Kirjoittaja Aihe: Kansikuvapoika | K-11  (Luettu 2499 kertaa)

Draco Potter

  • Vieras
Kansikuvapoika | K-11
« : 04.02.2014 00:31:01 »
Nimi: Kansikuvapoika
Kirjoittaja: Amalia
Genre: Angst, Draama & deathfic jne
Ikäraja: K11
Varoitukset: syömishäiriöstä puhuminen ainakinn
Vastuuvapautus: Tän tekstin idea, nimi ja lyriikat välissä on peräisin Samuli Putron Kansikuvapoika -kappaleesta, lyriikat siis hänen, eivät minun

A/N eipä tässä muuta paitsi oon kuunnellut kansikuvapoikaa neljä päivää putkeen ja johonkin piti ne ajatuksetkin purkaa lopulta :p



Makasin sikiöasennossa omassa, kovassa sängyssäni, likaiset lakanat seuranani. Reiteni painoivat kylkiluita niin, että teki kipeää. En siitä huolimatta halunnut vaihtaa asentoa, sillä minä ansaitsin sen. Ansaitsin kaiken kivun, mitä suinkin tunsin. En ollut hyvä, en ikinä ollut tarpeeksi hyvä. Jossain oli aina jotakin vikaa. Pomokin sanoi niin.
 
”Jos oikeasti haluat tän paikan, pliis mee hampaiden valkaisuun.”
”Ootko tosissasi, että toi näyttää hyvältä? Kuule, solisluiden kuuluu näkyä!”


Huomasin suolaisen kyyneleen valuvan harmaille kasvoilleni ja pyyhin sen äkkiä pois. En halunnut, enkä aikonut näyttää surkeaa heikkouttani kenellekään. Nousin seisomaan ja vilkaisin ulos ikkunasta, jonka lasiin oli liimautunut muutama lumihiutale. Maa oli täysin lumessa ja puut hohkasivat kuuraa.

Nousin haparoiden vaa’alle ja tarkkailin lukemaa. Aina vain alemmas, alemmas ja alemmas. Hymyilin leveämmin kuin ikinä, kun puin päälleni liian ison paidan. Piirsin meikkikynällä mustat rajaukset silmiin, suoristin huulikoruni ja avasin suuni, jonka valkoiset hampaat vastasivat takaisin loistolla. Vedin jalkaani pienimmät löytämäni pillifarkut, jotka tuntuivat hieman suurilta. Annoin asian olla ja lähdin studiolle.

Matka tuntui kestävän ikuisuuden, vaikka jouduin kävelemään vain kolmisen kilometriä. En tuntenut kylmyyttä, vaikka päälläni oli vain ja ainoastaan kevyt syystakki ja kangastennarit, kirkkaanvihreät. Päätin hölkätä loppumatkan, jotta näyttäisin pomoni silmissä hyvältä.

”Päivää, herra Steward”, rykäisin pomolleni ja katsoin häntä suoraan vihreänjäisiin silmiin.
”Suvaitsit sitten tulla.”
”Niinhän minä lupasin.”
”No, puntarille sitten.”

Nousin suuren vaa’an päälle ja odotin jännityksellä sen tulosta. Kotona se oli ollut 45.5 ja tiesin, että mallien painoraja oli 45. Nielaisin äänettömästi, kun viisari etsi oikeaa lukua kuumeisesti. Pelkäsin niin kovin, että tuo hirviökone pilaisi unelmani, jonka eteen olin tehnyt kaiken.

”45,01”, vastasi inhottava ääni korvani vierestä. Olin liian lähellä itkuun purskahtamista. Miehet eivät itke! Muistutin mielessäni itseäni.

”Kai sinä sitten kelpaat”, sama ääni jatkoi. ”Ala painua maskeeraamoon.”

Menin niiden naisten meikattavaksi. He poistivat vaivalla tekemäni meikin ja tuputtivat valkoista puuteria naamaani.


'Mä en tahdo tuottaa sulle pettymystä enää
Tiedän että toivot minun parastani
Katso mua silmiin
Lupaan että loistan
Ihanasti äiti, sä tulet olemaan
Ylpeä'



Catwalkilla kävellessäni joku riepu päällä tunsin olevani ensimmäistä kertaa elämässäni onnellinen. Halusin näyttää sen yleisölle, mutta tiesin, että meitä oli kielletty näyttämästä minkäänlaisia tunteita ihmisille katsomossa. Hillitsin siis itseni pitkin hampain. Ajatukseni törmäilivät toisiinsa sisälläni. Olin saavuttanut unelmani!

Samassa tunsin tasapainoni katoavan ja löysin itseni makaamasta catwalkilla. Olin jo nousemassa ylös, sillä kuulin herra Stewardin äänen, mutta se ei onnistunut. Kaaduin aina vain uudestaan maahan makaamaan, kunnes en enää nähnyt, kuullut, saati tuntenut yhtään mitään, paitsi viimeiset sanat:

”Sydämenpysähdys, mitään ei ole tehtävissä.”


'Sitten kun tuun isoksi mä tahdon olla
Samanlainen idoli
Kansikuvapoika on myös haavoittuva
Vai mitä äiti? Vai mitä äiti?'

Westy

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 435
  • What's the meaning of Stonehedge?
    • Tumblr
Vs: Kansikuvapoika | K-11
« Vastaus #1 : 04.02.2014 00:44:15 »
HEIIH saat kunnian olla vuoden eka kommentti! (Tai miljoonan vuoden, on tullut vähän taukoa pidettyä... hups ja silleen ehe hehe)

Musta tää tarina (meinasin laittaa ficci mut sit muistin että täähän on originaali..) on tosi hyvin pohjautunu tohon biisiin :D Varsinkin toi hampaidenvalkaisukohta hnnnngh tästä sanoin jo Facessa mut ihan sama on pakko mainita! Ja musta on hyvä että lainasit laulua vaan pari kertaa ja valitsit just ne parhaimmat pätkät jotka ei suoraan siirry ficciin vaan oot niinku upottanu sen sanoman tekstiin :D Ah ihanan pitkä lause, oon ollu liikaa Tumblrissa ja Twitterissä...

Mutta niin, pidin tästä lyhykäisestä oneshotista. <3 Pisti miettimään kahesti käynkö siellä toimistolla vai en... :DD kiitos <3

Tattoo

  • Vieras
Vs: Kansikuvapoika | K-11
« Vastaus #2 : 06.02.2014 22:37:55 »
Yh ;_; Oot paras kirjoittamaan. EN kestä. En edes osaa sanoa mitään. :-D Ja koska en osaa, lainaan Westya:


Lainaus
Ja musta on hyvä että lainasit laulua vaan pari kertaa ja valitsit just ne parhaimmat pätkät jotka ei suoraan siirry ficciin vaan oot niinku upottanu sen sanoman tekstiin

Jajaja niin, lisää odotellessa. :3

Iloinen Sipuli

  • Potterhead forever
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Olen jälleen takaisin!
Vs: Kansikuvapoika | K-11
« Vastaus #3 : 10.02.2014 22:21:29 »
Voi ei. Mä tykkäsin tästä. Ihana teksti. Tai kuulostaa karulta sanoo "ihana", mutta silti.

On niin tyypillistä lukea ja kuulla nuorista tytöistä, jotka tahtoo olla malleja ja laihduttaa jne jne. Mutta että poika. Ihan uudenlainen teksti ja tavallaan näkökulma, pidin hyyyyyyvin paljon.

Ja tämä oli kaunis. Karu mutta kaunis. Hyvä että henkilö jäi nimettömäksi, eikä hänen ulkonäköäänkään kuvailtu sen tarkemmin, vaan kuvan sai muodostaa mielessään. Hän oli ristiriitainen ja epätasapainoinen, hyvä. Tämä käsitteli vaikeita aiheita, mutta todella onnistuneesti.

Ja kuvailu on ihanaa! Kuvasit kaikkea tosi hyvin. Tunnelma on niin sanotusti "käsin kosketeltava". Kaikki tuntuu erittäin aidolta, ja haikeudesta huolimatta tästä jäi kaunis kuva.

Siis: pidin tästä hyyyyyyyyyyyyyvin paljon, enkä saa aikaiseksi rakentavaa kommenttia, mutta kiitos!

-Iloinen Sipuli
Fanfiction: all the stories live forever

Welcome to the Island - there's no coming back (Ei hätää, tämä ficci tullaan kirjoittamaan valmiiksi!)

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Kansikuvapoika | K-11
« Vastaus #4 : 12.02.2014 16:42:35 »
Westy Yee! Eka kommentti :33 jajajaja kiitos kommentista oot paras :3

Tattoo pus <3 oot paras, kiitos :3

Iloinen Sipuli Kiitos kommentista!! Apua ilahduin ihan hirveesti kun luin kommenttisi, kiva jos tykkäsit hei :3 hihi

O_oka

  • Omituinen mölisiä
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Möyy?
    • Tuliaavikko
Vs: Kansikuvapoika | K-11
« Vastaus #5 : 20.02.2014 21:45:17 »
Ajatuksia herättävä teksti, kyllä. Ja tosiaan, miesmallin näkökulmasta kirjoitettu teksti on (minulle ainakin) todella uutta! Tykkäsin laulunsanoista tekstin lomassa ja olit hyvin saanut kuvailtua päähenkilön tunnetilat ja ajatukset. Loppu on jotenkin... pysäyttävä.

Catwalkilla kävellessäni joku riepu päällä tunsin olevani ensimmäistä kertaa elämässäni onnellinen.

Tämä kohta oli jotenkin... herkkä. Päähenkilö on joka tapauksessa onnellinen, kaikkien vaikeuksien jälkeenkin, tämä on se mitä hän haluaa tehdä, oikeasti.

Ja loppu oli niin surullinen ja ajatuksia herättävä ;_; ihana teksti!
Sytytä tähdet niille, jotka yötä käy,
joille ei viitat tiellä eikä määrä näy,
jotka kiviin lankee, nousee uudestaan,
joita on monta, monta yli laajan maan.
Sytytä tähdet niille yöhön välkkymään,
joiden taistelua nää ei yksikään.
 -Lauri Pohjanpää

bunnycaptain_69

  • Sex Slave
  • ***
  • Viestejä: 22
  • Let me be your slave, master.
Vs: Kansikuvapoika | K-11
« Vastaus #6 : 07.06.2014 21:58:39 »
Kaunieinta ikin' ;_;

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Kansikuvapoika | K-11
« Vastaus #7 : 07.06.2014 23:10:41 »
O_oka ää miksen oo huomannu tätä kommenttiasi ennen ;_; kiitos hurjasti <3

bunnycaptain_69 kiitos! :3