitä useinkaan nähty erillään.

Kun Oskari oli tullut sisälle, minua ahdisti jo ihan liikaa. Istuin nojatuolissa ja katsoin, kun Oskari rojahti Topin kihlatun viereen. Rita hymyili minusta liian kauniisti, istui liian lähelle ja oli muutenkin ihan liikaa. Minua ahdisti ylipäätään kaikki, myös se, etten ollut ikinä kertonut Oskarille miksi välitin niin paljon.
Hukutin mustasukkaisuuteni alkoholiin, kuten aina.

Jossain vaiheessa myös Jose, joka taasen oli se Topin paita ja selkäreppu, saapui paikalle. Me nyökkäsimme lyhyet heit ja hän katosi jälleen, minua ahdisti vielä enemmän. Ei minua oltu luotu tähän, vaikka esitin kaiken olevan hyvin, katseeni lipsui silti prinsessa Jasmineni perään.

Illankähmeessä, kun tajusin istuvani matolla Oskarin kanssa, en voinut olla nykäisemättä häntä luokseni ja suutelematta, aivan kuin ketään muuta ei maailmassa olisikaan.
Eikä ollutkaan, ei minun maailmassani ainakaan.

Se oli toinen vahinko.

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 831
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Oi, tykkään ihan valtavasti tästä kolmannesta! Vau. Kuvailet mielestäni upeasti Patrikin tuntemuksia. Vaikka sanoja on raapaletyyliin käytetty säästeliäästi, niin niitä ei tarvitakaan yhtään enempää - mustasukkaisuus ja ahdistus tulee tästä todella hyvin esiin ja Patrikin fiiliksiin pystyy samaistumaan. Ei ole yhtään kivaa, jos on tunteita jotakuta kohtaan ja joku toinen sitten kiehnää sen jonkun kyljessä kiinni.

Varsinkin kun Oskari oli letittänyt letin pääni sivuun ja pyytänyt, että tulisin.
Tämä on niin ihana kohta! Olin melkein silmät sydäminä täällä. Oskarilla on toimivat suostuttelukeinot. ;D Sun tekstissä on kivoja yksityiskohtia.

Pidän aivan tajuttomasti tuosta "illankähmeessä"-sanasta. En ole ikinä ennen kuullut sitä. Hitsi miten se on toimiva! Jotenkin tuo "kähme" kuvaa mielestäni hienosti iltaa, jota on vietetty vähän alkoholin parissa. Muutenkin pidän hurjasti koko tuosta kohdasta, kun Patrik suutelee Oskaria. Kaunis kohta. Ja toinen vahinko, hmm!

Oskari vaikuttaa tässäkin ehkä tavallaan vähän rennommalta kuin Patrik, joka kamppailee ahdistuksensa kanssa. Tai eihän tässä kovin paljon Oskarista kerrota, mutta tulee semmoinen fiilis jo tuosta, että Oskarin piti vähän suostutella Patrikia jotta sai sen seurakseen tuonne iltaa istumaan.

Anteeksi, ei musta oikeen irtoo mittään fiksua. Mutta kovasti tykkään ja jään mielenkiinnolla ootteleen jatkoa. Kiitos!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Waulish, hih, sinä jälleen! <3 Hienoa, että uusi luku miellytti noin kovasti :3 minusta se tuntui jotenkin vähän hutaistulta kirjoittaessani, mutta eipä tainnut sitten kuitenkaan olla niin. Ja Oskarin suostuttelukeinot on ihan parhaita ;) se on huomattavasti rennompi kaiken kanssa kuin Patrik, kuten tästäkin osasta tulee huomatuksi.
Kiitokset oikein fiksusta kommentista :3



Genre: romance
Rating: k-11
A/N. vuosi raapalehtien & ficlet300 195. Hämmennys



4. Nollilla ja satalasissa


    Katso mua silmiin, sano: tästä selvitään.
    Vaikka meidät kaksi lähetettiin tielle pimeään.
    Kohti paikkaa, jossa vahvinkaan ei tunne voimiaan.
    Kun meidät kirottiin, lopulliseen helvettiin.
      - Tielle pimeään, Raaka-aine


Herätessäni suussani oli tukko blondeja, pitkiä hiuksia ja ympärilläni kädet, jotka tunnistin liiankin hyvin. Vasta tajutessani tuijottavani Oskarin punamustaksi imettyä kaulaa säpsähdin istualleni.
Tunsin kuitenkin päänsäryn ja huimauksen tekevän tuloaan pääni sisälle, jonka älykkyysosamäärä oli todennäköisesti ollut vaihteeksi nollilla, joten painuin takaisin Oskarin viereen.

