Kirjoittaja Aihe: Kävelin heikoin jaloin kotiin [K11, femme]  (Luettu 2732 kertaa)

Haava

  • hallansininen
  • ***
  • Viestejä: 355
  • juoksepoistyttö
    • where did the party go
Kävelin heikoin jaloin kotiin [K11, femme]
« : 16.02.2013 00:47:01 »
Author: Haava
Beta: Ei oo
Genre: femme, one-shot, angst
Pairing: Ruusa/minäkertoja
Rating: K11
Summary: Sitten kappale alkoi ja Ruusa vei mua, se piti mua käsistä ja pyöritti ja painoi itseään vasten. Unohdin, että olin yrittänyt sanoa vastaan ja vähän kaiken muunkin, esimerkiksi sen, että Ruusa oli humalassa ja mä en ollut ja että ei tämän pitänyt mennä näin.
Disclaimer: Kaikki on mun, paitsi otsikko on Ultra Brata.
Warnings: Ei oo
A/N: Tuntui sopivalta hetkeltä kirjoittaa vaihteeksi yksi angstinen femmenovelli. Tämä on tosiaan aika samaa sarjaa kuin ne kaikki muutkin joita olen täällä julkaissut, otsikkokin on ihan yhtä random! Nappasin sen tosiaan pitkällisen tuskailun jälkeen Ultra Bran Vesireittejä-kappaleesta, kun sitä tuolla tekstissäkin niin salakavalasti lainasin. Tämä on sitten kirjoitettu yhdeltä istumalta arveluttavaan kellonaikaan ja tarkistettu puolihuolimattomasti ehkä puolitoista kertaa eikä mulla ole tällä koneella edes Wordia, joten jos ja kun sieltä löytyy joku nolo virhe, niin siitä saa sitten kertoa. Muutenkin, kommentit on aina enemmän kuin jees. (:


Kävelin heikoin jaloin kotiin

Ruusalla oli hiukset valtoimenaan kun se tanssi. Se näytti unohtaneen kaiken ympäriltään, senkin, että sillä oli täysinäinen lasi kädessään. Vettä tai jotain vahvempaa läikkyi lattialle ja muiden päälle, mutta kukaan ei välittänyt, koska se oli Ruusa. Ruusa teki mitä se halusi.

Mä letitin yhtä ohutta hiussuortuvaani ja olin hiljaa, muut näyttivät unohtaneen olemassaoloni ja olisin ehkä halunnut unohtaa sen itsekin. Katsoin miten Ruusan risaisten sukkahousujen peittämät jalat hakkasivat lattiaan ja sitten katsoin, ettei kukaan katsonut miten katsoin. Kappale loppui ja Ruusa joi lasistaan yhdellä kulauksella sen, mitä ei ollut läikyttänyt.

Ja äkkiä se oli jo mun edessä, oli se lyhyt hetki juuri loppuneen ja seuraavaksi alkavan kappaleen välissä ja se ojensi kättään.

”Tule, tanssitaan”, se sanoi ja hymyili sitä hymyä, jolla se sai kaikki ne tytöt ja pojat asuntoonsa valomerkin jälkeen.

”En mä tanssi”, vastustelin ponnettomasti, mutta sitten kappale alkoi ja Ruusa vei mua, se piti mua käsistä ja pyöritti ja painoi itseään vasten. Unohdin, että olin yrittänyt sanoa vastaan ja vähän kaiken muunkin, esimerkiksi sen, että Ruusa oli humalassa ja mä en ollut ja että ei tämän pitänyt mennä näin.

Ruusa tanssitti ja mä tanssin ja toivoin, ettei se kappale loppuisi koskaan ja samalla, että se loppuisi nyt heti ja mä voisin karata.

”Tule, mennään tupakalle”, Ruusa sanoi heti kun viimeinen sävel katosi hiljaisuuteen ja veti mua taas kädestä ennen kuin ehdin reagoida. Päädyin ranskalaisen parvekkeen oviaukkoon katsomaan miten Ruusa puhalsi savurenkaita ja vaikutti ylpeältä taidostaan.

Astuin muutaman askeleen taaemmas saadakseni paremman kokonaiskuvan; Ruusa näytti prostituoidulta runotytöltä. Tummien hiusten virtaa sekoitti huolellisen huolettomat takut, vaalea harsohame oli rähjääntynyt liian monessa reissussa ja mustat sukkahousut olivat pelkkää seittiä. Se oli kaunis sillä harkitun traagisella tavalla, jota harva osasi vastustaa.

Savuke paloi loppuun ja katosi alas kadulle, mua tartuttiin taas kädestä ja kohta huomasin olevani eteisessä. Ruusa etsi kenkiään kenkämerestä ja viskasi samalla mulle maiharini, en tiennyt mistä se tiesi, että ne oli mun. Lopulta se löysi tennarinsa, sitten me oltiinkin jo porraskäytävässä ja lopulta kadulla kesäyössä.

”Mihin me mennään?” kysyin, vaikka tiesin vastauksen jo ennalta.

Ruusa ei vaivautunut edes vastaamaan, se vain hymyili mulle sitä kaatohymyään.

Matkaa oli korkeintaan kilometri, me ei puhuttu mitään ja musta tuntui yllättävän rauhalliselta. Olin kuvitellut, että jos tämä tilanne joskus koittaisi, mä olisin kuolla hermostuksesta ja koettaisin karata kunnes onnistuisin siinä ja sitten katuisin sitä loppuelämäni. Mua ei kuitenkaan hermostuttanut, koska Ruusa piti mua liian tiukasti kädestä ja kulki tanssivin askelin.

Sillä oli asunto kerrostalon ylimmässä kerroksessa eikä se päästänyt mun kädestä irti edes hississä, mutta en tajunnut vaivautua. Ovi aukesi helposti, asunto oli yksiö eikä siellä ollut paljon muuta kuin paljon kirjoja, vihkoja ja kirjoitusliuskoja jokaisella vapaalla pinnalla, mukaanlukien lattian. Kaaosta hallitsi suuri patja melkein keskellä lattiaa, siinä oli ryttyyn nukutut (tai valvotut) lakanat, joissa oli kukkia ja marjoja.

”Tykkäätkö sä kylpyammeista?” Ruusa kysyi mutkattomasti ja istui patjalleen. Se piti mua kädestä yhä edelleen, jotan en oikein voinut tehdä muuta kuin istua perässä. Alkoi lopulta vähän hermostuttaa.

”En mä tiedä, eikö ne ole vähän pelottavia?”

”Ei, paitsi jos niihin joutuu menemään yksin. Sitten ehkä.”

”Ai. En mä ole koskaan ollut kylpyammeessa kuin yksin.”

Sitten Ruusa suuteli mua. Noin vain. Ensin se käänsi mun päätä, koska me oltiin vierekkäin ja sitten se eksytti kätensä mun hiuksiin ja suuteli. Vastasin, koska en tiennyt mitä muutakaan olisin oikein voinut tehdä, eikä se sitä paitsi ollut paha juttu ollenkaan. Tai siis, kai mä olin unelmoinut siitä enemmän tai vähemmän salaa jo niin kauan, että melkein unohdin, unelmoinko edelleen.

Ruusa vei kätensä mun olkapäälle ja painoi taaksepäin, kohta se oli jo mun päällä ja kaikkialla. Muistin taas, että se oli humalassa ja mä en ollut ja että se teki tätä joka viikonloppu ja varmaan arkisinkin ja mä en koskaan.

”Ruusa”, sanoin tukahtuneesti sen huulia vasten, se nosti päätään vähän hämmentyneenä ja mun huulipunat oli sen huulilla ja vähän muuallakin. ”Mä en ole...”

”Ei se mitään”, Ruusa sanoi vain, sillä lailla lempeästi eikä ollenkaan välinpitämättömän kuuloisesti ja mä uskoin ja ajattelin, että heräisin seuraavana aamuna ja tämä olisi unta. ”Aamulla mennään kylpyyn”, Ruusa sanoi ja hymyili ja mä hymyilin takaisin ja me suudeltiin taas.

*

Me istuttiin vastakkain kylpyammeessa, mä ja Ruusa. Me ei puhuttu mitään eikä katsottu toisiamme silmiin.

”Missä sä olit viime yönä”, kysyin hiljaa, vaikka en tiennyt, halusinko kuulla vastausta. Olisin mieluummin jatkanut hiljaisuutta, mutta se tukehdutti mua niin että melkein painuin veden alle.

Ruusa ei vastannut, se painoi päänsä polviin ja niiden väliin pinnan alle. Se oli hengittämättä kauan, sitten pintaan nousi muutama kupla eikä se pystynyt pitämään kasvojaan vedessä kauempaa. Henkeään haukkoen se nosti päänsä ja katsoi muhun unohtaen, ettei niin saanut tehdä.

”Ruusa”, sanoin hiljaa ja vihasin sitä, miten mun ääni särähti sanan loppuun. ”Missä?”

”Kyllä sä tiedät”, Ruusa sanoi tummalla äänellä ja nousi ammeesta niin että loiskahti, se kiskaisi suuren pyyhkeen oven yläreunalta ja katosi kylpyhuoneesta vettä valuen.

Mä jäin nojaamaan päätäni seinään ja vajosin kaulaa myöten veteen. Ajattelin kuluneita kuukausia, naurunpyrskähdyksiä ja yhteen letitettyjä hiuksia, tummaa ja punaista limittäin ja kirkkaansinistä lettinauhaa. Ajattelin Ruusan levottomuutta, aggressiiviseksi muuttunutta käytöstä ja sulkeutuneisuutta. Ajattelin öitä, joita täyttivät pimeyteen katoavat huokaukset ja aamuja, joina sai haudata kasvonsa toisen niskaan ja kiskoa lämpimän vartalon paremmin itseään vasten, jättää menemättä sinne minne ikinä olisikaan pitänyt mennä. Ajattelin Ruusaa, joka vihasi jokaista sekuntia, jota rakasti.

Nousin kylpyammeesta, otin oman pyyhkeeni ja menin Ruusan perään.

Ruusa oli pukenut päälleen yhden liian suurista t-paidoistaan, märät hiukset olivat kastelleet sen selkäpuolen. Tyttö seisoi selin muhun ja tupakoi sisällä, palohälyttimen patteri lojui orpona lattialla.

Huokaisten menin Ruusan selän taakse ja koetin kietoa käteni sen vöytäisille, mutta se kääntyi niin nopeasti ympäri, että vedestä painavat hiukset löivät kasvoihin meitä kumpaakin.

”Etkö sä tajua?” se huusi ja katsoi mua ilmeellä joka sanoi mä olen häkissä enkä pääse ulos, koska tähän ei ole avainta. ”Mä en kestä tätä!”

”Mitä sä et kestä?” mä yritin kysyä mahdollisimman rauhallisesti, vaikka mun sisällä kiehui ja olisin vain halunnut huutaa, että ei tämä ollut helppoa mullekaan, rakastaa jotakuta joka vihasi rakastaa takaisin.

”Sun piti olla sellainen kuin ne muutkin”, Ruusa sanoi ja mä tunsin, miten jotain mun sisällä meni kappaleiksi. ”En mä osaa rakastaa ketään. En mä voi olla riippuvainen kenestäkään, mä haluan olla riippumaton, elää niin kuin mä haluan välittämättä kenestäkään ja niin mä teinkin ja sitten sä kävelit sisään”, se selitti itkuisella äänellä.

”Sä raahasit mut sisään”, huomautin, koska muihin osiin mulla ei ollut sanoja.

”Sä olit niin suloinen, en mä voinut vastustaa”, Ruusa vaikersi. ”En mä arvannut, että mä rakastuisin suhun. En mä edes tiennyt, että osaan rakastua.”

”No anteeks”, puuskahdin ja etsin itselleni vaatteet päälle siitä kaatopaikasta jossa me asuttiin, sitten etsin selkäreppuni ja aloin tunkea sinne kaikkea vastaantulevaa, jonka tunnistin omakseni. Ruusa ei ensin tajunnut mitä tapahtui, sitten se alkoi itkeä entistä kovempaa ja unohti, että sillä oli käsissään palava tupakka kunnes siltä paloi sormet.

”Et sä voi vaan jättää mua”, se itki ja seurasi mua ovelle.

”Et sä mua halua”, sanoin ja lähdin taakseni katsomatta, koska tiesin, ettei tämä olisi viimeinen kerta.

*

Tupakkapaikalla ei ollut muita. Ruusa nojasi valkoiseksi rapattuun seinään ja näytti yhtä hyvältä kuin aina ennenkin, prostituoitu runotyttö rikkonaisissa sukkahousuissaan vaikka oli vielä talvi. Me kierrettiin toistemme katsetta ja odotettiin, kumpi sanoisi ensin jotain.

”Mitä kuuluu?” Ruusa kysyi lopulta.

”Ai, nytkö sä harrastat small talkia?” en voinut olla sanomatta.

Ruusa huokaisi.

”Ei sitten.”

”Parempaa.”

Ruusa vilkaisi mua ja tumppasi tupakkansa.

”Sulle?”

”Samaa kuin aina”, Ruusa totesi ja vilkuili ympärilleen odottaen tekosyytä poistua. Mä jäin katsomaan sitä, muistin kaiken pahan mutta myös kaiken hyvän, ne yhteen letitetyt hiukset ja sen, millaista oli nukahtaa jalat lomittain. Hetken mulla oli ikävä ja teki mieli astua ne kolme erottavaa askelta, ehkä tarttua olkapäistä ja suudella.

Sitten se tunne meni ohi.

”Ehkä mä törmätään vielä joskus”, sanoin vaisusti hymyillen, Ruusa hymyili samaan tapaan takaisin.

”Joo. Nähdään.”

Se alkoi tehdä vaivihkaista lähtöä, otti varovaisia askeleita ovea kohti.

”Nähdään”, sanoin.

Lähdin kävelemään pois ja sillä kertaa me molemmat katsottiin taaksemme koska me tiedettiin, että se oli viimeinen kerta.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 11:51:31 kirjoittanut Pyry »
Oh sadness I'm your girl

Odile

  • Morsio
  • ***
  • Viestejä: 384
  • ×××
Vs: Kävelin heikoin jaloin kotiin [K13, femme]
« Vastaus #1 : 16.02.2013 23:38:50 »
Oot saanu yhen fanin lisää ^^

Femmeilijänä ei Haavaa vaan voi jättää väliin. Rakastan näitä tunnelmia mitä sun ficeissä on: kylpyammeessa kahdestaan, polttaminen ja hysteerinen itku... jotenkin pystyn vaan sulautumaan näihin universumeihin tosi helposti. (Haluan elää Haavan originaalissa :D ) Tilaan sun listauksen muutokset sähköpostiin, ja se kannattaa kyllä.

Epäkelpo kommentti, mutta vakuutan kyllä, että pidin kovasti ja tulen lukemaan muitakin femmeoriginaalejasi. ^^

Haava

  • hallansininen
  • ***
  • Viestejä: 355
  • juoksepoistyttö
    • where did the party go
Vs: Kävelin heikoin jaloin kotiin [K13, femme]
« Vastaus #2 : 16.02.2013 23:43:04 »
faux pas, aaa miten ilahduinkaan kommentistasi! Ja hei, arvaa haluaisinko mäkin elää mun originaaleissa. :'D Paitsi niissä on liian usein onneton loppu. Mut silleen muuten, ymmärrän hyvin mitä tarkoitat tuolla, siksi mä varmaan näitä kirjoitankin! Ihanaa kun tykkäsit tästäkin, kiitos ihan hurjasti kun kommentoit. ♥
Oh sadness I'm your girl

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Kävelin heikoin jaloin kotiin [K13, femme]
« Vastaus #3 : 19.02.2013 22:57:47 »
Apua tämä oli ihana. Miten en ole huomannut tätä aikaisemmin... ._. en voinut kuin samaistua minäkertojaan oman tilanteeni takia... mutta voi kun se olisikin noin helppoa, tietää se viimeinen kerta kun katsoo taakseen ;____;

Mitaltaan juuri sopiva iltapala, kaunis ja mukaansatempaava :3 en jaksanut etsiä virheitä, eikä niitä muutenkaan silmiini tarttunut.
Kiitokset tästä loistavasta tunnelmasta!

~ Zar

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Haava

  • hallansininen
  • ***
  • Viestejä: 355
  • juoksepoistyttö
    • where did the party go
Vs: Kävelin heikoin jaloin kotiin [K13, femme]
« Vastaus #4 : 19.02.2013 22:59:18 »
Zarroc, voin sanoa että jaan tunteesi täydellisesti. Siksi mä varmaan tän kirjoitinkin. :'D Ihanaa että tykkäsit ja kiitos kun kommentoit! (:
Oh sadness I'm your girl

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: Kävelin heikoin jaloin kotiin [K13, femme]
« Vastaus #5 : 20.02.2013 20:37:04 »
Kampanjasta iltaa!

Tarina kantoi koko matkan, tyyli pysyi korsetissaan vaikka alku ja loppu ovatkin aika erilaisia toisiinsa verrattuina. Alku oli ahnetta ja nihkeää mutta muuttui koko ajan erilaisemmaksi kunnes lopussa homma pyörähti ainakin satakahdeksankymmentä astetta tyyneyteen, mikä oli todella hienoa varsinkin kun letit pysyivät kuitenkin mukana. Tykkäsin tosi paljon!

Ruusa ja kertoja olivat hienosti eroteltuja persoonia, Ruusa melkoisen dramaattinen persoona muttei kertojakaan mikään hiiri ollut. Ajatukset molemmilla olivat hyvin voimakkaita eikä hysteeriseltä itkultakaan vältytty. Kylpyamme oli hihityttävä ajatus.

Lainaus
Muistin taas, että se oli humalassa ja mä en ollut ja että se teki tätä joka viikonloppu ja varmaan arkisinkin ja mä en koskaan.

”Ruusa”, sanoin tukahtuneesti sen huulia vasten, se nosti päätään vähän hämmentyneenä ja mun huulipunat oli sen huulilla ja vähän muuallakin. ”Mä en ole...”

Tuo en ole oli loistava, koska se saattoi viitata niin moneen asiaan. Kertoja saattoi yrittää sanoa, ettei ole kännissä tai ettei ole koskaan suudellut tai ettei ole lesbo tai muuta vastaavaa, jokainen lukija saattoi väritellä kohtaa oman päänsä mukaan, mikä on aina positiivinen asia. :>

Otsikon yhdistin ennemmin loppuun kuin alkuun. Tykkäsin lopussa erityisesti siitä, että molemmat lähtivät kävelemään, Ruusa kohti ovea ja kertoja poispäin. Se tuntui melkein reilulta. :>
perhosen siivenisku


Okakettu

  • revonhäntä
  • ***
  • Viestejä: 1 152
Vs: Kävelin heikoin jaloin kotiin [K13, femme]
« Vastaus #6 : 01.03.2013 18:32:34 »
Pöö tulin kommentoimaan! Ilahduin tästä tekstistä taas vaihteeksi ihan hirmuisesti, uutta traagista femmeä Haavalta, jee! ♥ Faux pasin maininta "Haava-universumista" oli minusta hirmuisen osuva, kun miettii näitä sinun tekstejäsi - ne ovat tosiaan ihan oma maailmansa, hirmu kauniita ja särkyviä ja melankolisia, helppo tunnistaa juuri sinun kirjoittamaksi. Vaikka näissä femmenovelleissasi on skenaarioidensa puolesta tiettyä samankaltaisuutta, se ei haittaa ollenkaan. Ehkä osasyy siihen on juurikin hahmoissa, joista sä saat joka kerralla tosi eläviä ja moniulotteisia. Ja noin ylipäätään, tunnelma näissä on aina tosi vahva, niin tässäkin.

Yää, mitä tästä sanoisin. Sun kirjoitustyyli on edelleen ihan paras ja saa allekirjoittaneen muuttumaan yhdeksi isoksi alemmuuskompleksiksi, mutta sehän on tuttua jo.  Renneton tapaa minuakin viehätti tässä tunnelman täyskäännös, lopun tietynlainen... vakaus? Tekstin alussa Ruusa aiheutti kertojassa hermostuneisuutta ja muuta kaoottisuutta, lopussa hän tuntui hyväksyvän yllättävänkin tyynesti sen, ettei suhde toimi (koska ei muutakaan voi?). Joka tapauksessa, pidin paljon tästä tietynlaisesta muutoksesta kertojassa.

Toinen osio oli minusta ylivoimaisesti hienoin, se kertoi hirveän paljon kaksikosta ja Ruusasta ja oli ihan hirveän surullinen.
Lainaus
Mä jäin nojaamaan päätäni seinään ja vajosin kaulaa myöten veteen. Ajattelin kuluneita kuukausia, naurunpyrskähdyksiä ja yhteen letitettyjä hiuksia, tummaa ja punaista limittäin ja kirkkaansinistä lettinauhaa. Ajattelin Ruusan levottomuutta, aggressiiviseksi muuttunutta käytöstä ja sulkeutuneisuutta. Ajattelin öitä, joita täyttivät pimeyteen katoavat huokaukset ja aamuja, joina sai haudata kasvonsa toisen niskaan ja kiskoa lämpimän vartalon paremmin itseään vasten, jättää menemättä sinne minne ikinä olisikaan pitänyt mennä. Ajattelin Ruusaa, joka vihasi jokaista sekuntia, jota rakasti.
Pitkä lainaus, mutta tuo on minusta ehdottomasti tekstin upein kohta, ihan tajuttoman hieno.

Elijoo. Tämä oli jälleen kerran todella hieno lukukokemus, kiitos! Seuraavaa tekstiä odotellessa.

// Ainiin, tykkään siitä kuinka sun tekstit tunnistaa yleensä jo otsikosta. ♥
« Viimeksi muokattu: 01.03.2013 18:44:31 kirjoittanut Okakettu »
sentimentaalista löpinää.

ava & banneri ©️ Ingrid
avan taide ©️ Coco

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 754
Vs: Kävelin heikoin jaloin kotiin [K11, femme]
« Vastaus #7 : 17.03.2020 19:14:16 »
Olipa tämä hieno ja tunnelmallinen yhden parisuhteen tarina, jossa lukija sai seurata todella hektistä ja intensiivistä elämänkulkua. Minut nappasi mukaansa tuo yhteenvedossa ollut lausekokonaisuus, joka kuvaa tätä novellia todella hyvin. Siinä on juuri sitä Ruusan heittelehtivää persoonallisuutta, mutta samalla myös minäkertojan epävarmuutta. Oli jotenkin hienoa, että se sama yhteenvedossa lumonnut tunnelma pysyi koko tekstin läpi. Ehkä se johtui myös siitä, että olet tämän ikään kuin yhdessä hengenvedossa kirjoittanut :)

Ehdoton suosikkiosani tässä novellissa oli tuo ensimmäinen. Ruusa on hurjan mielenkiintoinen ja huomasin analysoivani hänen käyttäytymistään ja olemustaan tekstin edetessä. Vaikka minäkertojan ja Ruusan väliset erot ovat hyvin klassisia – äänekäs, cool, mutta täynnä ongelmia ja ujo, näkymätön, mutta lopulta itsevarmempi –, suhde toimii silti uskottavasti ja lukija tempautuu mukaan tapahtumakulkuun. Mielestäni yhteinen kylpeminen toimi todella hienosti, kuinka se yhdisti ensimmäisen osan toiseen osaan ja tunnelma vaihtui täysin.

Se onkin toisen osan vahvuus: miten päälaelleen kaikki on muuttunut. Samalla lukijana olin iloisen yllättynyt siitä, että suhde on kestänyt noinkin kauan, vaikka Ruusa sitten huutaakin, ettei olisi pitänyt. Minua ehkä jopa hieman harmitti se, että Ruusa oli niin tietoinen omista ongelmistaan. Pidin siitä, että sain ensimmäisessä osassa tehdä analyysiani etäältä, mutta Ruusa tietääkin itsestään enemmän kuin antaa ymmärtää. Mutta toisaalta hän ei minäkertojan karkottamalla pääse yhtään lähemmäs sitoutumisongelmiensa syytä. Kolmas osa oli lukijalle todellinen moment of satisfaction. Pidin siitä, että minäkertoja lähti tilanteesta voittajana, vahvempana kuin ennen. Varsinkin tuo viimeinen lause, joka taas yhdisti tavallaan toisen ja kolmannen osan toisiinsa, toimi erinomaisesti.

Kaiken kaikkiaan tämä teksti oli aivan todella hyvä ja tempauduin sen mukaan helposti. Kiitos paljon tästä! Toivottavasti näet tämän kommentin jossain vaiheessa, jos tulet Finissä käymään :)

between the sea
and the dream of the sea