Kirjoittaja Aihe: Hymyjä ja elämän pieniä iloja | Dramione | Sallittu  (Luettu 1937 kertaa)

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Nimi: Hymyjä ja elämän pieniä iloja
Kirjoittaja: Ales
Beta: Onkonälkä
Ikäraja: S
Paritus: Dramione
Tyylilaji: Fluffy
Disclaimer: J.K.n hahmot. En saa korvausta.
Haasteet Osallistuu Shuffle IV


Hymyjä ja elämän pieniä iloja


Summer – Calvin Harris

Katseeni kierteli aurinkoisen terassin läpi ja näin hänen hohtavat hiuksensa. Draco istui yksin, vailla seuraa.

Mies kohotti katseensa minuun, kasvoilla ei ollut sama inhoava ilme, kuin kouluaikoina. Draco hymyili pienesti ja nousi ylös pöydästään.

Otin huikan kylmästä lonkerostani ja katselin hänen keveitä askeliaan. Draco istuutui, tilasi itsekkin juoman ja katsoi minua hiljaisena silmiin.

Emme puhuneet mitään, katsoimme vain toisiamme.

Wunderboy – Justimus

Istuuduin kuskin penkille, Draco istui jo hantin paikalla. Laitoin musiikin kovemmalle ja lähdin liikkeelle. Radiossa soi kesäistä musiikkia, minä lauloin hiljaa ja tanssin musiikin mukana. Hän istui hiljaa ja katsoi minua pieni hymynpoikanen huulillaan.

Auton ikkunat olivat auki ja hiukseni heiluivat tuulen voimasta. Käänsin katseeni Dracoon ja tönäisin häntä leikkisästi. Hän naurahti ääneen ja pudisti pienesti päätään.

Pysäytin autoni tien varteen ja astelin rantaan vesirajaan auringon paistaessa suorana taivaalta.

Kiinni jäit – Jontte Valosaari

Kävelin Dracon kanssa kadulla, ja kuulin nimeäni huudettavan takaamme. Käännyimme katsomaan huutajaa, joka osottautui Ron Weasleyksi, minun kouluaikaiseksi poikaystäväkseni.  Minä jätin hänet, koska hän oli itsekäs paskiainen.

”Minulla on ollut ikävä”, Ron sanoi, mutta huomattuaan Dracon vieressäni, hänen ilmeensä muuttui inhon ja hämmennyksen sekaiseksi.

”Mitä sä tuon kanssa teet?” Ron kysyi ääni väristen. Katsoin Ronia ja hetken mielijohteesta suutelin Dracoa huulille.

”Olen nykyisin Dracon kanssa.” Sanoin ja jatkoimme matkaa katsomatta taaksemme.

Onnelliseksi – Juju

”Saatte suudella morsianta”, pappi julisti hymyillen.  Draco painoi huulensa huulilleni, ja aplodit raikuivat. Halasin aviomiestäni ja käännyin katsomaan juhlavieraita.

Lähdimme yhdessä alttarilta ja suuntasimme kulkumme limusiinille, joka vei meidät juhlapaikalle. Siellä oli tarjolla ruokaa ja juomaa ja tietysti paljon musiikkia.

Tanssimme Dracon kanssa häävalssin ja painoin pääni vasten hänen rintaansa. ”Rakastan sinua”, minä kuiskasin ja suutelin miestäni hymyillen.

A/N2: Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, rakentava palaute on kaikkein parasta ! C:
« Viimeksi muokattu: 31.05.2014 11:13:58 kirjoittanut Ales »

© Raitakarkki

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Hymyjä ja elämän pieniä iloja | Dramione | Sallittu
« Vastaus #1 : 18.07.2014 14:56:24 »
Olipas oikein suloinen ja viaton fluffy!
Etenkin Calvin Harris, aurinko ja reissaaminen sopivat tähän vuodenaikaan näppärästi. Opin jopa uusia sanoja, hantin (=pelkääjänpaikka?).

Tämä oli sangen suoraviivainen raapalekokonaisuus. Ehkä hieman liiankin tiivis ja mutkaton minun makuuni. Pidin kuitenkin siitä, että Dracolla ja Hermionella oli perinteiset jästien kirkkohäät. Onhan Hermione sentään jästisyntyinen. Auto ja kirkkohäät osoittivat, että Draco on viimein hyväksynyt tytön juuret. Tästä olisi voinut repiä enemmänkin yhteiskunnallista symboliikkaa, mutta ei kaiken tarvitse olla aina niin absurdia.
Positiivista oli myös se, että en huomannut kirjoitusvirheitä. Draamankaari oli ihan mukiinmenevä, ja tarinassa jätettiin tilaa lukijan mielikuvitukselle. Kenties nuo biisien nimet esittäjineen jäivät irrallisiksi, mutta toisaalta ne sitten toivat mukaan sitä kaivattua abdurdiutta. Kuvailua olisin kaivannut enemmän.

Yhden hyvin pienen virheen pongasin:
Lainaus
”Olen nykyisin Dracon kanssa.” Sanoin...
Tuohon sitaatin jälkeen pilkku ja pieni kirjain.

Inspiraation murusia ja hyvää kesää,
Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Hymyjä ja elämän pieniä iloja | Dramione | Sallittu
« Vastaus #2 : 21.07.2014 12:24:47 »
Hei Röhkö! Mukavaa, että pidit lukemastasi, vaikkakin tämä ehkä oli sinun makuusi turhan suoraviivainen, mutta nehän on makuasioita!
 Tuosta pilkusta/pisteestä & kirjaimien koosta sanon vain sen, että jotkut käyttävät pistettä ja isoa kirjainta / jotkut tota kuten sä sanoit. Jatkoficcini beta suosii ekaa tyyliä, hän yleensä muuttaa aina pilkut ja pienet kirjaimet pois tuollaiseksi, kuin tuossa sinun lainaamassasi kohdassa. Yksi entisistä betoistani taas teki päinvastoin. En sitten tiedä et mikä niistä on täysin oikea tapa vai onko sellaista olemassakaan vai miten se menee :'D

Mut hei kiitokset kommentistasi! (:
-A

© Raitakarkki