Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta  (Luettu 3151 kertaa)

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Merry Christmas, darling

Fandom: Nälkäpeli
Author: Tiara
Genre: Fluffy
Pairing: Katniss/Peeta
Rating: S
Summary: Oli ensimmäinen joulu ilman Nälkäpeliä, presidentti Snowta ja Primiä... Jouluaattona muut rakastavaiset suutelivat mistelin alla tai istuivat käsikkäin takan edessä. Mutta emme me. Me olimme erilaisia, eikä tämä ollut tavallinen jouluaatto.
A/N: Jouluhaaste VII.  Luvassa siis pieni jouluinen Nälkäpeli-ficci. (:


Oli ensimmäinen joulu ilman Nälkäpeliä, presidentti Snowta ja Primiä. Ilma oli hieman kirpeä ja vastasatanut lumi kimmelsi puiden oksilla. Metsä oli peittynyt lumivaippaan, jota koristi pikkuiset jäniksen jalanjäljet. Ne kiemurtelivat lumisten kivien ja puiden välistä, kunnes katosivat pienen kolon luona. Ei ollut epäilystäkään siitä, etteikö siellä olisi ollut jäniksen pesä. Olin virittänyt pienen ansan pesän suulle.

Tiesin, ettei äiti pitänyt siitä, että vietin jouluaaton metsässä. Hän olisi halunnut, että olisin ollut kotona auttamassa häntä juhla-aterian teossa. Olihan meille nimittäin tullut vieraita jouluksi. Saatoin kuvitella Haymitchin istumassa pullon kanssa nojatuolissa ja Effien esittämässä tekopirteää. Arvostin silti sitä, että he olivat tulleet. Itse en vain pystynyt siihen. En pystynyt teeskentelemään, että kaikki olisi hyvin. Koska mikään ei ollut niin kuin ennen.

Vyöhyke 12 oli rakennettu uudestaan. Torilla komeili suuri joulukuusi, jota koristivat useat värikkäät joulupallot ja valot. Sen latvassa oleva tähti toi asukkaille toivoa siitä, että kaikki muuttuisi vähitellen paremmaksi. Heidän ei tarvitsisi enää nähdä nälkää, koska Capitolin valta oli ohi. Heidän ei enää tarvitsisi pelätä. Aivan kuusen vieressä oli kivestä tehty muistolaatta niille vyöhykkeen asukkaille, jotka olivat kuolleet sodassa Capitolia  ja Snowta vastaan. En voinut koskaan katsoa laattaa, sillä se toi mieleeni Primin. Prim olisi kyllä pitänyt joulukuusesta. Hän rakasti kaikkia kauniita ja iloisia asioita.

Samassa havahduin rasahdukseen ja kohotin jouseni metsää kohti. Kyyristyin paremmin puiden suojiin ja katselin tarkkaavaisena ympärilleni. Olin aivan varma, että metsässä liikkui jokin. Ehkä peura. En ollut vieläkään päässyt eroon metsästämisestä, vaikka vyöhykkeet tekivät nykyään yhteistyötä, eikä ruoka ollut enää tiukassa. Metsä oli ainoa paikka, missä saatoin unohtaa hetkeksi suruni ja keskittyä metsästämiseen.

Primin ajatteleminen ja jouluaatto ilman häntä olivat kuitenkin liikaa, sillä tunsin käsieni tärisevän. Räpyttelin pari kertaa silmiäni, ettei kyyneleitä tulisi. Sitten huomasin sen. Orava hyppäsi ketterästi oksalta toiselle. Jännitin jouseni uudestaan ja ammuin. Nuoli lensi ohi ja osui puunrunkoon, kun taas orava katosi oksien suojiin. Mielessäni kiroillen otin esille toisen nuolen, mutta en ehtinyt asettaa sitä, kun joku kosketti olkapäätäni.

"Mit...", henkäisin ja käännyin säikähtäneenä. Samassa tajusin osoittavani nuolella Peeta Mellarkia kasvoihin. Hän katsoi minua silmiin vakavana ja kohotti kätensä ilmaan. Laskin jousen ja huokaisin helpotuksesta.
"Anteeksi, ei ollut tarkoitus säikäyttää", poika sanoi hiljaa. Hänen suustaan tuli höyryä. Pakkanen alkoi vähitellen kiristyä. Se oli värjännyt pojan posket punaisiksi.
"Mitä sinä täällä teet?"
Kysyin hieman ärsyyntyneenä. En halunnut ketään mukaani, kun metsästin. Ennen se oli ollut minun ja Galen juttu, mutta nykyään se oli vain minun juttuni. Lisäksi olin vältellyt muutenkin viimeaikoina Peetaa, koska nyt kun tiesin mitä tunsin häntä kohtaan, minä pelkäsin. Pelkäsin, että hänet kuitenkin vietäisiin minulta. Aivan kuten Prim oli viety.

"Etkö sinä halua tulla syömään? Äitisi on tehnyt todella hyvää ruokaa. Jopa Haymitch on juhlatuulella", Peeta kysyi varovasti. Katselin hänen sinisiä silmiään kulmieni alta. Olisi mennyt vain itse syömään ja antanut minun olla rauhassa. En kestänyt olla siellä ilon keskellä, kun sydämeni oli murtunut tuskasta.
"Ei kiitos", vastasin viileästi ja käänsin selkäni hänelle. Nielaisin hiljaa ja yritin keskittyä kuuntelemaan, tulisiko peura esille.

"Katniss..."
En vaivautunut vastaamaan. Tujotin hiljaisena lumista maisemaa ja yritin kuunnella peuran ääniä. En kuitenkaan kuullut muuta kuin tuulen ujelluksen.
"Tiedän miltä sinusta tuntuu. En minäkään viihdy sisällä katsomassa, miten muut teeskentelevät iloista, vaikka kaikkien sydän on täynnä tuskaa. Mutta minä sentään yritän. Kaikki yrittävät", Peeta sanoi hiljaa.
Suljin hetkeksi silmäni ja teeskentelin, etten kuullut hänen sanojaan.

"Katniss, nyt on joulu."
"Minä vihaan joulua", tuhahdin hetkeäkään ajattelematta. Mitä väliä sillä oli, että nyt oli joulu? Mitä väliä millään enää oli? Miljoonat ihmiset olivat heittäneet henkensä.
"Etkä vihaa."
"Vihaan!"
"Katniss, et sinä vihaa."

Käännyin raivoissani Peetaan päin ja katsoin häntä suoraan silmiin.
"Et sinä tiedä mitä minä vihaan! Mene pois ja jätä minut rauhaan! Kaikki on mennyttä! Prim on poissa!"
Tunsin Peetan kädet ympärilläni, kun hän tarttui minusta kiinni. Yritin riuhtoa vastaan, mutta en jaksanut. Painauduin häntä vasten turtana ja hän kovensi otettaan.
"Katniss, itke."
"Mitä?"
Nostin katseeni hänen silmiinsä ja puraisin alahuultani. Kyynelet polttivat silmiäni.
"Itke. Täällä ei ole ketään."

Lopulta annoin periksi. Kyynelet virtasivat vuolaina poskiani pitkin, kun nyyhkytin lohduttomana Peetan rintaa vasten. Hän silitti hellästi selkääni, eikä välittänyt, vaikka painauduin tiukemmin häntä vasten.
En tiedä kauanko me seisoimme siinä, minä häntä vasten itkemässä pakkasen keskellä. Lopulta irrottauduin hänestä ja pyyhkäisin hieman nolostuneena silmiäni takkini hihaan. Hän katsoi minua suoraan silmiin ja hänen katseestaan paistoi ymmärrys.

"Onko parempi olo?"
Hän kysyi ja tarttui kädestäni kiinni. Tyydyin vain nyökkäämään, enkä irrottanut otettani. Minulla tosiaan oli parempi olo. Aivan kuin sisälläni olisi ollut vihan ja surun täyttämä pato, joka oli viimein purkautunut.
Peetan kasvoille kohosi pieni hymy. Hän katsoi minua hetken ja päästi lopulta kädestäni irti. Sen jälkeen hän kietoi kaulassaan olevaa vihreää kaulaliinaa tiukemmin ylleen ja kääntyi lähteäkseen.

"Älä mene", kuiskasin yhtäkkiä. Hämmästyin sanojani, sillä minä todella halusin hänen jäävän.
"Jos haluat, etten mene", hän vastasi ja tuli takaisin luokseni. Ennen kuin ehdin kääntää katseeni häneen, kuulin ääniä. Komea peura ilmestyi puun takaa. Se ei ollut huomannut meitä, vaan käveli varovasti eteenpäin lumessa, pysähtyen aina välillä nuuhkimaan ilmaa.

Otin jouseni esille, mutta kun yritin asettaa nuolta, tunsin yhä käsieni tärisevän. En saanut nuolta paikoilleen.
"Hemmetti", tuhahdin ja aikani nuolen kanssa tapeltuani, Peeta tarttui hellästi kädestäni.
"Anna minä kokeilen."
"Et sinä ole ikinä metsästänyt", kuiskasin hämmästyneenä. Peeta ja jousipyssy sopivat yhtä hyvin yhteen, kuin minä ja leipominen.
Hän kuitenkin vaikutti olevan tosissaan. Vilkaisin peuraa. Se katoaisi kohta näkyvistä, jos emme tekisi jotain.

"Kerta se on ensimmäinenkin", poika naurahti varovasti. Huokaisin pienesti ja ojensin jousen hänelle. Peeta laittoi nuolen paikoilleen ja jännitti jousen. Ennen kuin hän ehti ampua, tartuin vaistomaisesti aseesta kiinni.
"Odota. Pidät sitä väärin", kuiskasin ja asetin käteni hänen käsiensä päälle. Hän seisoi hiljaa paikoillaan ja antoi minun asettaa jousen oikeaan asentoon. Sitten venytimme jousen yhdessä ja tähtäsimme kohti peuraa, käteni hänen käsillään.

Sydämeni takoi lujasti. Tuntui, kuin olisin päästänyt Peetan jonkinlaisen rajan yli. Jaoin hänen kanssaan jotain ainutlaatuista. Edes metsästäminen Galen kanssa ei ollut tuntunut tältä.
Tuli täysin hiljaista. Kumpikaan ei uskaltanut hengittää, mutta tiesin, että myös hän tunsi välillämme virtaavan sähkön. Kului hetki ja sitten ammuimme jousen. Se osui suoraan peuraan, joka kaatui hankeen. Tuijotimme aikaansaannostamme hetken, kunnes lopulta uskalsimme hengittää.

Peeta käänsi varovasti katseensa minuun ja hänen lämmin hengityksensä höyrysi poskeani vasten.
"Sinä teit sen", kuiskasin osittain ylpeänäkin.
"Niin tein. Mutta en olisi pystynyt siihen ilman sinua", hän vastasi innostuksen säihke silmissään.
Kylmä tuulenvire havahdutti minut todellisuuteen, vaikka olisin voinut seistä siinä ikuisuuden katsomassa Peetaa silmiin.

Kohta tulisi vielä kylmempi, joten olisi parasta lähteä kotiin. En tiennyt kestäisinkö, mutta onneksi Peeta olisi tukenani.
"Odota", Peeta sanoi, kun käännyin lähteäkseni peuran luokse.
Katsoin häntä odottavasti.
"Tiedän, ettet ole juhlatuulella, etkä pidä lahjoista. Mutta tämä on sinulle", hän sanoi ja ennen kuin ehdin vastustella, hän otti takkinsa taskusta pienen kultaiseen paperiin käärityn paketin. Otin sen vastaan sanaakaan sanomatta ja tutkailin sitä hetken arvioiden.

