Kirjoittaja Aihe: Tähtivaeltaja || S, Eeppinen taidetajunnanvirtaraapale  (Luettu 1374 kertaa)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Title: Tähtivaeltaja
Author: LadyLaga
Ikäraja: S
Genre: Eeppistä tekotaidetajunnanvirtaa
Pairing: Haudatut haaveet / Rikottu sielu
Disclaimer: Minää. Otsikko kuuluu Pelle Miljoonalle.






Tähtivaeltaja
100 sanaa


Voi! Te sielut jotka eksyneenä harhailette! Kuulkaa minua ja toteuttakaa toiveeni!

Tein niin kuin tiedetään tehtävän, yhdestäkään vaiheesta laistamatta. Puin ylle surupuvun jo aikojen alussa ommellun. Yön varjot silmissä minä harhautin uteliaat pois päämäärästämme. Kuljin kauemmas kuin kukaan ja takaisin saavuin hulluuteen. Armahtakaa, pyydän. Kyllä minä teen mitä vaaditte… Auttaisitte minua.
Tuhansia kyyneleitä valuttaen saavun hiljalleen eksyneisiin, mutta vain melkein.

Viimeinen uhraus saa satakielet laulamaan, ja tunnen sisälläni vapautta ja yhteenkuuluvuuden humalluttavan tunteen. En itke, kiljukaan en, vaan ojennan rikkoutuneet unelmani kaikkeudelle, kunnes hiivun hiljaa kuin tukahdutettu liekki. Se ei pala enää.

Katkeruus liukuu päältäni johdattaen askeleeni luoksenne tuodakseen vapauden.



-LadyLaga!
« Viimeksi muokattu: 07.04.2013 23:58:17 kirjoittanut LadyLaga »


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Brangwen

  • ***
  • Viestejä: 473
Kommenttikampanjasta viimein heips!

Haluan valittaa, nimittäin otsikon lisäyksestä ”eeppinen tekotaidetajunnanvirtaraapale”. Väitän vahvasti, että sinulla kirjoittajana on oikeus antaa sen verran itsellesi credittiä tästä tuotoksesta, että voit kutsua sitä eeppiseksi taidetajunnanvirtaraapaleeksi. Sellainen nimitys ainakin tekisi oikeutta tekstille.

Suhtaudun aina vähän epäillen ihan puhtaan tajunnanvirran julkaisemiseen. Yleensä se vaatii jonkun verran jälkikäteen hiomista, ennen kuin tulos on lainkaan säällinen, mutta jotkut armoitetut kirjoittajat pystyvät kertaheitolla kaivamaan pääkopastaan uskomattomuutta. En tiedä, kuinka paljon olet varsinaista tajunnanvirtaa jälkikäteen käsitellyt, mutta mielestäni tämä teksti ansaitsee tulla kutsutuksi taidetajunnanvirraksi. Tällä perustelen myös sen ”teko”-sanan poisjättämistä, sillä miten mikään, mikä tulee kirjoittajan korvien välistä suoraan paperille voi olla teennäistä? Teennäisyyshän tulee nimenomaan kyseenalaisilla keinoilla tietyn tyylin tietoisesta tavoittelusta.

Teksti on myös otsikon lupauksen mukaan eeppinen. Tyyli on hyvin ylevää, ja taustalla soi puhallinsoitinfanfaari; tytytytyy! Käyttämäsi kieli on kaunista ja kekseliästä:
Lainaus
Viimeinen uhraus saa satakielet laulamaan, ja tunnen sisälläni vapautta
Tässä suosikkiesimerkkini.

Tekstin ajatus (mikäli tajunnanvirrasta on mahdollista saada kiinni kokonaista ajatusta), välittyy enemmän tuntumana kuin järjellisenä kokonaisuutena, mutta mielestäni sekin sopii hyvin tämänkaltaisen tekstin tyyliin.

Kaunis raapale, kiitän!

-B
There’s a thin semantic line between weird and beautiful. And that line is covered in jellyfish.
-Cecil Baldwin

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Tähtivaeltaja || S, Eeppinen taidetajunnanvirtaraapale
« Vastaus #2 : 08.04.2013 00:03:45 »
Brangwen: Jee, kiitos kommentista, tulihan se sieltä. (: Ja minä tosiaan olen niin malttamaton ja laiska, että en todellakaan muokkaile tai korjaile tekstejäni, vaan kirjoitan mitä kirjoitan. :,D Kirjoitan pidempiä sarjojakin pitkälti fiilispohjalta, eräänlaista tajunnanvirtaa höllällä pohjajuonella, koska se nyt on vain mun tyylini kirjoittaa. :,D Olen ollut aina kateellinen niille kirjoittajille, joilla on selkeet visiot ja juonikuviot päässä heti alussa, koska minä tosiaan kirjoitan diibadaaba tajunnanvirtaa. :,D Jee, hyvä että eeppisyys välittyi ruudun toisellekin puolelle, koska epäilin sitä hieman. :,D Eeppisyys on ihan uusi tuttavuus mulle. (: Kiitos. <3 *pus*

-LadyLaga!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin