Kirjoittaja Aihe: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)  (Luettu 8167 kertaa)

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Title: Viimeinen henkäys
Author: Winga
Beta: Picca
Genre: Angst, romance, deathfic, oneshot, songfic
Pairing: Harry/Draco
Rating: K-11
Summary: Taistelu Voldemortia vastaan on kuluttanut Harryn voimat, ja Harryn voitettua hän on hyvin huonossa kunnossa.
Disclaimer: En omista hahmoja, JKR omistaa. Laulu on Garbagen omaisuutta.
Warnings: Deathfic, itsetuhoisuus
A/N: Tästä laulusta tuli jotenkin kuolema mieleen, ja sitten tästä tuli tällainen. Harryn kuoleman syy jää vähän ilmenemättä, mutta se on tarkoitus... Osallistuu Albumihaasteeseen.
Kiitän Piccaa kovasti betauksesta ja genren & muiden sellaisten asioiden kanssa auttamisesta.
Ai niin, anteeksi ylimelodramaattisuus, ja kommentit olisivat aina mukavia...


Viimeinen henkäys

in my happy home I barely breathe
in my lovers arms I find relief
and there´s a sky that´s changing and a bird that sings
I never once in my wayward life was heading to run out


Harry makasi sohvalla Dracon kädet ympärillään. Tämä piti omistavasti kiinni Harrysta eikä tahtonut päästää irti. Molemmat pojat tiesivät mikä oli edessä.

”Kuule Draco”, Harry aloitti ja odotti, kunnes toinen varmasti kuunteli, ”sinähän tiedät, että löydän helpotuksen vain sinun kanssasi?”

Draco nyökkäsi tietäen tai arvaten mitä Harry aikoi sanoa. Hän tiukensi otettaan.

”Minä rakastan sinua, Draco, ja tahdon, ettet lopeta elämistäsi. Näetkö tuon muuttuvan taivaan ja kuuletko nuo laulavat linnut? En tahdo sinun surevan minua sen enempää kuin nekään omia kuolleita poikasiaan.”

Draco tunsi kyynelten polttavan silmiään eikä sanonut mitään, piti vain Harrysta kiinni, niin kuin tämä olisi kaikkein tärkein asia hänelle. Kuten varmasti olikin.

in my lovers arms I wait for morning
I beg my god to speak and tear me apart
I´d lay down my body I´d lay down my arms
I never once in my sweet short life meant anybody harm


Koko yön pojat makasivat siinä sohvalla, Harry Dracon sylissä. Hän odotti kuolemaansa, vaikkei elämäänsä tahtonutkaan jättää. Mutta silti hän lähes rukoili kuolemaa, hänen kipunsa olivat kamalat.

Antaisin mitä tahansa, jotta voisin jäädä Dracon luokse. Mutta toisaalta en siedä tätä enää, Harry mietti. En minä tahdo häntä satuttaa, en koskaan tahtonut satuttaa ketään, en edes Voldemortia, mutta hän kerjäsi sitä.

”Mitä mietit, rakas?” Draco kysyi katsoen Harrya huolissaan.

”Elämää, ja sitä miten paljon pahaa tein, vaikken koskaan tahtonutkaan”, Harry vastasi huokaisten. ”Ja sitä, miten tahtoisin jäädä luoksesi, vaikka me molemmat tiedämme, ettei se onnistu.”

Draco katsoi poikaystäväänsä surullisena tietäen, että tämä oli vielä kivuissa. Hän ei vastannut Harrylle mitään.

**

in my happy home I read the signs
in my lovers arms I move in time
there´s no more crying and there´s no more lies
I never once in my sweet short life was waiting for desire


Harry katseli ympäristöään etsien jonkinlaisia merkkejä. Ruumiissaan hän tunsi hiljalleen leviävän rauhan, mutta hän ei vielä välittänyt siitä. Dracon silmissä hän näki pakokauhun.

Ainakaan Voldemort ei enää uhkaa heitä eikä meidän tarvitse valehdella.

”Harry-rakas? Tiedäthän sinä, että minä rakastan sinua ja tulen aina rakastamaankin?” Draco katsoi kalpeana sylissään makaavaa poikaa, joka oli kuihtunut pikku hiljaa olemattomiin.

”Tiedän, Draco, tiedän. Haluan sinun silti jossakin vaiheessa päästävän minusta irti ja etsivän jonkun lohduttamaan sinua”, Harry vastasi hymyillen heikosti. Taistelu Voldemortia vastaan oli käynyt hänenkin voimilleen ja hän oli heikentynyt eikä voinut kovin syödäkään.

Dracon silmät kiilsivät pimeässäkin Harryn katsoessa tätä tarkkaan.

**

and there´s no more crying
and there´s no more pain
I never thought for one second I´d have nothing left but shame


Draco tiukensi otettaan Harrysta entisestään tuntiessaan tämän lösähtävän omaa ruumistaan vasten.
”Ei, ei, ei”, Draco nyyhkytti katsoen Harryn sulkeutuneita silmiä ja kuunnellen tämän lähes olematonta hengitystä.

Harry kuunteli Dracon anelua. Hän olisi vielä tahtonut lohduttaa tuota säälimäänsä poikaa muttei voinut. Minun ei ainakaan tarvitse enää itkeä tai kärsiä, hän ajatteli miettien Dracon kasvoja, koska hän ei saanut silmiään enää auki.

”Toivottavasti sinä et unohda minua”, Draco kuiskasi tietäen Harryn kuulevan. ”Minä en ainakaan unohda sinua.”

**

in my happy home I barely breathe
I never once in my wayward life was heading to run out


Harry veti henkeä sisäänsä vain kerran. Hän tunsi sydämensä pysähtyvän ja hän näki Dracon. Tämä ei tietenkään nähnyt häntä.

En minä ajatellut kuolevani näin nuorena, Harry mietti katsoessaan Dracoa ja nähdessään tämän poskille virtaavat kyyneleet. Älä sure, rakas, kyllä sinua autetaan. Minäkin tulen auttamaan, jos vain kykenen.

Draco katsoi suoraan Harryn kasvoihin, mutta hän ei nähnyt mitään, vain tyhjän seinän. ”Hyvästi, Harry”, hän kuiskasi pidellen yhä pojan ruumista.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 22:47:55 kirjoittanut Renneto »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Sabriel

  • ***
  • Viestejä: 39
Re: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #1 : 10.02.2008 12:21:25 »
Luin tämän kyyneleet silmissä.

Lainaus
”Minä rakastan sinua, Draco, ja tahdon, ettet lopeta elämistäsi. Näetkö tuon muuttuvan taivaan ja kuuletko nuo laulavat linnut? En tahdo sinun surevan minua sen enempää kuin nekään omia kuolleita poikasiaan.”

Voiko joku oikeasti sanoa jotain noin kaunista ja romanttista? Tämä oli ihana ja niin koskettava. Ei ehkä niin hyvä kuin Bleed Like Me, eikä ainakaan niin upea kuin Sex is not the enemy, mutta pidin tästä kuitenkin. Hyvin osaat kirjoittaa songficejä, ja on todella kiva lukea loistavan bändin biisien sanoituksia hyödyntäviä ficejä. Olen siis todellakin uskollinen lukijasi.
You should see my scars
And try to comprehend that which you´ll never comprehend

Pallokala

  • ***
  • Viestejä: 57
Re: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #2 : 28.02.2008 20:55:54 »
Aivan ihana ficci. <3 Olin kyyneleet silmissä ja se suuri saavutus, sillä mä harvoin kyynelehdin, kun luen ficcejä.

Laulun sanat sopi tosi hyvin tarinaan ja loi sellasta -mitenkä sen sanois?- oikeenlaista tunnelmaa tai jotain sinne päin. =)
Koskettavaa... Sori musta ei nyt irtoa tässä mielentilassa parempaa komenttia.

-Pallokala

vampirelove

  • ***
  • Viestejä: 113
  • call me your favourite, call me the worst
    • break me.
Re: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #3 : 28.02.2008 21:04:14 »
Oi, hirmu suloinen ja surullinen.. Melkein itkin.
Osaat kirjoittaa kauniisti, tuo linnunpoikasiin ja niiden emoihin vertaaminen oli tosi upea. Itse en olisi keksinyt.
Toivottavasti kirjoitat enemmänkin ficcejä, luen niitä mielelläni.
Kiitos.
everybody's looking for the drug that heals.

antsk

  • ***
  • Viestejä: 27
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #4 : 06.03.2008 19:13:51 »
luin tätä kyyneleet silmissä, oli tosi koskettava.
voin kuvitella kun draco itkee voimattomana harry sylissään, voi aw miten surullinen ja samalla suloinen.
hehheii kaveri

Cayenne

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #5 : 09.03.2008 20:06:22 »
Kirjoitat todella kauniisti ja koskettavasti. Siirryt sujuvasti ajassa eteenpäin ja juuri sopivissa kohdissa. Ja nuo laulun sanat sopivat tarinaan hyvin ja tukevat sitä.
En ole lukenut muita ficcejäsi, mutta pidin tästä niin paljon, että taidan nyt mennä lukemaan muitakin ja saat minusta varmasti uskollisen lukijan :)

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #6 : 20.03.2008 18:33:47 »
Kyyneleet tippuivat suoraan näppäimistölle  :-\ :'(
Pidin tästä paljon, mutta välillä tuli sellainen näytelmä mieleen, joka olisi kirjoitettu joskus realismin aikaan. Oli vähän sähkösanoman tuntua tekstissä, ymmärrätkös? Vuoropuheet oli kirjoitettu kuin näytelmässä, mutta se sopi tähän (: Kaunis lyhyt ficceröinen. Ihana. Kiitos.
(huomaatko, tulin vastavierailulle iD)
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Mullistus

  • ***
  • Viestejä: 71
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #7 : 09.04.2008 21:07:20 »
;_______________________________________________;*sniiiiiiiiif*

No niin kokoan itseni... *sob sob*

Joo, hienosti kirjoitettu, surullinen,kaunis.

    -Harry veti henkeä sisäänsä vain kerran. Hän tunsi sydämensä pysähtyvän ja hän näki Dracon. Tämä ei tietenkään nähnyt häntä.
    -Draco katsoi suoraan Harryn kasvoihin, mutta hän ei nähnyt mitään, vain tyhjän seinän. ”Hyvästi, Harry”, hän kuiskasi pidellen yhä pojan
     ruumista.

Nuo lauseet olivat parhaat. Se. Niin. No jooo. ne nyt vaan oli enkä osaa ollenkaan selittää miksi.
Ja ajatus, että pojat vaan istuu sylikkäin sohvalla kuolemaan odottaen, on niin kaikessa kamaluudessaan ihana mutta kamalan surullinen.
Toivottavasti saat tästä kommentista edes jotain irti. En ole juuri nyt parhaimmalla ajatuksenilmaisemis-tuulellani x)

pidin.
School is practice for future, practice makes perfect, nobody is perfect, so why practice?

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #8 : 09.04.2008 21:21:41 »
Sabriel: Meinasinkin sinne Sex is not the enemyyn kirjoittaa, että ootko tätä huomannut.
Tuo lainaamasi kohta oli sellainen, jota jouduin muuttamaankin, se oli ylimelodramaattinen...
Ei tästä omasta mielestänikään paras tullut, mutta tyytyväinen olen.
Kunhan saan yhden kirjoitettua loppuun, niin saat taas lisää lukea...

Pallokala: Ihanaa, mä onnistuin liikuttamaan jotakuta. Olen tyytyväinen, kun saan jonkun pitämään ja jos vielä onnistunkin...

vampirelove: Linnunpoikasiin ja emoihin vertaaminen oli tässä aluksi ylidramaattista ja sitä hieman muutettiin... Fikkailua en lopeta, never!

antsk: Kiva, kun pidit ja jaksoit kommentoida. Kyyneleet silmissä... jossain mä onnistuin... ;)

Cayenne: Kiitos kauniista sanoistasi.
Uskollinen lukija, mielenkiintoista... Älä sitten odota kaikkien olevan hyviä, tulet vielä pettymään.
Mutta kiva että pidit ja jaksoit kommentoida.

hymykuoppa: Kitoos. Vaikken tunne angstissa hyvä olevani, silti jotkut itkee... Hmm... Mutta kiitos
(Kiva vastavierailu  ;))

Mullistus: *tarjoaa nenäliinaa*
Kiitos kaunis. On kiva, jos ficistä löytää jopa parhaita lauseita ja osaa ne noin laittaa.
Ähk, tosta laulusta vaan tuli mieleen, että molemmat tietää toisen kuolevan ja näin sen ilmaisin parhaiten...

Kiitoksia kommenteista, aina piristävät päivääni. :)
« Viimeksi muokattu: 06.05.2008 21:49:38 kirjoittanut Winga »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Crepe

  • ***
  • Viestejä: 304
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #9 : 15.05.2008 23:33:36 »
Surullinen ja kaunis. :) Ja juurikin tuo Sabrielin lainaama kohta oli tosi romanttinen!
You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Luihuinen_89

  • Yksinäinen kulkuri
  • ***
  • Viestejä: 1 025
  • Käsi käsessä kuljemme yhdessä ohi esteiden!!
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #10 : 25.05.2008 11:30:20 »
kamalan surullinen mutta omalla tavallaan hirmu suloinen.... :'( :)
Tykkään tälläisestä. :D

Kiitokskia  ;D (Jälleen kerran)
Kaikki muuttuu, minäkin vaikkei sitä aina uskoisikkaan.

Mun ficci kokoelma

Uusi Mcr G/F
Trust Me

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #11 : 25.05.2008 11:32:26 »
Irena: Kiitos. Itsekin pidän tästä aika paljon, ja on kiva että muutkin pitävät.  :)

Luihuinen_89: Kiitos ja ole hyvä. Mäkin tykkään tällaisista ja kirjoitan tällaista milloin sellaisella tuulella olen.  ;D
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Aivohome

  • ***
  • Viestejä: 211
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #12 : 11.07.2008 13:27:18 »
Tämä oli aivan ihana<3 Mutta silti, niin surullinen :'(

En ihan itkemään ruvennut, en ole koskaan mitään lukiessani itkenyt... Paitsi Pottereita, mutta jos ficcejä nyt ajatellaan. En oikeastaan ole tunteeton, niin kuin joku varmasti tätä kommenttia lukiessa ajattelee, vaan minun on vaikeaa samaistua joihinkin teksteihin ja niiden henkilöihin, ja tämä valitettavasti kuuluu niihin :(

Hahmot olivat melko lailla "itsensä", mutta minun on vaikea oikeasti, siis ihan tosissani, kuvitella, että Harry ja Draco voisivat seurustella... Ja Draco tuntui jotenkin liian hellältä ja herkältä, hänellä ei ollut sitä pilkettä silmäkulmassa, mikä yleensä on. Mutta no, kenellä nyt olisikaan, kun rakas on juuri kuolemassa. Yritän tässä sanoa, että Draco jäi minulle hieman... etäiseksi, tai jotain?

Kuvailua oli mielestäni tarpeeksi, ja kerronta oli sujuvaa ja juoni kaikessa lyhyydessään hyvin yleinen, mutta hyvä.

Yksinkertaisesti, pidin tästä, vaikkei tämä kyllä parhaita lukemiani deathficcejä ollutkaan :)
avatar © mustapisara

Sierra

  • ***
  • Viestejä: 322
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #13 : 14.07.2008 15:16:05 »
Loppu oli niin herkkää että tuli vedet silmiin. Nyykis  :-\ Tykkäsin tuosta linnunpoikaset-vertauksesta tuossa alussa.

Kirjotat mukavan selkeästi, juuri tällaisia on ihanan helppo lukea. Kiitos tästä!
“Aha! What villains are these, that trespass upon my private lands! Come to scorn at my fall, perchance? Draw, you knaves, you dogs!” -Sir Cadogan

Paha tytteli

  • Vieras
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #14 : 14.07.2008 16:15:18 »
Tämä on niin kamalan surullinen. :( Draco menettää rakastamansa ihmisen, ja joutuu kokemaan tuskaa. Mutta kirjoitit hienosti ja itkin kyllä, kun luin tätä. Lisää tälläisiä!

Paha tytteli

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #15 : 15.07.2008 12:14:46 »
Chihiban: Ei kaikki itkekään, mä kyllä saatan angsteja lukiessani itkeä...
Hmm, no, ei sille enää voi mitään, että Draco jäi etäiseksi... Ymmärrän mitä ajat takaa ja tiedän, että Dracosta tuli vähän...
Mutta kiitos kovasti (:

Sierra: Kiva että pidit ja että mielestäsi tämä pysyi selkeänä..

Paha tytteli: Surullinen olikin se, mihin tässä pyrin... Kiitos kovasti! :)
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

biotdf

  • Vieras
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #16 : 15.07.2008 18:57:30 »
Voih... Niin kaunista ja samalla niin surullista. Kyyneleet sumentaa näkökentän... Aivan ihana ficci. Molemat olivat jonkin verran OOC, mutta ei se haitannut.

Lainaus
”Minä rakastan sinua, Draco, ja tahdon, ettet lopeta elämistäsi. Näetkö tuon muuttuvan taivaan ja kuuletko nuo laulavat linnut? En tahdo sinun surevan minua sen enempää kuin nekään omia kuolleita poikasiaan.”

Niisk. Todella kauniisti sanottu.

*biotdf kuittaa*

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #17 : 16.07.2008 13:54:02 »
tää on niin surullinen, itkettää :'( en varmaan uskalla enää lukea kun silmät on ihan punaset :-\  ihanasti kirjoitettu, hirveän surullinen :'( :'( :'( :'(
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #18 : 16.07.2008 13:59:14 »
ja draco parka, surullista :'( :'( iyyyh en koskaan varmaan toivu tästä tarinasta;( mahtavasti kirjotettu, näkee että kirjoittaja osaa. mutta draco parka, ei näin saa käydä :'( harrym kova kohtalo :-\
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Ringo

  • Vieras
Vs: Viimeinen henkäys (K-11, H/D, deathfic, oneshot)
« Vastaus #19 : 16.07.2008 21:13:37 »
Ähy. yyh. Tämä vetää sanattomaksi.
Täällä taas yksi, ärsyttävä fanityttö jonka silmät alkavat muuttua vähitellen kauniin punertaviksi, ja meikit ovat levinneet yhtä nätisti naamalleni. ; D
Kiitos tästä.
Anteeksi huono kommenttini, mutta tämä todellakin vetää hiljaiseksi.
Liian kaunista.  :'(
Kiitos.
-Ringo-