Kirjoittaja Aihe: AF: Absoluuttisen epäolennaisia tietoja | S | Artemis & Holly | Tajunnanvirtaa II  (Luettu 2794 kertaa)

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
Kirjoittaja: Duzku
Beta: -
Ikäraja: S
Genre: Drama? ragefic
Fandom: Artemis Fowl
Paritus/Hahmot: Artemis & Holly (ei suoraa paritusta)
Vastuuvapaus: En omista Artemis Fowlia- kaikki mahdollinen kunnia tästä ihanan yliälykkäästä nuorisorikollisesta kuuluu Eoin Colferille. En omista myöskään yhdenkään Suomen kaupungin työhakemuskysymyksiä, enkä varmasti hakisi yhteenkään kesätyöhön, jos saisin tästä kirjoittelustani minkään maan käypää valuuttaa.
Varoitukset: -
Summary: Artemis täyttää kaupungin kesätyöhakemuslomaketta. Tai yrittää...

A/N:
Tämä on siis Tajunnanvirtaa, läjäytin paperia ja kynän eteeni heti kun sain idean, ettei se lipsuisi ulos tajunnanvirran puolelta. Omaa ärtymystä kaupungin kesätyöhakemukseen liittyen tällaisena sateisen sunnuntain päähänpistona.







Absoluuttisen epäolennaisia tietoja


Artemis istui ärtyneenä mahonkisen lipaston ääressä ja taisteli sitä mielihalua vastaan, joka halusi tarrata hiirestä paremmin kiinni ja paiskata sen kaksinkertaisen ikkunalasin läpi maaliskuiseen sateeseen.

Holly täytti ristikkoa hänen petaamattomalla sängyllään skottiruutuiset villasukat jaloissa roikkuen.

"Miksi sinulla on minun sukkani?" Artemis käännähti ja pakottautui jättämään bluetooth-hiiren paikalleen. Holly katsahti häneen pureskeltua lyijykynää imeskellen.

"Et sinä niitä kumminkaan käytä."

Artemis pyörähti takaisin tietokoneen ääreen ja tukahdutti halun kirkua kuin typerä teinityttö.

Suomenkielinen näyttöpääte tuntui ilkkuvan hänelle. Internet toimi taas jollakin tasolla harmageddonin jälkeen, mutta siitä ei ollut tällaisina päivinä mitään iloa.

"Saako kysyä", hän aloitti ja puristi silmiään kiinni. Holly avasi suunsa ja Artemis puhui hänen päälleen: "Miksi. Miksi tässä hakemuksessa kysytään näin absoluuttisen epäolennaisia tietoja?

"En tiedä", Holly totesi ja kirjoitti taas yhden rivin ristikkoonsa.

"Miten nämä liittyvät minun työhakemukseeni mitenkään? Mitä valintaperusteita nämä ovat olevinaan?"

"Hm?"

"Äidin ammatti ja työllisyystilanne, isän ammatti ja työllisyystilanne, molempien tämänhetkiset työllistäjät ja perheen lapsilukumäärä? Oletko ollut aiemmin kaupungin kesätöissä? Kaupungin, ja vielä tämän kyseisen kaupungin kesätöissä, muista työpaikoista ei kysytä mitään!"

Artemis alkoi päästä vauhtiin ja heitti kätensä tehosteeksi ilmaan. Oikeastihan hän tiesi oikein hyvin nämä kaikki asiat siltä yhteiskunnalliselta kannalta.

"Miten ajokortin hallinta liittyy perusteisiin mitenkään? Miten se liittyy mihinkään? Kyllä, ajan kaikkia neli- ja kaksipyöräisiä kulkuneuvoja, lennän useita pienkonemalleja ja helikopteria, tarvittaessa vaikka avaruusalusta."

Artemis vaikeni ja tuijotti vieraskielisiä sanoja. "Kotikunta- kotikaupunki- Dublin. Isän entinen ammatti- kansainvälinen lavean tien kulkija. Oma jatko-opintopaikka- enköhän minä kuitenkin olisi se opettaja."

Holly ei vastannut, tuskin edes kuunteli.

"Kenen idea tämä oli?"

Holly ei nostanut katsettaan. "Sinun."

"Niinpä niin", Artemis kumautti otsansa tummaan jalopuuhun.



