Kirjoittaja Aihe: Remuksen salaisuus (K11)  (Luettu 1956 kertaa)

Höyrykattilainen

  • *
  • Viestejä: 2
Remuksen salaisuus (K11)
« : 07.09.2013 20:34:16 »
Nimi; Remuksen salaisuus
Kirjoittaja; Höyrykattilainen
Ikäraja; K-11 c:
Tyylilaji (eli genre); Tylypahkalainen Adventure, pikkuista romantiikkaa ja osittain angstia : D
Paritus/Hahmot; Perus Lily/James tekstissä sävähtää.
Vastuuvapaus; Hahmoset kuuluvat Rowling-tädille, enkä saa rahaa kirjoituksistani, kunhan vain leikin :3
Varoitukset; Eipäs oikein mitään, kirjoilla heittelyä yms ja pikkuista tappelunpuolista raivoa :)

A/N; Okei...eli siis ensimmäinen ficcini, joten älkääs tapakko minua heti :3 Hillitkää itsenne! Risut & ruusut ovat aina tervetulleita, mutta ensin se Traileri;

Tylypahkan toinen kouluvuosi alkaa...

" Remus! Mikset ole lähettänyt yhtään kirjettä koko kesälomalla?! "
" Niinpä! James on oikeassa. Luulimme että kuolit tai jotain..."
" Olkaapas nyt hiljaa, pyydän. En voi kovinkaan hyvin..."

James, Sirius ja Peter ovat kunnossa...

" Häivy silmistäni Potter, tai loitsin sinut kattoon! "
" Hyvä on, hyvä on! "
" Mahtavaa James, olet todella hyvä narraamaan tyttöjä. "
" Turpa kiinni, Sirius. Ja Peter, uskallakin nauraa! "

Mutta Remus ei...

" Mitä tuli läksyksi Taikajuomista ja -liemistä? "
" Emmä tiedä. Kysy Remukselta, Sirius. "
" Reeeemus, mitä tuli läksyksi - "
" EN TIEDÄ ! "
" Voi anteeksi teidän kiukkuisuutenne! "
" James, Sirius, jos ette nyt ole hiljaa, heitän teitä kirjallani ja se tulee osumaan - "
" Okei, okei, okei! "

Niimpä pojat aikovat ottaa selvää, mikä Remusta vaivaa...

" Sirius, tämä EI ole hyvä idea..."
" Älä nyt James, olet tehnyt näin minulle kymmeniä kertoja. "
" Niin mutta - "
" Hiljaa Peter! Hän tulee. "
" Hmm, muista sitten osua maaliin sillä puukauhalla. "
" Voi James, milloin sinusta tuli noin epäilevä? "

Ja he saavat kuulla jotain uskomatonta...

" Remus-rakas, jos et kerro totuutta, otan vaatteesi ja työnnän sinut portaista alas. "
" ... "
" Jos Remus ei halua mennä minä voin mennä nakuna tyttöjen eteen! "
" Se olisi todella hauskaa James! Tehdään niin huomenna. "
" Mutta joo, Remus, kerro nyt totuus; miksi olet aina poissa sen pari päivää kuussa? Onko sinulla joku tyttö? Tai joku poika? "
" Ei, ei! "

Hän on...

" Olen ihmissusi. "

// Siinäpä se : D Sanokaas minulle, viitsisinkös tästä tarinaa pukkaamaan, vai viskaanko koneen häpeälliseen nurkkaan?
Remuksesta on liian vähän kirjoitettu tarinaa, jonka takia tämän haluaisin tehdä ^ ^
« Viimeksi muokattu: 25.09.2013 20:24:09 kirjoittanut Höyrykattilainen »

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vs: Remuksen salaisuus
« Vastaus #1 : 21.09.2013 16:05:36 »
Hei vaan ja yritän nyt kirjoittaa rakentavaa palautetta, joten älä tapa mua, koska en koe olevani erityisen loistava siinä.  :D Ajattelin, että tämä on pieni suloinen oneshot, mutta tämä onkin siis jatkis ja tämä oli traileri. Oho, enpä olisi ihan arvannut, mutta kai tätä voi silti kommentoida.

No niin, ensimmäiseksi ne risut.
Elikkäs traileria olisi voinut selkiyttää käyttämällä lihavointia ja kursiivia, vaikkapa, koska näin se oli aika tasapaksu. Kirjoitusvirheitä oli jonkin verran, mutta erityisesti silmiin pisti nuo välilyönnit repliikkien kumminkin puolin, sillä niitä ei tarvitsisi olla.
" Niimpä! James on oikeassa...  Se on 'niinpä'.

Turpa kiinni Sirius. Ja Peter, uskallakkin nauraa! " Siinä, ennen Siriuksen nimeä, tulisi pilkku, ja 'uskallakkin'- sanasta toinen k-kirjain pois.
Tämän tyylisiä virheitä oli enemmänkin, mutta tuossa nyt esimerkki.

Sitten ruusut, koska en halua masentaa liikaa.  :D
Pakkoihkutus, Remuksesta ja kelmeistä kertovia ficcejä ei voi olla liikaa, joten jään ainakin jossain määrin seurailemaan. Hauskoja kohtia löytyi, ja odotan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. Kiitos! :)
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

räiskeperäinen sisulisko

  • kamelikuiskaaja
  • ***
  • Viestejä: 238
Vs: Remuksen salaisuus (K11)
« Vastaus #2 : 24.09.2013 18:28:15 »
Minäkin annan nyt ensin ne risut.

Okei, en ole kauhean hyvä kirjoittamaan mitään rakentavaa, ja koska ansku1 jo sanoi kaiken olennaisen, niin skippaan "risut" osion ja siirryn suoraan ruusuihin ;D

Kelmien sekoilu oli söpöä, ja Lupinin äreä käyttäytyminen vain korostaa sitä.

Näistä kohdista pidin erityisesti:

Lainaus
"Remus-rakas, jos et kerro totuutta, otan vaatteesi ja työnnän sinut portaista alas."
"..."
:D
Lainaus
"Olen ihmissusi."
Sopivan järisyttävä loppu vastakohdaksi sitä edeltäneelle säätämiselle.

Höyrykattilainen

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Remuksen salaisuus (K11)
« Vastaus #3 : 25.09.2013 20:28:56 »
ansku1// Kiitän noista korjauksista ensinnäkin c: Minulta saattaa ilmestyä muutamia kirjoitusvirheitä noiden kohtian kanssa, koska puhun myöskin korostaen aina kahta kirjainta ^^'' Ja kiitos myös ruusuista c:! Kiva että joku on tännekkin eksynyt! :D

räiskeperäinen sisulisko
// Mmm itsekkin pidin tuosta otan vaatteesi ja työnnän sinut portaista alas- kohdasta : D (itserakkautta? xD ) Kiitokset siitä, että tänne eksyit : D!

MoonyGirl

  • Vieras
Vs: Remuksen salaisuus (K11)
« Vastaus #4 : 05.10.2013 19:52:39 »
Kiva traileri :). Mitäs tässä enään voisi kommentoida kun kaikki olennainen on jo sanottu. Oli miten oli, ihanaa kun on uus Remuksesta kertova ficci! En olekaan törmännyt tämän tyyliseen aikaisemmin. Minä jään ainakin seurailemaan :).

Lainaus
" Remus-rakas, jos et kerro totuutta, otan vaatteesi ja työnnän sinut portaista alas. "
" ... "
Minäkin pidin tästä kohdasta ;)