Kirjoittaja Aihe: Lapsenmieli ja enkeli// K-11, Romance,Femme, oneshot  (Luettu 1490 kertaa)

Wiced fairy

  • hahmoseksuaali
  • ***
  • Viestejä: 40
  • genderqueer
    • Sateenkaarikeijun satumaailma
Author: Wiced fairy
Ikäraja: K-11
Genre: romance, femme, oneshot
Vastuuvapaus: Hahmot on mun, lyriikat Jipun kappaleesta Eva. :)



Lapsenmieli ja enkeli
Mä kaadun nauraen sun viereen nurmikolle ja suutelen sun nenänpäätä.
  Kun mä muutin tänne syksyllä Helsingistä, muut piti mua hulluna, kun mä tanssin keskellä katua. Ne pelkäs mun lapsen katsetta, viatonta ja rehellistä, joka näki keitä ne oikeasti oli, näki sen roolin taakse, jota ne esitti. Mutta sä olit erilainen, sä olit kyllästynyt esittään kilttiä tyttöä, luokan priimusta vaaleenpunasessa neuletakissa.
   Ne näkee sut vaan entisenä ihmelapsena, eikä ne oo koskaan ymmärtäny, mitä sä näät "sellaisessa haihattelevassa kummajaisessa" ,kuin mä.
   Aluks mä pelkäsin, että sä jättäisit mut, että sun lapsuuden ystävien ja vanhempien hyväksyntä olis sulle tärkeempää kuin me, mutta vähitetellen mä oon tajunnu, että sä tunnet mut oikeasti, tiedät musta kaiken, ja siksi rakastat mua.
 Mä pujotan sun letteihin voikukkia ja me juostaan paljain jaloin metsässä. Eikä ne voi katsoo meitä halveksien, kun mä annan sulle kielletyn suudelman kuusten varjossa.


Uskovaiset hylkäävät, sitä on turha miettiä
ne ajaa ulos meistä vääriä henkiä
mutta mä tarvitsen sinut, laitan salaisen huoneen, tyynyn.
Sä oot mun Ängel i rummet, sinä vain minut tunnet.

Huudetaan parvekkeelta, ei saa tulla jatkoille
sä olet mun, eikä toiset voi sua repii itselleen.
Maailma on kylmä ja meille vihainen
mutta tänä yönä laitetaan, toistemme hiukset leteille.

Olen ehkä Eva Dåhlgreen kaikista maaillman naisita
Sinä olet meistä vahvempi, älä katso rumaa totuutta
On parempi ettet tiedä mitä ne meistä puhuu

Sinä näät sen kaiken minussa, mitä muut ei rakasta
sinä näät sen kaiken, nukutaan kielletyllä iholla.
Sinä näät sen kaiken minussa, mitä muut ei rakasta
sinä näät sen kaiken, nukutaan kielletyllä iholla.

Maailma on kylmä ja meille vihainen
mutta tänä yönä laitetaan, toistemme hiukset leteille
Tänä yönä laitetaan, toistemme hiukset leteille

« Viimeksi muokattu: 17.01.2014 19:27:19 kirjoittanut Wiced fairy »

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Lapsemieli ja enkeli// K-11, Romance,Femme, oneshot
« Vastaus #1 : 23.07.2013 11:53:48 »
Mä kaadun nauraen sun viereen nurmikolle ja suutelen sun nenän päätä.
Nenänpäätä tulee yhteen. :>

-- "sellaisessa haihattelevassa kummajaisessa" ,kuin mä.
Pienen pieni virhe: välilyönnin pitäisi tulla pilkun jälkeen, ei sen eteen.

Aluks mä pelkäsin, että sä jättäisit mut, että sun lapsuuden ystävien ja vanhempien hyväksyntä olis sulle tärkkeempää kuin me, mutta vähitetellen mä oon tajunnu,että sä tunnet mut oikeasti, tiedät musta kaiken, ja siksi rakastat mua.
Tästä virkkeestä löysin parit virheet: tärkeempää-sanaan ei tule tupla k:ta, vähitetellen -> vähitellen & välilyönti puuttuu pilkun ja että-sanan välistä. :> Ei siis kamalan suuria virheitä, mutta kannattaa silti korjailla ne tuolta pois. : ) Näiden lisäksi myös tekstin aiheessa ”Lapsemieli ja enkeli// K-11, Romance,Femme, oneshot” on pieni kirjoitusvirhe: lapsenmieli-sanasta on tipahtanut n-kirjain matkasta.

Femmepiiriä stalkatessani eksyin tänne ihan vahingossa ja kun tämä vaikutti kivalta, ajattelin myös kommentoida. : )
Tämä on suloinen. On mukana nurmikolle kaatumista, suukkoja nenänpäälle, kiellettyjä suudelmia, voikukkien pujottamista letteihin ja kaikkea. Aww, khih. Tämän lukemisen jälkeen tuli kyllä hyvälle mielelle. Puhekieli sopii tähän yllättävän hyvin, vaikka sitä yleensä vierastankin – se jotenkin onnistui tuomaan päähenkilön mietinnät lähemmäksi, helpommin samaistuttavammiksi.

Tuota otsikkoa jäin miettimään saatuani luettua tämän: keneen nuo ”lapsenmieli” ja ”enkeli” viittaavat? Ainakin tuo ensimmäinen taitaa kuvastaa minäkertojaa, koska hänellä kerrottiin olevan lapsen katse, mutta tuo enkeli jäi vähän epäselväksi. Tarkoittaako sekin tekstin ”minää” vai onko se viittaus ”sinään”, jota en onnistu tavoittamaan? Tästä pienestä pohdiskelusta huolimatta minusta tuo otsikko on varsin mukava ja suloinen.

Ne pelkäs mun lapsen katsetta, viatonta ja rehellistä, joka näki keitä ne oikeasti oli, näki sen roolin taakse, jota ne esitti.
Tästä kohdasta pidin erityisen paljon! Olet onnistunut kuvaamaan hyvin, millainen lapsen katse on ja se teki kyllä vaikutuksen - ja vielä kun tuo nimenomainen lapsen katse on lasta vanhemmalla henkilöllä, niin vau!

Kiitokset, jatkahan ihmeessä kirjoittelua! : )
~ Herkku.