-Duzku
pannu by wolferain ♥

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Omenanraakileita ja ilman näkyvää syytä -ficci jätti niin hyvän vaikutuksen, että painoin nickisi mieleen varmuuden vuoksi. Lisää materiaalia löytyi (herran jestas, Artemis Fowlia!) joten mulla on aihetta hyppiä riemusta. Kun kaikki kirjat olivat ilmestyneet tästä kyseisestä sarjasta, niin on ollut pakko lukea kaikki saatavilla olevat ficit. Mahtavaa, että tätä fandomia kirjoitetaan suomeksi, kirjoita ihmeessä lisääkin! :)

Hyvin tuntuivat taipuvan Artemis ja Hollykin sinulta, vaikka etenkin edellämainittu on todella hankala tavoittaa. Tietenkin kummastakin löytyi hieman omaa kädenjälkeäsi, mutta se saattaa olla hyväkin asia. Onneksi et aivan OoC- tasolle lähtenyt tulkinnan suhteen, siitä olen kiitollinen, sillä ääliöhuumori näistä kirjoista on vähintäänkin outo ajatus. Kaksikko veti roolinsa sen verran hyvin, etten jäänyt kaipaamaan muita hahmoja mukaan.

Ideana tämä oli todellisen tuntuinen, jokaisesta lomakkeesta kun löytyy aina outoja kysymyksiä. Oli hauska, kun lähdit kirjoittamaan aiheesta ihan vain tajunnanvirtaa, löysin paljon yhteneväisyyksiä Artemiksen ajatusten kanssa. Tuollainen närkästyminen oli lähes hellyttävää, Hollykaan ei jaksanut lähteä mukaan, vaikka hän onkin yleensä ystäviensä tukena.

Lainattavia kohtia löytyisi aivan liikaa, mutta eniten muhun iskivät Artemiksen kommentit.
Kyllä, ajan kaikkia neli- ja kaksipyöräisiä kulkuneuvoja, lennän useita pienkonemalleja ja helikopteria, tarvittaessa vaikka avaruusalusta."
Tällainen vaatimaton lista alkoi naurattaa, etenkin tuon avaruusaluksen maininta, miten totta se onkaan! :D Kyllä meidän Artemis-kultamme osaa vaikka ja mitä, turhat kysymykset ovat turhia kysymyksiä.

Myös lopetus jätettiin sopivan humoristiseksi.
Holly ei nostanut katsettaan. "Sinun."

"Niinpä niin", Artemis kumautti otsansa tummaan jalopuuhun.

Holly otti asian jokseenkin rauhallisesti, mutta kai hän on sopeutunut jo, kun kerran viettää aikansa Artemiksen ja Foalyn seurassa. Tuntui kuitenkin hieman hassulta, että Artemis, joka on loppujen lopuksi nero, kopauttelisi päätään pöytään. Siinähän tuhoutuu aivosoluja! No, työpaikan hankkiminen stressaa varmaan itse kutakin, sallittakoot hänellekin mahdollisuus turhautua.

Kiitos ficistä, ihanan piristävä lukukokemus! :)
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
Orenji, tämä todellakin oli mahdottoman nopeasti rustattua tajunnanvirtaa.

Mietin itsekin hetken, olisiko Artemiksesta oikeasti menettämään itsehillintäänsä tällä tavalla, mutta perustelisin sen hienosti siten, että kenties "kuolleista palaminen" ja muu henkilökohtainen muutos olisi saanut Artemiksen laskemaan suojakuortaan, ja se näkyisi hieman negatiivisellakin tavalla. Ja toisaalta, mistä me tiedämme, mitä vaikkapa hetkeä tätä aiemmin on tapahtunut? Onhan vaikkapa Juliet saattanut valvottaa kyseistä neroa koko edeltävän yön mm. hyppimällä katolla (mistä sitä Julietista ikinä tietää, jotenkin kuvittelen niin..)

Artemis Fowlista on liian vähän suomenkielistä fandomia ja olin itsekin aivan murtunut sarjan loputtua, mutta käyhän se näinkin, tarttumalla kynään itse. Enkä muuten usko, että Holly jaksaisi noin lapsellisista asioista suuttumiseen lähteä mukaan, varsinkin kun tietää, että Artemis tietää itse vastaukset kaikkeen mitä kysyy ^^

Arigatoo, olen niin kiitollinen kommentistasi. Ja ihan innoissani siitä, että olen onnistunut kiinnittämään jo jonkun huomion... Positiivisella tavalla ;P

(BTW, tajusin etten itse tiedä mikä äitini ammatti on... Auts)

-Duzku
pannu by wolferain ♥

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Kommenttikampanjasta morjensta! (: Kurkkailin listaasi ja valitsin tämän, koska Artemis Fowl <3!

Oi voi voi, tiedän tunteen, että kesätyöhakemuksessa kysytään jotain aivan pöllöä, millä ei ole (mun mielestä) niin yhtikäs mitään tekemistä sen tyhmän työpaikan saamisen kanssa. Aivan älytöntä touhua sellainen! Mulla nyt ei ole ikinä kysytty vanhempien työpaikkoja tai muuta, mutta mitä helskutin väliä niillä nyt mukamas oikeastikaan olisi MUN työpaikan saamisen kanssa? Ei ymmärrä. Annetaanko niitä paikkoja sitten niille, joiden vanhemmat on työkyvyttömiä/muuten vaan työttömiä, mutta ei niille, joiden vanhemmilla on hyväpalkkaiset työt? Aivan älytöntä!

Artemis pyörähti takaisin tietokoneen ääreen ja tukahdutti halun kirkua kuin typerä teinityttö.
Artemis? Kirkumassa kuin teinityttö? Tämän mä haluaisin nähdä! :D

"Miten ajokortin hallinta liittyy perusteisiin mitenkään? Miten se liittyy mihinkään? Kyllä, ajan kaikkia neli- ja kaksipyöräisiä kulkuneuvoja, lennän useita pienkonemalleja ja helikopteria, tarvittaessa vaikka avaruusalusta."
Tästä voisi olla apua, jos Artemis hakisi jotain taksinkuljettajan paikkaa tai jotain, mutta jotenkin epäilen, että nuori herra Fowl nyt sellaista paikkaa hakisi.

"Kotikunta- kotikaupunki- Dublin. Isän entinen ammatti- kansainvälinen lavean tien kulkija. Oma jatko-opintopaikka- enköhän minä kuitenkin olisi se opettaja."
Heh, nauran! Artemis voisi olla aikamoinen näky opettamassa yliopiston/ammattikorkean opiskelijoita! :D Tästä voisi jopa saada ehkä idean seuraavaan Artemis Fowl-ficciin. *wink wink* :D

Kiitoksia vielä kerran lukukokemuksesta, pitänee tarkata listaustasi tarkemminkin, jos sieltä löytyisi muitakin helmiä joukosta, vaikkei AF-fandomia siellä ollutkaan useampia kappaleita. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
LillaMyy, kiitoksia kommentista, terveisiä kommenttiinvastailukampanjasta :D

Koska Artemis Fowl<3 Tahto olisi kirjoittaa enemmänkin, ja ihan varmasti kirjoitankin, kunhan raivaan sitä aikaa ja inspiraatiota toteutukseen ;>

(Mun käsittääkseni juurikin tuo peruste on vanhempien ammattien kysymisellä, että paikkoja saisi ne, joiden vanhemmilla on pienempi palkka- mikä on ihan älytöntä, eihän joidenkin vanhemmat suostu lahjoittamaan penniäkään ylimääräistä lapselleen! Ihan yhtä pöllöä kuin opintotukiperusteetkin. Joskus raivostuttaa.)

 ;D Mä tahtoisin kans nähdä Artemiksen kirkumassa kuin teinityttö. OMG, kuolen jo valmiiksi<3 Ja ajatus Artemiksesta taksin ratin takana on aika kuumottava, nams... Opettajana se ois varmaan niin pelottava, että hui kauhee... On se käynyt mielessä kirjoittaa jotain siitä opettajaideasta, katsotaan...

Kiitos vielä kerran lämmittävästä kommentista.

-Duzku

pannu by wolferain ♥

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Hahaa, mä törmäsin ihan vahingossa tähän ficciin (penkoessani sun profiilia) ja oikeastaan en ajatellut tänään kommentoida mitään (koska se tuntuu nykyään työltä ja mä olen lomalla) mut oli pakko, koska repesin nauramaan tän ficin lukemisen aikana ja hymyilyttää yhä (vaikka oon tankannut tätä kommentin alkua jo monta kertaa, miten ihminen voi kirjoittaa noin monta sanaa väärin useammin kuin kerran!??!?!1).

