Kirjoittaja Aihe: BBC!Merlin: Säiesolmujen setvimistä, K-11, raapaleita 2/7  (Luettu 2056 kertaa)

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Title: Säiesolmujen setvimistä
Author: Aimtist
Fandom: BBC!Merlin/Merlin/The Adventures of Merlin
Ikäraja: Max K-11
Disclaimer: Merlin ei ikävä kyllä minulle kuulu, minä vain leikin.
AN: Tekstit osallistuvat haasteen Spurttiraapale III toiselle kierrokselle.



Sanat: 200
Hahmot: Gwen (Merlin, Arthur, mainintaa Arthur/Gwenistä ja Merlin/Gwenistä)
Genre: Humor
Ikäraja: Sallittu
AN: Sana “Vahinko” ja kauniit kevätpäivät olivat tämän tekstin innoittajina.

1.
Taianomainen ja kiusattu

Aurinko paistoi ja linnut lauloivat, hymy löytyi lähes jokaisen camelotilaisen huulilta.

Linnan käytävillä kaikuva kolina kuitenkin rikkoi rauhan ja harmonian.

Samoin huuto.

Merlin!”

“Se oli vahinko, Arth-! Ai ai ai!”

Nuoren kuninkaan kamarin ohitse kulkeva Gwen pyöritteli huvittuneena päätään ja hymyili. Arthurkin oli selvästi hyvällä tuulella, kun jaksoi jopa kiusoitella Merliniä. Oikeastaan kaikki Camelotin kansalaiset olivat olleet tavanomaista iloisempia jo muutaman päivän ajan.

Sää oli ollut aurinkoinen, lähes satumaisen täydellinen. Ei liian kuuma, jotta palvelusväen olisi hankala tehdä töitä, muttei liian kylmäkään. Väki nautiskeli auringon paisteesta tavanomaisia askareitaan tehdessään, ja heitä koskettava hyväntuulisuus oli selvästi löytänyt tiensä linnaan asti.

Ehkäpä juuri Merlinin tuomana.

Kuninkaan palvelija oli aina niin iloinen ja hymyileväinen. Joskus kaikki murheet tuntuivat vain häviävän Merlinin saapuessa paikalle ja hymyillessä. Merlinin hymyssä vain oli jotain taianomaista.

Se saattoikin olla syy, miksi Gwen oli vuosia sitten, pian Merlinin saavuttua Camelotiin, ihastunut toiseen. Merlinin loppumaton optimismi oli vain niin piristävää, se sai synkkinäkin hetkinä uskomaan hyvään.

Arthur ei tosin koskaan saisi tietää rakastettunsa entisestä ihastuksesta. Merlinillä oli tarpeeksi työtä jo muutenkin, hän ei tarvinnut enää pöhkön kuninkaan mustasukkaista kiusaa harteilleen. Tai huvittunutta naurua ja hyväntuulista pilkkaa, miten kuningas nyt mahtaisikaan reagoida.

“Ai ai ai! Arthur!”

Kyllä. Merlin kärsi jo tarpeeksi.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 21:58:13 kirjoittanut Kaapo »
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Sanat: 200
Hahmot: Merlin, Arthur
Ikäraja: K-11
AN: Tämä pätkä on yksinkertaisesti outo. Tämän oli tarkoitus olla jokseenkin filosofinen, mutta tästä taisi tulla vain sekava. Innoittajana toimi “Aamu/päivä/ilta/yö” ja tämä on olevinaan selitys tämän koko raapalesarjan nimelle.

2.
Elämä on...

...säiesolmujen setvimistä…

Kohtalon säikeet, ne olivat petollisia, terävämpiä kuin yksikään Arthurin miekka ja tappavampia kuin yksikään Merlinin osaama loitsu. Merlin tiesi, että hänen pitäisi olla kuollut. Niin myös Arthurin. He olivat uhmanneet kuolemaa aivan liian monta kertaa. Mutta velhon ja kuninkaan liittouduttua Kohtalon kanssa, Kuolema oli päättänyt noutaa omaisuutensa muualta.

Will. Freya. Hänen isänsä. Lancelot. Isolde. Uther. Monet olivat kaatuneet Merlinin ja Arthurin puolesta, koska Kohtalo oli ominut heidät kaksi. Välillä nuoresta velhosta tuntui, kuin hän olisi vain pelinappulana Kohtalon ja Kuoleman mittelössä, jossa heitä kahta käytettiin tuskan maalitauluina.

Arkkiviholliset olivat kuitenkin vahingossa liittoutuneet. Tai ehkä Kohtalo yrittikin vain lepytellä kalleimpia timantteja halajavaa rakastaan muiden jalokivien ja rihkaman avulla, häiritä tätä voidakseen ihailla omien timanttiensa loistetta.

Mutta nyt Kuolema oli saanut otteen toisesta veritimantista, eikä sillä ollut aikomustakaan päästää irti. Tavoite oli saada toinenkin, ja Kohtalo oli itse varmistanut oman häviönsä.

Merlin ja Arthur olivat yhden kolikon kaksi puolta, toinen ei voinut olla elossa ilman toista. Se oli selvää.

Kuninkaan terävä katse enteili velhoksi paljastuneelle miehelle kuolemaa, mutta pahinta nuorukaisen mielestä oli, että Arthur tanssahteli täysin maailmaa pyörittävien ilmiöiden tahtojen mukaan.

Matka loppuu, kun aurinko laskee. Kuningas antaa käskyn ja kaikki on ohi.

Heille molemmille.

...ja köyden punomista kaulan ympäri.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2014 09:54:41 kirjoittanut Aimtist »
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

skylar

  • ***
  • Viestejä: 201
Lainaus
Heille olemmille.

Tuosta puuttui M.

Eka raapale oli jotenkin hyvin tavallinen ja arkinen sävyltään. Kaikki on hyvin valtakunnassa ja elämä hymyilee. Gwen oli siis ihastunut Merliniin?

Seuraavassa raapaleessa hypättiin täysin eri aiheeseen. Kuolemaan ja kohtaloon. Yleensä, kun luen raapaleita tälläisen saman topicin alla, näkisin niissä mielelläni jotain yhtenevyyttä. Tai sitten raapaleiden täytyy olla tunnepurskahduksia. Tässä oli vähän hajanainen sävy ja jotain jäin vielä kaipaamaan...
When the sun has set, no candle can replace it.

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Kiitoksia kommentista, skylar! (Ja korjauksesta^ ;D)

Ja oli oli, joskus aikaa sitten :D Mutta sitähän ei tarvitse Arthurille mainita...

Aihe tosiaan heitti täydet 180 astetta ympäri. Toivomaasi yhtenäistä linjaa ei kyllä minun teksteistäni tule varmaan koskaan löytymään, koska itse olen tämmöinen fiilispohjalta kirjoittaja, niin eri päivinä kirjoitet tekstit vaihtelevat täysin luonteiltaan. Miltä nyt minäkin päivänä tuntuu :D Mutta kiitoksia kommentista! (:
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.