Makasimme ilkialasti Topin sängyssä ja ainoa, mitä mietin, oli missä Rita ja Topi itse mahtoivat nukkua.
Voihkaisin jyskytyksen voimistuessa ja yritin haudata kasvoni jonnekin Oskarin kaulan tietämille, mutta iho oli selvästi herkkä ja toinen älähti herätessään.
Tuijotimme toisiamme vähän aikaa ihan tyhmänä, kunnes ymmärrys tuntui vihdoin leviävän krapulaiseen tajuntaani.
”Pantiiks me?” Möläytin heti kun vain kerkesin.
”Joo.”
Hetken aikaa vain tuijotin Oskaria, joka suki hiuksia silmiltään ja otti yhden ranteessaan olevista varaponnareista, vetäen hiukset nutturalle niskaan. Niin tyttömäistä.

”En kyllä muista mitään..” Mutisin sitten ja katseeni jähmettyi jälleen hänen kaulaansa.
”Mitä vittua Pate?” Oskari naurahti vähän hämmentyneenä, oikeastaan ilkikurisena. ”Sait elämäs parhaan panon, etkä muista mitään?”
”Parhaan... sit pitää vissiin ottaa uusiks, että tää vääryys korjaantuu?” Hymyilin viekkaasti, vaikka halusin ulista.
Oskari oli hetken hiljaa. ”Jep.”

Hän painoi minua patjaa vasten, suuteli paljon kovempaa, kuin oli ehkä tarkoitus ja hivutti kätensä yhteisen peittomme alle.
”Tällä kertaa minä olen päällä”, hän murisi korvaani ja minä virnistin.

Olin kai humalassakin osannut pitää puoleni. Enkä ihmetellyt edes sitä, mikä Oskariin oli mennyt.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2014 17:00:14 kirjoittanut Zarroc »

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 232
  • © Ingrid
Moikkamoi! : )

Oon seurannut tätä ihan alusta asti ja tapojeni mukaisesti jättänyt kommentoimatta, mikä on ihan typerää, koska tiedän kuitenkin miten paljon kommentit merkkaavat kirjoittajalle. Siksi mä nyt yritän raapustella jotain mieleen jääneitä juttuja ylös, koska tämä teksti ihan totta ansaitsee kommentteja. Oon muistaakseni lukenut sulta aikaisemmin femmejä (kommentoin ihan varmasti joskus!) ja tykännyt niistä, eikä tämäkään ollut mikään poikkeus. Tykkään tästä tosi paljon nimittäin! Tässä on jotenkin tosi hämärä ja savuinen tunnelma, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Tässä on tosi paljon sellaisia elementtejä, jotka liitetään teinislashiin. Alkoholia, tupakkaa, karskia kielenkäyttöä, rokkaripoikia... Ei sillä, että niissä olisi jotain vikaa! Joskus sitä vaan jää kaipaamaan jotain uuttakin. Jotenkin mulle ei tätä lukiessa tullut sellaista fiilistä, tää on hyvä just näin.

Oskari vaikuttaa tosi rennolta tyypiltä! Voin hyvin kuvitella, että juuri tämä on nuo tuossa aloitusraapaleessa mainittujen tempauksien innoittaja. : D Patrik vaikuttaa taas sellaiselta vähän varovaisemmalta, varsinkin omien tunteidensa kanssa Oskaria kohtaan. Loistavaa sananvaihtoa näillä ainakin on! Patrik on paljon selvempi tunteidensa kanssa, tai no siis totta kai se on selvempi, kun tämän näkökulmaahan me luetaan (jessus Ante, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki), Oskari ehkä piilottaa tunteitaan huumorin alle. Jos tällä sellaisia nyt on näissä raapaleissa ennen tätä neljättä. Jotenkin mulle tuli fiilis, että Oskari tajusi tunteensa ehkä tuon suudelman myötä ja oli tapansa mukaan ihan jees, että joo tultiin tässä vähän heiluteltua näitä lakanoita parhaan kaverin kanssa, että ei tässä mitään. : D Plussaa muuten siitä, että tuon poikien yhteisen yön myötä, ei tullut sitä klassista apua-mitä-tuli-tehtyä -draamaa. Sitä on aina rasittavaa lukea.

Sun kirjoitustyyli on ihanan rento ja humoristinen! Ehkä se on vaan tämä tekstilaji, mutta mua ainakin hymyilytti ja nauratti sun sanavalinnat ja dialogi varsinkin! Tosi luontevaa sananvaihtoa ja homo- ja insideläppää, juuri sellaista mitä voisi kuvitellakin olevan tuon ikäisten poikien välillä. Prinsessa Jasmine oli ihana, haha. Musta oli myös kiva, että ekan ja kolmannen osan loppulauseet linkittyy yhteen, melkein odotin tuon fraasin olevan jo tuolla neljännessä raapaleessa, mutta ehkä seuraavissa sitten, heh.

Lainaus
Kun Oskari oli tullut sisälle, minua ahdisti jo ihan liikaa. Istuin nojatuolissa ja katsoin, kun Oskari rojahti Topin kihlatun viereen. Rita hymyili minusta liian kauniisti, istui liian lähelle ja oli muutenkin ihan liikaa.
Nämä mulla särähti vähän korvaan, mutta Spurttiraapaleessa sen ymmärtää, että tulee tämmösiä, kun jotenkin kyseisessä haasteessa ei tule ajateltua yhtä paljon kuin kirjoittaa. Haluaa vaan saada sen yhden raapaleen ulos mahdollisimman nopeasti. : D

Lainaus
Tunsin kuitenkin päänsäryn ja huimauksen tekevän tuloaan pääni sisälle, jonka älykkyysosamäärä oli todennäköisesti ollut vaihteeksi nollilla, joten painuin takaisin Oskarin viereen.
Joka-sanalla alkava sivulause viittaa aina päälauseen viimeiseen sanaan, joten tähän se ei oikein sovi. : )

Waulish mainitsi jo noista replahommista, mutta ilmeisesti et ollut muistanut/huomannut kyseistä asiaa, kun tässä oli edelleen samat jutut väärin. Ei se nyt maailmaa kaada, ajattelin vain mainita, kun tuli mieleen. : )

Joo, jokatapauksessa siis pidin näistä tosi paljon ja mua vähän harmittaa, että tähän tulee vain seitsemän osaa. : / Höh, näitä lukisi mielellään pitempääkin. Kiitos tosi paljon näistä, hiippailen taka-alalle odottelemaan huomista ja jatkoa näihin. :>

// walle, lol, oon selvästi huono äikänoppilas : DDD Do not judge me /o\ Mut joku mulla painaa edelleen tossa virkkeessä! Ehkä mun kielikorva on kuuroutunut.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2014 21:48:12 kirjoittanut Ante »

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 831
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Hihi, tästä nelosesta tosiaan tulee hyvin ilmi Oskarin rento luonne. ;D Se on hauskan itsevarma myös. Ei voi olla pitämättä.

Tässä neljännessä on hauskan hämmentynyt tunnelma, kun Patrik herää Ritan ja Topin sängystä Oskarin vierestä ja on hetken ihan pihalla siitä, mitä tulikaan tehtyä. Fiilikset välittyy jälleen mainiosti. Tuo on ihan paras, kun Patrik ja Oskari vaan tuijottavat toisiaan ja yhtäkkiä ymmärrys iskee Patrikin tajuntaan.

Hii, tuolla on taas superhauska sana, "ilkialasti"! Sitäkään en ole ennen kuullut. Ihana sana!

Lainaus
Tunsin kuitenkin päänsäryn ja huimauksen tekevän tuloaan pääni sisälle, jonka älykkyysosamäärä oli todennäköisesti ollut vaihteeksi nollilla, joten painuin takaisin Oskarin viereen.
Joka-sanalla alkava sivulause viittaa aina päälauseen viimeiseen sanaan, joten tähän se ei oikein sovi. : )
Tästä on poikkeuksena se, että "joka"-sanan ja sen sanan, johon se viittaa, välissä voi kyllä olla postpositio. Esim. tämmönen ois vissiin ihan ok: "Palasin arkeen loman jälkeen, joka oli ollut rentouttava." Mutta onko "sisälle" postpositio? Jos on, niin "joka"-sanan käyttäminen tuossa lainatussa kohdassa on oikein, mutta jos ei, niin se pitää muotoilla jotenkin toisin. Mielestäni "sisälle" on tässä tapauksessa postpositio. Huomasin, että tuolla on nyt "joka"-sanan tilalla "mikä", mutta se ei toimi, koska "mikä" viittaisi tuossa tapauksessa koko tuohon päälauseeseen. Päähän viitataan "joka"-sanalla. Kysymykseksi siis jää nyt se, onko "sisälle" postpositio vai ei. Hitsi kun ois aina joku äidinkielenopettaja käytettävissä, kun tulee tämmösiä!

Apua, tuntuu että tästä tuli nyt ihan pöhelö kommentti. Mutta tykkään siis kovasti edelleen ja oottelen innolla jatkoa! (: Kiitoksia!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Ante: en ole ihan varma, oletko kommentoinut joskus jotain femmeistäni, en ainakaan muista, mutta mahtavaa kun kommentoit nyt! :3 pohdintasi menivät kieltämättä aikalailla nappiin joka kohdassa, ja tuo lainaamasi kohta, missä sanoit toiston särähtävän korvaan, se oli lähinnä tehokeino. Rita hymyili minusta liian kauniisti, istui liian lähelle ja oli muutenkin ihan liikaa.
Käytän mielelläni toisinaan toistoja, varsinkin lyhyemmässä tekstissä, joihinkin se ei vain todellakaan uppoa.

oli tapansa mukaan ihan jees, että joo tultiin tässä vähän heiluteltua näitä lakanoita parhaan kaverin kanssa, että ei tässä mitään : D
etkä usko miten kovasti nauroin tälle kohdalle.

Mutta joka tapauksessa kiitos kommentista, hienoa, että pidät ja tässäpä olisi sitten viidettä osaa! ^^

Waulish, sinä se jaksat 8'D ihanaa. Tämä osa on hieman vakavampi kuin edelliset, mutta eihän aina voi ruusupuska olla tasainen jalkojen alla. Mahtavaa, että seurailet edelleen ja jaksat kommentoida ^^ merkkaa minulle paljon.


Rating: k-7
Genre: drama, romance
A/N. Menee ficlet 300:seen sanalla 145. Elämä


5. Mihin uskot?


    What is heaven for?
    What is life meant to be?
    What is heaven for?
    Is it a prison where you can't break free?
      - Prison, Lord Of the Lost


Kun lähdimme joskus päivemmällä ajamaan pois Topin luota, me kuuntelimme saksalaista Lord of the Lostia. Se oli lempibändini ja kun olin ihmetellyt, miksi sen levy oli Oskarin autossa, hän oli vain hymähtänyt vähän hämillisenä. Reaktio oli saanut pienen hymyn kohoamaan huulilleni, eikä se siitä vieläkään ollut mihinkään lähtenyt.

”Moni asia tulee muuttumaan.” Hän sanoi ja kerrankin kuulin pientä hermostuneisuutta hänen äänessään. Puristin hänen vaihdekepillä lepäävää kättään varovasti. Olimme jutelleet jatkosta ja tiesin, että Oskaria pelotti, vaikkei hän sitä näyttänytkään.
Pelotti minuakin, mutta olin kai jo kerennyt tottua tunteeseen.

Kun hän pysähtyi pihalleni, minä nousin autosta toivoakseni täysin rauhallisen näköisenä. Oskari avasi oven, astui ulos ja lukitsi ovet perässään. Hän käveli siihen vierelleni ja minä huokaisin syvään.
”Anna mulle pompula”, pyysin hetken mielijohteesta. Pidin pitkiä hiuksiani vain harvoin kiinni.

Hän ojensi sen sanomatta sanaakaan ja minä vedin hiukset kiinni kääntyen toista kohden. Painoin hänet bemarin kylkeä vasten ja suutelin omistavasti, vaikka tiesin, että äitini katseli meitä ikkunasta.
Sitä vartenhan täällä oltiin.

Kun menimme sisälle, äiti vain hymyili ja huikkasi, että; ”Kengät pois jalasta pojat.” Oskari näytti pikkuhiljaa vihertävän, vaikka minun tässä pitäisi olla ihan paniikissa.
”Äiti on aina tienny, että oon homompi ku tanssiva teekuppi. Älä huoli.”
Mutisin hänelle eteisessä ja Oskari jopa hymyili vähän.

Äiti ryntäsi halaamaan häntä.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2014 16:59:43 kirjoittanut Zarroc »

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 831
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Oi, ihana tämä vitonen! Tästä olisi varmaan saanut hyvinkin angstisen, mutta Patrikin ja Oskarin tähden täytyy olla iloinen, ettei tää ollut sellainen. Ihanaa, että Patrikin äiti on ilmeisesti sinut asian kanssa ja hyväksyy Oskarin. Tällaisesta tulee aina hyvälle mielelle! Hihi, tuo "homompi ku tanssiva teekuppi" on muuten jotain hillittömän loistavaa. Aivan paras ilmaus. ;D

Suloista, että Oskarilla on autossaan Patrikin lempibändin levy, ja musta tuokin on jotenkin hellyttävää, että Oskar yrittää peitellä pelkoaan, mutta Patrik huomaa sen. Siitäkin jotenkin kuultaa se, että ne tuntee toisensa hyvin ja on samalla aaltopituudella. Täytyy muuten tunnustaa, etten varmaan koskaan ole kuullut mitään Lord of the Lostilta, jotenka kävin nyt uteliaisuudesta kuuntelemassa tuon biisin. Kivalta kuulostaa! Ja voihan offtopicit sentään. ;D

”Moni asia tulee muuttumaan.” Hän sanoi ja kerrankin kuulin pientä hermostuneisuutta hänen äänessään.
Tässä on taas replaongelma elikkä tuon pitäisi mennä näin: ”Moni asia tulee muuttumaan”, hän sanoi ja kerrankin kuulin pientä hermostuneisuutta hänen äänessään.

Jep, ei mulla taaskaan varmaan tän kummempaa. Tykkään todella paljon ja oottelen innolla jatkoa! (: Enää kaksi jälellä, höh.

