Kirjoittaja Aihe: Glee: Suurta harmia kahvilatreffeistä ja sen sellaisesta | Sebastian/Blaine, Blaine/Kurt, K-11  (Luettu 2402 kertaa)

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Author: Sole
Title: Suurta harmia kahvilatreffeistä ja sen sellaisesta
Fandom: Glee
Genre: Romance, Angst, Drama, H/C
Rating: K-11
Pairing: Sebastian/Blaine, Blaine/Kurt
Disclaimer: Glee ei kuulu minulle eikä Blaine oikeasti kuulu Sebastianille
Summary: Blaine saa hänen tekemään kummallisia asioita, mutta se ei tarkoita mitään. Eihän?

Arvostakaapas nyt minua Seblaine-fanit jookos :3


Onnenonkija

Sebastianista on hauskaa huomata, kuinka vähän Blaine muistuttaa häntä harmaassa villatakissaan ja rusetissaan, siististi aseteltuine kiharine hiuksineen ja leveä hymy kasvoillaan. Tiestysti hänkin hymyilee Blainelle, mutta Blainen hymy on aidon iloinen, vaikka hänen on ennemminkin flirttaileva virnistys. Hän hymyilee niin melkein kaikille, mutta Blainen kohdalla hän yrittää tavallista enemmän. Jokin Blainessa saa hänet tahtomaan tämän virnistämään takaisin, mutta Blaine vain jatkaa hymyilemistä, ja puhuu hänen kanssaan yhdentekevistä ja ympäripyöreistä asioista, jolla ei ole mitään tekemistä flirttailun kanssa.

Siitä Sebastian päättelee, että Blainella on poikaystävä. He ovat tunteneet toisensa suunnilleen puoli tuntia, ja hän on siinä ajassa keksinyt kysymättä, miksi Blaine käyttäytyy kuin ei huomaisikaan hänen vinoa hymyään ja viiruiksi siristyneitä silmiään. Blaine seurustelee, ja seurustelevat ihmiset ovat paljon vähemmän hauskoja kuin sellaiset, joiden ei tarvitse jatkuvasti ajatella, missä menee flirttailun raja.

Kun Sebastian ehdottaa, että he voisivat käydä kahvilla, Blaine vastaa epäröiden, että on se kai ihan okei. Sebastian kysyy, että eikö Blainen poikaystävä pidä siitä, että tämä käy kahvilla muiden kuin tämän itsensä kanssa. Blaine nyökkää ja pudistaa sitten päätään. Sebastianin virnistys levenee, ja Blaine katsoo hänen suupieliään eikä silmiään.

Kaikki Blainessa on Sebastianista – no jos nyt ei kiinnostavaa niin ainakin tavoittelemisen arvoista. Blaine on taitava laulaja, hyvännäköinen, mukava, iloinen ja välillä niin naiivi, että häntä naurattaa. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että Blaine välttelee tahallaan vastaamasta osaan kysymyksistä, jotka hän esittää tämän poikaystävästä. Tai kertoo Blaine hänelle poikaystävän nimen olevan Kurt ja kaikenlaista tämän suloisesta hymystä ja kiinnostuksesta muotiin ja romanttisiin musikaaleihin ja elokuviin, mutta tämän kiinnostuksesta Blaineen tämä ei kerro mitään.

He istuvat kahvilassa kunnes Blaine on juonut kahvinsa ja Sebastianin kahvi on jäähtynyt kylmäksi mukissa. Blaine on tilannut hänelle samaa kahvia kuin mitä Kurt juo joka kerta ja hymyillyt hänelle anteeksipyytävästi, kun hän on sanonut, että juo kahvinsa useimmiten melkein mustana.

Ja tänään myös mustasukkaisena.

Kun Sebastian ehdottaa, että he voisivat käydä toistekin kahvilla, ja sillä kertaa voisi olla hänen vuoronsa tilata, Blaine epäröi ja keksii tekosyitä, joilla voisi välttyä kahvilatreffeiltä.

”Siis ihan ystävinä, olemmehan me ystäviä”, Sebastian sanoo, ja ajattelee: mutta mielummin me voisimme olla jotain enemmän.

”Selvä, ystävinä”, Blaine vastaa ja hymyilee helpottuneesti. Siitä Sebastian tietää Blainen kyllä huomanneen hänen flirttailleen tälle heidän puhuessaan Kurtista.

Blainen halatessa häntä pikaisesti ja kävellessä sitten pois kättään heilauttaen Sebastien vilkuttaa takaisin, vaikka hän tee koskaan niin. Hän työntää kätensä tummansiniset takkinsa taskuihin ja hymyilee kokeilevasti Blainen loittonevalle selälle. Blaine saa hänen tekemään kummallisia asioita, mutta se ei tarkoita mitään.

Eihän?


Pelle

”Ei se mitään tarkoita”, Blaine sanoo ja vetää Kurtin syliinsä sängyllä. ”Ihan totta.”

Blaine on käynyt päiväkahvilla Sebastianin kanssa, ja Kurt on löytänyt heidät nauramasta yhdessä heidän suosikkipöydästään, eikä selittämistä ole helpottanut ollenkaan se, että Sebastian on juonut Kurtin maitokahvia ja hymyillyt hänelle flirttailevasti. Kurt on istunut Blainen viereen, painanut kuumat syyttävät huulensa hänen poskelleen ja osallistunut keskusteluun kuin siinä ei olisi ollut mitään kummallista. Blaine on tuntenut Kurtin sormien hiipivän sormiensa lomaan ja ottanut tätä kädestä. Hän ei ole voinut tehdä mitään muutakaan, vaikka on tiennyt Kurtin olevan vihainen hänelle.

He ovat istuneet puoli tuntia kahvilan pöydässä, ja Sebastian on hymyillyt koko sen ajan Blainelle kuin Kurtia ei olisi ollut olemassakaan, ja Kurt on melkein kiivennyt hänen syliinsä istumaan. Lopulta Blaine on noussut pöydästä ja käynyt tilaamassa Kurtille kahvia vain päästäkseen hetkeksi pois tilanteesta, jonka on itse aiheuttanut, ja miettinyt kahvilan tiskillä, miten hänen ja Kurtin nyt kävisi. Kun hän on ojentanut kahvimukin Kurtille ja hymyillyt tälle niin romanttisesti kuin osaa, Kurtkin on hymyillyt ja halannut häntä, mutta hän on tiennyt, ettei yksi hymy tarkoita yhtään mitään.

”Oletko sinä ihan varma, Blaine?” Kurt kysyy ja kietoo käsivartensa hänen ympärilleen sängyllä ja laskenut päänsä hänen olkapäälleen. Ajatuksista painavan päänsä.

” – en”, Blaine myöntää silittäen Kurtin sekaisia hiuksia. Hän rakastaa sitä, miltä he tuntuvat hänen pujottaessaan sormensa niiden läpi ja hipaistessaan Kurtin otsaa. Ne ovat pehmeät ja sileät, ja hän painaa niille suukon.

”Blaine, pidätkö sinä hänestä?” Kurt kysyy varovaisesti ja sormeilee Blainen rusettia.

”En tietenkään!” Blaine sanoo nopeasti. ”Minä pidän sinusta.”

”Ai”, Kurt sanoo yhtä kiukkuisesti kuin on puhunut Sebastianille kahvilassa, vaikka tämän pitäisi vastata: niin minäkin sinusta, Blaine, ja hymyillä siirappisesti.

”Minä en vain ole aivan varma, pitääkö hän minusta”, Blaine huokaisee ja jatkaa Kurtin hiusten silittämistä. ”Mutta minä annoin hänen ymmärtää, että minulla on jo poikaystävä, enkä minä tahdo hänestä mitään muuta kuin ystävän, enkä ole edes aivan varma siitä ystävästä. Hyvänpäiväntuttu sopisi minulle Sebastianin kohdalla ehkä paremmin.”

”Ai”, Kurt toistaa entistäkin kiukkuisemmin, työntää sormensa Blainen pörröisiin hiuksiin ja tukistaa häntä hellästi. Sitten Kurt hymyilee ja tukistaa häntä uudestaan hieman kovempaa. ”Et sitten mene hänen kanssaan enää yhtään minnekään, tai minä suutun ihan oikeasti.”

”Kurt – ” Blaine sanoo nauraen helpottuneena.

”Minä tarkoitan sitä, Blaine Anderson”, Kurt sanoo ja vetää Blainen kasvot lähemmäs omiaan ja suutelee häntä pikaisesti suoraan suulle. ”Minä en tahdo olla mustasukkainen sinusta sille virnistelevälle pellelle.”

Blaine nauraa, ja Kurt suutelee häntä uudestaan, eikä kumpikaan heistä välitä 'siitä virnistelevästä pellestä', tai tämän typerästä ihastuksesta.

 
Varas

Kurt on lakannut käymästä kahvilla Blainen alettua seurustella Sebastianin kanssa. Kahvin kitkerä maku muistuttaa häntä heidän erostaan, ja siksi hän juo nykyään vain teetä. Tee on turvallista, tee on mietoa ja jäähtyneenä helppoa niellä. Teessä ei ole mitään kitkerää, ja sitä paitsi Blaine on sanonut, ettei Sebastian pidä teestä. Eikä Kurt tahdo olla samanainen kuin Sebastian. Sebastien on pilannut kaiken, Sebastien on tehnyt hänen elämään avan yhtä kamalaa kuin se on ollut ennen Blainea. Tai oikeastaan vielä kamalampaa.

Ennen kun on alkanut seurustella Blainen kanssa, Kurt ei ole tiennyt, miltä rakastaminen tuntuu. Hän ei ole tiennyt, kuinka suloisilta Blainen hiukset näyttävät ilman hiusgeeliä ja miltä tämän niska tuoksuu. Hän ei ole tiennyt, miltä tuntuu suudella oikeasti, tai miltä seksi tuntuu. Hän ei ole laulanut rakkauslauluja kenenkään korvaan ja kietonut käsivarsiaan niin tiukasti kenenkään ympärille. Ei kenenkään toisen kuin Blainen. Hän ei ole tiennyt, millaista on, kun kaikki muu maailmassa muuttuu yhdentekeväksi, paitsi rakkaus.

Nyt rakkaus tuntuu niin yhdetekevältä, että Kurtin tekisi mieli oksentaa teekuppiinsa.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 01:01:11 kirjoittanut Kaapo »

Contessa

  • ***
  • Viestejä: 711
voi jeesus pls eikä sebastian senkin huora
;_______________________________________;

tyhmä sebastian ja tyhmä blaine, voi kurtvauvarakasta.... ;_;;_;_;_;_;_;_;__; gahhh tälläset ficit saa mut haluumaan halata kurtia ja naulamaan sen mun seinään ja silittämään sen naamaa koska se on ihana ja vauva ja ;_____________________________;

.....mutta ei jeesus tää on ihana ja luen tän uudestaan sitten kun tuntuu taas siltä et haluan et joku potkii mua henkisesti päähän.

/*täydellisen rakentava ja asiallinen, kieliopiltaan täydellinen kommentti

tumblrpoetryicons
'til the veins run red and blue

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Contessa: Hmm, kiitos kommentista : D

Niin, onhan Kurt ihana ja ei, en mäkään kyllä tahtoisi että näin kävisi. Neverever. Mutta jotenkin mä olen alkanut ymmärtää Seblainea parituksena, koska kun todella katsoo Blainen ilmeistä sen puhuessa Sebastianin kanssa, siinä on jotain, enkä mä voi kieltää sitä, vaikka Klaine onkin rakkaus.

laura96

  • ***
  • Viestejä: 64
  • Likaista mieltä, ei pestä mäntysuovalla...
Tää oli niin julma, mie listin Sebun.... Se on Klainen nyt ja aina ;)
Mutta mitä tehdä, kun järki on ristiriidassa sydämen kanssa.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
laura96: Kiitos kommentista. Nää, en enää osaa oikein edes ottaa antaa siihen, onko Sebastian kamala vai ei, koska olen löytänyt senkin hahmon hienouden. Sille pitää vaan antaa tilaisuus - mutta kyllä Klaine silti on ykkönen mullakin edelleen ! : )

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Hieno teksti, pidän tyylistäsi todella paljon. :D

Seblainen on tässä hyvin toimiva paritus. Sebastianin hahmolla on tässä hyvin tilaa ja ymmärrän hahmoa hyvin, suuret pisteet siitä. Tämä muuttaa jonkin verran Sebastian canoniani, koska en ole aiemmin pohtinut hahmoa näin monipuolisesti ja on aina hauska löytää hahmosta uusia ja syvempiä puolia. :D Minusta Seblaine voisi hyvinkin olla mahdollista, ja pidän siitä miten viattomasti ja vaivattomasti Sebastian asettuu Blainen elämään.

Nuo väliotsikot toimivat muuten todella hienosti. Minä ajattelin, että ne heijastelevat sitä, miten Sebastian kulloinkin nähdään. Aluksi hän on onnenonkija, sitten pelle ja lopulta varas, kun Kurtin silmin katsotaan. Nuo kahvi- ja teevertaukset ovat minusta älyttömän upeita, ja rakastan sitä, että Blaine tilaa Sebastianille samaa kahvia kuin Kurtille, se kertoo paljon Blainen ajattelusta, samoin kuin se, että Sebastian antaa kahvinsa jäähtyä.

Sinulla on hahmoista hyvä ote, se näkyy koko tekstin läpi todella vahvasti. Tähän pääsee heti mukaan sen takia, että tunnet hahmot niin hyvin ja pystyt kirjoittamaan heistä todella aidosti. Kaikki mitä Kurt, Blainen ja Sebastian tekevät on aivan uskottavaa. Uskoisin, että voisit kirjoittaa heidät huoltamaan kuurakettia ja pitäisin sitä täysin uskottavana, koska osaat kirjoittaa heistä niin hyvin. ;)

Pakko lainata muutama suosikkikohtani tähän.
Lainaus
Sebastianin virnistys levenee, ja Blaine katsoo hänen suupieliään eikä silmiään.
Tämä vain jotenkin iskee, tämän tilanteen pystyy niin hyvin näkemään.

Lainaus
He ovat istuneet puoli tuntia kahvilan pöydässä, ja Sebastian on hymyillyt koko sen ajan Blainelle kuin Kurtia ei olisi ollut olemassakaan, ja Kurt on melkein kiivennyt hänen syliinsä istumaan. Lopulta Blaine on noussut pöydästä ja käynyt tilaamassa Kurtille kahvia vain päästäkseen hetkeksi pois tilanteesta, jonka on itse aiheuttanut, ja miettinyt kahvilan tiskillä, miten hänen ja Kurtin nyt kävisi. Kun hän on ojentanut kahvimukin Kurtille ja hymyillyt tälle niin romanttisesti kuin osaa, Kurtkin on hymyillyt ja halannut häntä, mutta hän on tiennyt, ettei yksi hymy tarkoita yhtään mitään.
Kurtin kiukun ja koko tilanteen kuvaus on vain todella hienoa.

Lainaus
Ennen kun on alkanut seurustella Blainen kanssa, Kurt ei ole tiennyt, miltä rakastaminen tuntuu. Hän ei ole tiennyt, kuinka suloisilta Blainen hiukset näyttävät ilman hiusgeeliä ja miltä tämän niska tuoksuu. Hän ei ole tiennyt, miltä tuntuu suudella oikeasti, tai miltä seksi tuntuu. Hän ei ole laulanut rakkauslauluja kenenkään korvaan ja kietonut käsivarsiaan niin tiukasti kenenkään ympärille. Ei kenenkään toisen kuin Blainen. Hän ei ole tiennyt, millaista on, kun kaikki muu maailmassa muuttuu yhdentekeväksi, paitsi rakkaus.
Tämä on vain niin surullinen ja herkkä kohta, ja tämä on kirjoitettu ihanasti.

Koko teksti on hieno ja upeasti kirjoitettu. :D

Kiitos tästä.<3
wooooop
Ava: Ingrid

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Frederica: Kiitos kommentista! Kiva kun tykkäsit väliotsikoista, niistä koko idea alunperin oikeastaan lähtikin. Juuri otsikko määritteli kirjoittaessa sen, millaisen lähtökohdan otin kuvaukselle tästä kolmiodraamasta jos sitä nyt voi ihan sellaiseksikaan kutsua. En tiedä susta, mutta erilaiset suhtautumistavat opetti mulle itselle ainakin paljon Sebastianin hahmon monipuolisuudesta. Aikaisemmin ajattelin sen olevan yksipuolinen ja ärsyttävä. Nyt se on enää vain ärsyttävä : D

Kiitos positiivisesta palautteesta, ihanaa kun tykkäsit !

Zofcu

  • Shipper Queen
  • ***
  • Viestejä: 64
  • Special Snowflake ♥
    • Tumblr
En tavallisesti lue minkäänlaista Seblainea, koska joka kerta haluan ainoastaan listiä Sebastianin, mutta tällä kertaa tein poikkeuksen ja hyvä niin!

Teksti oli tosi sujuvaa ja tykkäsin siitä miten Sebastiania kuvailit. Blaine tosin oli vähän turhan vietävissä ja joku tossa Kurtin luonteessa tökki, mutta muuten kiva.
Toi viimeinen kohtaus oli ihan tuskaa mun sielulle, koska Kurt on mulle hyvin rakas hahmo, enkä pystyis kuvittelemaan Klainea erossa toisistaan :c

Ja pakko vielä lainata tuota Contessan kommenttia:
Lainaus
voi jeesus pls eikä sebastian senkin huora
Itse ajattelin ekana ihan samaa ;D
You're the only one who knows me Better Than I Know Myself
Richard x Lee ♥ Adam x Sauli ♥ Joey x Daniel ♥ Jude x RDJ ♥ James x Michael ♥ Ian x Anthony

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Mä en yleensä lue kauheesti "juonettomia" ficcejä, koska parhaat ficithän on äärettömän pitkiä ja englanninkielisiä, mutta aattelin nyt lukea jotain helppoa suomenkielistä, kun yllättäen finissä oli vielä missattuja Klaine-ficcejä. Ja no, Sebastian/Blaine on ehdoton no no, en halunnu kirjottaa sitä nimilyhennettä koska ei ne oo edes sen arvosia. Olipas nyt traagista :D Mutta niin, luin tämän koska oli myös Klaine ja koska en arvannut loppua ja koska sun disclaimer
Lainaus
eikä Blaine oikeasti kuulu Sebastianille
Couldn't agree more!

No niin mutta kun pääsin ohi noista pakollisista "mä en yleensä sitä ja tätä mutta", niin tykkäsin kyllä tästä. Tykkään sun tyylistä kirjottaa, ja sait mut uskomaan ihan täysin että Blaine olis vilpittömällä mielellä ja oh god Blaine mä luotin suhun!
Sebastian oli äärimmäisen aidon ällöttävän oloinen. Ja mun sydän ihan tosissaan tais jättää yhen lyönnin väliin vipan kappaleen alussa. Eiiiii! Mutta onneksi a) mä en usko että Blaine koskaan päästäis Kurtia menemään ja b) en usko myöskään että Kurt antais Blainen mennä. Joten uskottelen näin itselleni ja leikin etten nähny vipaa osaa :)) Ei mutta ihan totta, oikein kiva pikku ficci!

Ai niin, vipassa osassa oli pari kertaa Sebastien Sebastianin sijaan :)
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta