Kirjoittaja Aihe: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, K-11 L/J (3. osa!)  (Luettu 6572 kertaa)

Blue Rose

  • ***
  • Viestejä: 10
    • http://
Title: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa
Pairing: Lily/James
Rating: K-11
Genre: Romance, Humor, Angst
Summary: Auroreiksi valmistuneet Lily ja James määrätään viikoksi Tokioon, jossa epäillään olevan pimeyden velhojen salainen V.A.T.O*-neuvottelu. James on viimein luopunut toivosta Lilyn suhteen, mutta ovatko asiat sittenkään selvät.
(* Voldemortin Apureiden Turva-Oikeus)
A/N: Pakkohan tätä oli alkaa tänne postata. Olen siis tätä jo julkaissut vanhassa finissä 5 osaa, mutta kun se hakkeroitiin ja tuli uusi en jaksanut heti. Eli jatkoa on tiedossa, kunhan vain ehdin korjailemaan. Tämä prologi on kyllä hävettävän lyhyt, joten se tapahtuu pian.. :o ´Tämä on siis ollut muinoin haasteficci, mutta ikävä kyllä en enää muista haastajan nimeä. Tässä nyt kuitenkin haaste.

Pakolliset:

Topicin titlessä eli nimessä on pakko esiintyä sana 'lohikäärme.'
Paritus on Lily/James. 

Pakolliset sanat:
Viininpunainen
Samettiverho(t)
Pahansisuinen
Kuolettava
Syvänsininen

Pakolliset lauseet:
"Kieltämättä sydäntäni vihlaisi silloin erityisen kipeästi."
"Päänsäryssä on se haitta, että se särkee."

Kiellettyä:

Lauseet:
Minä rakastan sinua.
Minä en rakasta sinua.
Minä inhoan sinua.

Sanat:
Auringonlasku
Auringonnousu
Dumbledore
McConagalal (McGarmiwa)
Suuri sali




Prologi

Lily lillui kiireettömänä pienen kerrostaloasuntonsa kylpyammeessa miettien kaikkea mitä hän oli saanut kokea lähiaikoina. Kaikki lainehti hänen mielessään niin nopeasti, ettei hän saanut yhdestäkään kiinni.
” Keskity nyt ”, Lily sanoi vihaisesti itselleen ja sulki silmänsä hetkeksi. Hänen mieleensä piirtyi ajatus Jamesista kosimassa häntä. Tosiaan. Niin siinä oli käynyt. Hän muisti kuin sen vieläkin elävänä. Kuinka James polvistui hänen eteensä silmät surkeina ja avuttomina. Kuinka esitti kysymyksensä ja näytti kaunista sormusta. Mutta Lily ei ollut edes harkinnut. James oli saanut vastaukseksi suoran, kylmän ein. Mutta mitä muuta James saattoi odottaakaan? Ei hänellä ollut toivoa.

Seuraava ajatus oli pitkä U-kirjaimia täyteen ahdettu numerorivi. Lily hymyili tyytyväisenä. Täydellinen kirjain tuo U.

Sitten hän ajatteli uutta työtään. Kuinka pöllö toi viestin hänen valitsemisestaan. Hänen ja viiden muun pääsystä ministeriön auroreihin. Lilyn mielestä oli tietysti aika surullista, että vain kuusi kolmestakymmenestä valmistuneesta sai koulutuksensa mukaisen työpaikan, mutta hänelle riitti että hän oli yksi niistä. Myös hänen kouluaikainen ystävänsä Carteria Fine oli saanut työn ministeriöstä, joskin eri alalta. Hänestä oli tullut sekä kaikkien aikojen nuorin että ensimmäinen nainen taikaministerinä. 

Sitten vielä Malfoyn tanssiaiset. Oli suoranainen ihme että hänet oltiin kutsuttu. Hän sipsuttamassa viininpunainen tanssiaispuku päällä ja kaunis rubiinikoru kaulassa Malfoyn kartanossa. Tanssien punaiset hiukset hehkuen neljään. Ihailijoiden ympäröimänä. Jopa Lucius oli tanssittanut häntä. Ihme kyllä James ei ollut edes puhunut hänelle, vaan tanssinut suurimman osan tanssiaisista Susan Abbotin kanssa lipevästi hymyillen, ainakin Lilyn mielestä. Lily tiesi kyllä, että oli ansainnut sen, mutta silti…

Taas kerran hänen mieleensä palasi Jamesin kosinta, ja hän rupesi pohtimaan katuiko hän päätöstään. Ehkä kadun, ehkä en, hän ajatteli, ja hautasi ajatuksen mielensä perukoille niin kuin tuhansia kertoja aiemminkin.

Silloin hän kuuli pöllön koputtavan ikkunaansa, kääräisi pyyhkeen päälleen ja lähti avaaman luukun. Pöllön nokassa oli taikaministeriön kirje hänelle. Ei hitto, Lily ajatteli, ja avasi kuoren. Se oli Carterialta.

Lily,

Tulisitko ministeriöön, meillä on sinulle tärkeä tehtävä. Selitämme siellä tarkemmin.