// Ai niin muuten, sen voisin vielä sanoa että tykkään siitä kun vika lause on kursivoitu. Tykkään ylipäätään kursivoiduista lauseista, jos niillä vaikka korostetaan jotain tai yritetään luoda tietynlainen mielikuva. Mulle tulee tuon lauseen kursivoinnista semmonen olo, että Patrik on ehkä sekä helpottunut että hieman yllättynyt tuosta halauksesta. Mutta päällimmäisenä siitä välittyy mulle just helpotuksentunnetta. En tiiä meninkö ihan mettään!
« Viimeksi muokattu: 26.04.2014 14:48:46 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Silti yhä viereesi kaipaan, k-13, raapalesarja 6/7, slash
« Vastaus #10 : 26.04.2014 15:31:13 »
Waulish, hyvä että kelpasi sekin! :3 ja minulle on näköjään ihan turha ilmotella noista replatypoista, en vain ikinä muista osaa enkä edes viitsi korjata niitä.. 8"DD kirjoitan ne niin kuin tuntuu hyvältä, koska en ole saanut edes äidinkielenopettajaltani niistä palautetta.
Mutta Oskari on aika symppis ja vaikka näistä nyt ei sitä kuvaa oikein saakaan, niin Patrik on toisinaan se vähän menevämpi yksilö. Ja helpotusta vähän siinä hainkin, hienoa, että välittyi.
Kiitos jälleen kommentista <3


Rating: k-7
Genre: romance, drama
A/N. osallistuu ficlet300:seen sanalla 116. Aamu



6. Mikä sinut vei


    Woke up to the sound of pouring rain
    Washed away a dream of you
    But nothing else could ever take you away
    'Cause you'll always be my dream come true
    Oh my darling, I love you
      - I Remember You, Skid Row


Aamulla Oskari sanoi lähtevänsä kotiin. Olimme viettäneet yön meillä vastaillen äitini hymyileviin kysymyksiin ja juoden kahvia. En oikeastaan ollut nukkunut paljoakaan ja veikkasin, ettei ollut hänkään.
”Lähden mukaan”, sanoin suu täynnä paahtoleipää ja hän hymähti juodessaan toista kahvikupillistaan. Äiti pyysi ajamaan varovasti, me naurahdimme samanaikaisesti ja kiskoimme kengät jalkaamme.

Otin vielä toisen paahtoleipäni mukaan autoon ja puoliksi juoksin Oskarin perässä, keskellä pihaa kuitenkin toisen pysäyttäen. Tarrasin kiinni hänen lantioonsa ja uppouduin lempeään suudelmaan tuntien hänen nykäisevän hiuksiani kevyesti.
Hengähdin hänen huuliaan vasten hiljaa painautuen paljon tiukemmin toista vasten. Oskari voihkaisi ja minä virnistin ilkikurisesti.

Istuimme autoon ja kerrankin suostuin mukisematta kuuntelemaan kasarirenkutusta, mussuttaessani samalla keskenjäänyttä aamupalaani.
Oskari kietoi sormensa sormieni lomaan ja ohjasi autoa yhdellä kädellä. Hän näytti väsyneeltä, mutta onnelliselta. Ja se oli kaikki mitä tarvitsin.

En ollut ikinä edes tajunnut, kuinka paljon tarvitsinkaan häntä.
Kuinka paljon rakastin.

”Oot kaunis”, naurahdin kun olin syönyt leipäni.
Oskari katsoi minua huvittuneena ja pudisteli sitten päätään. ”Oot tyhmä”, hän totesi ja oli minun vuoroni pudistella päätäni.
”Älä viiti ku tykkäät kuitenki.”
”Hyvä pointti.”
”Prinsessa Jasmine.”

Oskari irroitti otteensa sormistani ja läpsäisi minua käsivarteen. ”Sinä tässä olet se tummatukkainen.”
”No, blondi Prinsessa Jasmine sitten.”
Painoin takaraivoni vasten niskatukea, suljin silmäni ja jäin nauttimaan hänen matalasta naurustaan.

Samassa tunsin, kun jokin osui autoon ja me lähdimme lentoon.

Se oli viimeinen vahinko.

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Silti yhä viereesi kaipaan, k-13, raapalesarja 7/7, slash
« Vastaus #11 : 27.04.2014 11:55:06 »
Kosmik, ymmärrän kyllä, että tämä täyttää kaikki perus originaalislashin toimintaperiaatteet, mutta koska sitä on niin paljon, se on todettu toimivaksi, right? Tämä on myös ylipäätään ensimmäinen kerta, kun kirjoitan slashia omilla hahmoilla, eli tunnustelen maaperää.
Mutta hyvä, jos pidit kuitenkin. Ja jokainen kommentti on ok :3 Tässäpä olisi viimeinen osa.


