Kirjoittaja Aihe: Fanifiilistelyn yleistopic  (Luettu 88691 kertaa)

vaapukka

  • Opetuslapsi
  • ***
  • Viestejä: 222
Fanifiilistelyn yleistopic
« : 18.08.2012 01:51:32 »
Saanen esitellä, yleisfanifiilistely-topic, uskollisen fanin tunteiden ja ajatusten jakamiseen.  :D
Itse oon ainakin törmännyt mielessäni faneiluun liittyvän avautumisen aiheisiin, joista ei Tylyahon yleis-/avautumistopiciin viitsi kirjoittaa, sinne arkisemman elämän avautumisten sekaan, eikä mikään Saivartelijan topic tunnu oikealta... Jos siis koet valaistumisen siitä kuinka ihastunut tällä hetkellä oletkaan Lipetitiin, tai kuinka unelmasi täyttyivät kun pääsit käymään King's Crossin asemalla, tämä lienee oikea topic! Mitä vain! Jos mielipiteesi yms. kuitenkin sopii selkeästi johonkin toiseen Saivartelijan topaan, laita se sinne. Myös muiden fandomien(?) kuin Potterin fiilistelyt ovat sallittuja täällä :) Ja ei ole mitään kivempaa, kuin muiden kommentit omaan tunteenpurkaukseen, siis keskustelua keskustelua!

Toivon että tämä ei aiheuta ainakaan enempää päänvaivaa(niinkun mulle ehkä), että minne mä nyt tästä ja tästä avautuisin... Avautukaa ihmiset, mitä tunteita teillä on juuri pinnassa, liittyen mihin vain kirja/levy/yms-hyllynne ja fanitaivaan välillä, yeah.

Ja osioon omat avautumiseni. Olen tässä kesän aikana katsellu Potter-leffoja taas kerran uudestaan järjestyksessä, muistin virkistykseks. Viimeisimpänä, joku aika sitten katoin Puoliverisen Prinssin, ihan liian pitkästä aikaa. Ja sitten näin periaatteessa painajaisen, tai ainakin Potter-unen jossa lyhyesti sanottuna kaksintaistelin Voldya vastaan, se vainos mua ja oli aivan älyttömän pelottava ja todentuntuinen. Ja nyt, kun katon(loistavaan vuorokaudenaikaan!) Kuoleman Varjeluksia #1, olen jokseenkin kuset housussa. En oo ikinä varmaan pelännyt Potter-leffoja näin paljoa! Vaikka tiedän kaiken mitä leffassa tulee tapahtumaan, tai ehkä just siks, oon lähestulkoon pala kurkussa. Voldemort on aivan terrifying, en melkeempä kestä katsoa sitä kun muistan sen fiiliksen siinä unessa, kun se tuijotti mua silmiin, metrin päästä. Ja kaikki muukin, just tällä katselukerralla on paljon pelottavampaa kun aiemmin. Oon ennenkin 'pelännyt', kammoksunut sitä kohtausta eniten, kun Harry&Hermione ovat  siellä haudalla, ja Bathilda Bagshotin tumma hahmo ilmestyy taustalle, Hermione sanoo 'Harry, there's someone watching us. By the church.'. Mut tällä kertaa, sydän hyppäs kurkkuun, oli pakko painaa pause ja laittaa valot päälle. En ymmärrä miks pelkään sitä kohtaa niin paljon, mutta en vain uskalla katsoa eteenpäin, vaikka tasan tiedän että kohta se on taas sitä perinteistä loitsintaa ja räjähtelyä, ei yhtään niin pelottavaa. Mutta en vaan pystynyt katsomaan eteenpäin, vaan piti tulla tänne avautumaan, pitkästä aikaa en oo tuntenu tällasta pelon tunnetta. Ja perustin siinä sitten uuden topankin  :D Muistatteko tämän kohdan? Ei tasan voi johtua vaan musta ja pelkuuruudestani, tuo kohta on vertahyytävä. Entä ootteko muuten pelänneet jotain kohtaa Pottereissa yli kaiken?

Kiitän, kumarran, ja kerään rohkeuteni painamaan play-nappulaa...

iipimoi

  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #1 : 03.09.2012 23:19:29 »
HUUI TIEDÄN TODELLAKIN KYSEISEN KOHTAUKSEN O_O joo siinä meinaa kyllä tulla kuset housuun itse kullakin. Ja asiaahan ei auta se, että asun kerrostalossa jossa on aivan bathildan näköinen nainen. Olin sitten illalla menossa god knows where ja tilasin hissin. No rapun valot tietenkin ehtivät sammua ja odotin siinä sitten, että hissi tulee ja se tietenkin liukui siitä ohi ja hississä oli kukasmuu kuin se bathildan kaksoisolento. Taisin siinä sitten äänen kiljaista, mutta hei oikeesti ... hyi. ó___ò

Ja sitten fangirlaukseen ! Oikeesti haluun, että suomessa alkaa jo se sherlockin seuraava kausi kun ei jaksa oottaa ja johnlock :3 oon lukenu järkyttävän määrän niitä eri versioita tän viimisimmän jakson tapahtumista tumblrista. Hee mulla on semmonen ongelma kanssa, että luen aivan liikaa fanfictionia :D oon vakavasti harkinnut jotain per päivä rajaa ...

Omia lempiparituksia ovat larry stylinson, drarry, johnlock, niam yms. mutta se taitaa jo ollakkin toisen keskustelun aihe :D     
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012 23:21:32 kirjoittanut iipimoi »
If we take this bird in, with its broken leg,
We could nurse it, she said,
Come inside for a little lie down with me,
And if you fall asleep, it wouldn't be the worst thing.

vaapukka

  • Opetuslapsi
  • ***
  • Viestejä: 222
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #2 : 19.09.2012 19:45:34 »
Sab Meryl Streepiä ei voi olla ihailematta! Usein mulla käy ainakin niin, että monet miesnäyttelijät on vaan niin charmingihaniataitaviahauskoja ja naiset yleensä nättejä, kivoja, jee. Mutta tässä on vaan poikkeus, nainen joka on vaan niin uskottava ja upea ja talent. Loistava laulajakin!
Mulla tällasia näyttelijä-ihastuksia on aika useita, ihan Scwchwartzeneggeristä(kuka sen nyt osais oikein kirjottaa?) Johnny Deppiin. Yks kirkkaimmista tähdistä on se joka heti pomppas mieleen, Gary Oldman.  Ja Tim Curry ja Ewan McGregor jajajaj.. Ja Marilyn Monroesta tuun kirjottamaan tänne joskus pitkän romaanin.

ja Lupa. Tulin tänne vartavasten hehkuttamaan samaa aihetta sun päivityksestäs inspiroituneena... :D ja AHHHH. Tällasia fanityttökutkutuksia onkin ollu jo ikävä! Paitsi ei, tä on yks niistä asioista jotka on jotain way more than fanitusta...
En suostu kutsumaan itseäni 100% LotR-faniksi(kirja vieläkin kesken) mutta Hobitti, se on se mitä rakastan. Mulle taidettiin lukea sitä iltasaduks, musta tuntuu että oon muistanu sen tarinan aina?
Erityisesti nyt viime kesänä, oikeen perehdyin - ja rakastuin entistä enemmän kaikkeen Keskimaahan liittyvään.

Odotan siis leffalta hyvinhyvin paljon. Mutta hyvältä se vaikuttaakin, kaikin puolin... Mulle Martin Freeman on täydellisistä täydellisin Bilbo, ekan kerran kun kuulin sen roolin, ajattelin "Eiks se oo esittäny jo jotain hobittia?" ja se kertonee jotain mun mielikuvista siihen näyttelijään... Ja koska castissa on muutenkin vaikuttavia vanhoja persoonia Trilogiasta, uusia tuttavuuksia ja herra Cumberbath, niin taidan pissiä housuuni siellä teatterissa sitten. Jackson on taas haukannut aika ison palan tätä tehdessään, mutta ei se viimekerrallakaan epäonnistunut. Ainakaan jos multa kysytään. Ja kaiken huippuna Howard Shore, joka säveltää tämänkin musiikit. Goosebumps.

Ainoa mikä mun mieltäni painaa. Epäilyttää. Ärsyttää. Ihastuttaa. Juuri kun olen yhdessä koko maailman kanssa rakastunut tapaukseen Sherlock  ja kuuliaisesti oppinut termin Johnlock, tulee tämä. Google-haku tarjoaa Smauglockia ja smaug and bilbo slash ja ties mitä. Olihan tä arvattavissa, kun tällaset seksipommit on päärooleissa... No thanks, Keski-maalaiset on viimeinen fandom missä kaipaan mitään vähänkään häröjä parituksia, hyvä kun sulatan (ne vähäiset) canon-paritkaan! Ylireagoinko, vai onko mulla aihetta ärsyyntyä? Ehkä jätän valittamisen sikseen, ja nautin loistavista näyttelijöistä. Ja suljen slashailyt pois mielestäni.

86 päivää, nirvana, ja sit alkaa uusi odotus.... Trilogioiden "hauskempi" puoli... <3

Gelmir

  • Imagine
  • ***
  • Viestejä: 224
  • Ravenclaw
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #3 : 19.09.2012 20:53:46 »
Ooh Lupa, mun piti heti rynnätä etsimään toka traileri kun mainitsit että sellainen on tullut! (Se on muuten aivan ihana se laulu mitä ne lauloi siinä ekassa.) Olin suuren luokan tsh-fani joskus yläasteella/lukiossa, ja vieläkin rakastan niitä kirjoja&leffoja. Mielestäni ehkä ainoat leffat, mitkä on koskaan tehny kunniaa millekään kirjalle. :D Joten odotan tietysti Hobitistakin jotain upeaa, ja pelkään myös että se ei sitten olekaan niin hyvä.

Niin, ja olen Varpun kanssa samoilla linjoilla siitä, että Keskimaahan ei mitään ihme parituksia sotketa! :D Ainoa canonin ulkopuolinen pari, mistä edes etäisesti pidän, on Legolas/Aragorn.

Pakkomielteilen tällä hetkellä TVD:n Damonista. Se on jotain niin... <3 Joo. Ja sitten Damon&Elena.  Miksei ne oikeat parit koskaan päädy yhteen? Okei, oon vasta toisen kauden alussa, että ehkä sitten myöhemmin... Toivottavasti.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2012 21:00:03 kirjoittanut Gelmir »
It was my ghost walking on the sidewalk.

Unimaailma

Gelmir

  • Imagine
  • ***
  • Viestejä: 224
  • Ravenclaw
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #4 : 27.09.2012 12:10:00 »
Ooh Lupa, mun piti heti rynnätä etsimään toka traileri kun mainitsit että sellainen on tullut! (Se on muuten aivan ihana se laulu mitä ne lauloi siinä ekassa.) Olin suuren luokan tsh-fani joskus yläasteella/lukiossa, ja vieläkin rakastan niitä kirjoja&leffoja. Mielestäni ehkä ainoat leffat, mitkä on koskaan tehny kunniaa millekään kirjalle. :D Joten odotan tietysti Hobitistakin jotain upeaa, ja pelkään myös että se ei sitten olekaan niin hyvä.

TÄMÄ. Todella häiritsevää, kun tosiaan tulee kolme elokuvaa enkä voi olla miettimättä, mitä hittoa ne säätää sitten siellä kaiken sen ajan. Onhan Hobitista joskus tehty televisiosarjakin, mutta yyh, Jackson tekisi noin lyhyestä kirjasta kolme elokuvaa raiskaamatta canonia? Epäilen. Saavat ainakin laittaa niitä tynnyreitä sinne. Eikä oikeasti mitään pikku-Frodoja
mukaan reissulle.

Siis heeetkinen hetkinen, tuleeko niitä kolme!?! Miten multa on voinut mennä jotain näin pahasti ohi?!? Miten ihmeessä Jackson saa siitä kolme elokuvaa, käykö ne sen tarinan sanatarkasti läpi vai mitä ihmettä... Käsittämätöntä.
It was my ghost walking on the sidewalk.

Unimaailma

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #5 : 27.09.2012 14:23:09 »
Kyllä Hobitista tulee kolme elokuvaa. Jackson kai ainakin aikoo laittaa joitain lisä juttuja Hobittiin noista TSH:n liitteistä, ehkä jopa KTK:sta. Minuakin arveluttaa mistä hitosta JAckson meenaa saaha materiaalia kolmeen elokuvaan.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #6 : 30.09.2012 13:57:38 »
Musta se Hobitin traileri oli vähän tylsä, elokuvasta tulee varmaan kuitenkin paljon parempi. En kyllä tykännyt siitä kirjastakaan niin paljon kun Sormuksen ritareista (joka on ainoa TSH minkä olen ehtinyt lukea), kun siinä oli vain Bilbo, eikä Frodoa, Samia tai muita.

Nyt on kyllä niin fanityttö olo, että tekisi mieli kiljua ja pomppia ja hyppiä, kädet tärisee, en pysty kirjoittamaan, en pysty jatkamaan ficcejäni, koska Jedward tulee aika luultavasti Suomeen ensi tammikuussa tai helmikuussa! En malta odottaa ja nyt pääsen lentokentällekin ja siitä tulee niin ihanaa ja täydellistä. Oli vaan pakko tulla purkamaan höyryjä ja tämä oli ensimmäinen paikka, joka sattui eteen. On kyllä nyt niin fanityttö olo, että huh huh. Iiik. Siihen on vaan neljä kuukautta. Ei jaksa odottaa.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #7 : 01.10.2012 10:55:07 »
URGH EN KESTÄ
Pelkkää silmitöntä fanitusta olleet viime kuukaudet, kiitos Tumblrin ihmeellisen maailman...
Vedin Merlinin 1, 2 ja 4 tuottiksen 20 päivän sisään ja olin sitten hyvin pitkään ihan pilvessä. Nyt olen alkanut hiljalleen laskeutua täältä korkeuksista ja katsoa uudestaan niitä parhaita jaksoja. kolmoskaudenkin voisi katsoa uudestaan...
Uskomatonta, miten jonkun sarjan yksi jakso voi saada nauramaan, itkemään, kiemurtelemaan ja huutamaan turhautumisesta. Merlinin kautta olen löytänyt itkettäviä, ihania, kuumia, koukuttavia ficcejä, ja ensimmäisen OTP:n, joka itkettää ihan kuiviltaan ilman sen suurempaa fandomsidonnaista stimulaatiota. MERTHUR<3
Ja vitoskausi alkaa briteissä 6.10... (jolloin Tumblrissa tietysti huoltokatko :'() Maltan tuskin odottaa, että pääsen käsiksi uuteen tuottikseen...! (sillä aikaa on hyvä kattella neloskauden kolmea ensimmäistä jaksoa ja ykkösen ja kolmosen loppupäätä...)

Intoilisin muuten Hobitista kaikkien kanssa, mutta siitä on ihan liian kauan kun luin sen (riparilla..-04??), enkä käytännössä muista koko kirjasta paljon mitään... mutta Martin Freeman<3 Ja hienoilta trailerit ainakin on näyttäneet.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Pric

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #8 : 01.10.2012 12:46:30 »
Mäki tuun nyt tänne mukaan fanittamaan :)  mulla on 10 minuuttia ennen ku bussimtulee nii koitan ehtiä kirjottamaan. oon niin utopiassa  viimeviikkosesta keikasta, niminnäit jotkut ehkä tietää, että usalainein indiepopbändi FUN. oli just suomessa !! Rakastan tätä bändii ja laulaja Nate on niin ihana <3 se että näkee livenä oikeesti saa sen rakkauden niin paljon isontumaan ja nousemaan ylemmälle tasolle. Oikeesti :( haluun nähä ne uudestaa, mua vaa itkettää ku se on ohi.. Keikal oli niin paras tunnelma parhaan ihmisen kanssa, ei haitannu hirvee emotyttö joka töni kaikkia ja oli hirveen ilkee. Oli vaa niin täydellistä. Oon vaa kuunnellu funii nyt taukoomatta pelkästään ja aina ku kuulen yhen biisin, joka merkitsee mulle niin paljon niin silmät täyttyy kyyneleistä. En ois uskonu että jonkun näkeminen ois voinu olla näin tärkeetä ! Nyt alan ymmärtää kiljuvia faniteinejä(jollanen minäkin olin), koska se oli jotain niin uskomatonta. Ja se lämppäriki oli nii hyvä ! Ja sen lämppäribändin basisti on mexasuperihana..aah so sexy. Ootan jo niin hirveesti seuraavaa keikkaa ! Ne lupas tulla :333
If you play your cards right
you can change the world

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #9 : 05.10.2012 12:16:46 »
Minulla on tällä hetkellä suuri obsessio Meryl Streepiin, josta varmaan useampikin elokuva- tai sarjatopaa seurannut onkin tietoinen, heh. Yritän kerätä kaikki Streepin leffat, joita käsiini DVD:llä tai VHS:llä saan (luojan  kiitos minulla on vielä videonauhuri ja ihmiset syytävät vanhoja videoitaan ovista ja ikkunoista pihalle kun siirtyvät täysin DVD:iden ja BluRayn pariin!). Olisi mahtavaa löytää jostain mahdollisimman huokealla joku julistekin, mistä Streep voisi vahtia asuinluolaani. Mutta sen naisen näyttelijäntaidot ovat jotain niin uskomatonta, että en ymmärrä, miten joku voi vain kohautella olkiaan, että näyttelijätär mi' näyttelijätär, usch. Pitäisi jostain metsästää vielä Mamma Mia!:kin, rakastan sen elokuvan musiikkia! Kellään muulla vastaavaa näyttelijäkompleksia?

