Kirjoittaja Aihe: Posliininukke, K-11  (Luettu 2742 kertaa)

Tiukurinja

  • ***
  • Viestejä: 27
Posliininukke, K-11
« : 16.12.2007 02:10:43 »
Nimi: Posliininukke
Kirjoittaja: Tiukurinja
Genre: öhh fluff, angst?
Ikäraja: K-11
A/N: Hmm. Tää on miun ensimmäinen teksti yay!:D Oon siis vielä aika amatööri, mutta saa silti sanoa suoraan, jos tekstissä mättää jokin. Otan kaiken negatiivisenkin kritiikin mielelläni vastaan.:) Kommenttisi olisivat kultaakin kalliimpia!

Heräsin.

En tiedä mihin, mutta johonkin hyvin lämpimään ja suloiseen. Avasin vain yhtäkkiä silmäni, kuin olisin jo ollut täysin hereillä aamun riipaisevaan valkeuteen. Kuulin kaukaista lintujen laulua ja näin huojuvien lehtien varjoja valkoisella seinälläni. Olin yllätyksekseni onnellinen, vastasyntyneen oloinen; tuntui, kuin olisin ensimmäistä kertaa aukaissut silmäni ja nähnyt huoneeni valkean katon kaikkine koruttomine kauneuksineen. Olin virkistynyt ja tunsin ulkoa tulvivan talvisen valon lämmön ihollani. Pieni hymyn kare karkasi tahtomattani vasempaan suupieleeni.

Mietin sinua. Olit vaivannut minua koko yön, vieraillut mielessäni, ja aina, kun päätit lähteä, tulitkin takaisin. Kutittelit ja kiusasit. Härnäsit päästämättä minua otteestasi. Kiemurtelin ja kikattelin, tuskastumiseen asti. Ja sitten, kun kurkotin käteni vihdoin ja viimein tarttuakseni sinuun, olit poissa. Suututit minut.

Takana nauroit ilkeästi ja omahyväisesti. Piilouduit varjoihin, mutta putkahdit aina takaisin esiin ja tuijotit vaativasti suoraan minuun. Ahneesti.

Minä kurkotin ja hapuilin, kopeloin ja haparoin, mutta lipesit aina otteestani kuin käärme. Kiemurtelit vähän matkan päähän, juuri sellaiseen kohtaan, jossa olet aivan lähellä mutta silti en ylettänyt sinuun. Käteni kutistui ja kutistui. Minusta oli vihdoin tulossa nukke, se, joka olin sinulle ollut jo pidemmän aikaa.

Katselit rimpuiluani ja tirskuit. Rakastit minua, leluasi.

Lopulta posliiniset kasvoni eivät voineet muodostaa enää ilmeitä. Istuin, tyhjänä, tunnottomana. Hymyilin, koska minut oli pakotettu siihen. Päälläni olivat nätit vaatteet, koska ne oli puettu päälleni. Pieni kyynel poskellani oli muuttunut maalatuksi.

Silloin tulit, tartuit minua kainaloista ja asetit polvellesi istumaan. Hihittelit ja suuret, säihkyvät silmäsi olivat täynnä riemua. Kumarruit hymyillen kasvojeni tasolle ja puraisit. Säryin moniksi, arvottomiksi posliininpalasiksi.

Heräsin säpsähtäen.

Olin nähnyt hirveää painajaista. Olin pettänyt sinut. Käytin sinua hyväkseni.

Kylmänviileä henkäys kiiri avonaisesta ikkunasta hikiselle ruumiilleni, ja värisin. Inhosin itseäni, niin suunnattomasti, kuolettavasti.

Olit ollut kaarella. Olin piiskannut sinua sanoillani, härnännyt. Saanut suunnatonta mielihyvää alistamisestasi. Varastellut suukkoja, varkain, kuitenkaan sinun tuntematta niitä ja minun niitä tarkoittamatta. Olin silpunnut jäätynyttä pintaa, saanut jäästä rikkonaista ja rumaa. Mutta varmasti eniten sinua satutti pinnan alla.

Vihasin sinua, mutta rakastin sitä hetkeä. Villi riemu kiemurteli seinissä, tuntui ahtaana ilmassa. Mutta sinun olemuksesi tuntui sammuvan, kuin viimeisiään vetelevä hehkulamppu. Valkeutesi häälyi, välillä sammuen. Huohotit ja vavahtelit, kärsit. En koskenut sinuun sormellakaan, minun ei tarvinnut. Olit minun. Uhrini.

Herätessäni kaikki oli toisin. Voi miten vihasin itseäni.

Matkasin leijumalla luoksesi. Tällä kertaa annoin sinulle puhtaan suukon vasempaan suupieleesi.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2010 14:53:11 kirjoittanut Karolain »
"Se on niin pieni, ettei siihen mahdu kuin yksi tunne kerrallaan"

Neora

  • Vieras
Re: Posliininukke
« Vastaus #1 : 16.12.2007 16:05:02 »
Woohou.

Uskomaton teksti(/fic). (Miksei tätä olla kommentoitu? * syyttävä tuijotus *) Aivan oikeasti, hieno kuin mikä. Tunnetilojen kuvailu oli kivaa, ja vaikka tämä teksti kertoi ehkä vähän kliseisestä aiheesta, sinä sait tästä tekstistä ainutlaatuisen ja lukemisen arvoisen.

Tuo tunnelmien vaihtuminen tekstissä, voi kettu minä rakastuin siihen. Alku oli kuin suloisesti fluffista, loppu tuskaisesta angstista, keskiosa kuin draamaa. Eli tiivistettynä, upea!

Tällä tavalla minäkin haluaisin osata kirjoittaa. Leikitellen tunnetiloilla, tunnelmilla ja yksinkertaisista asioista, kuten ikkunan takana aukenevasta säästä kertomalla saada tekstistä näin uskomattoman hyvän. Tässä tekstissä oli paljon kliseitä, mutta osasit kirjoittaa ne niin hyvin, ettei tästä tekstistä tullut sellainen... kämänen, kuten monista tosi kliseisistä teksteistä yleensä tulee.

Yksinkertaisesti, rakastuin tähän, ja vaadin lisää tekstejäsi! * perustaa Tiukurinjan ficeille faniklubin ja liittyy siihen heti *

Tiukurinja

  • ***
  • Viestejä: 27
Re: Posliininukke
« Vastaus #2 : 17.12.2007 22:02:10 »
Hihihi. Kylläpäs tuli melkein kyynel silmäkulmaan kun tuota kommenttias luki :'D kiitos paljon..
« Viimeksi muokattu: 01.01.2008 15:35:32 kirjoittanut Tiukurinja »
"Se on niin pieni, ettei siihen mahdu kuin yksi tunne kerrallaan"

Amca

  • ***
  • Viestejä: 172
Re: Posliininukke, PG-13/K-11
« Vastaus #3 : 29.12.2007 15:35:19 »
Tykäsin tekstistäsi =) Se oli ehkä vähän sekava sinä toisen heräämisen jälkeen, mutta tykäsin tunnelmasta, mikä loppuun jäi. Kirjoitusvirheistä huomasin, että olit käyttänyt ainakin yhdesä kohtaa pilkkua ennen "kuin" -sanaa, pilkku ei kuulu siihen kohtaan, ellei ennen kuin-sanaa ole keskellä päälausetta olevaa sivulausetta... Mutta siis juu, tykkäsin tuosta, olit hyvin ottanut mukaan sen, että se päähahmo oli ilmeisisti joku juttu, josta tuli posliininukke. Kiva idea =) En oikein osaa sanoa mitään kummemmin järkevää, vähän jäi sekavaksi se ensimmäisen ja viimeisen heräämisen väli, mutta tykkäsin silti. lisää juttuja oli siinä yksärissä, jonka sinulle lähetin tästä tekstin rakenteesta.

Kiitos.
"we all need to belive there's hope" - Shii's song