Kirjoittaja Aihe: BBC!Sherlock: Näin sydämeeni joulun teen / Sallittu / Johnlock  (Luettu 1427 kertaa)

Stargazer

  • Vieras
Title: Näin sydämeeni joulun teen
Author: Stargazer
Rating: Sallittu
Fandom: BBC Sherlock
Pairing: Johnlock (John / Sherlock)
Disclaimer: Hahmojen oikeudet kuuluvat BBC:lle ja Doylelle. En saa mitään korvausta niillä leikkimisestä.
Summary: ”Normaalisti niin likainen ja loskainen lumi on tänä yönä kaunista, valkoista ja puuterimaista.”
Genre: Romance (Fluff??)
Challenges: Jouluhaaste VI
A/N: Johnlockia. Johnlockia. Johnlockia. :)

------------------------------------------------

Näin sydämeeni joulun teen

On jouluyö, sen hiljaisuutta yksin kuuntelen
 Ja sanaton on sydämeni kieli.
Vain tähdet öistä avaruutta pukee loistaen
Ja ikuisuutta kaipaa avoin mieli.


   Helteinen elokuu. Sateinen syyskuu. Pimeä lokakuu. Kolea marraskuu. Ne kaikki olen kestänyt vain sinun vuoksesi. Jos vain uskallan tänä iltana takkatulen ääressä antaa itseni sanoa sinulle, että sinä olet ainutlaatuinen. Minä olen maailman onnekkain ihminen, en vain siksi, että sain ajattelun ja älykkyyden jo syntyessäni. Minä olen maailman onnekkain, sillä minulla on viimein joku, jonka kanssa olla jouluna. Niin monta vuotta kerkesin uskoa olevani jo oppinut olemaan uskomatta jouluun.
  ”Anna tähtien tuikkia ja usko unelmiisi.” Ja minä en uskonut. 
 
Näin sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen
Taas joulun lapsi syntyy uudelleen.


   Kävelen viimeistä korttelia. Minulla on tunteet ja ensimmäistä kertaa vuosiin minä myönnän sen. Katson tähtiä, jotka hohtavat pilvettömällä yötaivaalla antaen kirkkaan valonsa heijastua kalpeana hehkuna valkeasta hangesta. Joskus jään vain ajattelemaan. Olen hiljaa ja annan itseni levätä oman pääni sisällä.
  ”Jouluna on aika rakastaa.” Ja minä en rakastanut.

On jouluyö ja lumihuntuun pukeutunut maa,
 Kuin yhtä puhdas itse olla voisin.
 Se ajatukset joulun tuntuun virittymään saa
 Kuin harras sävel sisälläni soisi.


  Viisaampi puoleni käskee jatkamaan, mutta tänään minä kuuntelen sydäntäni. Jään lumihangen reunalle ja hymyilen kauneimmalle jouluyölle ikinä. Normaalisti niin likainen ja loskainen lumi on tänä yönä kaunista, valkoista ja puuterimaista. Tiedän, että se ei ole mahdollista, että lumi olisi joskus erilaista, mutta kerran elämässäni aion uskoa jouluyössä olevan taikaa. Tahtoisin olla yhtä täynnä hyvyyttä ja puhtautta, kuin lumihanki. Edes tänä yönä.
   ”Ole onnellinen.” Ja minä en ollut.
   
Näin sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen
 Taas joulun lapsi syntyy uudelleen.


   Jatkan matkaa kohti kotia. Käännyn viimeisessä kadunkulmassa ja näen Baker Street 221B:n ikkunoista sisälle juuri sen verran, että huomaan sisällä olevan koristeita. Nopeutan askeleitani. Odotan jo pääseväni sisälle ja saavani käpertyä pehmeään nojatuoliin. Tunnen lumihiutaleiden laskeutuvan hiuksilleni. Kimaltava maa saa uuden peiton päällensä.
   ”Muista aina antaa anteeksi.” Ja minä en aina antanut.
   
On jouluyö, sen syvä rauha leijuu sisimpään
 Kuin oisin osa suurta kaikkeutta.
 Vain kynttilät ja kultanauhat loistaa hämärään,
 Vaan mieleni on täynnä kirkkautta.

 
   Avaan oven ja kuuntelen sen narinaa. Astun sisälle ja suljen sen perässäni. Kenkäni kopisevat portaikkoon ja kuulen jouluista musiikkia. Käännyn vielä katsomaan käytävän pikkuisesta ikkunasta ulos lumisateeseen ja kuiskaan hiljaisen jouluntoivotuksen koko Lontoolle.  Kävelen portaat ihan ylös ja kävelen sisään huoneistoomme. Miltei ryntään Johnin luo.
  ”Muista välittää rakkaistasi.” Minä en välittänyt, mutta ikinä ei ole liian myöhäistä. Nyt on aika muuttaa se asia.
   
Näin sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen
Taas joulun lapsi syntyy uudelleen.


   Suljen Johnin halaukseen ja vannon itselleni, ettei se jää viimeiseksi. Otan pienen paketin taskustani ja annan sen Johnille. Paketissa on vain pikkuinen valokuva-albumi, mutta eiköhän se ole joskus täynnä muistoja. Minä olen vihdoin ymmärtänyt joulun tarkoituksen.
    ”Hyvää joulua, rakas John.”
« Viimeksi muokattu: 05.01.2013 19:26:45 kirjoittanut Stargazer »

Suklaamurukeksi95

  • Murustaja
  • ***
  • Viestejä: 103
  • "Ganska hurja juttu"
Ihastuttavaa ja jäsenneltyä kerrontaa! Virkistävää vaihtelua lukea Sherlockin POVista :)

Jälkimmäistä lausetta pidän ehkä turhana/tyylivirheenä, sillä edellinen lause kertoo jo, että lunta alkaa sataa..
Lainaus
Tunnen lumihiutaleiden laskeutuvan hiuksilleni. Alkaa taas sataa lunta.

"Näin sydämeeni joulun teen" on kaunis mutta melankolinen laulu, joka heijastaa hienosti samantyylisesti kirjoitettua fikkiäsi. Minusta fluff on positiivisempaa (tai minulla ainakin on tällainen mielikuva ;D ), joten itse ehkä luokittelisin tämän romanceksi tai draamaksi. Dramaattisuutta ainakin löytyy ;D Herkkää Sherlockia<3 (siitä fluff?)

Mukava kuitenkin, että fikissä keskitytään Sherlockin ajatusmaailmaan eikä ensisijaisesti siihen, mitä hän sanoo ääneen. Fikki ei paljasta, mikä Sherlockin saa tekemään tämän muutoksen: ajattelemaan, mikä se joulunhenki oikein on. On hyvä, että lukija pääsee itse pohtimaan vastausta, sillä aukkoja tarvitaan ;D

Kirjoitat oikein kauniisti, kiitos^^
"I don't understand that reference."

Stargazer

  • Vieras
Suklaamurukeksi95: Voi kiitos kommentista! (: Mitäköhän olin ajatellut tuon lainaamasi kohdan kirjoittaessani?? Tuskin mitään järkevää. :D Kiitos kun huomautit!
Genrestä en ollut itsekään ihan varma, muttavalitsin sitten tuon, kun tuli vähän kiire... :)
Kiva, että pidit tästä! :)