Kirjoittaja Aihe: Velhojen veripankki (K-11, horror, humor, H/D) jatkoa 29.4.  (Luettu 4288 kertaa)

The Mind

  • ***
  • Viestejä: 174
Nimi: Velhojen veripankki
Beta: Röhkö
Ikäraja: K-11
Genre: horror, huumori varsinkin alussa
Paritukset: Harry/Draco
Summary: Lohikäärmerokkoa sairastavat, eristetyt 18-vuotiaat Harry Potter ja Draco Malfoy löytävät vahingossa Pyhän Mungon taikatautien ja -vammojen sairaalasta Velhojen veripankin, jossa säilytetään "luovutettua" verta...
Varoitus: Ensimmäinen julkaisukelpoinen ficini. Semmoinen pari lukua pitkä kokeilu.


A

Koska lohikäärmerokko on äärimmäisen helposti tarttuva tauti, sitä sairastavat ihmiset pitää eristää muusta maailmasta.

Siispä, kun Harrylla todettiin tämä kavala sairaus, hänet sijoitettiin Pyhän Mungon taikatautien ja -vammojen sairaalaan eristyshuoneeseen. Ikävä kyllä Harry oli ehtinyt tartuttaa lohikäärmerokon erääseen toiseen velhoon.
  "Sinä vitsailet!" Draco Malfoy kivahti parantajalle, joka talutti hänet suojapuvussa eristyshuoneeseen Harryn seuraksi. Huoneessa ei ollut muita potilaita.
  "Te ette saa poistua täältä ennen kuin olette terveitä", hoitaja sanoi maskin takaa ankaralla äänellä. "Siihen saatte luvan yliparantaja Höyrypäältä."
  "Ai kiva, minä en olekaan ennen joutunut pyytämään lupaa tervehtymiseen", Draco nälväisi.
  "Se selittää paljon", Harry naurahti.
Draco mulkaisi häntä.
 "Haluan oman huoneen", Draco vaati ja risti kätensä.
Parantaja pudisti päätään.
 "Te pysytte täällä, niin minimoimme tartuntariskin."
Sitten hän kääntyi kannoillaan ja jätti velhopojat keskenään.

Draco tuhahti ja kapusi tyhjillään olevaan sänkyyn. Se oli ikävä kyllä vain muutaman jalan päässä Harrysta.

Lohikäärmerokon oireisiin kuuluivat isot, punaiset ja kutisevat rakkulat sekä savun oksentaminen. Lisäksi pojilla esiintyi mahakipua, kuumetta ja ripulia.

Harry sairasti kolmatta päivää. Suurimmat rakkulat olivat jo hälvenneet, mutta hänen pitäisi viipyä sairaalassa ainakin viikko tartuntariskin vuoksi.
  "Minä tiesin, että sinä aiheutat vain harmia, Potta", Draco murahti. "Minun ei olisi ikinä pitänyt avata sinulle ovea."
Harry huokaisi.
  "En minäkään kovin mielelläni suorittanut vierailua teidän kartanoonne", Harry huomautti näreissään, "mutta Taikaministeriö on antanut minulle ohjeet kuulustella kaikkia niitä, jotka olivat mukana sodassa -"
"Plaa, plaa, plaa", Draco tuhahti, "älä tapa minua tylsyyteen. Olet jo saastuttanut minut ihan tarpeeksi tällä taudilla, kiitos vain!"
Harry pyöräytti silmiään. Tästä tulisi niin pitkä viikko... niin, pitkä, että... Aivan liian pitkä. Harry ei edes osannut nähdä viikon loppumista, joten lausettakaan on turha yrittää päättää.


Seuraava vuorokausi sisälsi paljon vittuilua, ripulointia, nälvimistä, turhautumista, oksentelua ja unta sekä vähän lisää kinastelua.
  "Minä pelastin sinun henkesi!"
"Minun äitini pelasti sinun henkesi!"
  "Minä en juossut karkuun!"
"Minä - minä en ole tartuttanut ketään!"
 Keskiviikkoiltana Harry sai tarpeekseen riitelystä ja karjaisi täyttä kurkkua:
  "HYVÄ ON! MINÄ EN ENÄÄ PUHU SINULLE!"
Sitten hän käänsi kylkeä ja tuijotti vihaisena huoneen kliinisen valkoista seinää. Hän kuuli Dracon sängyn narahtavan, kun poika nousi seisomaan.
  "Ihan sama", Draco tuhahti, "minä otan hatkat."
Kuului askelia.

Harry kavahti istumaan. Draco katseli käytävälle oven pienestä ikkunasta.
  "Oletko hullu? Et sinä voi lähteä, saatat tartuttaa rokon!" Harry yritti takoa järkeä Malfoyn päähän. "Vielä pahempaa, ripuli saattaa iskeä kesken karkumatkan."
Harryn oli pakko virnistää.
  "Sinähän lupasit olla puhumatta minulle", Draco sanoi matalalla äänellä ja katseli edelleen käytävälle. "Mihin ne idiootit ovat laittaneet minun vaatteeni? Perkele."
Niin, heillä molemmilla oli päällään sairaalaan huokoiset valkoiset yöpaidat, jotka eivät varsinaisesti tavoitelleet tyylikkyyttä.
  "Hällä väliä", Draco puuskahti ja vetäisi oven auki. Sitten hän katosi valoisaan käytävään.

Koska Harry oli jalo, rohkelikko ja hieman tyhmänrohkea, hän lähti tietenkin Malfoyn perään paljain varpain.
Tai sitten Harry seurasi häntä, jotta tämän ficin juoni olisi mehukas.
Päättäkää itse.


Draco oli ehtinyt jo hyvän matkan päähän, kun Harry tavoitti hänet. Käytävän lattia tuntui kylmältä paljaita jalkapohjia vasten.
  "Mistä täältä pääsee ulos?" Draco tuumi ja katseli opastaulua. "Me ollaan viidennessä kerroksessa, mutta portaikko ja hissit on jo suljettu."
  "Niihin pitäisi olla henkilökunnan avain", Harry tiesi kertoa. Hän risti kädet selkänsä taakse. "Täällä on vaarallisia potilaita, jotka eivät saa karata."
  "Kuten sinä", Draco ivasi. "Häivy."
Sitten hän marssi seuraavasta ovesta toiseen huoneeseen.
  "Hmhp, varasto", Draco totesi, kun Harry ennätti hänen peräänsä. "Löytyisiköhän täältä avain?"
Draco viskasi muutamia tavaroita lattialle ja ähisi.
  "Kuule, minusta seuraava viikko kannattaisi viettää mieluummin sängyssä kuin siivotessa", Harry huomautti. "Tule, sinä saatat levittää taudin johonkin viattomaan -"
 "Ai niin kuin sinä tartutit minuun? Kiitos neuvoista Ripuli Potta, mutta kuuntelen mieluummin sellaista, joka noudattaa omia neuvojaan", Draco ärähti.
Harry ei välittänyt, sillä hänen huomionsa oli kiinnittynyt varaston perällä olevaan kapeaan oveen. Se oli umpinainen, mutta raollaan.

Ja niin Harry, joka oli äärimmäisen utelias ja edelleenkin tyhmänrohkea, käveli tuon kapean oven luokse. Harry kurkisti varovaisesti sen taakse ja henkäisi.
  "Mitä siellä on?" Draco kysyi hänen takaansa ja tuuppasi Harryn pois tieltään.

Varaston takana oli suuri sali, joka oli täynnä veripusseja. Lähimmässä hyllyssä oli pusseja, joihin oli merkattu suuri A-kirjain.
  "Hooo", Draco henkäisi ja käveli huoneeseen. "Verta!"
Harry hieroi kylkeään ja seurasi häntä.
  "En tiennytkään, että velhotkin luovuttavat verta", hän tuumi ääneen.
  "Onkohan se puhdasta?" Draco pohti. "Kauhistus, mitä jos ne ovat sekoittaneet kuraveren ja puhtaan veren?"
Harry mulkaisi häntä, mutta hän ei ehtinyt esittää kiivaita vastalauseita, kun joku totesi läheltä kylmällä äänellä:
  "Sillä ei taida olla väliä nyt, kun hänellä on mahdollisuus pullottaa Harry Potterin verta."


« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 02:52:46 kirjoittanut Beyond »

ibi

  • ***
  • Viestejä: 195
  • He cannot see beyond his own desire!
Vs: Velhojen veripankki (K-13, horror, humor, H/D)
« Vastaus #1 : 23.12.2013 15:25:27 »
Todella mielenkiintoinen idea tämä Lohikäärmerokko. Pidin tuosta höyryn oksentamisesta ja yliparantaja Höyrypää on hauska nimi myös.

En todellakaan ruvennut mitään kirjoitusvirheitä etsimään tekstistäsi, koska yleensä en niihin kiinnitä huomiota. Ainut mihin silmäni pistivät oli viikon loppu. Se on yhdyssana eli viikonloppu! :)

Lainaus käyttäjältä: The Mind
Tai sitten Harry seurasi häntä, jotta tämän ficin juoni olisi mehukas.
Päättäkää itse.

