Kirjoittaja Aihe: Poika joka rakasti ketsuppia | K11 | Raapale  (Luettu 3263 kertaa)

NoReflection

  • ***
  • Viestejä: 39
Poika joka rakasti ketsuppia | K11 | Raapale
« : 11.07.2013 22:25:59 »
Ficin nimi: Poika joka rakasti ketsuppia
Kirjoittaja: NoReflection
Genre: Ei tällaiselle genreä taida olla, saa sanoa jos keksii.
Ikäraja: K-11 //Sansku muutti ikärajan oikeaksi.
Varoitukset: Verta, mielenterveysongelmia, joukkomurha..
A/N: Joo, eipä tässä mitään, tajunnanvirtaa tuli taas kirjoitettua. Tämä on yksinkertaisesti hyvin outo. Mutta juu, kommentit on kivoja!

Poika joka rakasti ketsuppia

Olipa kerran poika, joka rakasti ketsuppia. Hän laittoi ketsuppia kalakeittoon, hattaraan, puuroon, ihan kaikkeen, mitä söi. Hän myös pesi sillä hampaansa. Ja kylpi siinä. Ja ties mitä kaikkea muuta. Hän siis toden totta rakasti ketsuppia.

Hänen äitinsä oli huolissaan pojan riippuvuudesta, muttei sanonut mitään, mietti vain hiljaa mielessään, pitäisikö poika laittaa hoitoon. Ja silti jääkaapissa oli aina vähintään viisitoista pulloa ketsuppia.

Koulussa poikaa kiusattiin, kutsuttiin ketsuppipojaksi. Silti hän joka päivä pyysi koulun keittäjiltä ruokaansa pullollisen ketsuppia. Kurjana päivänä kaksi.

Eräänä päivänä ketsupin valmistus lopetettiin.

Seuraavana päivänä kaikki kymmenen kilometrin säteellä olivat kuolleet.

Ketsuppi vaihtui vereen ja poika oli taas onnellinen.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 14:31:45 kirjoittanut Pyry »

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Vs: Poika joka rakasti ketsuppia | K15 | Raapale
« Vastaus #1 : 11.07.2013 23:42:32 »
Hui. Karmiva. Oikeasti. (Ja eihän ketsupilla mitään voi pestä!) Onneksi ketsupin valmistusta ei ihan lähipäivinä varmaan olla lopettamassa. Yksi syy, miksi tämä oli epärealistinen, minkä vuoksi tähän kyllä sopii juuri tuo "olipa kerran" -alku. Alkaa satuna, sellaisena hassun perustarinan oloisena, ja sitten yhtäkkiä kaikki ovatkin kuolleet. Edelleen: hui. Nojauduin oikein taaksepäin täällä ruudun takana.

Ketsuppia ja hattaraa... Mielenkiintoinen ajatus. Ja tuo hattara on kiva esimerkki, sellainen jännempi kuin vaikkapa tuo kalakeitto ja sen kaltaiset "perusruoat".
Lainaus
Ja ties mitä kaikkea muuta.
... Krhm. Olen hyvin kaksimielinen ihminen ja tässä kohtaa tuli sellainen "... niin mitä muuta?" (if you know what I mean *epäilyttävällä äänensävyllä*)

Kohta "Kurjana päivänä kaksi" iski jostain syystä minuun. Ehkä siinäkin jotenkin tuo... yksityiskohta. Tiedäthän, sellaiset kohdat tekstissä, jotka tuntuvat vaativan vielä jonkin lisäyksen. Juuri sellaiset lisäykset yleensä minuun iskevät.

Ketsuppiahan jotenkin rinnastetaan usein vereen, varmaan kun ovat molemmat punaisia (olen nero, eheheh), eli sen käyttäminen tässä oli kai sopivaa ja odotettavissa, mutta minä viisas ihminen silti järkytyin, koska muutos uhkaavaksi ja sitten väkivaltaiseksi on niin raju ja nopea. Sopii tosin noin, tuo äkillinen muutos siis.

Karmiva pikku tarina, joskin tästä ketsuppipojasta olisi mielenkiintoista kuulla lisää. :--D Olisi äidin kannattanut tosissaan harkita sitä hoitoon laittamista.
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

NoReflection

  • ***
  • Viestejä: 39
Vs: Poika joka rakasti ketsuppia | K15 | Raapale
« Vastaus #2 : 11.07.2013 23:52:25 »
Haha, kiitos kauheasti Pähkinäinen! Tuo "Ja ties mitä kaikkea muuta" on ihan tarkoituksella kaksimielinen, itsekin ajattelen sen niin :D mutta joo, kiitos siis taas kauheasti kommentistasi c:

Iloinen Sipuli

  • Potterhead forever
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Olen jälleen takaisin!
Vs: Poika joka rakasti ketsuppia | K15 | Raapale
« Vastaus #3 : 04.02.2014 17:20:39 »
Oho. Olipa outo. Mutta silti jotenkin kierosti pidin tästä :D

Olet ihan oikeassa, tämän genreä on hyvin hankala määritellä. Jonkinlaista kauhua ehkäpä? Mustaakin mustempaa huumoria. Ihan pimeää.

Lainaus
Eräänä päivänä ketsupin valmistus lopetettiin.

Seuraavana päivänä kaikki kymmenen kilometrin säteellä olivat kuolleet.

Voi ei, tämä oli paras kohta! Olen kauhea ihminen, kun aloin melkein nauraa tuota lukiessani :D. Tämä oli niin äärimmäisen karu teksti kuin vain voi olla. Kieli oli todella pelkistettyä. Mutta hyvä tämä oli silti! Mistä lie olet saanut näin kieron idean... Kaikessa kauheudessaan hyvä :)

Hankala sanoa enempää, mutta pidin siis!

-Iloinen Sipuli
Fanfiction: all the stories live forever

Welcome to the Island - there's no coming back (Ei hätää, tämä ficci tullaan kirjoittamaan valmiiksi!)

NoReflection

  • ***
  • Viestejä: 39
Vs: Poika joka rakasti ketsuppia | K15 | Raapale
« Vastaus #4 : 10.02.2014 06:26:02 »
Tosi paljon kiitoksia kommentistasi Iloinen Sipuli! Kiva että tykkäsit :3

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Poika joka rakasti ketsuppia | K11 | Raapale
« Vastaus #5 : 14.09.2018 21:08:29 »
Huomasin tämän stalkkerinapin takaa ja minun oli aivan pakko tulla kurkistamaan, mitä ihmettä tuon nimisen otsikon alla saattaa olla! Yllätyin kyllä toden teolla :D Koko raapaleen ajan oletin, että lopussa olisi jokin naseva ja hauska vitsi, mutta tarina saikin HIEMAN erilaisen lopputuleman kuin olin odottanut. Aivan älytön ja outohan tämä oli, mutta silti oikein viihdyttävä!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 254
  • kahvia koneeseen
Vs: Poika joka rakasti ketsuppia | K11 | Raapale
« Vastaus #6 : 12.06.2020 21:51:10 »
MI-TÄ

Ehkä laadukkain raapale, jonka olen koskaan lukenut. Tarvitseeko tästä muuta sanoa. Itken ketsuppia. Rakastan tällaisia aivan päättömiä tekstejä!