Rating: k-13
Genre: drama, lievä angst
Warnings: kuvaillaan vammoja ja sellaista
A/N. Tämä oli minulle ihan hirveä kirjoittaa. Kiinnyin näihin niin kovasti, etten vain pystynyt enää päästämään irti. Mutta noh, nyt se on sitten ohi ^^' ja osallistuu ficlet 300:seen sanalla 217. Suru.
Kiitos teille, jotka kuljitte mukana matkassa <3



7. Tuskasta taivaisiin


    Minun tapani hyvästellä on olla tässä hetken verran
    sinut sänkyysi peitellä
    syleillä viimeisen kerran
    Jää uneen ystäväni kun luotasi pois meen
    en toivo sua näkeväni enää vankina valkoisen huoneen
      - Morfiinisiivet, Mustan Kuun Lapset


Auto oli murskana.
Minä olin ihan helvetin shokissa, minulla oli tuulilasinsirpaleita kaikkialla ja tunsin veren valuvan kaikkialta, mistä se vain voisi valua.
Meihin törmännyt soitti ambulanssia.

Minä vain tuijotin Oskaria.

Kun ambulanssi tuli, he tekivät arviota Oskarista samalla, kun nostivat tätä autoon.
”Kolme kylkiluuta poikki... huono pulssi.”
”--- sisäelimissä vaurioita. Päässä lasinsirpaleita.”
”...toinen jalka katki kolmesta kohti.”
”Saatava äkkiä hoitoa.”

Minä olin siinä kunnossa, että saatoin lähteä ambulanssin kyytiin ihan istuallani. Haavani eivät olleet niin suuria, kuin miltä näyttivät. En sanonut mitään siitä, että kylkeä särki. Purin kieltäni, ihan sama.
Halusin, että he keskittyisivät vain Oskariin.

Sairaalassa minä istuin hiljaa sairaalasängyllä ja odotin, että Oskari tulisi leikkauksesta. Äiti istui vierelläni hiljaisena jo hössöttämisen lopettaneena, koska tajusi, ettei siitä mitään hyötyäkään ollut. Minun kylkeni oli lopulta paikattu, äiti oli tajunnut sen heti halatessaan minua.
Tiesin, että Oskari ei tulisi enää ikinä kävelemään normaalisti. Miksen minä?
Miksi hän?

Kun Oskari tuli, minua itketti.

Istuin koko illan hänen vierellään. Katselin hänen nukkuvia kasvojaan, hänen hiuksiaan. He olivat joutuneet ajamaan puolet hiuksista pois, että saivat ommeltua ne haavat, mitä lasinsirpaleet olivat päähän tehneet.
Mutta silti Oskari oli minulle kaunis, paljon kauniimpi, kuin kukaan muu ikinä olisi.

Lopulta, kun tuli lähdön aika, kosketin hiljaa hänen rannettaan ja sydänkäyrä alkoi juosta villisti.

Kyyneleet poskillani painoin oven hiljaa kiinni perässäni ja katsoin, kun hoitajat juoksivat.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2014 11:57:36 kirjoittanut Zarroc »

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

untuvakettu

  • Vieras
Vs: Silti yhä viereesi kaipaan, k-13, raapalesarja 7/7, slash
« Vastaus #12 : 27.04.2014 16:56:15 »
Mun piti kommentoida jo aikaisemmin tähän mutta päätinkin jostain ihme syystä odottaa loppua ennen kuin yritän jotain raapustaa. Ja voi jestas mitä tossa sitten kävi. Mä en olisi yhtään osannut tota loppua odottaa ja vielä kuudennen luvun alussa hymyilin ja awwittelin poikien suloisuudelle, mutta jestas mitä menit poitsuille tekemään. Oli kyllä kyyneleet aika lähellä. Mutta toisaalta toi yllätyksellinen loppu sopi tähän tosi hyvin, ehkä paremminkin kuin joku sellanen fluffsöpöilyhöttö. Vaikka mä tykkäänkin fluffista ja söpöilystä.

Patrik ja Oskari on kerrassaan ihanat hahmot ja poikien suhde vaikutti tässä niin jotenkin aidolta ja mutkattomalta insideläppineen ja jotenkin just toi alun kaverimaisuus sopi tarinan kulkuun tosi hyvin. Muutenkin on tosi kiva ettet sä vetänyt tota suhdetta missään vaiheessa sellaseksi supervakavaksi vaan mukana oli myös huumoria ja rentoutta. Ehdottomasti luen sun raapustuksia myös jatkossa (ja jos muistan oikein niin oon kyllä aikaisemminkin teksteihisi törmännyt).

Kiitos hei tosi paljon, tätä oli kiva lukea <3

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Silti yhä viereesi kaipaan, k-13, raapalesarja 7/7, slash
« Vastaus #13 : 27.04.2014 20:20:22 »
untuvakettu, hienoa, että joka tapauksessa kommentoit :3 ei ole väliä, teetkö sen osien välissä vai vasta lopussa. Voi, olen jotenkin onnellinen kuitenkin, että sain jonkinlaisia tunteita pintaan tällä, enkä vain itse itkenyt kirjoittaessani eiku.. oikeasti, minulla teki pahaa kirjoittaa tätä osaa ja siksi ehkä joudun vielä muuttamaan suunnitelmia..
Hyvä, että hahmot miellyttivät :3 kiitokset kommentista! ^^

Kosmik, ei tälle tarinalle hautajaisia tule, ei missään mielessä. Hienoa, että kosketti ja upeaa, että muutenkin miellytti. Kiitokset jälleen kommentistasi :3

SPOIL. Ja tosiaan, kuten sanoinkin, tämän loppuhan on käytännössä avoin. Ei hoitajien juoksu kerro vielä sitä, kuoliko Oskari. En minä osaa näistä laskea irti. Oho.

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 831
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Silti yhä viereesi kaipaan, k-13, raapalesarja 7/7, slash
« Vastaus #14 : 03.05.2014 03:58:03 »
Nappasin tuon Keskivertoelämät Kommenttikampanjasta, ja koska se sijoittuu samaan maailmaan kuin tämä sarja, aattelin että kommailen nyt ekaksi nää kaksi vikaa raapaletta, jotka multa tästä sarjasta on jääneet kommentoimatta, ja etenen sitten tuohon uuteen sarjaan.

Tuo kuudes raapale. Huh. Tuo loppu on oikeasti täysin pysäyttävä. Se tuli aivan puun takaa! Niinhän auto-onnettomuudet kai yleensä tuleekin, joten musta on kiva, ettei tässä oo mitenkään petailtu sitä tai valmisteltu lukijaa siihen, että kohta tapahtuu jotain katastrofaalista. Tai mä en huomannut mitään sellaista. Se ei sitten tietenkään ole yhtään kivaa, että tuommosta tapahtuu... Hui kauhea. Hyrr. Tuossa kuutosraapaleessa on muilta osin justiinsa semmonen väsyneen onnellinen ja levollinen tunnelma, tuntuu että asiat on pojilla kaikin puolin aika hyvin, ja sitten... Huh. Todella surullista.

Minä olin ihan helvetin shokissa, minulla oli tuulilasinsirpaleita kaikkialla ja tunsin veren valuvan kaikkialta, mistä se vain voisi valua.
Tästä kohdasta tulee mielestäni loistavasti ilmi, miten shokissa Patrik on. Voi kuvitella, että tuollaisessa tilanteessa tuntuu kuin joka paikka olisi täynnä lasinsiruja ja verta valuu kaikkialta. Hyrr, todella elävää kuvailua. Samoin vaikutuin tuosta kohdasta, kun hoitajat nostavat Oskaria autoon ja arvioivat siinä tilannetta. Siitä tulee semmosen sairaalasarjoista tutun hektisen tilanteen kuva, mikä tässä tapauksessa tietenkin on hyvä juttu. Tulee selvästi ilmi, että nyt on tosi kyseessä.

Muutenkin tämä seiskaraapale on mielestäni jotenkin tosi elävä. Tunnelma on tuolla sairaalassakin jotenkin apaattinen ja vieläkin tavallaan shokintäyteinen. Upeasti kuvailtu ja kirjoitettu tämä pätkä, tykkään. Vaikka hyrrr, onhan tuo tilanne aivan kauhea. Ihan hirveää, että pojille käy noin.

Mä en tosiaan yhtään osannut ennakoida, että tässä sarjassa tapahtuisi jokin onnettomuus. Vaikka se on kauheaa, niin lukijan kannalta se on ehkä tavallaan mielenkiintoistakin, että tää loppuu näin (toivottavasti en nyt kuulosta joltain hirveältä sadistilta). Ettei oo semmoista kliseistä happily ever after -päätöstä vaan tässä on jotain erilaista, jotain ajatuksia herättävää. Tosin sen happily ever after -lopun näille pojille tietenkin ehottomasti soisi, ei sen puoleen.

Voisin tästä sarjasta kokonaisuudessaan sanoa vielä sen verran, että tykkään, miten näissä raapaleissa ei oo selitetty asioita puhki vaan Patrikin ja Oskarin suhteen etenemistä kuvataan pienten hetkien ja ajatusten kautta. Eikä nää kuitenkaan oo häiritsevän tulkinnanvaraisia. Tyylisi vetoaa muhun.

Oskari irroitti otteensa sormistani ja läpsäisi minua käsivarteen.
Tuommonen pieni juttu että "irrottaa" tulee ilman tuota toista iitä.

Kiitos paljon näistä lukukokemuksista. Näitä oli ilo lukea, tykkäsin tästä sarjasta paljon. Nyt meen kyllä nukkumaan, ettei mee ihan aamuun asti valvomiseks, mutta käyn heittelees tuossa päivällä sitten Keskivertoelämiin kommenttia. (:
« Viimeksi muokattu: 03.05.2014 04:06:47 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Silti yhä viereesi kaipaan, k-13, raapalesarja 7/7, slash
« Vastaus #15 : 03.05.2014 18:13:44 »
Waulish, ensinnäkin ihanaa, että palasit vielä kommentoimaan tätä! Toisekseen, olen onnellinen siitä, etten petaillut tuota kolaria lainkaan etukäteen. Kirjoitin sen ajattelematta fiiiliksen mukaan puhtaaksi, emmin kaksi sekuntia, lähetin ja kaduin kaksi päivää 8"DD minulle tekee pahaa kiduttaa omia henkilöhahmojani (en ole siitä mikään hyvä ficcari), koska he ovat lapsiani. En halua heille ikinä tapahtuvan mitään pahaa 8(

Mutta nyt menee ihan sepostukseksi, piti vain kiittää siitä, että kommentoit ja ennen kaikkea pidit tästä pienestä sarjastani. Ja myös ekasta originaalislashistani...

Kiitos siis! <3

~ Zar

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Hilla

  • ***
  • Viestejä: 840
Vs: Silti yhä viereesi kaipaan, k-13, raapalesarja 7/7, slash
« Vastaus #16 : 27.07.2014 21:59:43 »
Nämä raapaleet ovat harvinaisen onnistuneita. Yleensä pidän raapaleita liian lyhyinä, että niihin saisi kaiken oleellisen mahtumaan, mutta jokaisen osasi jälkeen jäin miettimään. En kyennyt heti jatkamaan seuraavaan osaan, vaan oli pakko vain tuijottaa tyhjyyteen ja miettiä, mitä kaikkea tarina olikaan kertonut ja kuinka hirveästi taustaa kirjoittamattomat seikat antoivat. Se, mitä kirjoitit oli eittämättä juuri sellaista, mikä kertoi omaa tarinaansa paljon pidemmälle, kuin mitä kirjoitetut sanat pelkästään.

Muiden kommentoijien tavoin pidin siitä, miten sidoit miesten elämät yhteen heti alussa kertomalla heidän ystävyytensä aikaisista tempauksistaan. Ne tosiaan olivat sellaisia, että sellaisia tehdään vain niiden kanssa, jotka ovat täysin samalla aaltopituudella. Arvelen, että miesten tunteet toisiaan ovat jo tovin olleet lämpimät, mutta ehkä niitä ei kumpikaan ole tullut tietoisesti "eriyttäneeksi" ystävyyden laajasta käsitteestä.

Sulin sille, kuinka miehet ottivat ensimmäisen kertansa jälkeisen aamun varsin lunkisti, vaikka molemmat tuntuivat olevan tahoilleen hieman hämillään ja ihmeissään tapahtuneesta. Patrik järkyttynyt menetettyään muistikuvansa ensimmäisestä kerrasta Oskarin kanssa ja Oskari siksi, että Patrik ei muistanut. Karua. Mutta hei, uusinnan paikka siis, vaikka molemmat olivat varmasti vielä varsin sekaisin, kuinka tämä nyt näin meni? Joskus vain on tartuttava härkää sarvista ja jätettävä hissuttelu.

Ihastuin tapaasi kuvailla tilanteita ja tunteita. Kuinka Oskarin tukka oli monella ponnarilla kiinni, kuinka miesten kädet koskettivat toisiaan autossa, kuinka Patrik painoi Oskarin autoaan vasten suudellakseen tähän itsevarmuutta anopin tapaamiseen, kuinka miehistä liikkui jo ystävyysaikaan muitakin, kuin ystävyysjuttuja, kuinka molemmat olivat kasvattaneet pitkät hiukset. Voisin jatkaa listaa loputtomiin. Tarinasi oli ihan tuhottoman hyvä, mieletön elämys ja lukutoukka minussa mouruaa ja kehrää vielä pitkään tämän ansiosta. Ihanaa nautintoa..!

Täydellisintä olisi tietenkin saada lisää tähän, jookosta?

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Silti yhä viereesi kaipaan, k-13, raapalesarja 7/7, slash
« Vastaus #17 : 28.07.2014 16:25:26 »
takkuinen, yllätyin kyllä kovasti kun huomasin, että tähän oli tullut kommentti 8'D pidän itsekin tästä raapalesarjasta hyvin paljon ja hienoa, että se miellytti myös sinua ^^ Kiitokset oikein kattavasta kommentistasi :3

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.