Kirjoittaja Aihe: Kolmelta yöllä | K-11, UST (+ humour) | raapaleinen  (Luettu 2477 kertaa)

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Ficin nimi: Kolmelta yöllä
Kirjoittaja(t): Pähkäinäinen joka nukkui alle viisi tuntia perjantain ja lauantain välisenä yönä Protumiitin takia...
Beta: SuklaaKissa, joka oli olevinaan niin kauhean väsynyt kun oli saanut vain neljä tuntia unta ja vain korjasi siksi yhden typon. : P
Genre: UST, huumorikin...
Ikäraja: K-11
Yhteenveto: Eivätköhän kaikki tiedä sen tunteen, kun kello on jo ties mitä mutta ei millään saa unta.

A/N: Makasin (taas) joskus kahden aikaan yöllä sängyssä enkä millään pystynyt nukahtamaan. Tulin ajatelleeksi UST-haasteen lähestyvää deadlinea ja kirjoitin sitten äkkiä tämän. Käsin. Minkä jälkeen oli todella ärsyttävää siirtää tämä koneelle ja lähettää beetattavaksi sähköisesti, koska en päässyt tekelettä livenä beetalleni ennen ajan loppumista näyttämään.

Kolmelta yöllä

Yksi maailman ärsyttävimmistä tunteista on se, ettei saa unta. Kun makaa sängyssä tuntitolkulla, tietää että huomenna pitää nousta aikaisin eikä ole aavistustakaan, mitä pitäisi tehdä.

Tiedättekö, mikä on vielä ärsyttävämpää?

Kun vieressä makaa ihminen, jonka kanssa keksisi paljonkin tekemistä jos tämä henkilö vain olisi hereillä.

Ja kun vielä sattuu olemaan sillä tuulella.

Siinä sitä sitten lojutaan eikä toista saa herättää. Täytyy yrittää pitää mieli kurissa, pysyä omalla puolellaan vaikka kuinka tahtoisi edes silittää toisen peiton peittämää kylkeä. Eikä rohkene tehdä sitäkään, mikä on sitä kautta hyvä, ettei se välttämättä jäisi niin vähään.

Yksinkään ei viitsi mitään tehdä kun siinä vieressä kuitenkin on joku, kenties herkkäuninenkin vielä.

Joten pitää sinnitellä aamuun asti. Huokaista, kääntää kylkeä ja yrittää pitää silmät kiinni.

Aamulla sinut joudutaan kiskomaan ylös sängystä.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 08:41:05 kirjoittanut Pyry »
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Vs: Kolmelta yöllä | K-13, UST (+ humour) | raapaleinen
« Vastaus #1 : 02.07.2013 15:20:41 »
Lueskelin ja ajattelin jättää siitä merkin :) Itse kärsin usein unettomuudesta, joten siltä osin tähän pystyi kyllä hyvin samaistumaan.

Pidin tekstin pienestä humoristisuudesta. Jostain syystä päähenkilön ärsyyntyminen sai melkein hymyilemään, sillä todella, mikä sen ärsyttävämpää, että pitää yksinään valvoa. Tämä oli kiva tilannepalanen. Eipä kai mulla muuta. Kiitos!
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid

yami

  • ***
  • Viestejä: 576
  • Mustetahrapiraatti
Vs: Kolmelta yöllä | K-13, UST (+ humour) | raapaleinen
« Vastaus #2 : 03.07.2013 22:23:28 »
Tää on jotenkin ihana, kuvaa hyvin nimittäin omia unettomia öitäni - kun alkaa ajatella jotain, eikä sitten saa enää nukuttua...

Pieni humoristisuus ja lievä sarkasmin maku ilman turhia alleviivailuja siitä, mitä puhuja todella haluaa tehdä, toimii.

Kirjoitusvirheitä en bongaillut, tosin jokin viimeisessä virkkeessä hiukan häiritsee - kun muun tekstin aikana ei ole varsinaisesti sinuteltu, se viimeisessä lauseessa pisti silmään. Mielipideasia kuitenkin.

Kiitos tästä! :)


Saadakseen täytyy joskus menettää.

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Kolmelta yöllä | K-13, UST (+ humour) | raapaleinen
« Vastaus #3 : 03.07.2013 22:32:53 »
Kommenttikampanjasta iltaa!

Tää oli mukavan lyhyt lukea, etenkin nyt, kun alan olla melko väsynyt itse...

Mutta en mä tätä lyhyyden takia päättänyt valita, en suinkaan, sillä tiedän itsekin tuon tekstissä kuvailemasi tunteen todella hyvin. Olen oppinut sen tässä viimeisen kahden kuukauden aikana käsittämään ja vieläkin ärsyttävämpää on se, kun toisella on mitä parhaimmat unenlahjat, ettei aamullakaan pääse ylös sängystä.

Sarkasmi on aivan loistavaa tässä, mun on pakko kompata sen suhteen yamia :D

Lainaus
Yksinkään ei viitsi mitään tehdä kun siinä vieressä kuitenkin on joku, kenties herkkäuninenkin vielä.

Tuo on niiiiiin todellinen ja aika kauheakin tilanne, joten oli pakko lainata tuota kohtaa...
Mä en oo koskaan lukenut UST:ia, mutta voisin tietty yrittää jatkossa.

Kiitos tästä lyhykäisestä, mutta kivaisasta tekstistä.

-Haruka

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 064
Vs: Kolmelta yöllä | K-11, UST (+ humour) | raapaleinen
« Vastaus #4 : 08.03.2020 19:34:32 »
Unettomuus on kamalaa, itselläkin on siitä valitettavan paljon kokemusta, mutta unettomuus silloin, kun panettaa, se kuulostaa jo astetta hirveämmältä kaikessa tukaluudessaan ;D Mutta kauhean huomaavainen kertoja kieltämättä on, kun ei anna mielihaluilleen periksi vaan varjelee toisen unta kaikin keinoin, vaikka niin tekisi mieli koskettaa. Mutta voi kauhea, kun aamulla sitten ihan kiskotaan ylös. Kamalia, arkisia koettelemuksia, voi että!

Söpö rapsu, kiitän!