Kirjoittaja Aihe: "Jag heter homo-Peter" eli uimaripojat, K-11 |slash, draama, romance, huumori, oneshot| Lenni/ Peter  (Luettu 4356 kertaa)

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Tekijä: Haruka
Otsikko: ”Jag heter homo- Peter” eli uimaripojat
Paritus: Lenni/ Peter
Genre: Slash, draama, huumori, romance
Ikäraja: K-11
Varoitukset: Kiroilu ja poikien välinen söpöily
Vastuunvapaus: Minun ovat kaikki

A/N: Tulin miettineeksi, josko kirjoittaisin tällaisen oneshotin uintia harrastavista pojista. Mä käyn välillä uimassa, niin sen vuoksi mulla on jonkinlainen käsitys siitä, mistä kirjoitan.

Otsikko tälle tuli vasta jälkeenpäin ja sisältö tähän on lähtenyt pikkuhiljaa muotoutumaan, kun rupesin vaan kirjoittamaan. Osallistun tällä Originaali10 vol. 2:een.

Jos joku lukee tätä, olisi kiva kuulla kommenttia.


Lenni nostaa kätensä ylös, ponnistaa jaloillaan vauhtia kaakelilattiasta ja hyppää altaaseen. Vesi roiskuu ja tuntuu Peterin iholla kylmältä. Peter tietää, että altaassa vesi on lämpimämpää, mutta hytisee silti. Hänen hytinänsä ei johdu vain kylmyydestä, se johtuu Lennin läsnäolosta.

Peter on uusi vahvistus nuorten uintijoukkueeseen, suomenruotsalainen ja ujo, erikoistunut krooliin ja perhosuintiin. Hän katsoo, miten Lenni lähtee uimaan takaisin päin altaan toisesta päästä. Valmentaja seisoo altaan samassa päädyssä kuin Peter ja kehottaa poikaa hyppäämään seuraavana. Peter miettii hetken valmentajan sanoja ennen kuin nyökkää.

Lennin jälkeen Harri, Lennin paras kaveri ja joukkueen vahvin poika, hyppää altaaseen, tosin eri tyylillä kuin Lenni, ei niin sulavasti, vaan koomisesti. Peter pudistaa päätään nähdessään Harrin pään nousevan pintaan altaassa, kun Harri alkaa uida rintauintia. Valmentaja patistaa Peteriä uudelleen hyppäämään altaaseen, ettei harjoituksia jouduta keskeyttämään. Peter on hiljaa ja nyökkää uudelleen nostaen kätensä, ottaa vauhtia altaan reunalta ja hyppää. Veden loiske kantautuu Lennin ja Harrin korviin, he ovat ehtineet uida jo altaan toisen päähän ja miettivät, mahtaako valmentaja antaa heidän kokeilla hyppytornista hyppäämistä. Lenni pudistaa kumminkin päätään Harrin kysymykselle. Lenni on harrastanut uintia puolet kauemmin kuin kaverinsa ja tietää, ettei heillä ole aikaa hyppytornissa leikkimiseen, heidän pitää treenata, koska kisat ovat tulossa kolmen viikon kuluttua.

Kun kaikki kolme palaavat takaisin uituaan kierroksensa loppuun, valmentaja puhaltaa pilliin ja kertoo harjoitusten olevan ohi tältä päivältä.

- Nähdään viikon päästä, Lenni huikkaa vielä ennen pukuhuoneeseen katoamistaan ja valmentaja heilauttaa kättään.

Lenni kääntää kuuman veden päälle suihkussa sulkien hetkeksi silmänsä. Hän säätää vettä hieman viileämmälle hetken päästä ja katselee ympärilleen: Harri tappelee uimahousujensa kanssa lokerikoilla, kunnes saa ne riisuttua ja hakee itselleen suihkusaippuan kysyen, onko Lennin viereinen suihku vapaa. Lenni hymähtää huvittuneena.

- Meinaatko sä mennä saunaan vielä? Harri kysyy Lenniltä, joka tyytyy vain kohauttamaan harteitaan.
- Jos mä meinaan ehtiä bussiin, niin en välttämättä tänään, Lenni vastaa, mutta ennen kuin hän ehtii sanoa mitään enempää, Harri huudahtaa:
- Hyi helvetti… Näenkö mä oikein, vai seisooko tolla jätkällä?

Lenni nostaa katseensa lattiasta, paljaista jaloistaan, joille lämmin vesi valuu kuin sade kesäisenä päivänä. Hän vilkaisee pesuhuoneen toiselle seinustalle, jossa näkee Peterin suihkuttelemassa alastonta vartaloaan selin heihin. Hetken hiljaisuuden jälkeen hän murahtaa Harrille:

- Turpa kiinni, Harri!
- Ja nyt se vielä vittu kehtaa tsiigata tänne. Hyiii… Harri jatkaa inhoa täynnä olevalla äänensävyllä.
- Mähän sanoin sulle, että pidä se turpas tukossa! Lenni sihahtaa Harrille kiukkuisena.
- Miks muka? Onko susta normaalia, jos jätkällä seisoo uimahallissa? Harri tivaa Lenniltä.

Lenni ei vastaa mitään, kehottaa vaan Harria pitämään kiirettä ja sanoo, ettei halua lentää ulos joukkueesta, ei ainakaan nyt, kun kisat ovat jo lähellä. Lenni nappaa pyyhkeensä ja painuu pukuhuoneeseen, jonne Harri hetken päästä seuraa häntä. Heiltä jää kuulematta, miten Peter nyyhkäisee ja painaa katseensa lattiaan, sillä häntä hävettää.

Ei Peter omalle homoudelleen ole koskaan mitään mahtanut eikä sille, että on jo pidemmän aikaa ollut ihastunut Lenniin. Vähin äänin hänkin lopulta kietoo pyyhkeen ympärilleen ja suuntaa kulkunsa pukuhuoneeseen, jossa kiskoo vaatteet ylleen, pakkaa märät uimakamppeensa reppuun välittämättä lainkaan, kastuuko hänen takkinsa selkämys niiden ansiosta ja lähtee uimahallilta vannoen, ettei tule ensi viikolla harjoituksiin, jos Harri on paikalla.

***

Seuraavalla viikolla Harri ei ilmesty harjoituksiin. Eikä Peteriäkään näy. Lenni on kummissaan valmentajan kanssa asiasta, muistaa edellisellä viikolla tapahtuneen kohtauksen pesutiloissa harjoitusten jälkeen. Miksi Harri ei tullut tänään harjoituksiin? Lenni istuu altaan reunalla odottaen valmentajalta neuvoja, mutta valmentaja vain katsoo vuoroin kelloa vuoroin pesutiloihin vieviä portaita ja pudistelee päätään.

- Pitääkö meidän perua harkat tältä päivältä? Lenni kysyy valmentajalta.
- Jos kukaan toinen ei tule harjoituksiin, niin ei kai mun auta muu. Pidä vapaata tää päivä, valmentaja kehottaa Lenniä, joka ei kuitenkaan olisi halukas raahautumaan suihkun kautta pukuhuoneeseen, kun on vasta tullut.
- Saanko mä uida ainakin puoli tuntia? Lenni kysyy kuitenkin. Valmentaja suostuu ja sanoo menevänsä juomaan kupin kahvia kahvioon.

Lenni hyppää altaaseen ja miettii uidessaan, mitä edellisellä viikolla oikein tapahtui. Harri oli ruvennut härnäämään heidän uintijoukkueeseensa uutena tullutta poikaa. Lennin mielestä kyseinen kerta ei suinkaan ollut ensimmäinen, koska Harri on aina ollut riidankylväjä uintijoukkueessa, ei vain ison kokonsa, vaan myös vahvuutensa perusteella. Lenni miettii, miksi ylipäätään on alkanut kaveeraamaan Harrin kanssa. Hän tietää, että Harri kohtelisi häntä varmasti samalla tavalla, jos saisi kuulla, ettei Lenni harrasta uintia vain kunnon ja huvin vuoksi.

Kun Lenni oli nuorempi, hänen ihastuksensa Julius sai hänet ylipuhuttua liittymään uintijoukkueeseen. Julius itse lopetti kyseisen lajin pari vuotta aiemmin ja Lennin ja hänen tiet erosivat, mutta Lenni jatkoi sinnikkäästi uimista eikä antanut naureskelujen ja nimittelyn pilata harrastustaan. Harri ei edes tiennyt Lennin olevan kiinnostunut pojista, kun tämä liittyi joukkueeseen. Lenni ei ole koskaan uskaltanut sanoa mitään suuntautumisestaan tai Juliuksesta, pojasta puhuminen on muutenkin arka paikka.

Lennin ajatukset suuntautuvat uuteen poikaan, jonka nimi on mennyt häneltä ohi korvien. Poika ei ole pahemmin puhunut harjoitusten aikana. Lenni ajattelee pojan olevan ujo, mutta siinä taitaa olla jotain muutakin ja sitten hän muistaa: pojan äidinkieli on ruotsi. Lenni ei osaa ruotsia kovin hyvin, mutta toivoo pojan ymmärtävän häntä, jos he joskus puhuisivat toisilleen.

Pukuhuoneeseen päästyään Lenni etsii pukukaappinsa avaimen. Juuri, kun hän on saanut lukon avattua, hiljaisuuden rikkoo ääni, joka kysyy ruotsiksi:

- Är Anton här?
- Kuka? Lenni ihmettelee aluksi, kääntää päänsä ja huomaa katsovansa uutta poikaa silmiin. Pojan silmät ovat häkellyttävän siniset, mutta niistä heijastuu suru, pettymys.
- Anton? poika kysyy uudelleen.
- Våra tränare? Lenni kysyy pojalta, joka nyökkää ja kysyy sitten:
- Kan du tala finska?
- Puhun mä suomeakin, mut melko kehnosti. Mä ajattelen silloin ruotsiksi, niin mulla saattaa mennä kielioppi ihan sekaisin, poika vastaa.
- Ei se haittaa. Mä voin vaikka auttaa jos sulle käy niin, Lenni lupaa ja kysyy sitten:
- Mitä asiaa sulla on meidän valmentajalle?
- No… Mä… Tuota… Mä ajattelin, jos mä lopettaisin uimisen, poika sanoo vaikeana.
- Miks muka? Lenni ihmettelee.
- No, kun mä en oo niin hyvä kuin te ja sit se isompi poika… , poika aloittaa surkeana.

Vai niin. Vai siitä pojan jatkaminen on kiinni. Lenni katsoo poikaa uudelleen syvänsinisiin, surullisiin silmiin, taputtaa tätä olalle ja sanoo:

- Älä välitä. Harrilla on vähän turhan iso ego tähän joukkueeseen. Mä veikkaan, että se kohtelee niin kaikkia, jotka on vähänkin erilaisia, myös mua, jos se saisi kuulla, että mäkin tykkään pojista.
- Mitä? Säkin oot siis… ? poika ihmettelee.
- Joo, mut siitä ei olla puhuttu sen jälkeen, kun yks Julius lopetti tässä samassa joukkueessa, jossa mä uin, Lenni kertoo.
- Olitko sä sen kanssa? poika ihmettelee.
- Olin, Lenni myöntää.
- Mitä tapahtui? poika haluaa tietää.
- Mä voin kertoa sulle joskus, Lenni lupaa ja esittelee itsensä ojentaen kätensä pojalle.
- Peter, poika sanoo Lennille, joka pyrskähtää.

Peter käsittää, mikä Lenniä huvittaa ja hymyilee.

- Niin. Jag heter homo- Peter, hän sanoo virnuillen Lennille, joka alkaa hihittää hänen sanoilleen ja lisää hihityksensä lomassa:
- Och jag äter Erikeeper.
- Mitä on Erikeeper? Liimaako? Peter kysyy sitten.

Lenni nyökkää. Sitten hän ojentaa uudelleen kätensä ja johdattaa pojan pois pukuhuoneesta sanoen:

- Mennään etsimään Anton. Ja mikäli Harri kiusaa sua mun kuullen, mä annan sen kuulla kunniansa. Sillä ei oo mitään oikeutta kiusata meistä kumpaakaan. Älä lähde meidän joukkueesta, koska musta sä oot hyvä uimari ja meillä on ens viikolla kisat. Lupaathan harkita toisen kerran niiden jälkeen?

Peter lupaa harkita ja antaa Lennin tarjota hänelle kaakaon uimahallin kahviossa. Lenni hymyilee ensimmäisen kerran pitkiin aikoihin katsoessaan, miten poika puhdistaa kauniiden huuliensa yläpuolelle muodostuneita kaakaoviiksiä heidän juotuaan ja toivoo, että saisi jonain päivänä suudella tuota söpöä, sinisilmäistä poikaa.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 08:11:14 kirjoittanut Pyry »

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Päivää.

Tulin tästä tekstistä tosi hyvälle mielelle. En muista sulta mitään tekstejä ainakaan kovin paljoa lukeneeni, mutta tämän perusteella voisin lukea lisääkin. Teksti oli omalla tapaa hauska mutta myös samalla vähän surullinen, koska Peter tunsi itsensä yksinäiseksi Harrin nälviessä hänelle. Teksti oli selkeää ja sujuvasti luettavaa, tosin mua vähän häiritsi vuorosanaviivat kun niihin en ole tottunut ja itse käytän lainausmerkkejä vuorosanoissa. Mitäs pienistä. ;>

Ainut, missä vähän tökkäsi, oli tämä kohta:
Lainaus
valmentaja vain katsoo vuoroin kelloa, vuoroin pesutiloihin vieviä portaita ja pudistelee päätään.
Pilkku selkeyttää lausetta huomattavasti.

Uimaharrastus jotenkin sopi tähän hyvin enkä pystyisikään kuvittelemaan mihinkään jäkärijengiin jotain Peterin kaltaista hahmoa. Peter vaikuttaa symppikseltä ja runopoikatyyliseltä eikä jotenkin lätkänpelaaminen sopisi yhtään kuvioon. Ainakaan aloittamaan lätkäharrastusta jonkun pojan vuoksi. Peterin suomenruotsalaisuus oli myös siistiä ja se ettei oikein osannut puhua suomea, aww. Lennikin oli tosi symppis hahmo, etenkin kun puolusti Peteriä ja oli itsekin aloittanut uinnin pojan takia. Hih!

Minulle tulee Harrista mieleen hyvinkin elävästi eräs luokallani oleva poika, joka on yhtälailla homofobinen ja omaa "hyi vittu homoja"-asenteen. Ikävää. Mutta tekstiin Harri toi silti särmää, olisikin ollut vähän tylsää, jos kaikki olisi ollut täydellistä happy-jee-jee-fluffya. Kuka tietää, vaikka Harri itsekin olisi homo ja yrittää vain piilotella sitä haukkumalla. ;D

Nimistäkin pidin, jotenkin kivaa vaihtelua, että nimet ovat samalla niin tavallisia ja samalla vähän erikoisempia eikä aina niitä samoja slash-teksteissä edestakaisin kiertäviä nimiä. En ole yhteenkään Lenniin tai Peteriin vielä törmännyt, Harrista puhumattakaan.

Pidin tekstistä tosi paljon, piristi päivääni ja niin edelleen! Pitää muistaa metsästää muitakin sun tekstejä luettavaksi. (:
suurin aarre on ymmärrys rajaton

Ami

  • ***
  • Viestejä: 39
Satuin lukemaan tän puhtaasti siksi, että tää kertoi uimaripojista. Uimaripiireissä homoläppä lentää, joten otsikon perusteella odotin paljonkin. Odotin myös sitä, että tiedät mistä kirjoitat, mutta valitettavasti petyin. Varmasti tää on tosi kiva ja söpö pätkä niiden mielestä, jotka eivät lajia ja sen harrastajakuntaa tunne sen kummemmin, mutta itse en pystynyt lukemaan tätä objektiivisesti koska "treenit kerran viikossa" häiritsi niin paljon. ): Tekstistä ja kielestä ei sikäli ole valittamista.

En tiedä minkä ikäisiksi olet pojat ajatellut, mutta uinti on tosiaan laji, joka alkaa painottua kilpailuun jo aika aikaisin. Toisin sanoen, yläaste/lukioikäisillä pojilla treenejä ei ole kerran viikossa vaan 6-7 kertaa viikossa, jos mielii osallistua yksiinkään kilpailuihin ja uintiryhmään kuuluminen edellyttää lähes poikkeuksetta kilpailemista. Jos et ole valmis treenaamaan niin usein, et enää ui - ainakaan valmentajan ohjauksessa. Ja jos kolmen viikon kuluttua on kisat, yksistäkään treeneistä ei olla poissa, mikäli mielii osallistua.

Uimarislashia ois kyllä muutoin mukava lukea.

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Olipas suloinen teksti! Juurikaan en ole lukenut fikkejä, jotka painottuvat tiiviisti tietyn harrastuksen ympärille. Tällaista oli oikeastaan hyvin miellyttävää lukea. Oli jotain erilaista, vaikka tapahtumat ovatkin tuttuja eli perusslashia.

Teksti on sujuvaa ja yksinkertaista, mikä on tässä oikein kiva. Ruotsin kielestä täysi plusplusplus, koska se teki tästä entistä persoonallisemman. Tämä oli kuitenkin niin perusruotsia, että kaikki sitä ymmärtävät eikä sen ymmärtämättömyys oikeastaan edes veisi ohi mitään kovinkaan oleellista. Osaat käyttää vuorosanaviivaa hyvin, en oikein osaa edes selittää miten. Yleensä olen vain huomannut sen olevan jotenkin epäselvä ja hankala, mutta tässä ei.

Sisällöltään tämä oli ehkä hieman kliseinen, mutta loppujen lopuksi kuitenkin söpö Tapahtumat sijoittuvat pelkästään uimajoukkoon, joten käytetyt jutut eivät haittaa. Hieman kyllä hämmensi, että Lenni oli saman tien kiinnostunut Peteristä, kun sai tietää tämän olevan homo. Olisi ehkä ollut vähän syvempää, jos kyse olisi ollut jostain yksipuolisesta, jonka Lenni olisi sitten tajunnut tai että tämä olisi ollut hetero. Mutta eipä siinä mitään, ratkaisuvaihtoehtoja on lukemattomia.

Toisin sanoen, yläaste/lukioikäisillä pojilla treenejä ei ole kerran viikossa vaan 6-7 kertaa viikossa, jos mielii osallistua yksiinkään kilpailuihin ja uintiryhmään kuuluminen edellyttää lähes poikkeuksetta kilpailemista.
Tämä oli asia, joka minuakin vähän häiritsi, mutta loppujen lopuksi aika pieni virhe. Asiavirhe kirpaisee kuitenkin aika paljon, joten suosittelisin korjaamaan sen. Eihän siihen tarvitse vaihtaa tilalle kuin että he tapaavat esimerkiksi seuraavana päivänä. Pikkujuttuhan tämä on, mutta kuitenkin.

Pääasiassa minä kuitenkin pidin tästä kovasti ja luen tällaisia mielelläni jatkossakin.
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Ihana! Tosin suretti Peterin puolesta koska Harri, mutta oikeesti aww. Liian söpöä.
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti