Kirjoittaja Aihe: Palaset auringosta | S, lievä Sirius/Remus, angst, raapale  (Luettu 3496 kertaa)

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Otsikko: Palaset auringosta
Paritus: Sirius/Remus
Ikäraja: S
Tyylilaji: angst, darkfic + hippunen romancea
A/N: Omistettu cakaukille tällaisen pienen myöhäisen joulutervehdyksen muodossa. <3
Tämä One True Something (Genre) 20 -haasteeseen aiheella ”raapale”

--


Sirius uneksi auringosta, helmiäisenkeltaisista säteistä joiden hohto valaisi kaiken ympärillään, lämmitti kirkkailla sävyillään ja ulottui pimeimpäänkin nurkkaan. Hän uneksi joka ikinen yö, koska lattia oli kylmä ja pelko vienyt hänen muistoistaan värit. Koska kalteriseinät olivat liian tummuneet, eivätkä kultaiset valolangat löytäneet tietään niiden läpi.

Hän uneksi joka ikinen yö aurinkosoturista, joka piti pimeyden etäällä. Ei poissa, mutta tarpeeksi kaukana ettei se vielä saisi häntä valtaansa. Sirius muisteli Remusta, ja miten heidän suudelmansa saivat aikaan leiskuvia kipinöitä. Siksi hän uneksi joka ikinen yö Remuksesta, jonka silmät olivat kuin palaset auringosta; uneksi hänen omasta aurinkosoturistaan, sillä tämän loisto karkotti pimeyden pois kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 01:22:24 kirjoittanut Beyond »
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

cakauki

  • ***
  • Viestejä: 34
  • keep fighting.
ÄÄÄÖÖ, aina ku lukee tämmösii ihaniii, nii ei osaa kommentoida mittää järkevää ! Paritus<3 thihihi kiitti!<3
Sick of this house, Sick of being broke
Sick of this town, that's bringing me down
I'm sick of this place, I wanna break free,
I'm so frustrated, I just wanna jump !

Herkkuoone

  • Vieras
Uulalaa, Sirius/Remusta! ♥

Lainaus
Hän uneksi joka ikinen yö, koska lattia oli kylmä ja pelko vienyt hänen muistoistaan värit. Koska kalteriseinät olivat liian tummuneet, eivätkä kultaiset valolangat löytäneet tietään niiden läpi.
Tämä kohta on todella ovela, niin ovela, että tuijotin tätä varmaan kymmenen minuuttia, ennen kuin tajusin tän. (Minä, hidasko? Ehh.. : D) On todella jännä ratkaisu, että tuo koska-sanalla alkava lause on erotettu omaksi kokonaisuudekseen. Itse olisin varmaankin laittanut sen eteen pilkun ja tehnyt edellisestä lauseesta kunnon hirviön, koska tuo lause kuitenkin liittyy tuohon, että pelko on vienyt värit muistoista. Ja vielä piti sanomani että, kultaiset valolangat! Ooh!

Aurinkosoturi. Voi luoja, miten tajuttoman täydellinen, upea, kaunis sana! Ei löydy enää adjektiivia kuvaamaan sitä, kuinka paljon tuohon ihastuin. Ehkä syy siihen, että tykkään tuosta on se, että olisin ehkä ennemmin odottanut, että Remus olisi jotain kuuhun liittyvää, koska pojan lempinimi, Kuutamo, kertoo jo aika paljon. Mutta aurinkosoturi! Hei vau!

Raapaleessa tai alkutiedoissa et suoraan kerro, missä ja milloin tämä tapahtuu, vaan jätät asian lukijan itsensä päätettäväksi. Minä ainakin tahdon ajatella, että tämä kohtaus on kuvaus siltä ajalta, kun Sirius oli Azkabanissa. Tummuneet kalteriseinät sekä pimeyden pitäminen etäällä, jotta se ei vielä saisi Siriusta valtaansa ainakin voisivat vihjata siihen, ellen sitten tulkinnut sanojasi liian kirjaimellisesti. :>

Lainaus
Siksi hän uneksi joka ikinen yö Remuksesta, jonka silmät olivat kuin palaset auringosta; uneksi hänen omasta aurinkosoturistaan, sillä tämän loisto karkotti pimeyden pois kokonaan.
Aww! Tekstin tunnelma välittyy ja on helppo ymmärtää, miksi Sirius tahtoo pitää kynsin hampain kiinni valosta ja unelmoida siksi joka yö Remuksesta – eihän kukaan tahtoisi ikuisessa pimeydessä vaeltaa!

Tämä. On. Nerokas. Kiitos paljon! ♥
~ Herkku.

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
cakauki: Jeij, ole hyvä! Kiva kun tykkäsit. Paritus on tosiaan ihana. ♥

Aww hei Herkkuoone :> Tätä kirjoittaessani en ollut täysin varma, sopiko idea aurinkosoturista tähän raapaleeseen, kun se on vähän tuollainen hassu, mutta ihan kiva kuulla että se sun mielestä sopi. Keksin aurinkosoturin siitä kun ajattelin Remuksen meripihkanvärisiä silmiä ja rinnastin ne aurinkoon, sillä ne on suunnilleen samansävyisiä. Hienosti muuten tulkitsit nuo viittaukset Azkabaniin! Niin ja kieltämättä lauseen aloittaminen koska-sanalla on hieman kummallista, mutta osittain halusin tehdä siitä pätkästä jollain tapaa irrallisen ja siksi erotin sen pisteellä. Ehkä se sitten töksähti vähän liikaa. Kiitos sulle älyttömän ihanasta ja mieltä lämmittävästä kommentista! ♥
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Mä-hääwwwh! Ei saa kirjoittaa näin syötävän suloisia ficcejä tällä parituksella. Se on nimittäin takuuvarma keino saada mut hihkumaan typerästi ja kuulostamaan idiootilta.

Minustakin tuo koska-lause on vähän hassu lillutellessaan tuolla ihan yksinään. Ainakin minä täällä vähän kohottelin kulmiani tuolle ratkaisulle. Mutta pakko on kyllä heittää kehuja monta sylillistä ehkä vähän erikoisista keinoista kuvata auringonvaloa. Enpä ole ennen törmännyt siihen, että auringon säteitä olisi kutsuttu helmiäisenkeltaisiksi. Kultainen on ehkä se yleisin, mutta pisteet kyllä sulle uusista, kekseliäsitä kuvauksista.

Minäkin tykkään tuosta aurinkosoturista. Se on minusta kiva vastakohta Kuutamo-lempinimelle ja kuvaa ehkä vähän erilaisen puolen Remuksesta. Omassa mielessäni aurinkosoturi saa kyllä haltioituneeksi, koska Kuutamohan selkeästi viittaa yöhön ja pimeyteen, mutta taas aurinkoaoturi viittaa päivään ja pitää pimeyden poissa, joten ehkä se voisi olla tulkittavissa myös siten, että aurinkosoturi pitää myös oman pimeän puolensa poissa. Mutta ihan miten vaan, koska tää on mainio ilmaus ja maanmainio teksti,

Kiitos<3
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Tulin randomilla etsimään jotakin luettavaa ja olin kovin iloinen löytäessäni Sirius/Remusta. Ja ennen kaikkea näin suloista sellaista. Tämä on niin kovin nätti raapale, niin nätti. Nimikin on jo oikein ihana, ja rakentavaa nyt ei taida tästä kommentista löytyä, koska en sellaista tähän millään muotoa osaa keksiä.

Mutta kuitenkin…
Lainaus
Koska kalteriseinät olivat liian tummuneet, eivätkä kultaiset valolangat löytäneet tietään niiden läpi.
Tämä lause oli ehkä suosikkini. Se on omassa surullisuudessaan niin kaunis, ja pidän kovasti juuri tuosta ”kultaiset valolangat” – ilmauksesta.

Loppu oli kovin suloinen. Sirius uneksimassa Remuksesta on muutenkin hyvin suloista, ja sitten vielä tuo aurinkosoturi niin olen myyty. Kiitoksia tästä! (Ja anteeksi kökkökommentista...)

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vlad, hihih kiva kun tykkäät. Ehkäpä tuo koska-lause sitten on jotenkin outo, kun kaikki näyttää olevan sitä mieltä.. : p Mun oli pakko keksiä erilaisia synonyymeja auringonvalolle, ja koska sitä ei voi sanoa koko ajan kultaiseksi, päätin että keltainen on tarpeeksi lähellä. Olen ihan kauhean otettu kehuista sillä itse olen vähän pettynyt tähän tekstiin. Olet ihana. Suuri kiitos kommentista!

Naby, kiitos erittäin söpöstä ja hymyilyttävästä kommentista. Kai voin ottaa kehuna sen, ettet keksinyt mitään rakentavaa. : D Sinäkin olet ihana ja kommenttisi piristi päivää!
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me