Sanoitkin, että tämä on ensimmäinen ficcisi ja annan ihan henkilökohtaisen neuvon koskien tätä kohtaa. Olet varmaan muista ficceistä saanut inspiraatiota tälläiseen ratkaisuun, mutta itse pidän parempana ettei kertoja viittaa lukijaan tällä tavalla. Olisitko ehkä osannut itse miettiä, mikä juuri tekisi tästä ficcista mehukkaan ja kirjoittaa sen ficin lisämausteena? Sillä nyt tavallaan viestität jo lukijalle, ettet ole aivan varma mikä ficcin juju on ollut. :) No mutta, ei se minua oikeastaan niin hirveästi häiritse, mutta ihan jatkoa ajatellen vain.

Tykkäsin todella paljon, että oikeasti voisin kuvitella hahmojen vuorosanat suurilta osin suoraan kirjasta. Olet saanut hyvin sisäistettyä hahmojen minän ja välittyy siis hyvin tarinassasi!

Eikai tässä sen enempiä, kukahan mahtaa olla tämä kylmä ääninen herra? ;)

Terv. ibi

The Mind

  • ***
  • Viestejä: 174
Vs: Velhojen veripankki (K-13, horror, humor, H/D)
« Vastaus #2 : 29.04.2014 22:40:26 »
Kiitän kommenteista vuolaasti!! On tosi kivaa saada ekasta ficistä niitä :)
ibi: itseasiassa tuo lukijoiden härnääminen ei ole muista ficeistä napattu. Halusin vain vähän leikitellä sillä, miten Harry aina kuvataan tietyllä tavalla nopeasti toimivaksi hahmoksi, ei niinkään harkitsevaksi. Kiitän kuitenkin palautteesta, tuskinpa suuresti tulen käyttämään tuota lukijan puhuttelua jatkossa.
Renneto: Jepjep, pojat ne ei ikinä kasva aikuisiksi! Kiva, että pidät tyyliäni raikkaana. Haluaisinkin kirjoittaa jotain vähän out of the box.


B

Harry hypähti säikähdyksestä ilmaan.

Puhuja oli valkotakkinen velho, jonka naaman peitti valkoinen hengityssuoja.
  ”Anteeksi, me vähän kyllästyttiin makoilemaan sängyssä”, Harry sopersi ja peruutti ovelle.
Draco oli kalpea kuin lakana.
  ”Etkö kuullut?” Velho köhisi. ”Minä aion pullottaa sinun vertasi.”
Harryn sydän pamppaili kiivaasti rinnassa.
  ”Mi- minun vertani? Miksi?”
  ”Koska isäntä tarvitsee sitä vahvistuakseen”, parantaja vastasi pahaenteisesti ja veti taikasauvansa esiin.
Näkyi välähdys ja Harry menetti tajuntansa.


Valkoinen valo sokaisi aluksi Harryn näkökentän. Hän tajusi makaavansa kovalla alustalla. Vasemmassa kädessä tuntui ikävä vihlaisu ja painetta.
  Harry kallisti varovaisesti päätään ja näki kauhukseen, että läpinäkyvään letkuun imeytyi hänen omaa vertaan.
Kun Harry yritti kammeta itsensä seisomaan, hän sai huomata olevansa sidottu sairaalasänkyyn kaikista raajoistaan.
Voi himskatti. Joskus oli perin raskasta olla Harry Potter.

  ”DRACO!” Harry huusi ja sai palkinnoksi iskun olkapäähänsä. Hän voihkaisi.
”Turpa kiinni!” vieressä työskentelevä parantaja komensi. ”Malfoy on vaimennettuna omassa huoneessaan. Sinä pääset sinne, kunhan homma on valmis.”
Harry yritti riuhtaista kätensä kauemmas, mutta epäonnistui. Muutaman minuutin kuluttua parantaja vetäisi veriletkun irti. Harry seurasi, kuinka parantaja asetteli huolellisesti koeputket telineelle, jonka hän laittoi pieneen laatikkoon.
  ”Kuka sinä olet?” Harry uteli.
Parantaja vei laatikon ikkunalle ja vihelsi yöhön.
  ”Minä olen lääkäri, herra Potter.”
Harry hämmästyi. Ei velhomaailmassa ollut lääkäreitä, vaan parantajia. Hänen pohdiskellessaan tätä mysteeriä, suuri pöllö ilmaantui ikkunalle. ”Lääkäri” sitoi sen jalkaan Harryn veripaketin.
  ”Kas noin”, mies kuiskasi ja palasi takaisin Harryn viereen. ”Aika pyyhkiä sinun muistisi.”

*

Aamu valkeni oranssin ja valkoisen sävyissä.
Oranssi johtui oksennetuista appelsiineista ja valkoinen kammottavan steriileistä lakanoista.
  ”Oi voi, voi”, voivotteli nuori noita, joka toimitti Dracon ja Harryn ruoat, suojamaski tietenkin kasvojen edessä. ”Eikö teidän sisällänne vieläkään pysy mikään?”
 ”Kyllä Potterin sisällä pysyy vaikka mitä”, Draco vakuutti, ”itse asiassa hän on niin täynnä paskaa, että räjähdys tapahtunee ihan näinä päivinä…”
Draco väisti sukkelasti Harryn viskaamaa appelsiinia.

”Mutta mitä teidän vaatteillenne on tapahtunut?” noita ihmetteli. ”Nuoren herra Potterin kaavussa on verta… ja teillä herra Malfoy on ihan likainen helma!”
Kumpikaan pojista ei osannut vastata, mistä tahrat olivat ilmestyneet.

Kun noita oli lähtenyt, Harry huomasi, että hänen vasemmassa kädessään oli pieni kipeä kohta. Aivan kuin siitä olisi hiljattain otettu verta.
  ”Kaikki ei ole kohdallaan”, Harry tuumi. ”Minä olen ihan hirvittävän väsynytkin.”
  ”Niin minäkin, mutta se johtuu siitä, että joudun katselemaan sinun naamaasi päivät pitkät”, Draco nälväisi ja ponkaisi lattialle. Hän tassutteli ikkunan ääreen ja katseli ulos.
  ”Kävitkö sinä eilen jossain muualla kuin vessassa?” Harry kysyi yhtäkkiä.
  ”En tietenkään!” Draco kivahti. ”Jos saisin luvan poistua, olisin jo kaikkoontunut kartanolleni.”
   ”Miksi sitten sinun jalkapohjasi ovat noin likaiset?” Harry kysyi ja nyökkäsi päällään Dracon jalkoihin, joista oli jäänyt lattiaan tummat jäljet.
Draco nosteli jalkojaan ja hieroi tummia jalkapohjiaan hämmästyneenä.
  ”Onko tämä jokin vitsi, Potter? Oletko – oletko sinä mennyt koskettamaan minua yöllä?”
  ”En taatusti!”
  ”Jalkafetissi, niinkö?”
  ”Hyi, yök, älä kuvittelekaan -! Tässä on jotain mätää! Käveletkö sinä unissasi?”
Draco mietti hetken hiljaa.
  ”En. Miltä sinun jalkasi näyttävät?”
Harry viskasi peiton pois tieltä ja vilkaisi omia jalkojaan. Ihme ja kumma, hänenkin jalkapohjansa olivat tummuneet liasta yön aikana.
  ”Onko tämä jokin uusi oire?” Harry ihmetteli.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 082
  • Peace & Love
En tiedä miksi tämän lukeminen tuntui minusta jotenkin lähtökohtaisesti hyvin nostalgiselta, vaikka tämö onkin uusi ficci, josta on vain muutama osa ulkona ja kaikenlisäksi sijoittuu canonin mukaiseen post-series maailmaan. En tiä, kai se on sitten että joskus ammoisina aikoina just tämän tyyppinen Harry + Draco + yllättävä juonielementti = fun times oli ficcikunnan kruunu. Ja tämä oli vielä kaikenlisäksi aivan täydellisen tyylipuhdas! En olisi parempaa syytä pakottaa pojat pieneen tilaan keskenänsä keksinyt keksimälläkään! Ai että, Lohikäärmerokko <3 Savun oksentaminen on ehdottomasti mielenkiintoisin oire, siitä lukisi enemmän kuin tavallisista jokataudin oireista.

Nautinnollisen epäkypsän kettumainen asenne pojilla toisiinsa. Kuten pitääkin, H/D:ssä minusta aina pitää mennä veemäisyyden kautta romantiikkaan, tykkään naljailuhuumorista. Kauhuun yhdistettynä tosiaan jännä, mikä lie tuo lääkäri... mulla on tiettyjä visioita siitä mihin tämä on ehkä menossa, mut sen nyt näkee vain lukemalla.

Lainaus
Voi himskatti. Joskus oli perin raskasta olla Harry Potter.
No sanopa muuta  :D Repesin.

Niin, ehdottomasti vahvuus tässä tarinassa on huumorissa. Aidosti hauska vieläpä, tosi harvoin tulee törmättyä tietyllä tapaa tosissaan kirjoitettuun huumoriin, joka ei vedä kaikkea ihan läskiksi. On mukava heittäytyä mukaan tarinaan kun siinä saa samalla nauraa. Ehkä jatkossa voisi sitä tsiigaa et julkaistavat osat oisivat enemmän tai vähemmän tasamittaisia. Ei sillä että tuo toka osa olisi ollut niinkään liian lyhyt, mutta kun se edellinen oli jonkun verran pidempi, niin sitä odotti pääsevänsä vähän pidemmälle. Muuten odotan ihan vaan mielenkiinnolla sitä mitä tässä ennättää tapahtua. Josko poikien välit pääsit vaikka lämpenemään huhuhuhu. Kiitän.

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right