MINULLA! Nimittäin Julie Andrews on mun jumala ikuisesti aamen. Ihmettelen yhä miten niin moni jaksaa seurata mua tumblrissa kun sieltä tulee lähes poikkeuksetta ihan koko ajan Julie Andrewsia koska se vaan on niin kaunis, oli nuorempana ja on nyt, mutta hän onkin Julie "I look better than you even I'm 76 years old" Andrews.

Mulla on missiona kerätä kaikki tämän jumalattaren elokuvat ja olen jo aika hyvässä vauhdissa, multa puuttuu enää 17 elokuvaa ja todellakin aion kerätä ne kaikki oli osa sitten videoita tai jotain muuta "esihistoriallista".

Rakastan Andrewsin lauluääntä, se on vaan niin täydellinen neljän oktaavin sopraano. Nykyään se taitaa kyllä olla viiden oktaavin syvä basso mutta ei se mitään, ihana ääni silti <3 Sitten tietysti ah rakastan Andrewsin kasvojen käyttöä, miten ihminen pystyykään käyttämään niin hienosti kasvojaan näyttelemiseen.

Oi minä itsekin haluaisin asuntooni Julie Andrewsin, en vain osaa päättää millaisen kuvan tahtoisin. On minulla tosin yksi pieni jossa se on niin HOT mutta tahtoisin myös jonkun ihanan sensuellinen kuvan myös.

Joo nyt lopetan.

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Demeter

  • onneliini
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #10 : 10.10.2012 16:15:54 »
Aijaijai tää on just mitä mää kaipaan nyt! Eikä täällä ole kukaan vielä hehkuttanut tästä aiheesta, joten mun on pakko. Mun sydän on pakahtua koska Adam Lambert on niin uskomaton. Us-ko-ma-ton. Pääsin pitkästä aikaa katsomaan uutta materiaalia ko. herrasta, eli yhden haastattelun ja pari live-esitystä (koska netttinettinetti pari päivää \o/!) ja apua, olen taivaissa.

Adamin ääni ja musiikki on jotain niin älyttömän upeaa, minä rakastan rakastan rakastan sitä. Kaikki studionauhoitukset ja musiikkivideot ja sellaiset on tietenkin ihania, mutta nuo live-esitykset on ihan toisesta maasta: sama laulu ei läheskään ikinä kuulosta samalta, kun se muuttaa esiintymistapaa ja -tyyliä aina tilanteen mukaan, ja nyt kun löysin Trespassing-kappaleesta Ausseissa aamutelkkarissa esitetyn version, niin voi hemmetti, se on itse täydellisyys.

Miten jonku ääni voi olla niin ihana, miten sen esiintyminen aina yhtä hienoa katsoa kerta toisensa jälkeen (vaikkakin nauhalta. AH sitten kun nään sen livenä!), miten siitä näkee että se nauttii täysillä laulamisesta ja esiintymisestä. Tämmöinen Adam-piikki keskelle reissua oli kyllä niin paikallaan, oon täynnä uutta energiaa ihan vaan parin videon takia. :D

Vaikka musiikin kuuntelu ja eri artistit on läpi elämän vaikuttaneet ja inspiroineet eri tavoilla, ei ikinä koskaan ennen oo kukaan ollut artistina mulle näin tärkeä. Ja mikä vielä parempaa, se ei oo vaan se musiikki vaan myös sen aito persoona musiikin takana, ja tätä en voi sanoa läheskään kaikista artisteista, joiden musiikista pidän. Musiikin kuuntelun nautittavuus tuplaantuu, kun takana seisoo henkilö, jonka ajatukset ja arvomaailmat ovat monelta osin hyvin lähellä omia, ja josta voi rehellisesti sanoa että toi on hyvä tyyppi, eikä että toi on nyt tommonen pelle, joka vaan tekee hyvää musiikkia.

Mää saan sen musiikin ja mielipiteiden kautta niin paljon rohkaisua olla oma itseni. Ihan parasta. Ja miten voi ihminen olla niin kaunis!

Kiitos, tämä fanitus-avautuminen tuli tarpeeseen.


and i told you to patient, fine, balanced, kind

Dobby.

  • EXTERMINATEE
  • ***
  • Viestejä: 14
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #11 : 03.12.2012 19:35:30 »
TUUN NYT TÄNNE HAJOAMAAN KOSKA HOBITTI.

Eli, toinen traileri ilmestyi mun news feediin tänään ja tämä LotR-fanilikka lähti katosta lävitte kyllä ihan sillä hetkellä. Ihan uskomattoman älytön fanityttökohtaus päällä just nyt, en usko että toivun tästä ihan hetkeen. Minulle ei Potterit koskaan ole olleet yhtä Da Juttu kuin LotR on ollut ja tämä oli kyllä hyvin hyvin hyvin loistava päivänpiristys tähän kipeyspäivään. Näyttää niin upealta ja kasti on suoraan taivaista (vaikka Martin Freeman vähän epäilyttääkin).

Toisaalta pelottaa että rakennan liian suuria odotuksia ja petyn sitten. Muilla tätä ongelmaa?

- L

Minulla on! Odotan leffaa enemmän kuin innolla, mutta toisaalta jos se ei olekaan ihan niin hyvä mitä odotan (ja mulla on aika suuret odotukset) niin sitten petyn kyllä pahemman kerran.

ENÄÄ 9 PÄIVÄÄ!

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #12 : 03.12.2012 20:17:00 »
Satuinpa tätä ketjua nyt lukaisemaan ja tuun nolaamaan itseni vuodattamalla Hobitista. Heti alkuun varoitan mahdollisesta päättömyydestä...

ENÄÄ 9 PÄIVÄÄ!
No niinpä! Olen jo ihan onnesta sykkyrällä kun pääsee katsomaan kaiken odottelun jälkeen <3 Luin juuri vähän aika sitten uudestaan(viime kerta oli vuosia sitten ala-asteella...en muistanut mitään) Hobitin ja nautin siitä. Elokuva(t) tulee kuitenkin varmasti suuresti poikkeamaan kirjasta, mutta itseäni se ei haittaa. En aio marista mahdollisista poikkeavuuksista niin kauan kun mitään ihan järjetöntä ei sinne leffaan tungeta.

Tässä häpeilemättä tunnustan, että vaikka joskus kovakin sormusten herra-fani olin, niin suurin syy miksi menen hyppien katsomaan Hobitin on herra Martin Freeman. Fanitytön sydämeni huokailee ihastuneena kun vain ajattelenkin Martinia Bilbona. Ne hiukset ovat söpöt. :D Toivonkin etten aivan sekoa elokuvan alkaessa. Noh, jos niin käy, niin ainakin leffaseurani ymmärtää... muut ei ehkä niinkään. Trailerit saavat jo hymyilemään typerästi.
Sitten 2 leffassa kun tulee Benedict Smaugin äänenä niin, oih, hiljaa sydämeni, hiljaa.

Kerta kaikkiaan ihan innolla odotan ja toivon, että kolmen leffan kokonaisuus jaksaa kantaa itsensä. Luotan kyllä Sormusten herran perusteella Jacksoniin, että eiköhän se onnistu. Mutta aah, enää runsas viikko <3 Innosta kikatellen häivyn takavasemmalle...
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid

SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #13 : 03.12.2012 20:23:09 »
Sanokaa hyvät ihmiset että minä voin luistaa muutamista jutuista jotenkin.

Vaarana siis on, että en pääse katsomaan Hobittia. En kestä tätä, etenkin koska aikeissa on mennä elokuvaan hyvällä porukalla ja MINÄ TYPERYS OLEN MENNYT SUOSTUMAAN JOHONKIN VAPAAEHTOISTYÖHÖN!! D'ARVIT! Huoh. Toivon ja luotan, että päiväkerholaisten jouluohjelma (mikä lienee, älkää kysykö) selviää yhden illan ilman minua. Koska Tolkienin maailma elokuvana ja minä en muka pääse mukaan, en hyväksy, en suostuei ei ei. *Mutinaa*

Lainaus käyttäjältä: Hallahäive
Toivonkin etten aivan sekoa elokuvan alkaessa. Noh, jos niin käy, niin ainakin leffaseurani ymmärtää...
Täälläpäin samantyylisiä reaktioita aiheuttaa eräs haltia, joka on onneksi kirjasta poiketen lisätty Hobittiin, siis ystävämme Legolas hoitoainemainoshiuksineen. Ja onneksi en ole ainoa, joten sympatiaa löytyy.

Gelmir

  • Imagine
  • ***
  • Viestejä: 224
  • Ravenclaw
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #14 : 03.12.2012 20:43:02 »
ENÄÄ 9 PÄIVÄÄ!
No niinpä! Olen jo ihan onnesta sykkyrällä kun pääsee katsomaan kaiken odottelun jälkeen <3

Liityn myös innokkaisiin Hobitin odottelijoihin! Olen muutenkin ihan innoissani tuosta leffasta, mutta sitten kun tähän lisätään vielä se Martin Freeman, niin tuota noin. Pelkään, että virnistelen vain typerästi koko leffan ajan. :D Valitettavasti oma leffaseuralaiseni ei ole vielä sisäistänyt Martin Freemanin mahtavuutta, että saan kai sitten virnistellä ihan itsekseni.  Olisi kuitenkin oikeasti ihan kiva saada katsottua Hobitti ilman, että häiriinnyn koko ajan pääosan esittäjän söpöydestä. Tai että ajatukset karkaavat Sherlockiin.

Vähän harmittaa etten ehdi/ole ehtinyt lukemaan Hobittia uudestaan ennen leffaa, mutta toisaalta voi olla ihan hyväkin, niin en sitten ajattele koko ajan, että "ei se noin mennyt"... Ja muutenkin pelkään, että petyn Hobittiin, kun odotukset on kuitenkin aika korkealla. Ja mulla menee vielä ikuisuus ennen kuin pääsen katsomaan sen, niin ehdin sitten tässä kivasti vielä kasata lisää odotuksia.

Sitten 2 leffassa kun tulee Benedict Smaugin äänenä niin, oih, hiljaa sydämeni, hiljaa.
Joo en halua tietää miten minä käyttäydyn leffateatterissa tuossa kohden...:D

Lainaus käyttäjältä: Hallahäive
Toivonkin etten aivan sekoa elokuvan alkaessa. Noh, jos niin käy, niin ainakin leffaseurani ymmärtää...
Täälläpäin samantyylisiä reaktioita aiheuttaa eräs haltia, joka on onneksi kirjasta poiketen lisätty Hobittiin, siis ystävämme Legolas hoitoainemainoshiuksineen. Ja onneksi en ole ainoa, joten sympatiaa löytyy.
Ja tästä tuli mieleen, etten tiedä onko Aragorn Hobitissa?!
It was my ghost walking on the sidewalk.

Unimaailma

Gelmir

  • Imagine
  • ***
  • Viestejä: 224
  • Ravenclaw
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #15 : 03.12.2012 21:36:58 »
Ei kai?! Olen jo tottunut ajatukseen, että Legolas on sisällytetty tarinaan, mutta en kyllä kykenisi ymmärtämään, miksi Aragorn olisi sinne tungettu. Siinä on jo mielestäni sekin käytännön ongelma, että Viggo Mortenssenia ei vain voi korvata, mutta miten hänestä saisi uskottavasti niin paljon nuoremman Aragornin? Kirjassahan Aragorn oli TSH:n aikaan jotakuinkin 87 vuotias ja 45-vuotiaalta näyttänyt Mortenssen ei vain voisi esittää 50 vuotta nuorempaa Aragornia - tosin Bilbokin näytti reippahasti alle 112-vuotiaalta vai mitä olikaan TSH:ssa, mutta sen selittää sormus, johon ei todellakaan voi vedota Aragornin kohdalla. Argh. Ei Aragornia sinne. >:[

Minä perustelisin Aragornin Hobittiin sillä, että se ja Gandalf ovat tunteneet kauan ja myös Bilbo tunsi Aragornin.  Ja Legolaskin on siellä, enkä tajua mitä sekään siellä tekee. :D Ellei sitten ole esim. jossain Synkmetsässä hääräämässä... Toi Viggo Mortensenin nuorentaminen olisi kieltämättä aika mielenkiintoista, minäkään en hyväksyisi ketään muuta Aragorniksi. Mutta Aragornin kohdallahan voi kuitenkin vedota hänen normaalia pidempään elinikäänsä. ;)

Musta on sinänsä kivaa, että siellä on näitä vanhoja tuttuja kuten Legolas ja Galadriel (en muista oliko se kirjassakin, möh), mutta pelkään, että alkuperäistä tarinaa on muuteltu liikaa.

//Ja pikainen googlaus kertoi, ettei Aragornia ole Hobitissa.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2012 21:40:49 kirjoittanut Gelmir »
It was my ghost walking on the sidewalk.

Unimaailma

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #16 : 16.12.2012 21:59:31 »
Nyt rikon tämän Hobitti-linjan, mutta kun ldfmgkjdnj <3

Olen myyty itävaltalaiselle teatterille ja voi kuinka ihanaa olikaan kuulla kaikki Sound of music laulut saksaksi... siis ihan oikeasti, mun yks rakkaimmista musikaaleista on palannut synnyinseudulleen. Hihihihii ja näyttelijäkaartina mitä mahtavimmat, Wietske van Tongeren ja Uwe Kröger. Olen ollut niille myyty jo kauan kauan kauan.

Wietske ei nyt ollutkaan paikalla niin ihkutan Krögeriä koska voi sitä miestä ja sen ihanaa lauluääntä. Näytelläkin osaa niin pirun hyvin, että kylmät väreet menee kun vaan muistelinkin hänen tulkintaansa Georg Von Trappista. Päästä varpaisiin oli tämä mies ja osasi tulkita niin, että vaikka ulkokuori ja puheet olivat tyyniä näki kuitenkin, että sisällä myllersivät kaikenlaiset tunteet ja ajatukset.

Olen muutamia haastatteluitakin katsonut ja tuntuu oikein mukavalta ihmiseltä. Olen myös tutkaillut ja kuunnellut muita tuotantoja ja olen kyllä niin myyty. Tämä meni nyt ihkuttamiseksi mutta kun tämä on fanifiilistelytopic :D

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #17 : 18.01.2013 18:34:15 »
En edes ole siellä. Muttamuttamutta...

1. Kaiken pahan alku ja juuri tai, jos haluat, blogipalvelu.

2. Jotain, mistä todennäköisesti pidät, jos pidät ykkösestä.

3. Jotain, mistä pidät, jos et minun tavoin saa ikinä selvää puhutusta englannista.

Tumblr yrittää varastaa sydämeni. Onneksi en fanita kovin fanaattisesti mitään, niin minun on helpompi perustella itselleni, että haluan elää oikeaakin elämää. (Ai mitä Fini saa aikaan? Hmm...) Joka tapauksessa, etenkin Sherlockin takia Tubmlr kiehtoo minua ja olen pohtinut tilin tekemistä sinne. Nyt haluaisinkin kuulla muiden kokemuksia Tumblrista. (Älkää kuitenkaan haudatko koko topaa niihin!)

Päätarkoituksenani on kuitenkin levittää tuota kappaletta, tai siis sen sanoja, piristämään vaikkapa matematiikantuntia. Toimi ainakin minulla hyvin.

SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #18 : 19.01.2013 18:35:51 »
Jeremy: Jotain tuonsuuntaista vähän odottelinkin.
Lainaus
Eihän siellä mikään pakko oo olla montaa tuntia päivässä mut about kaikki tumblraajat jotka tunnen ei vaan pysty olemaan olematta. Okei, mulle itselleni se ei oo mikään pakko olla siellä kauaa kerrallaan, mutta en mäkään saa mielenrauhaa jos en tsekkaa paria tagia ja dashiani joka päivä. :--D

Valitettavasti olen sen verran helposti koukuttuvaa sorttia (mietitäänpä, paljonko aikaa vietän Finissä...) että kun vielä altistun tervehdykseksi kuiskatuille Benedict Cumberbatcheille ja kuiskaajan tekemille Thranduelk -raapustuksille kirjojeni marginaaleissa, taidan olla pulassa, jos liityn Tumblriin. Siispä... elämä vai fanitus? :D Pitää varmaan yrittää selvitä vielä (jonkin aikaa) ilman.

SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Fanifiilistelyn yleistopic
« Vastaus #19 : 21.01.2013 16:23:11 »
Sab: Hirveä peli! :D Yritän muistella nimiä ja olla koukuttumatta, mutta kiitän tästä, vaikka koukuttuisinkin. Englanninkielisiä nimiä pitää välillä vähän kaivella muistin syövereistä, ja on totta, että helposti unohtuu yllättävän keskeisiäkin hahmoja, mutta eihän liian helppo peli olisikaan hauska. Miten löysit tämän?