"Peeta, ei sinun olisi..."
"Tiedän. Avaa se", hän keskeytti ja katsoi minua odottavasti.
Huokaisten repäisin käärepaperin auki ja henkäisin katsellessani kultaista korua, joka lepäsi kämmenelläni. Se oli sydänmedaljonki ja pakko myöntää, kaunis sellainen. Kohotin katseeni Peetaan ja minua hieman kadutti, ettei minulle ollut tullut mieleenkään ostaa hänelle lahjaa.
"Se on kaunis", tunnustin.
"Katso sen sisälle", Peeta vastasi ja katsoi odottaen, kun avasin medaljongin. Sydämeni jätti lyönnin välistä, kun huomasin katsovani hymyilevän Primin valokuvaa. Hän näytti niin kauniilta ja iloiselta. Kurkkuani alkoi kuristaa.

"Hän ei ole kokonaan poissa, Katniss. Nyt voit pitää aina hänet mukanasi ja lähellä sydäntäsi", Peeta kuiskasi. Ja samassa suru vaihtui toivoksi. Katsoin viimeisen kerran Primin kuvaa, ennen kuin suljin medaljongin ja pujotin sen kaulaani. Nyt sisareni olisi aina mukanani, sydämeni vieressä.
"Kiitos", sanoin Peetalle liikutuksesta käheällä äänellä. Enää en kuitenkaan suostunut itkemään.

Poika astui lähemmäs minua ja kietoi kätensä ympärilleni. Hän tuntui lämpimältä.
"Hyvää jou...", hän aloitti, mutta vaikeni, kun näki katseeni.
"Tai ei mitään."
"Hyvää ei mitään sinullekin", vastasin kuiskaten ja annoin hänen sen jälkeen peittää minut pitkään ja intohimoiseen suudelmaan. Jouluaattona muut rakastavaiset suutelivat mistelin alla tai istuivat käsikkäin takan edessä. Mutta emme me. Me olimme erilaisia, eikä tämä ollut tavallinen jouluaatto.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2013 20:16:53 kirjoittanut Tiara »

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

ibi

  • ***
  • Viestejä: 195
  • He cannot see beyond his own desire!
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #1 : 21.12.2013 18:48:22 »
'...esille toisen jousen...'

Tarkoitat varmaan toisen nuolen, vai kantoiko Katniss mukanaan kahta erilaista jousta ? ;)

Mutta tykkäsin, että olit huomannut Katnississa sellaisen piirteen, jonka itsekin huomasin erityisesti Matkijanärhessä. Moneen kirjan kohtaan olisi sopinut yksinkertaisesti se, että Katniss olisi menettänyt itsehillinnän ja ruvennut itkemään. Sinun Katnissisi oli selvästi kärkäs ja äksy nainen, joka oli kokenut kovia, mikä totta toki onkin.

Oli kyllä tosi kiva lukea tämä tarina tähän väliin. Itse en oikeastaan enää kovasti hehkutakaan fanfictionia esim. seksuaalista sellaista. Nykyään osaan arvostaa enemmän kerrontaa ja oikeaa tarinaa. Tässä oli kyllä sellaisia piirteitä, joista pidin. Sujuvaa tekstiä. :)

nannu

  • ***
  • Viestejä: 510
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #2 : 21.12.2013 20:52:51 »
Tykkäsin herkästä ja samaan aikaan jotenkin vahvasta kuvailusta. Pieniä paljon kertovia asioita.

Aikamoista tahtiahan tässä mennään, päästään oikeen intohimoon saakka. Sen voi ajatella huonona juttuna mutta näin kun ite tahii tekstiä tavallaan kirjan hitaaseen tahtiin niin vähän ripeempi eteneminen ei tunnu pahalta vaan päinvastoin :D

Haymitch vois tulla mun joulupöytään tekemään selvää kaikista lahjapulloista ja puhumaan totuuksia…

Katniss päättää vihata joulua ja sitten ei kuitenkaan, nerokasta. Samoin tuo että pitkin hampain antaa Peetan ottaa jousen, mutta seuraavassa hetkessä on pakko tarttua siihen. ”Pidät sitä väärin.” Voi veljet. Vähän odotin että Peeta mokaisi koko jutun, mutta kyllä yhteinen onnistuminen on sentään hyvä juttu.

Mietin tuota, että metsässä Katniss unohtaa surunsa…voisko siinä olla sitäkin, että metsässä saa nimenomaan surra rauhassa jos siltä tuntuu? Kuten nyt vaikka sitten itkeä Peetaa vasten.


Hauskaa joulunaikaa ja kirjottelehan ihmeessä lisää Nälkäpeliä :)

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #3 : 22.12.2013 20:14:50 »
ibi, oho ajatusvirhe oli näköjään päässyt tekstiin. Katnissilla oli tosiaan vain yksi jousi. :D Pitää korjata. 

Minustakin moneen kirjan kohtaan olisi sopinut se, että Katniss olisi alkanut itkemään. Ajattelin tuoda Katnissista tässä hieman herkemmän puolen esiin, mutta myös vihan jota hän tunsi Primin kuoleman vuoksi. Siksi hahmo on tässä myös äksy. :D Kiva että pidit ja kiitos kommentista! :)

nannu, hyvä ettei nopeampi eteneminen ärsyttänyt. Halusin tähän Katnissin ja Peetan välille intohimoa, koska rakastavathan he toisiaan, eikä kirjoissa parin välillä juuri intohimoa nähty. :D

Aluksi ajattelin, että Peeta ei osuisi peuraan, mutta oli kivempi laittaa hänet onnistumaan. :D Joo olet oikeassa siinä, että ficissä Katniss viihtyy metsässä myös siksi, koska hän saa surra rauhassa. :)
Hauskaa joulunaikaa myös sinulle ja kiitos kommentista! :) Pitää kirjoitella lisää Nälkäpeliä jossain vaiheessa. :D

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

~PadFoot~

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #4 : 24.12.2013 15:38:17 »
Voi että mie tykkäsin tästä! Tää ois ihan hyvin voinut olla kirjassa, koska olit saanu hahmoista niin todellisia. En osaa muuta sanoo ku et VAU!

Hyvää joulua♥,

~PadFoot~

Hiivin hiljaa kuin tassutellen. Olen koira, kai tiedät sen?

Suklaamurukeksi95

  • Murustaja
  • ***
  • Viestejä: 103
  • "Ganska hurja juttu"
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #5 : 27.12.2013 23:55:05 »
Ihastuttavaa, kuinka fikki on ommeltu monista eri tunteista^^ On mukava päästä näkemään Katnissista herkkyyttä ja intohimoa, verhon raottamista vartenhan fikit ovat ;) suloinen pari kertakaikkiaan :-*
"I don't understand that reference."

ficcfan

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #6 : 01.01.2014 12:02:28 »
Vau! Tykkäsin tästä todella paljon. Etenkin tavastasi kuvailla tunteita; herkästi, mutta vahvasti. PadFootia lainaten: Tämä todella olisi sopinut kirjaan! Tykkäsin myös siitä, että teksti oli hyvin samanlaista kuin Suzannella, mutta jotain omaakin sieltä löytyi. Toivottavasti kirjoittelet pian jatkoa ja pahoittelen lyhyttä kommentiani! ;)

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #7 : 05.05.2014 21:30:44 »
~PadFoot~, vai että ihan kirjassa? :o Kiva kuulla, että hahmot olivat todellisia. Vau, kiitos paljon! :)

Suklaamurukeksi95, ficit tosiaan ovat verhon raottamista varten. :) Kiitos kommentista!

ficcfan, on suuri kunnia tulla verratuksi Suzanneen, kiitos tosi paljon! :)


Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

sumuinen

  • ***
  • Viestejä: 4
  • Vähän eksyksissä
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #8 : 26.10.2014 10:55:08 »
Lainaus
Nostin katseeni hänen silmiinsä ja puraisin alahuultani. Kyynelet polttivat silmiäni.
"Itke. Täällä ei ole ketään."

Lopulta annoin periksi. Kyynelet virtasivat vuolaina poskiani pitkin, kun nyyhkytin lohduttomana Peetan rintaa vasten. Hän silitti hellästi selkääni, eikä välittänyt, vaikka painauduin tiukemmin häntä vasten.
Pakko myöntää että nousi itsellekin kyyneleet silmiin. (syytän myös musiikkia jota kuuntelin)
Rakastuin täysillä ♥❤♥
Oli pakko tehdä uskomaton salapollisityö Finfanfun-tunnukseni löytämiseksi, että pääsen kommentoimaan tätä.
Ja kirjoitusasuun en sano yhtään miään koska huomaat kielioppitaitoni varmaan pelkästään tästä kommentista.
Ihanan rakastettava. That's all I got to say.
(olipa rakentavaa palautetta)
(oho tää on vuoden vanha mutta ihan ihana kun oon jo ihan joulutunnelmissa:) )

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #9 : 08.03.2015 03:13:59 »
Olin kylläkin menossa nukkumaan mutta... :-\
Kun luintämän, toivoin vaan että se jatkuisi ja jatkuisi.
Sun Katniss ja Peeta olivat niin aitoja <3
Etenkin tuo peuran ampumiskohta osui mun sydämeen.
Katniss päästi Peetan näkymättömän rajan yli, todella herkkää, kaunista, loogista.

Hieno kerronta ja kuvailu :D
Juuri sellaista mitä voisi kuvitella olevan Panemin kaatumisen jälkeen...
Ei Primiä...

Kiitos <3 Me tiedämme liian vähän sodan jälkeisestä Panemista, mutta tää auttaa tuskaan :D
T. Yksi Nälkäpeli-fani ;)

Kohtaisinko, kohtaisinko sun luona hirttopuun... 8)
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #10 : 08.12.2015 19:40:59 »
Näin joulun alla päätin vilkaista, että mitä jouluficcejä olen joskus kirjoittanut ja huomasin, etten ole vielä vastannut tähän.

sumuinen, ihana kuulla, että teksti kosketti! Ja arvostan todella sitä, että näit vaivaa etsiäksesi tunnuksesi, että pääset kommentoimaan tätä. Kiitos paljon kommentista! :)

Resonanssi, kiitos myös sinulle paljon kommentista! :) Mukava kuulla, että hahmot olivat aitoja. Tuo hirttopuu-laulu on tosi ihana, siihen on tehty tosi kiva sävel. :)

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Nälkäpeli: Merry Christmas, darling | S | Katniss/Peeta
« Vastaus #11 : 10.12.2015 02:28:47 »
Hmm, olipa kiva löytää näin hyvin kirjoitettu Nälkäpeli-shotti.

Ensinnäkin olit uskollinen hahmoille. Voin hyvin kuvitella, ettei Katniss varmaankaan lopettaisi metsästystä kokonaan, vaikkei olisikaan nälkäkuoleman uhalla pakko. Ja sitten tuo, miten ahdistus ja suru Primin vuoksi saavat hänet tyrimään metsästyksenkin kanssa... nuoli lentää ohi, kädet tärisevät jousta virittäessä... Hienoa.

Peetan lahjan kohdalla olin aluks vähän pettynyt, kun sieltä paljastui koru. Jotenkin tuntuu, että romanttisissa tarinoissa toiselle annetaan aina koru lahjaksi, ihan kuin mitään muuta vaihtoehtoa ei olisi. Mut sitten medaljongista löytyikin Primin kuva ja ajatus oli noinkin kaunsi. Joten, korulahja olikin oikein ihana idea tähän.

Kiitos tästä! : )