Kirjoittaja Aihe: Μυρωδια K-11, femme  (Luettu 1513 kertaa)

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Μυρωδια K-11, femme
« : 22.02.2014 22:23:19 »
Title: Μυρωδια
Author: Aimtist
Genre: Femme
Ikäraja: K-11
AN: Tämmöinen pieni ficlet syntyi omien hiusteni värjäämisen innoittamana :D Μυρωδια on kreikkaa ja tarkoittaa tuoksua/hajua.
- - -

Vedän sinut käsieni suojaan, suutelen kaulaasi, nuuhkin harteillesi valuneita, punaisia hiuksiasi. Purkista tullut väri, sen tuoksu on niin paljon omaa aromiasi ihanampi. Olen taivaassa! Täytit taas kerran unelmani. Olet ihana, rakkaani.

Mutta päivä päivältä tuoksu laimenee. Hiuksesi haisevat enää vain liian makealta shampooltasi. Jotain hedelmää. Yök. Se on niin kaukana kevytvärin huumaavasta tuoksusta.

Myös tummanpunainen kiilto häviää. Pirunpunaiset hiuksesi maallistuvat, vaalea ristiverinen alkaa olla lähempänä totuutta. Sinä et valita, et vielä, mutta minua jo sekin risoo. Vieroitusoireet saavat minut vihaamaan kaikkea! Myös jotain, jota vasta rakastin.

Puolitoista kuukautta, sillä minä lohduttaudun. Silloin hiuksesi ovat kasvaneet jo niin paljon, väri haalistunut liikaa, että sinun on täytettävä toiveeni jo itsesikin tähden. Ja minä hoputan sinua, painostan taivaani uudelleenrakentamisessa.

”Mikset värjää omia hiuksiasi?” kysyt taas kerran, hieman ärtyneenä, kun vedän mekkoa yltäsi otettuani hiustesi värjäämisen puheeksi. Hymyilen salaperäisesti, ainakin se oli tarkoitukseni.

”Omat hiukseni ovat yön punomaa kultaa, tummaa ja vaaleaa. En tahdo vaihtaa väriä, etkä sinäkään tahdo sitä, Elli”, sanon ja maalaan punatuilla huulillani omiasi.

”Enkä voisi muutenkaan haudata kasvojani näihin lyhyisiin kiehkuroihin.”

Mutristat tyytymättömänä huuliasi, mutta unohdat sen kun kippaan sinut sängylle. Potkin korkokengät jaloistani ja kipuan yläpuolellesi. Täytän yösi nautinnolla, kunnes lupaat taas verhota itsesi siihen viettelevään tuoksuun.

Ja sinä lupaat.

Minä saan aina tahtomani.

Löydän näin myös helposti taivaani, kun yhdistyväthän sinussa rakkauteni ja huumeeni.

Se, rakastamani, vihaamani, tuoksusi.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 14:31:04 kirjoittanut Pyry »
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Μυρωδια K-13, femme
« Vastaus #1 : 26.02.2014 16:39:31 »
Kommenttikampanjasta terve!

Mielenkiintoinen pikku ficlet. Kreikankielinen nimi antoi mielikuvia, jotka eivät vastanneet minun kohdallani näin arkista hetkeä, tosin pidän arkisesta.

Lainaus
Purkista tullut väri, sen tuoksu on niin paljon omaa aromiasi ihanampi.
Tämä yllätti, niin usein kehutaan luonnollisuutta ja inhotaan keinotekoisuutta, että tämä oli ihan virkistävä näkökulma. :)

Teksti ei ollut itsessään arkinen, vaikka tapahtumat olivatkin. Tässä on hiukan runomainen meininki, on paljon koristeellisia sanoja ja kauniita kielikuvia. Ja tunnelmaa korostaa yksityiskohdat, jotka uhkuvat romantisoitua arkisuutta; punattuja huulia, rakkautta, huumeita, taivaita. Kaikkea, mistä muutaman vuoden nuorempi minä olisi aivan sekaisin ja lukisi monta ficciä/novellia/romaania. Teksti oli itsessään hyvä, mutta huomasin kuitenkin kaipaavani hiukan sitä arkistakin kuvailua. (Tämähän nyt on sitten jo makuasia.)

Kaikessaan silti kiva pieni ficlet, jossa herkullista - voisiko sanoa - intohimoa. Ja minustakin vastavärjätyt hiukset tuoksuvat hyvälle. :)

- Frac


I'm into Herbology now u_u

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Μυρωδια K-13, femme
« Vastaus #2 : 27.02.2014 22:33:02 »
Kiitokset kommentista, FractaAnima!

Otin tuon näkökulman ihan tarkoituksella :D Itsekin aina törmään siihen, miten luonnollisuutta kehutaan, ja no, tahdoin hieman rikkoa klisheitä edes jossakin kohtaa :DD Ja tähän se vain sattui sopimaan :)

Tuosta runomaisesta meiningistä on itseasiassa alkanut tulla minulle tapa, ainakin minäkertojassa olevia originaaleja kirjoittaessa. Tiedä sitten, onko se hyvä vai huono asia... Ja arkisuus tosiaan jäi tässä aika vähiin, joten sanoisin sen kaipaamisen olevan ihan hyväksyttyä :D

Vastavärjättyjen hiusten tuoksu on kyllä <3 Hyvä tietää, etten ole ainoa, joka siitä pitää :D Kiitokset vielä kerran! (:
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.