Mun Artemis Fowlin lukemisesta on aikaa, enkä oo tainnut sen (spoileri!!?) isän löytymisen jälkeen lukea yhtäkään, en edes muista, monesko se oli. On kyllä ollut tarkoitus ottaa siskonpojalta lainaan, mut aina se on jäänyt. Tykkäsin kuitenkin siitä maailmasta (ja Butlerista, ooämgee!!!1) ja Artemiksesta, mokomasta räkänokkaisesta pikkupirusta <3 ja kai niistä muistakin, mut en enää muista ees hahmojen nimiä XD no Hollysta en muista aivan tautisesti tykänneeni, mut ehkä siihen oppii ;) hei, se sen pomo ja se koni oli hauskoja! Muistelen että harkitsin niistä kirjoittavani joskus jotain ;D öäh. Niin.

Joo! Artemis on suloisen tuskastunut ja Hollyn raitasukat lämmittävät mieltä <3 ja voi luoja, että mä kuulin ton kopsahduksen, kun Artemis-bäädboy kolautti kallisarvoisen otsansa pöytälevyy, HAH! ;D


Kiitos :-*
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
Eehh, juu, mä päätin siivouslauantain kunniaksi vastailla sit pitkästä aikaa kommentteihin, kun ylimäärästä energiaa on niin paljon että löydän itteni kuuntelemasta Isac Elliotin Baby I:ta toistolla. Hei haloo ;D

Belbuttis, kiitos kaunis mahtavasta kommentista!  :D Piristys tähänkin päivään (gheh mä lisää energiaa olis välttämättä tarvinnu, kiitos kumminkin!!) ja ihanaa kun kuitenkin jätit kommentin, totta, välillä tuntuu että ei pysty, ei vaan pysty ja sit joku päivä tajuaa kirjottaneensa jotain kymmenen kommenttia putkeen, ja vieläpä pitkiä ku nälkävuos ::)

Toinen kirja taisi olla se, ja montakohan sarjassa olikaan, ei muistu mieleen... Artemis<3 Siitä on aikaa kun itekään luin, mutta Butler, ja sen sisko, Juliet<3 Ja Holly taisi olla rakkaus sitten joskus myöhemmin, kun se teki mielenkiintosia valintoja Artemiksen takia jnejne. Mutta juu, rakastan koko sarjaa<3 ja totta, se koni... Kheh, mä ite ajattelin jos kirjottais Atremiksesta ja siitä jotain, keksijät yhteen ja sitä rataa ;D

Raitasukat<3 Kyllä.

Kiitos kaunis itsellesi :-*

-Duzku
pannu by wolferain ♥

Linne

  • ***
  • Viestejä: 696
  • Hämmentynyt pesukarhu
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta!

Nappasin tämän tekstin heti kun huomasin, että sun listauksesta löytyi Artemis Fowlia. Se oli esiteinivuosina mun suuri suosikki ja kiinnostaa toki vieläkin!

Tykkäsin tästä tekstistä valtavasti! Hahmot tuntuivat hyvin luontevilta ja asetelma oli mitä mainioin. Nauroin ajatukselle, että Artemis ei neroudestaan huolimatta ollut yhtään eri asemassa kuin muut mitä kesätöiden hakemiseen tulee. Vielä enemmän nauratti ajatus Artemiksesta kaupan kassalla tai leikkaamassa ruohoa puistossa :D Nautin myös Hollyn huolettomasta vähäeleisyydestä: tuli mieleen, että tämä vain teeskenteli välinpitämätöntä ja todellisuudessa nautti katsellessaan Artemiksen turhautumista :D Artemikselle tekeekin hyvää olla joskus samalla viivalla muiden nuorten kanssa.

Kiitos tästä palasesta, tykkäsin kovasti!
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
En tiedä hävettääkö vai naurattaako se, että tällaisia muinaismuistoja kaivetaan esille, mutta valitsen nauraa  ;D Upeetahan se vaan on, että tää tuottaa edelleen hupia. Artemis Fowl oli yks myös mun ehdottomia lemppareita. Pitäis joskus koittaa ficata siitä lisää. Kiitos että tykkäsit, tää piristi mun iltaa! <3

pannu by wolferain ♥

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Samaistun Artemikseen ja lujaa, (kesä)työhakemukset on kyllä ehdottoman saatanasta, ja tässä oli kuvattu se turhautumisen määrä erittäin hyvin ja uskottavasti, Artemikselle sopivasti myös😆
Holly oli ihana villasukissaan, koko rivien välistä luettava domestic bliss vaan vetosi allekirjoittaneeseen 💜

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.