Kirjoittaja Aihe: Grimm: Prinsessa, peto ja pelastaja (Monroe/Nick, K-11)  (Luettu 3487 kertaa)

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Blutbadista on moneksi: verbiksi, lämpöpatteriksi, kokiksi ja kantajaksi.


Fandom: Grimm
Nimi: Prinsessa, peto ja pelastaja
Kirjoittaja: minä
Oikolukija: sieerra
Päähenkilöt: Monroe/Nick
Lajityyppi: yleislätinä huumorilla & romantiikalla (Slice of Life)
Sanamäärä: < 1000
Ikäraja: K-11
Spoilerivaroitus: S01E14 "Plumed Serpent"
(muuten AU tai toivottavasti tulevaa <3)


Toista kierrosta jo katselen jaksoja ja oon lukenut jo AO3:sta melkein kaikki Grimm-ficit. Eli melkoisen maanisessa vaiheessa olen. Jotenkin tää keskustelu vaan lähti pyörimään päässä, ja sitten siihen tuli kaikki taustat talonmyynnin suhteen mukaan ja öh, en tiä mistä toi suihku tuli ja apua! Tää on kai sellaista ajatusvirtaa tilanteesta, jossa vain ollaan ja on tapahtunut ja tulee tapahtumaan, mut just sillä hetkellä tulee pohdittua kaikenlaista vähemmän (?) oleellistakin.

Kiitokset sieerralle vilkaisusta :P sekä Artelle lisäavusta saksan kanssa <3


Hox! En omista Grimmejä enkä Blutbadeja (Blutbaden.. ia... äh) Wiederillä enkä ilman. Kaikki kunnia Carpenterille & Greenwaltille & Koufille ja muillekin sarjan luoneille. Tämä tekstinpätkä ei tuota minulle rahaa enkä luonut sitä kenenkään kiusaksi, joten elekää haastako oikeuteen!




Prinsessa, peto ja pelastaja




Monroe asettui paremmin tyynyvuorta vasten ja kietoi sitten kätensä jälleen Nickin ympärille. Oli sunnuntai, ja edessä odotti kokonainen viikko vapaata. Monroe oli pakannut perjantaina viimeisimmän korjauskohteensa ja toimittanut sen ilahtuneelle asiakkaalle. Hank oli vannonut tuodessaan tupaantuliaislahjansa (kristallinen pöytäkoriste paimentytöstä ja -koirasta, jonka nähdessään Nick oli nauranut putkeen kymmenen minuuttia, eikä Monroekaan ollut kyennyt olemaan virnistämättä heti, kun oli kurtistellut kulmiaan tarpeeksi kauan, jotta Hank ymmärsi rikkoneensa etikettiä), että jos Nick näyttäisi naamaansa asemalla ennen loman loppumista, hän kiinnittäisi tämän käsiraudoilla Monroen makuuhuoneen patteriin.

Nick oli punastunut Hankin julistukselle, mikä puolestaan oli antanut Monroelle aivan uudenlaisia ajatuksia tulevien merkkipäivien varalle.

"Mukavaa", Nick mutisi työntäessään nenänsä Monroen kaulaan. Hänen hengityksensä puuskahti pitkin Monroen leukaa ja rintaa. Monroe hymyili tyytyväisenä heidän sekoittuneille hajuilleen, suolaiselle hielle ja seksille. Mikstuura huumasi hänen päänsä, ja hän tiukensi otettaan Nickistä.

"Varsin", hän lopulta vastasi silitellen peukalollaan Nickin kylkeä. "Vihdoin ja viimein patja haisee vain meille. Tietysti, koska se tietää lentävänsä kohta pihalle."

"Hyvä", Nick myönsi hymyillen, hänen poskipäänsä auraten Monroen ihoa.

"Silti täällä on omituista", Monroe jatkoi hetken kuluttua. "Vihamielinen ympäristö. Koko ajan niskakarvat pystyssä, tiedäks, aivan kuin joutuisi tappelemaan vastaan kynsin ja hampain. Pitämään puolensa."

Nick tuhahti. Hän väitti, ettei ollut katkera erosta, mutta Monroe tiesi hänen valehtelevan. Eikä se haitannut niin kauan, kun Monroe oli varma siitä, ettei Nick katunut mitään. Heitä.

Prosessi oli ollut pitkä ja raskas, mutta huomenna se saisi lopullisen sinetin. Makuuhuone oli tyhjä lukuun ottamatta patjaa, jonka he kantaisivat roskiin sitten joskus, kun jaksaisivat nousta ylös. Monroe oli pitänyt huolen siitä, ettei Nickin mukana tulisi hänen kotiinsa yhtäkään tekstiiliä. Heidän kotiinsa. Nick oli ymmärtänyt ja viskellyt surutta jätesäkkiin kaikki liinavaatteet, jotka eivät olleet kelvanneet Juliettelle. Ne odottivat alakerrassa tuomiotaan. Makuuhuoneen avoimesta ovesta näkyi pahvilaatikkopino täynnä mukaan lähteviä nikkernakkereita.

Välillä, kun Monroen ajatukset harhailivat, hän huomasi pohtivansa, mitä kaikkea Nick oli tehnyt Julietten eteen. Miten paljon hän oli tätä suojellut. Juliette ei ollut koskaan ymmärtänyt kaiken laajuutta, ei ollut lopulta luottanut Nickiin. Ei niin kuin Monroe, joka oli asettanut henkensä alttiiksi kerran jos toisenkin, suojannut Nickin selustaa lukemattomat kerrat. Saanut vihdoin palkkionsa.

"Hei, Nick", Monroe tokaisi dämonfeuerin pälkähtäessä hänen päähänsä.

Nick äännähti epämääräisesti. Monroe kurotti kurkistamaan ja huomasi Nickin silmien painuneen kiinni. Hän hyppäytti rintakehäänsä sen verran, että Nick havahtui puoliunestaan.

"Mitä?"

"Jos dämonfeuer raahaisi minut pesäänsä, tulisitko pelastamaan?" Monroe kysyi.

Nick oli hetken vaiti. Sitten hän räpytteli silmiään ripset Monroen kiharoita rintakarvoja viistäen. Lopulta hän käänsi päätään ja tuijotti Monroeta epäuskoisena.

"Oletko tosissasi?"

"Joo", Monroe vakuutti. Hän lakkasi hipomasta peukalollaan Nickin kylkeä ja levitti sormensa viilenneelle iholle. "Surmaisitko lohikäärmeen minun vuokseni? Tiedäks, peitsi ja haarniska ja semmoista?"

Nick nauroi ääneen, vapautuneesti, vatsanpohjastaan asti. Hän kiipesi ylemmäs pitkin Monroen vartaloa ja työnsi polvensa tämän jalkojen väliin tukea antamaan. Hänen silmänsä näyttivät aamuvalossa vihertäviltä, mutta ehkä se johtui vain huoneen tapetista. Monroe ei ollut varma, hänestä Nickin silmät peilasivat aina ympäristöä, eikä hän ollut koskaan osannut määrittää niiden todellista väriä. Nick asettui kokonaan Monroen päälle, kyynärpäät molemmin puolin tämän vartaloa hengittäen vuorovedoin, iho tiukasti ihoa vasten.

"Yritätkö kysyä, että olisinko sinun ritarisi?" hän kysyi virnistäen edelleenkin leveästi.

Monroe virnisti takaisin. Hän viisti sormillaan Nickin selkärankaa päätyen lopulta tämän paljaille pakaroille.

"Olisitko?"

Nick pärskähti ja naurahti. "Tietysti olisin."

"Peitsen kanssa?"

"Jos semmoinen sattuisi käteen, kyllä kai", Nick kohautti harteitaan.

"Uhmaisit, vaikka ein Dämonfeuer bereit wäre, Feuer zu spucken?"

"Öh", Nick empi kulmiaan kurtistellen. Hän tunnisti kaksi sanaa, mutta osasi arvata loput. "Varmasti, joo. Kutsuisin sisäiset grimmvoimani kehiin ja lahtaisin pedon alta aikayksikön. Pelastaisin prinsessani."

Monroe ei tiennyt, halusiko jatkaa vitsiä vielä pidemmälle. Koko keskustelu oli alkanut mielenjohteesta ja vaikka hän oli tarkoittanut kysymyksensä vakavasti otettavaksi, Nick ei ollut voinut arvata sitä sellaiseksi. Eikä Monroe ollut varma itsekään, miten tosissaan oli ollut. Mutta ehkä kuitenkin hieman tosissaan. Paitsi prinsessa-osuudesta.

Monroen pohtiessa syvällisemmin koko aihetta ja siitä haarautuvia ajatuskulkuja Nick vakavoitui ja sipaisi peukalollaan Monroen kulmakarvojen väliin ilmestyneen kurtun pois.

"Kääntäisin jokaisen kiven ja kannon ja vannon, että pelastaisin sinut", Nick runoili painokkaasti, ennen kuin suuteli Monroeta sanojensa vakuudeksi. Kun hän nosti jälleen päätään, hän huomasi Monroen hymyilevän vinosti ja jatkoi: "Tai vaihtoehtoisesti auttaisin hautaamaan dämonfeuerin sen jälkeen, kun olisit blutbadannut sen riekaleiksi."

"Ai, nytkö sitä käytetään verbinä?" Monroe hörähti.

"Blutbadista on moneksi: verbiksi, lämpöpatteriksi, kokiksi ja kantajaksi", Nick vakuutti, ennen kuin valutti polvensa Monroen lanteiden molemmin puolin. Hän punnertautui ylemmäs ja suuteli kevyesti Monroen suupieltä. "Painun suihkuun."

Monroe läppäsi Nickin pakaraa, koska se oli käden ulottuvilla. Nick päästi huvittuneen ärräpään, mutta ei kääntynyt takaisin, vaan läpsytteli paljain jaloin kohti kylpyhuonetta lihakset askelten tahdissa väristen. Monroe työnsi kätensä niskan taakse ja oikaisi itsensä. Hän huomasi katon nurkassa hämähäkin, mutta ei vaivautunut tekemään sille mitään. Parin tunnin päästä tämä talo olisi historiaa, ja hämähäkki saisi yrittää yhteiseloa uusien asukkaiden kanssa parhaansa mukaan.

Suihkun hana kirskahti auki, vesi jymisi vasten lattiakaakeleita. Pihapuussa sirkutti lintu, ja Monroe rapsutti vatsaansa aprikoiden hajamielisesti, vaivautuisiko kotiin asti tekemään aamiaista vai tyytyisivätkö he noutoruokaan. Jääkaappi oli sulatettu jo eilen.

"Aiotko tulla?" Nickin ääni kantautui kylpyhuoneesta.

Monroe nauroi ääneen ja kömpi ylös. Kylpyhuoneen oven raosta tulvehti lämmintä höyryä, joka oli puhdasta Nickiä höystettynä Monroen sampoolla. Nickin ääriviivat kuulsivat suihkuseinän maitolasin takaa, mutta Monroe ei malttanut olla pysähtymättä ovelle ja hengittämättä vielä kerran keuhkonsa täyteen tulevaisuuttaan. Nick alkoi viheltää sitä viisua, ja Monroe pudisteli päätään vetäen oven perässään kiinni.

"Taisit juuri tiputtaa saippuan."


« Viimeksi muokattu: 05.11.2014 10:24:35 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

NeverThought

  • ***
  • Viestejä: 14
  • Siepin orja
Vs: Grimm: Prinsessa, peto ja pelastaja (Monroe/Nick, K-13)
« Vastaus #1 : 30.04.2013 00:44:08 »

Kaunista, niin kaunista. Tuo loppu erityisesti oli mun mieleeni, miten herkullisesti tarina voisikaan siitä jatkua!

Mua jäi tosin häiritsemään mitä on nikkernakkeri? Se on ihan tuntematon sana. Enkä kyllä sen puoleen ymmärtänyt saksankielistä lausettakaan...
Minä - Hilloriippuvainen, Siepin lumoissa. Kumpikin täysin hallitsemattomissa.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Grimm: Prinsessa, peto ja pelastaja (Monroe/Nick, K-13)
« Vastaus #2 : 01.05.2013 09:02:25 »
Oho, never thought että tää sais vielä kommentin, olin jo ihan alistunut siihen, että kun ei niin ei :P täähän olisi voinut jatkua, juu, mutta kun tää tuli oneshottina päähän ja sormiin ja pyöristyi kuin itsestään, mutta joo, ehkä sitten sitä suihkuseksiä joskus toinen kerta :D