Ystäväsi, 
Carteria
« Viimeksi muokattu: 14.03.2015 20:55:22 kirjoittanut Kaapo »
Remus/Tonks <3

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 706
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa
« Vastaus #1 : 11.12.2007 19:35:32 »
Jännittävää. Omaperäinen idea, mie en ois ainakaan tuommosesta haasteesta näin mielenkiintosta juonta keksinyt ^^ Hii, tahtoo jatkoa! :P
I've got blisters on my fingers!

Sierra

  • ***
  • Viestejä: 322
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa
« Vastaus #2 : 11.12.2007 19:44:03 »
Otsikkoon ikäraja ja paritus, kiitos.

Lainaus käyttäjältä: "Blue Rose"
” Keskity nyt ”, Lily sanoi

...oikein olisi: "Keskity nyt", Lily sanoi

Lainaus käyttäjältä: "Blue Rose"
Hän muisti kuin sen vieläkin elävänä.

Minusta tuo on hieman erikoinen lause, siinä on jotakin minusta väärin... en tiedä teistä muista!

Lainaus käyttäjältä: "Blue Rose"
Seuraava ajatus oli pitkä U-kirjaimia täyteen ahdettu numerorivi. Lily hymyili tyytyväisenä. Täydellinen kirjain tuo U.

En tajunnut, olenko vain tyhmä? :D

Lainaus käyttäjältä: "Blue Rose"
Tanssien punaiset hiukset hehkuen neljään.

Neljään? En tajunnut tuotakaan :D

Lainaus käyttäjältä: "Blue Rose"
tanssinut suurimman osan tanssiaisista Susan Abbotin kanssa lipevästi hymyillen, ainakin Lilyn mielestä.

Eikö se ole Susan Bones? Siis jos tätä Tylypahkalaista tarkoitetaan? Ja miksi hitossa Malfoyt kutsuisivat entisen puuskupuhin?  :o  Mutta ihan miten vain...

Ja nuo Lilyn ajatukset voisi korostaa jollakin tavalla, vaikka kursivoimalla...

Tässä on muuten ihana paritus, ja todella kiinnostava idea, jatkoa kiitos! Kirjoitustyylisi on jotenkin erilainen vaikka ei olekaan :D Kukaan ei varmaankaan tajunnut mutta whatever :D

~ Si
“Aha! What villains are these, that trespass upon my private lands! Come to scorn at my fall, perchance? Draw, you knaves, you dogs!” -Sir Cadogan

Ansqu

  • ***
  • Viestejä: 261
    • Fort
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa
« Vastaus #3 : 11.12.2007 20:01:31 »
Lainaus
Lainaus
Seuraava ajatus oli pitkä U-kirjaimia täyteen ahdettu numerorivi. Lily hymyili tyytyväisenä. Täydellinen kirjain tuo U
En tajunnut, olenko vain tyhmä?
Upea - arvosana pääsytodistuksessa. Tai niin minä sen ymmärsin.

Mukavalta vaikuttaa, itse en huomannutkaan edellisen mainitsemia outoja kohtia, olen taidokas tajuamaan ne tärkeimmät asiat ja jättämään vihreet huomioimatta ;)) Mutta toivottavasti jatkoa tulee pian.
Love is an irresistible desire to be irresistibly desired.

Blue Rose

  • ***
  • Viestejä: 10
    • http://
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 Lily/James
« Vastaus #4 : 11.12.2007 20:51:54 »
Kiitos kaikille kommenteista!  
Kuten jo sanoin tämä ficci sai alkunsa jo vanhan finin puolella (suom. aikoja sitten) ja silloin minulla oli aina tapana käyttää melko mieleenkiintoisia sanamuotoja ja muutenkin kirjoittaa eri tavalla kuin nykyään. Eli anteeksi niistä. Ja tässä on sitten vielä jatkoa  :D


Luku 1

Lily kulki taikaministeriön harmailla käytävillä. Hän tervehti kaikkia vastaantulevia iloisesti, vaikka hänen sisällään velloi jännitys. Taikaministerin kirje ei voinut tarkoittaa kuin yhtä asiaa, suurta tehtävää. Ehkä ulkomailla. Hän saisi varmaan myöskin hieman tutustua nähtävyyksiin.

James Potter käveli hilpeän näköisenä Lilyä vastaan, ja nainen arveli, että hän oli tehnyt jonkin mukavan pikku pilan. Lily yritti epätoivoisesti piiloutua. Kun hän oli valmistunut, hän oli luullut, tai ainakin toivonut, että ei näkisi ääliö-Potteria enää ikinä. Mutta siinä James oli. Mies huomasi Lilyn, ja nosti hattuaan kohteliaasti hymyillen.
” Päivää neiti Evans ”, sanoi tummatukkainen tyttöjenhurmaaja Tylypahkasta ja vangitsi Lilyn katseen suklaanruskeisiin silmiinsä.
” Hei herra Potter ”, sanoi Lily yhtä kohteliaasti, ja yritti olla katsomatta Jamesin silmiin onnistuen surkeasti. Nainen ihmetteli miksi James oli edes puhunut hänelle.
” Tulisitko hieman sivulle ”, James kysyi. Lily värähti, mutta huomasi seuraavansa miestä tottelevaista sivummalle. Mitä James aikoi?
” Ilmoitan, neiti Evans, että kiinnostukseni teihin on täysin ammatillinen, ja samoin myös asiani ”, sanoi James virnistäen iloisesti.

James viittoi Lilya seuraamaan. Hänen sydämensä velloi hänen nähdessään naisen jota hän rakasti, naisen, joka oli antanut hänelle kylmän vastauksen. Lily oli niin kaunis. Punaiset hiukset ja ihanat vihreät silmät. Jamesin teki mieli suudella Lilya, mutta hän hillitsi itsensä. Hänen täytyi tyytyä pelkkään ystävyyteen. Ja rakastaa Lilya ikuisesti – salaa.

Hän ei osaa tehdä muuta kuin virnistellä typerästi, ajatteli Lily kävellessään Jamesin perässä. Pian he tulivat hiljaisen nurkkauksen luo. James pysähtyi.
” No niin ”, hän aloitti, ” Carterian käskystä ilmoitan sinulle - koska hän ei itse voi - tehtävästä ”
” Niin mitä siitä tehtävästä? ”
” Aurorit epäilevät että jossakin päin maailmaa pidetään joka vuosi Voldemortin huippukokous ”, sanoi James, ja jatkoi ” Ja tänä vuonna se paikka on todennäköisesti Tokio. Mutta he eivät ole varmoja. Siksi me matkustamme viikoksi Japaniin tutkimaan asiaa ”
” Asia selvä ”, Lily sanoi mutta tajusi sitten jotain. ” Miten niin me? ”
” Minä ja sinä ”, kertoi James. ” Mutta älä huoli, haluan olla sinulle pelkkä ystävä ”
Lily pyöräytti silmiään ja katsoi Jamesia ja-lehmät-lentävät-ilmeellä.
” Minun täytyy pakata ”, hän sanoi sitten, ja ilmiintyi tyylikkäästi pois. James jäi katsomaan sitä kohtaa missä Lily oli hetki sitten ollut.

****

Lily penkoi vaatekaappiaan ja heitteli vaatekappaleita laukkuun. Elviksen levy soi taustalla, niin kuin yleensä kotitöitä tehdessä. Lily oli kuitenkin hiukan huonolla tuulella. Hieno japaninkeikka menisi pilalle idiootti-Potterin takia. Hän olisi mieluummin mennyt yksin. Olisi voinut tutustua nähtävyyksiin, ja ehkä johonkin japanilaiseen poikaankin. Mutta ei, ei ja ei. Pieni ilkeä ääni Lilyn päässä huomautti, että näin tuskin olisi käynyt, jos hän ei olisi antanut Jamesille rukkasia.  
” Miksi aina minä? ”, hän kysyi lipastoltaan vihaisesti. Vastausta ei kuulunut. Mutta kyllä lipasto tiesi vastauksen.
Lily päätti mennä kylpyyn, se selventäisi mieltä. Hän laski vettä altaaseen ja meni keittämään teetä. Kun tee oli valmista, hän pulahti kuppi kädessä kylpyyn. Vesi oli lämmintä ja rauhoittavaa. Lily kylpi aikansa, mutta veden kylmettyä hän kääriytyi pyyhkeeseensä.

James koputti oveen. Oveen jossa luki Lily Evans. Hänellä oli matkalaukku mukana. Lily tuli avaamaan. James hengähti rauhattomasti. Naisella oli vain pyyhe päällään! James ei pystynyt hillitsemään mieltään, vaan vilkaisi Lilyn kroppaa. Valitettavasti Lily huomasi sen.
” Potter ”, hän sanoi äänellä jolla olisi voinut pakastaa Afrikan, ” Menen nopeasti pukemaan ja tulen sitten. Ja sinä et vilkuile minua! ”
Lily tuli pian villapaitaan ja suoriin housuihin pukeutuneena suurta matkalaukkua raahaten.
” Anna kun minä otan sen ”, tarjoutui James.
” Osaan kyllä hoitaa omat asiani ”, tiuskaisi Lily.
He tilasivat taksin ja ajoivat sillä kentälle.
Siellä taas väritön ääni kuulutti:
” Lento 606 Tokioon myöhästyy puoli tuntia huonon sään takia.”
” Hitsi ”, Lily kirosi, ” Eikö minua tänään säästetä miltään? ”
« Viimeksi muokattu: 12.12.2007 08:27:58 kirjoittanut Blue Rose »
Remus/Tonks <3

Ansqu

  • ***
  • Viestejä: 261
    • Fort
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 Lily/James
« Vastaus #5 : 11.12.2007 22:05:15 »
Mukavaa tekstiä :F Ja ihanaa vaihtelua siihen ainaiseen angstiin ja slashiin, mitä tämä vooru alkaa olla tupaten täynnä. Nuo välit "-merkkien jäleen ja ennen vuorosanoissa voisi ottaa pois, vaikka siitä taidettiinkin jo mainita:
Lainaus
” Päivää neiti Evans ”, sanoi tummatukkainen tyttöjenhurmaaja Tylypahkasta ja vangitsi Lilyn katseen sinisiin silmiinsä.
--> ”Päivää neiti Evans”, sanoi tummatukkainen tyttöjenhurmaaja Tylypahkasta ja vangitsi Lilyn katseen sinisiin silmiinsä.
Love is an irresistible desire to be irresistibly desired.

tiny

  • ***
  • Viestejä: 225
  • ava on kiroilevansiilin sivuilta
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 Lily/James
« Vastaus #6 : 11.12.2007 22:14:51 »
No niin, heti aluksi anteeksi suorasukkaisuuteni, mutta väsyttää niin en jaksa kirjottaa hienoilla lauseilla. Muuten hienoa ja sujuvaa tekstiä, mutta Jamesin silmät ovat ruskeat. Hieno ja mukava teksti.
Jatkoa


tiny
KELMIT<3
Life is what you make it
What goes around comes around
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=6480.0 mun kijoittamat ficit

Blue Rose

  • ***
  • Viestejä: 10
    • http://
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 Lily/James
« Vastaus #7 : 20.12.2007 21:17:55 »
Tässä on nyt sitten toka osa :D . Kiitos kommenteista Ansqulle ja Tinylle. Ihana saada palautetta  :)

Luku 2

Kun koneen saapumisesta viimein ilmoitettiin, oli Lily jo kamalan tylsistynyt. James oli liehitellyt koko ajan erästä skotlantilaista Marya. Lilyn onneksi nyt kuulutettiin matkustajien tulemisesta saapumisportille. Hän ja viisikymmentä muuta paimennettiin sinne kuin joukko lampaita. James rupesi heti vilkuttamaan silmää eräälle matkustajalle. Nainen katsoi Jamesia hetken arvioivasti mutta kiiruhti sitten flirttailemaan tämän kanssa. Mikä naistennaurattaja! Lily toivoi Jamesille käyvän jotain ikävää, mutta kun sitä ei kuulunut, hän päätti ottaa kohtalon omiin käsiinsä.

Lily tarrasi Jamesin käteen omistavasti.
” Kulta, minä tarvitsisin pikkuisen apua. Rintaliivien hakaset taisivat irrota ”, hän sanoi ja katsoi Jamesia niin vihjailevasti kuin osasi että hänen viestistään ei jäisi epäselvyyksiä. James katsoi takaisin ilmeettömänä. Lily voitti kuitenkin sen erän, sillä viesti meni perille ja vieras nainen tajusi poistua heidän seurastaan.

” Miksi teit noin? ”, James kysyi ja katsoi Lilyyn. Nainen ei pystynyt kiistämään, etteikö olisi ollut pettynyt, kun miehen kasvoilla ei näkynyt merkkiäkään suuttumuksesta.
” Kesken tehtävän ei flirttailla jästeille ”, Lily vastaisi, vaikka tiesi valehtelevansa.
” Et tarkoita tuota ”, James sanoi. ” Luuletko että en voisi tavata ketään, koska.. ”, hän keskeytti lauseensa ja käänsi selkänsä naiselle, vaikka se ei ollut yhtään hänen tapaistaan. Sanoja ei tarvittu. Lily tiesi  mitä James olisi sanonut. Nainen tiesi että James rakasti häntä.

Toisinaan se ajoi hänet raivon partaalle, mutta toisinaan se lohdutti häntä. Maailmassa oli ainakin yksi ihminen joka rakasti häntä niin paljon että oli valmis tekemään hänen takiaan mitä tahansa. Lily olisi vain toivonut, että tuo ihminen olisi ollut kuka tahansa muu kuin James Potter.

******

Koneessa järjestettiin paikkoja. Lentoemäntä laittoi Lilyn ja Jamesin istumaan vierekkäin, mutta heidän välilleen jäi kiusallinen hiljaisuus. Lily otti välillä lehden esiin, mutta laittoi sen huokaisten pois.

James rikkoi hiljaisuuden vasta kun he lensivät Berliinin ylitse.
” Lily, haluan nauttia tästä matkasta, ja niin varmaan sinäkin. Tehdään siis rauha ja ollaan ystäviä”, James ehdotti.
Lily katsoi Jamesin silmiä ollakseen varma ettei tämä pilaillut, ja tajusi heti että poika oli tosissaan.
” Mitäköhän oikein kuvittelet? ” oli Lilyn pahansisuinen vastaus. James käänsi päänsä pettyneenä pois.

Kun lentoa oli kulunut kolme tuntia, Lily alkoi tarvita kylpyä ja James levottomuudestaan päätellen WC:tä.

*******
 
Tokion lentokentän valot hohtivat monissa eri väreissä. Myös kaupunki sen ympärillä oli yhtä valojen kirjoa. Lily henkäili ihastuksesta, vaikka kylvynpuute teki hänen olostaan tukalan. Kone laskeutui hitaasti, ja Lily tunsi sen potkureiden pysähtyvän.

Lentokentällä oli kamala hälinä, koska lento Lontooseen oli lähdössä pian. Lily joutui tarttumaan Jamesin kädestä kiinni, ettei kaatuisi.  

Taksinkuljettaja oli ystävällinen, mutta ajoi hiukan liian hitaasti. He juuttuivat ruuhkaan pitkäksi aikaa. Autot tööttäsivät epäystävällisesti ja Lilystä alkoi tuntua että hänelle sopiva paikka oli jossain kaukana kiireisestä Tokiosta.

Hotelli Origam oli kauniin syvänsininen ja erittäin näyttävän näköinen rakennus. Se näytti juuri sellaiselta paikalta jossa oli viehättävät ja suuret huoneet. Lily hymyili onnellisena ajatellessaan ihanaa, kuumaa kylpyään. Hän oli lukenut matkaesitteestä, että kuumissa lähteissä kylpeminen oli Japanissa arvostettu perinne.

” Hei, ja tervetuloa hotelli Origamiin ”, toivotti tiskin takana seisova nainen väsyneesti ” Mirioyki vie teidät huoneeseenne ”
” Huoneisiinne ”, korjasi Lily. James katsoi häntä huvittunenna, kuin tietäisi jotakin
” Varauksessa lukee hääsviitti ”, nainen sanoi ja ja katsoi Lilya hieman oudosti. Lily meinasi ruveta riehumaan Jamesille, mutta ymmärsi että se vaarantaisi heidän tehtävänsä.
” Ai niin,se tuppasi ihan unohtumaan, kun olen kiertänyt mailmaa yksikseni ”, Lily kikatti ja asetti kätensä melko vastentahtoisesti Jamesin lantiolla, vaikka salaa vilkuili Jamesia raivoissaan. Miehellä sen sijaan näytti olevan hauskaa. Lily oli salaa helpottunut siitä, että vanha villi James oli tullut takaisin.
Nainen katsoi Lilyä helpottuneena ja nyökkäsi.
” Missä te piditte vihkijäiset? "
Remus/Tonks <3

Ansqu

  • ***
  • Viestejä: 261
    • Fort
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 Lily/James
« Vastaus #8 : 20.12.2007 21:22:45 »
Mukavaa tekstiä, kiinnostavaa ;) Mutta vieläkin tuolla on noita koloja "- merkkien vieressä ja.. Aika lyhyttä lukua.
Love is an irresistible desire to be irresistibly desired.

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 706
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 Lily/James
« Vastaus #9 : 20.12.2007 22:24:42 »
Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. :>
I've got blisters on my fingers!

BlueIce

  • ***
  • Viestejä: 52
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 Lily/James
« Vastaus #10 : 21.12.2007 21:42:32 »
Vaikuttaa ihan ok ficiltä, voisi vaikka lukeakkin jatkossa :D
Tapojen ja kielten erovaisuudet ovat yhdentekeviä,
jos tavoitteemme ovat yhtäläiset ja sydämemme avoimet.
Siksi ei ole hyvä rypeä haaveissa ja unohtaa elää.

tiny

  • ***
  • Viestejä: 225
  • ava on kiroilevansiilin sivuilta
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 Lily/James
« Vastaus #11 : 06.01.2008 20:35:57 »
Taas hienoa tekstiä! Lily ja James on tässä jotenkin, miten sen nyt sanoisi, hyvin ei tietoisia tunteistaan. Ne haraa koko ajan toisilleen vastaan. Lilykin steppaa koko ajan sen välillä et pitäisi Jamesista vai ei. Mutta tuo on hyvä asia, ei rakkaus oo koskaan selvää. Yhden vieheen huomasin, ainakin omasta mielestäni kylvyn puute kirjoitetaan erikseen, mutta voihan olla, että olen väärässä. Ja eikö lentokoneissa yleensä ole vessa, ainakin on ollut aina kun mä olen ollut koneessa.  JATKOA


tiny
KELMIT<3
Life is what you make it
What goes around comes around
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=6480.0 mun kijoittamat ficit

Blue Rose

  • ***
  • Viestejä: 10
    • http://
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 Lily/James
« Vastaus #12 : 07.01.2008 20:51:04 »
Lainaus
Ja eikö lentokoneissa yleensä ole vessa, ainakin on ollut aina kun mä olen ollut koneessa. JATKOA
Samaa mieltä, mutta ajattelin että James ei velhona välttämättä tajuaisi sitä eikä kehtaisi kysyä Lilyltäkään. Itse olen kyllä kanssa lentänyt pienestä (kolme lattialle kaadettua juomaa ja yksi omenamehu sisaren syliin... :o )

Kiitos kommenteista kaikille! Olen aina ihan innoissani kun niitä saan...

Luku 3

Lily heräsi venytellen. Hän katsoi aluksi onnellisena ympärilleen kuten aina herätessään, mutta kun muisti edellisen illan tapahtumat, häntä ei liiemmin hymyilyttänyt. Hänestä tuntui kuin joku olisi vetänyt verhot ikkunan eteen. Illalla Lily oli huomannut kylpyammeen puuttumisen ja tullut hirveän huonolle tuulelle. Sen jälkeen hän oli ärsyyntynyt uudestaan Jamesin hotellikepposesta tämän muistutellessa siitä, ja lasit olivat rikkoutuneet kirousten osuessa niihin. Riidan lopetti onneksi Miryoki - lyhyehkö ja tumma ystävällinen japanilaisnainen joka oli illalla vienyt heidät huoneisiin – tulemalla pyytämään heitä rauhoittumaan. Tajuamatta kuitenkaan että jutussa oli jotain yliluonnollista. Ja… Ja…. Lily yritti hillitä ajatusten tulvaa. Kaikki oli ollut vain kuin sumua, mutta silti illan hämärät muistot satuttivat Lilyä. Hän huokaisi yhtäkkiä todella väsyneenä ja käänsi kylkeä.

James ilmestyi huoneeseen varoittamatta kantaen täyttä aamiaistarjotinta ja huomasi Lilyn vilkaisevan siihen nälkäisenä.
”Huomenta”,  mies käheällä äänellä ja hymyili sovittelevasti. James toivoi koko sydämestään, että hän saisi tuon vihan Lilyn silmistä pois, saisi hänet nauramaan. Hän oli halunnut itse tuoda Lilyn aamiaisen, näyttää hänelle että välitti. Näyttää että rakasti. Syvästi. Ja vain tuota kaunista naista. Mutta edelleenkin Lily katsoi Jamesia myrkyllisesti.
”Herra Potter yrittää siis sopia”, hän ilkkui, ”- vaan minullepa se ei käy. Luuletko että olen joku niistä teidän vähäjärkisistä teinirakkauksistanne? Minua ette huijaa!” Naisen koko olemus oli täynnä raivoa.
 James tunsi olevansa hetken kuin pikkulapsi jolta oltiin otettu karamelli pois, mutta kokosi pian itsensä. ”Selvä”, hän huusi ja paiskasi oven kiinni.

Lilyä kadutti jälkikäteen Jamesille huutaminen. Se oli väärin tehty, hän torui itseään, mutta luovutti. Toisen aivopuoliskon Lily tunsi itsensä erittäin tyytyväiseksi. Toinen, no jaa, ei se ollut koskaan toiminut niin kuin piti. Se oli se puoli joka aina esti Kelmejä uittamasta Kalkaroksen päätä - tai jotain muuta ruumiinosaa - vessanpöntössä. Ja tänään se keksi sääliä James Potteria. Lily tuhahti ja rupesi valmistautumaan kylpyyn. Ja muisti taas kerran tuon ikävän epäkohdan muuten miellyttävän hotellin palveluksessa. Hän jätti peseytymättä ja pukeutui lempifarkkuihinsa sekä vaaleaan puseroon.

James käveli hotellin käytävillä tietämättä minne mennä. Aina hän pettyi kun Lily katsoi häntä vihansa vallassa. Hän kärsi joka hetkestä enemmän kuin tajusi. Mutta ei voinut päästää irti. Hän antoi kyynelehtimiselle hetken aikaa syrjäisessä nurkassa, mutta nosti kasvonsa sen jälkeen ylpeästi pystyyn ja ihmetteli itsekin ulkopuolista  rauhallisuuttaan. Hänen sisällään tunteet kuohuivat. Tämä on vain yksi viikko, sitten voit unohtaa hänet, hän hoki itselleen.  


Tokion kadut olivat kuumia ja ruuhkaisia. Illalla Lilyä ihastuttaneet mainosvalot tuntuivat nyt ahdistavilta. James puhui vain silloin kun oli pakko, ja sai siten Lilyn hän välillä kaipaamaan Jamesin temppuilua. He eivät olleet nähneet mitään erityistä, joten Lily alkoi kyllästyä.
” Mentäisiin Seibuun, olen lukenut siitä matkaoppaasta, se on valtava kauppakeskus ”, hän ehdotti vaikka tiesikin rikkovansa sääntöjä jotka Alastor oli hänelle vannottanut. James näytti innostuvan hetkeksi, mutta nyökkäsi sitten välinpitämättömästi.

Seibu oli täynnä ihania ruokia, vaatteita, meikkejä, koruja sekä sisustusta. Lily kierteli sitä haaveillen. James oli lähtenyt omille teilleen ja hän sai olla rauhassa. Viha katosi hitaasti, ja välillä hän todella ajatteli etsivänsä Jamesin ja pyytävänsä anteeksi. Se voisi helpottaa asioita, Lily puolusteli itselleen. Ehkä James ei enää edes välitä minusta. Sitten hän taas ajatteli kuinka vaikea jättimäisestä ostoskeskuksesta olisi löytää ketään.

Lilyn huomio kiinnittyi erääseen pitkään mieheen, joka seisoskeli kosmetiikkaosaston oven vieressä. Mies Lilystä näytti jotenkin tutulta. Hän kiirehti askeleitaan kunnes oli kuulomatkan päässä ja kääntyi heti sen jälkeen tutkimaan muka kiinnostuneena erästä hyllyä.
”Bella, minulla on asiaa”, mies sanoi jollekin jota Lily ei nähnyt.
”Niin”, vastasi naisen ääni.
”Sain juuri äsken tiedon, kokouksen siirtymisestä parilla. Lordimme hormisiirtyminen hiukan epäonnistui”
”Jatka”, komensi vahva naisääni.
” Hän ilmestyi Grönlantiin keskelle paikallisten inuiittien kyläjuhlia. Kuka hitto oli keksinyt järjestää sinne hormin? ”
Nainen naurahti.
” Oletko sinä tyhmä? Dumbledore on tietoinen hänen heikkouksistaan. Sillä vaikka kuinka voimakas Lordimme onkin, hän on surkea käyttämään hormiverkkoa. Hänen siirtymisensä hormiverkon kautta Tylypahkaan oli varsinainen pohjanoteeraus kuolonsyöjien historiassa ”

Lily ei ehtinyt kuulla enempää, sillä joku kosketti häntä takaapäin, jolloin hän säikähti ja menetti keskittymiskykynsä.
” Hei Evans”, James sanoi. Lily harkitsi hetken kaiken kertomista Jamesille, mutta tiesi että todisteet olivat hatarat. Siksi hän päätti ottaa toisen aiheen.
”Missä olit?” hän tiedusteli rauhallisesti, ja yritti peittää levottomat vilkuilunsa Bellatrixin suuntaan.
”Yritin vain vaihtaa sormuksen jademedaljonkiin”, vastasi mies häpeillen ja käänsi selkänsä Lilylle.
Lilyn sydäntä kirpaisi ikävästi, kun hän ymmärsi mistä sormuksesta James puhui. Ei niin, että häntä kaduttaisi, nainen todisteli itselleen, mutta olisi rukkaset voinut kiltimminkin antaa.
”James, olet loppujen lopuksi ihan kiva tyyppi”, hän kuiskasi ilmaan niin hiljaa kuin osasi, jotta kukaan ei olisi kuullut.
Remus/Tonks <3

BlueIce

  • ***
  • Viestejä: 52
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 L/J (3. osa!)
« Vastaus #13 : 14.01.2008 20:38:04 »
Kai sullekkin sitä kommenttia täytyy antaa, että sitä jatkoa saisi.

Pidin luvusta, Lilyn temperamentti todellakin on hiukan liian lyhyt, niinkuin tämä lukukin, minua ihmetytti kuitenkin se, että, vaikka todisteet olisivatkin olleet huterat, Lily kuitenkin oli Tokiossa Jamesin kanssa tehtävää suorittamassa, joten eikö Lilyn kannattaisi kertoa siitä Jamesille?

Jatkoa!
Tapojen ja kielten erovaisuudet ovat yhdentekeviä,
jos tavoitteemme ovat yhtäläiset ja sydämemme avoimet.
Siksi ei ole hyvä rypeä haaveissa ja unohtaa elää.

Blue Rose

  • ***
  • Viestejä: 10
    • http://
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 L/J (3. osa!)
« Vastaus #14 : 23.01.2008 16:47:18 »
Nyt sitä jatkoa sitten tulee. Blue Icelle kiitos kommentista.
Lainaus käyttäjältä: "BlueIce"
Minua ihmetytti kuitenkin se, että, vaikka todisteet olisivatkin olleet huterat, Lily kuitenkin oli Tokiossa Jamesin kanssa tehtävää suorittamassa, joten eikö Lilyn kannattaisi kertoa siitä Jamesille?

Enpä tiedä mitä olen kirjoittaessani ajatellut. Yritänpä jossain vaiheessa korjata erheen, vaikka en nyt ehdi.

Luku 4

Lily ja James istuivat kymmeneltä illalla hotellin aulan sushi - ravintolassa. James söi hyvällä ruokahalulla, mutta Lilyä oksetti. Ruokahan oli raakaa! Hän koitti tuijottaa keskittyneesti erästä lihavaa miespatsasta. Sen ilme oli rauhallinen ja tyyni.
”Syöhän nyt”, James patisti. Lily hymyili vaivaantuneesti ja otti erään käärön puikko-otteeseensa.
Siinä näkyi riisiä, ja jotain inhottavaa limaa .Hän toivoi hiljaa mielessään, että jokin keskeyttäisi tilanteen.
 
Juuri kun nainen oli haukkaamassa pienen palasen, tarjoilijatar tuli heidän luokseen.
”Lily Evansia kysytään”, hän sanoi ja viittoi naista aulaan.
”Ehkä Carteria soittaa ”, hän sanoi vastapäätä istuvalle Jamesille ennen kuin seurasi naista aulaan ja tarttui puhelimeen.
”Hei Lily! ”, kuului Carterian poikkeuksellisen hilpeä ääni, ” oletko löytänyt mitään? – ei Remus, hih –”
Lilyn sydän jätti lyönnin väliin. Vanha kunnon Carteria ja Remus Lupin?! Tämä alkaa käydä pöpiksi. Carteria suutelee Kelmiä… Ja minä olen yksinäinen – hetkinen, suunnittelinko jotakin Jamesin varalle, Lily kyseli itseltään.
Kesti hetken ennen kuin hän aloitti puhumisen:
”Juttelin hiukan Dumbel- tai siis Dumbledoren kanssa ja hän sanoi että kannattaisi mennä huvipuistoon.”
Carterian hihitys loppui.      
”Ei siis treffeille, ymmärräthän – hik! – vaan vähän katselemaan paikkoja. Sieltä löytyi viime viikolla kuollut aurori, ja siellä on paljon paikkoja joita japsit eivät valvo – Remus pidä ne kätesi nyt kurissa!”
Lily koitti ravistella itseään hereille, odottaen koko ajan heräävänsä kylvystä omassa kodissaan.
”Mutta Carteria, minulla on vähän kiire, soita aamulla uudestaan jos ehdit.”
”Selvä”, kuului tukahtunut vastaus, ihan kuin Carteria olisi nähnyt jotain todella kiintoisaa.


Lily oli mennyt nukkumaan levoton ilme kasvoillaan. Hän oli myös jättänyt käymättä suihkussa Jamesin pyynnöistä huolimatta. Uni ei ottanut tullakseen, kun mielessä pyöri iltainen puhelu. Carteria ei ollut pitänyt valaansa kanssakäymisestä Kelmien kanssa, miksi siis hänkään?
”Mitä minä ajattelen”, Lily kysyi itseltään. Hän vieritti syyn vasemmalle aivopuoliskolle.

Kolmen maissa Lily nukahti levottomaan uneen, mutta heräsi heti perään neljältä. Häntä pyörrytti hiukan ja suussa tuntui kuivalta. Nainen kietaisi aamutakin päälleen ja asteli hakemaan lasia viileää vettä vessasta.

Huoneen keskellä maa alkoi täristä. Aluksi Lily luuli sitä vain huimauksen sivutuotteeksi, mutta sitten tajusi maanjäristyksen alkaneen. Hänen mielessään välkähti pari vaihtoehtoa:
a)   Pyydä apua Jamesilta.
b)   Ala kirkua.
Lily valitsi jälkimmäisen. Suureksi helpotuksekseen hän huomasi sen toimivan – mutta väärällä tavalla.

James kuuli unen verhon läpi Lilyn kiljunnan. Hän oli heti vetreä ja ponkaisi ylös. Mies tajusi Lilyn pelästyneen pientä maanjäristystä. Hän joutui miettimään hetken, jotta muistaisi mitä tehdä. Hän alkoi suorittamaan pelastusoperaatiota.

James kiskaisi Lilyn otteeseensa, naisen estelyistä huolimatta. Lily tärisi hiukan ja koitti kuumeisesti irrottautua. Adrenaliini humisi hänen korvissaan. Hän kynsi ja ja raapi ja itki. Lopulta nainen tunsi Jamesin nostavan hänet pöydän alle ja tulevan itse perässä. Huimaus alkoi voimistua. Aika ja paikka lähes unohtuivat. Hän tajusi vain etäisesti luovuttavansa. Kun James kantoi hänet sänkyyn, hän oli jo vajonnut tajuamattomuuden tilaan.
Remus/Tonks <3

Butterfly Beaty

  • ***
  • Viestejä: 23
Re: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 L/J (3. osa!)
« Vastaus #15 : 24.01.2008 11:29:28 »
Aww, kuinka suloinen pelastusoperaatio. Hyvää tekstiä, odotan innolla jatkoa  ;)
a summer day... please.

SutsannaP

  • ***
  • Viestejä: 33
    • http://
Vs: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 L/J (3. osa!)
« Vastaus #16 : 09.04.2008 19:07:28 »
Missä on suuren suloinen jatko? Täss on monen monta hyvää kohtaa ja pari semmosta ähän hassusti kirjotettua, mutta kun pari kertaa ne luki niin sen ymmärsi :)
Meistä tuli vaan tummunut muisto. Hiljaisuus pimeydessä.

ujoenkeli

  • ***
  • Viestejä: 43
Vs: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 L/J (3. osa!)
« Vastaus #17 : 10.04.2008 21:48:31 »
JATKOA.. HALUAN JATKOA. TÄÄ ON NIIN IHANA... rakastan tätä paritusta vaan niin hirveesti.. Tää oli aivan uskamaton ficci. Haluun tietää pehmeneekö Lily Jamesille. JAmes on aivan ihana.. ihan pihkassa siihen jos nyt niin voi sanoa.

mandeh

  • ***
  • Viestejä: 68
Vs: Viikko lohikäärmeiden kaupungissa, PG-13 L/J (3. osa!)
« Vastaus #18 : 22.04.2008 16:25:49 »
Oiku James oli urhollinen =) Toivottavasti Lily ottaa iha rauhassa Jamesin kanssa:D
Jatkoa odotan KOVASTI! ;D
If it was someone you tryly loved.

Here we go.