Mä en oo ihan varma, mitä on nikkernakkeri. Se pompsahti jostain alitajunnasta tekstiin ja näytti kivalta, niin se jäi siihen ;D varmaan se on sekalaista sorttia olevia tavaroita, papereita, rojua, joka kuitenkaan ei ole roskaa. Sovitaan näin? :P

Kiitos kaunis kommentista, ihanaa että vaivauduit jättämään sellaisen <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Inzi

  • MorsoTieteenTohtori
  • ***
  • Viestejä: 14
Vs: Grimm: Prinsessa, peto ja pelastaja (Monroe/Nick, K-13)
« Vastaus #3 : 01.05.2013 15:46:57 »
Hmmm... Mielenkiintoista. Miksi mie en muista, mikä jakso Plumed Serpent oli? Olikos se se lohikäärmejakso? Tykkäsin tosi paljon, jäi tosin vähän auki, mitä se "ein Dämonfeuer bereit wäre, Feuer zu spucken?" tarkoitti. Ihana uusi verbi, blutbadata. Kirjoita lisää~! ^^

malla

  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Grimm: Prinsessa, peto ja pelastaja (Monroe/Nick, K-13)
« Vastaus #4 : 01.05.2013 18:55:10 »
Oon katsonut jonkun verran Grimmiä, ja mietin löytyisikö siitä ficcejä, ja ilostuin kun huomasin tämän. Taisin vähän spoilata itseäni - mikäli siis Juliette ja Nick erosivat for real? - mutta oma on häpeäni kun en lukenut alkutietoja. ;)

Tää oli kyllä mukava teksti, sellainen tosi arkisen oloinen, mutta samalla kuitenkin syvällinen. Just toi, että heitetään joku kysymys, eikä sitten lopulta ollakkaan varmoja kuinka tosissaan sen suhteen oli yms. Tykkäsin siitä, ettei Monroe halunnut mitään Nickin ja Julietten tekstiilejä uuteen kotiin, ja muutenkin sellainen puhtaalta pöydältä aloittaminen kuulosti kovin luonnolliselta.

Osaan hyvin vähän hollantia enkä yhtään saksaa, mutta tosta saksankielisestä lauseesta mulle avautui jotain tulen sylkemiseen liittyvää...? x)

Kiitokset tästä, tykkäilin! <3
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Grimm: Prinsessa, peto ja pelastaja (Monroe/Nick, K-13)
« Vastaus #5 : 01.05.2013 19:03:34 »
Anteeksi, unohdin vastata tuohon käännöskysymykseen aiemmin! Eli "Uhmaisit, vaikka ein Dämonfeuer bereit wäre, Feuer zu spucken?" on kokonaan suomeksi joltiseenkin näin: "Uhmaisit, vaikka dämonfeuer valmistautuisi sylkemään tulta?"
// Ja käännösavusta edelleenkin suurkiitos Artelle! :-*


Inzi, se oli nimenomaan se lohikäärmejakso :D tai siis se, jossa oli dämonfeureita. Niin, lohikäärmeet ovat myyttiotuksia, dämonfeuerit ei ;) hehe, minusta Nick on just sellainen tyyppi, joka vääntelee sanoja miten haluaa. Tosin se enkuksi taisi joskus heittää "go blutbad, just a little" mut ehkä se kääntyisi suomeksi suoraan verbiksi, kuka ties ;D

malla, tuo for real eroaminen taitaa mennä sinne toiveajattelu-AU:n puolelle, joten et oo spoilaantunut :P kyllä, puhtaalta pöydältä, ehdottomasti! Ja aivan oikein arvastelit tuon käännöskohdan, siitä tuossa ylempänä jo :)


Kiitos kaunis kommenteista <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 254
  • kahvia koneeseen
Vs: Grimm: Prinsessa, peto ja pelastaja (Monroe/Nick, K-11)
« Vastaus #6 : 24.08.2016 12:49:31 »
Tää on jo melko vanha ficci mutta pitääpäs tätä silti kommentoida. Sain muutama viikko sitten katottua neljännen kauden loppuun ja halusin lisää joten lähdin metsästämään Grimm-ficcejä! Sitten tuskastelin, kun löytyy vain jotain Nick/Monroe-tekstejä. Nick ja Monroe on mulle aina vain kavereita! :D

No päätin sit etsiä vielä finistä ja täälläkin pelkkää Nick/Monroeta! Mikä ihmisiä vaivaa :D No ajattelin että nappan tuosta tuollaisen matalamman ikärajan ficin, jospa vaikka lämpenisinkin vahingossa tälle paritukselle.

Alussa irvistelin pariskunnan kuhertelulle ja halusin vaan sulkea koko sivun ja mennä lukemaan tuttua ja turvallista potteria. Mutta rohkaisin itseni ja luin loppuun asti, jee!

Oon yllättynyt, koska tää olikin ihan kiva, parituksesta huolimatta. Toi dämonfeuer-keskustelu oli söötti, Monroe on Nickin prinsessa, söpöä :D Ja lopetus oli kyllä mahtava.

Lainaus
"Taisit juuri tiputtaa saippuan."
Ehdin jo säikähtää, että apua tän piti olla ihan turvallinen matalan ikärajan teksti! Mutta se olikin loppu, ja hauska sellainen :D

Ehkäpä tämä oli alku, ja kohta alan jo sietämään näitä kahta yhdessä :D Kiitoksia tästä!

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Grimm: Prinsessa, peto ja pelastaja (Monroe/Nick, K-11)
« Vastaus #7 : 28.10.2017 00:48:20 »
mursuhilleri, no vanhaksi on ehtinyt jo sun kommenttikin, mutta koska mä tykkään aina kommakommata kaikki saamani kommentit, niin tässä tulee! (oon siis kyllä lukenut tän kommentin joskus ja ihkutellut sitä <3 mut oon ollut tosi poissaolevaisena viime vuodet niin on vastailu jäänyt, anteeksi :F)

Mä en ole itse katsonut kuin kaksi ekaa kautta Grimmistä ja lopetin katsomisen pitkälti sen takia, kun Monroe paritettiin Rosaleelle joka puolestaan teki imho Monroesta kesyn sylikoiran (kun se vielä sarjan alussa oli hurja blutbad <3) muutenkin mulla meni maku just sen takia, kun Nick/Monroe tuhottiin niin totaalisesti siinä kakkoskauden aikana tai joskus, ainakin siihen mennessä.

Tosin kaveri on kehottanut jatkamaan katsomista, ilmeisesti sarja on tosi hyvä jatkossakin, mun pitää vain päästä tästä omasta ongelmastani yli XD

Mut hei, säkin pääsit yli omasta Nick/Monroe-ahistuksestasi ja uskalsit lukea ficin loppuun, joten ehkä mäkin joku päivä yritän niitä uusia kausia! Jee meille rohkeille! \o/

(ja kiitos suuri sulle kommentista <3)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 727
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Grimm: Prinsessa, peto ja pelastaja (Monroe/Nick, K-11)
« Vastaus #8 : 28.12.2017 02:25:40 »
Ai että! Siitä on aikaa kun olen viimeksi katsonut Grimmia. Taisin juuttua jonnekin kolmannen tuottarin alkupuolelle. Vielä vähemmän olen lukenut ficcejä, mutta tästä kyllä tykkäsin kovasti! Nickin ja Monroen välillä on aina ollut kemiaa, ja tässä oli ihanan raukea, sanotaanko että tyydyttynyt tunnelma, matalasta ikärajasta huolimatta.  ;D

Kiitos tästä, ihanainen! <3

zilah

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Grimm: Prinsessa, peto ja pelastaja (Monroe/Nick, K-11)
« Vastaus #9 : 28.12.2017 09:51:12 »
zilah <3

Mä katsoin ihan tossa vasta kaikki jo-julkaistut kaudet ihan melkein loppuun! Vielä on muutama jakso näkemättä, mutta ei kovin montaa. Ja milloin sitten tulee uusi kausi, en tiedä! Joo, Nick/Monroe-asetelma muuttuu vähän erilaiseksi myöhemmillä kausilla, minusta shipparin silmissä asiat paranee, mutta en nyt sitten tiedä, onko se vain toiveajattelua x)

Mut tyydyttynyt tunnelma! Joo, onhan tää vähä tämmönen post-coitaalinen bliss :P


Kiitos itsellesi kommetista (ja viimeisestä, oli huisan mahtavaa nähdä pitkästä aikaa) <33
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain