Kirjoittaja Aihe: Viimeinen naula arkussasi (enkä edes yrittänyt kunnolla) | S Severus/Regulus  (Luettu 1958 kertaa)

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Nimi: Viimeinen naula arkussasi (enkä edes yrittänyt kunnolla)
Kirjoittaja: Kuurankukka
Paritus: Severus/Regulus
Tyylilaji: Jotain angstin ja draamaan sekamelsahärpäkettä, yksiosainen slash
Ikäraja: S
Vastuunvapaus: En omista hahmoja, enkä tässä käytettävää biisiä
Haasteet: Rare10 ja Albumihaaste 3, kappaleena Happoradion 1:30 (elossa), Neljän tuvan haaste (tupana luihuinen)
A/N: Regulus on minusta aivan mahtava hahmo, mutta luen ja kirjoitan hahmosta silti aivan liian vähän. Inspiraation sain tähän tosiaan lähestulkoon keltaisesta kuusta pari yötä sitten, tuli kerrankin sellainen ficci minkälainen halusin. Ja niitä mielipiteitä olisin tietysti erittäin kiinnostunut kuulemaan :D


Viimeinen naula arkussasi (enkä edes yrittänyt kunnolla)


Kesken Luciuksen juhannusjuhlien hän löytää Reguluksen kallionkielekkeeltä keltaisen, puolikkaan kesäkuun varjon alta. Nuoremmalla on ollut jo pitkään taito kadota huomaamattomasti omiin oloihin, aivan kuten hänelläkin. Taivaan toinen selkäpuoli on violettiin sekoittuvaa sineä; siellä mistä aurinko löydetään, on vaaleampaa.

Severuksen ei tarvitse kuin laskeutua viereen kastepisaroilla hunnutettuun nurmeen. Vilkaista pari kertaa alapuolelta löytyvää yötyyntä valtamerta paljon hurjempia, tummanharmaita, syvälle pohjaan asti upottavia, yksinäisten myrskyjä puhdasverisen silmissä tietääkseen mitä Regulus ajattelee. Siriusta; Regulus ajattelee hulttioveljeään paljon enemmän mitä rohkelikko Severuksen mielestä edes ansaitsee.

Kalpeanvalkoisesta, narun ohuesta ranteesta löytyy uusia rosoisia railoja, kun hän sipaisee sitä ohimennen kämmensyrjällään. Ja Regulus kiertää paljaat käsivarret suojaksi itseltään, Severukselta ja muulta maailmalta. Silmien alla on raskaina roikkuvat pussit unenpuutevarjot kehyksinään, mutta silti Reguluksen huulet tavoittavat nopean hymyn kun tämä lausuu jonkun kirjoittamansa, kuolemattomana pitämänsä runonpätkän. Sitaatti Severuksettomasta ja veljettömästä, mutta kauniista Reguluksesta, sitäkö se oli?

Piirrät ihollesi kivullesi kasvot
Teräksellä kirjoitat nimen vihallesi

Hän itse ei sano mitään, kieli ja ajatuslukkoja jokaisessa sopessa, kohta pitäisi palata mutta kumpikaan ei tee niin. Vaikka hän on juonut liikaa, hän ei osaa koskettaa Regulusta kunnolla, eikä nuorten kuolonsyöjien edes kuulu tehdä sellaista.

Joten hän tyytyy vain kuvittelemaan, millainen Regulus olisi sinä iltana niin sisältä kuin ulkoakin. Ohuen kaavun ja ihon läpi hän näkee aivan kaiken, tai ainakin luulee näkevänsä. Nuorempi velho on lopulta se, joka koskee ensimmäisenä, kunnolla; Mustan suvun ylpeys antaa lintupianistin sormiensa soljua mustien, hyvin kammattujen ja pestyjen hiusten sekaan, pyörittää pitkiä suortuvia umpisolmuiksi sormensa ympärille.

Vai pelastusköysiksi, hän ei tiedä silloin eikä koskaan myöhemminkään. Häntä kihelmöi niskasta ja Regulus tuntee ylimääräisen kosketusvärinän, hymyilee lähestulkoon. Ja äkkiä hän on taas vesiselvä ja aistii vuorostaan toisen sydämen kiihtyneet siiveniskut, vaikkei sydän oikeasti ole edes hänen ulottuvillaan.

Hiuslenkki pudotetaan kämmenelle, Reguluksen käsi ei enää punoudu nyt vapaasti olkapäille valuviin hiuksiin vaan painaa tunnustellen odottavasti kohoilevaa rintakehää. Silmät ovat keskittyneet ja hieman hajamielisesti sirillään, kun tämä kumartuu suutelemaan häntä. Niin nopeasti ja vaivattomasti se tapahtuu, että sen voi laskea melkein pelkäksi kuvitelmaksi. Oikeita, kestävämpiä suudelmia on ollut seitsemän, mutta sänkyyn Regulus ei ole häntä vienyt eikä hänkään Regulusta.

Regulus on kiinnostuneempi synkkäraamisista, polveilevista runoista joita lausuu nykyään vain hänelle kuin mistään seurusteluun liittyvästä. Mutta se ei oikeastaan haittaa häntä, he vain ovat niillä sijoillaan eivätkä ole vielä hetkeen lähdössä minnekään. Toinen luihuinen tuijottaa minuuttitolkulla muuttumatonta horisonttiviivaa, sormeilee vain puoliksi kiinnostuneena solisluukaaria ja vaikuttaa melkeinpä puhuvan itselleen. Aristokraatti näyttäisi muuten vielä huolitellummalta kuin hän, mutta jossain repeytynyt kauluspaidan hiha ja vaatteen pari ylintä, auki raastettua nappia rikkovat illuusion tehokkaasti.

Hän tavoittaa kymmeniä senkaltaisia yksityiskohtia toisessa velhossa, mutta ei kykene saamaan kokonaisuutta omakseen. Ei hän edes tiedä haluaisiko; silti Regulus valuu hänen sormiensa välistä sateen tai kyynelten tavoin pois. Reguluksen hukuttavat pisarat ovat tummia, ja tekevät hänet surullisemmaksi kuin olisi lupa.

Entistä isompi ja keltaisempi kuu jatkaa nousuaan kesäöisen taivaan poikki hyvin hitaasti tummentuvat siniset tiikeriraidat kumppaninaan, samaa aikaa kun he istuvat melkein kylki kyljessä märässä ruohomatossa. Eivätkä kartanon melut eivät yllä aivan sinne asti, mutta meren he kyllä kuulevat. Olla täysin liikkumattomana, hän pitää siitä, vaikka onkin viileää ja vaikka hän tahtoo selvittää Reguluksen syvimmät salaisuudet. Jopa silloin, kun tietää, ettei kuitenkaan onnistu.

Hän tapasi viime viikolla Lilyn ja koska olisi ollut liian ilmiselvää olla puhumatta mitään, hän kysyy heikkoudet salatakseen, missä Sirius on. Miten niin; ei mitään, mietin vain hänen veljeään; olen kuullut kun Sirius sanoo, ettei hänellä ole enää veljeä; vai niin, mutta no, hyvästi Lily; hyvästi Severus. Jotain muutakin siinä välissä, mutta ei se ole oikeasti tärkeää.

Joku suurin piirtein selvänä pysytellyt kuolonsyöjä tulee etsimään heitä, mutta katoaa omenapuutarhan taakse kun kuvittelee näkevänsä jotain ylimääräistä. Regulus luo laiskan silmäyksen paikalta kadonneeseen ja hänen kasvoihinsa, nousee vasta sitten seisomaan. Severuskin nousee perässä, niin että seisovat melkein kuin rinta rinnan, voisivat molemmat vain hypätä alas ja lentää.

”Severus, minä tuhoan hänet. Pala palalta, niin ettei hänestä jää mitään jäljelle. Uskothan sinä?” Hän sulkee silmänsä, ja yrittää tehdä saman korvillekin, mutta ei onnistu. Minä tuhoan hänet, minä tuhoan hänet, minä tuhoan hänet.

Kyllä hän uskoo, hän on sanomassa niin mutta Regulus painaa sormet hänen huulilleen, sipaisee hämmästyksen, oivalluksen ja kadotuksen pois hänen silmäluomiltaan kunnes kääntyy lähteäkseen. Hän jää yksin katselemaan aavaa ulappaa tuulten raastaessa häntä moneen suuntaan; ja hän ajattelee että seuraavalla kerralla hän tekee jotain Reguluksen suhteen.

Mutta silti se vain jää heidän viimeiseksi yhteiseksi mahdollisuudeksi; seuraavalla kerralla kun Severus näkee Reguluksen, toisen arkusta ei puutu enää yhtäkään naulaa.

Takaa ikkunan loistaa valoa
Nuku rauhassa
Kaikki paranee ehkä jo huomenna
Älä nuku pelossa
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015 17:57:54 kirjoittanut Vanilje »
Einmal ist keinmal


Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Jekaterina: Ensinnäkin hirveän paljon kiitos itsellesi, sanon ihan rehellisesti, etten edes olettanut saavani kommenttia, (saatikka näin hyvää) tähän ficciin ja olin melkein itsekin sanaton kun luin kommenttiasi. Enkä voi kuin hymyillä leveästi ja typerästi kommenttisi luettua, koska olen ilmeisesti onnistunut saamaan ficciin jotain sellaista mitä juuri hainkin, siis jonkun muunkin kuin vain itseni mielestä ;D Enpä ole koskaan ajatellut tuota Severuksen "ajatusääntä" noin, mutta nyt kun sen sanoit, niin olen ehdottomasti samaa mieltä. Ja niin, tuosta lopusta sen verran, että tarkoitin sen paljolti noin kuin sanoit, tai itseasiassa tarkalleen niin, että Sirius voisi vihdoin olla veljestään ylpeä. Mutta todella hienosti, ja oikein tulkitsikin tätä ficciä, enkä enää paljon kiitollisempi voisi olla. Kommentistasi rohkaistuneena, ties vaikka kirjoitan Reguluksesta vielä lisää jonain päivänä. Kiitos tuhannesti :-*
Einmal ist keinmal


Kharon

  • coolein rotta
  • ***
  • Viestejä: 357
  • papa has dough
Hmm, nyt oon hyvin hämilläni tästä tekstistä! Toisaalta oon lumoutunut ficin monista hyvin, hyvin kauniista kuvauksista, mutta toisaalta niitä oli ehkä hitusen liikaa. Tässä oli paljon monimutkaisia virkkeitä - jouduin oikeasti lukemaan monia pariinkin kertaan ennen kuin tajusin mitä niissä haettiin, mitä ne hankalat vertaukset oikein esitti. Haluan pyytää anteeksi että esitän vähän kritiikkiä - en ole siihen hommaan tottunut ja jos kuulostan tylyltä, niin en tosiaan tarkoita sitä. :c Tämä oli todella hieno teksti, mutta omiin silmiini löysin jotakin parannettavaa.

Lainaus
Vilkaista pari kertaa alapuolelta löytyvää yötyyntä valtamerta paljon hurjempia, tummanharmaita, syvälle pohjaan asti upottavia, yksinäisten myrskyjä puhdasverisen silmissä tietääkseen mitä Regulus ajattelee.

Tässä kohtaa oli kertakaikkiaan mun mielestä liikaa tuota koukerointia.

Lainaus
Eivätkä kartanon melut eivät yllä aivan sinne asti, mutta meren he kyllä kuulevat.

Tykkäsin virkkeestä hurjasti, mutta toistettu eivät-sana nyt on aika selkeä virhe. :--)

Lainaus
Hän tapasi viime viikolla Lilyn ja koska olisi ollut liian ilmiselvää olla puhumatta mitään, hän kysyy heikkoudet salatakseen, missä Sirius on. Miten niin; ei mitään, mietin vain hänen veljeään; olen kuullut kun Sirius sanoo, ettei hänellä ole enää veljeä; vai niin, mutta no, hyvästi Lily; hyvästi Severus. Jotain muutakin siinä välissä, mutta ei se ole oikeasti tärkeää.

Tässä myös kohta, josta tykkäsin. Rakastan sitä kun dialogi upotetaan tekstiin tuolla tavalla, jotenkin siitä tulee hyvin vahvasti sellaiset mielikuvat, joita halutaankin korostaa. Tästä tuli mieleen vähän sellainen kuivahko, ehkä kiusaantunut, tilanne; asioita jää sanomatta? Tuo viimeinen virke tossa lainauksessa oli erittäin bueno.

Lainaus
Oikeita, kestävämpiä suudelmia on ollut seitsemän, mutta sänkyyn Regulus ei ole häntä vienyt eikä hänkään Regulusta.

RAKASTUIN (taas). Voisin nyt vaihteen vuoksi hieman puhua itse parituksesta ja juonesta. Paritusta en ollut ennen harkinnutkaan, mutta mä omaksuin sen heti ensi virkkeistä. Ehkä siksi, etten Severusta oikein kellekään osaa parittaa, ja tässä parituksessa on sitten jotakin sellaista. Nuoruutta, synkkyyttä, kuolonsyöjiä. Tämä kohtaus näiden kahden välillä oli hieno idea, jotakin sellaista mitä ehkä olisi voinut tapahtuakin. Vaikka pakko myöntää, etten oikein osaa kuvitella Regulusta myöntämään aikeitaan kenellekään. Etenkään Severukselle, ihastukselleen/rakastukselleen/itselleen hyvin tärkeälle ihmiselle, kun hänhän suojeli perhettäänkin pysymällä tuhoamisaikeistaan ihan hiljaa. Otsikko ja viimeinen virke punoutuivat uskomattoman kauniisti yhteen.

Tykkäsin sun ficistä joka tapauksessa hirveästi. Ehkä itse hieman karsisin joitakin ylikuvailevia virkkeitä - mutta kyllähän tämä tällaisenakin toimii mainiosti, vaikka onkin toisinaan hieman vaikeaselkoinenkin. :--) Joihinkin virkkeisiin olisin kaivannut vielä hiukan pilkkuja, mutta nyt tietysti menetin ne kohdat vaikka kovasti yritin tekstiä vielä haravoida katseellani. Joka tapauksessa kiitos kovasti lukunautinnosta!
« Viimeksi muokattu: 04.07.2012 18:03:05 kirjoittanut iitta »
“Viini on suloista, mutta suloisempaa on ihmisveri.”

Otuksia.

Funtion

  • Vieras
Luin tän ja kommentoin tätä ihan vain koska 1) tiiän miten pelkäät mun kommentteja etkä koskaan uskalla lukee niitä joten voin selittää kommentissani ties mitä turhaa etkä ees huomaa, 2) oot taas ties missä päin maailmaa ja näin ollen et voi lähettää ankeuttajia mun perään ihan heti kommenttini julkaisun jälkeen eli saan pari päivää lisää elinaikaa, 3) sä oot yks mun suosikkikirjoittajistani ja oot ihana kun osaat ottaa mun kritiikkiä vastaan etkä oikeesti lähetä mun perään niitä ankeuttajia, 4) Regulus on yks mun lempihahmoistani ja siitä on aina ihana lukea kaikenlaista, 5) inhoan Severusta yli kaiken mutta yritän lukea sitä sun takias ja 6) rareterttuni kaipasi viimeisen uhrin. Että näin! Syitä tän lukemiseen todellakin oli monia.
(+ 7) iitta on lukenut tän ja kommentoinut ja meillä on samanlainen maku ficcien suhteen joten!)
((+ 8 toi otsikko on jumalainen.))

Vilkaista pari kertaa alapuolelta löytyvää yötyyntä valtamerta paljon hurjempia, tummanharmaita, syvälle pohjaan asti upottavia, yksinäisten myrskyjä puhdasverisen silmissä tietääkseen mitä Regulus ajattelee.
Iittakin oli lainannut tän, munkin täytyy. Tässä oli ehdottomasti liikaa kaikkea ja sain lukea tän neljä kertaa, ennen kuin tajusin mistä on kysymys. Mä ehdottomasti olisin myöskin karsinut tuosta jotain pois.

Silmien alla on raskaina roikkuvat pussit unenpuutevarjot kehyksinään, mutta silti Reguluksen huulet tavoittavat nopean hymyn kun tämä lausuu jonkun kirjoittamansa, kuolemattomana pitämänsä runonpätkän.
Eiks sen pitäis olla kirjoittaman, ei kirjoittamansa? Jos kerta joku kirjoitti sen eikä Regulus?

Piirrät ihollesi kivullesi kasvot
En tiedä onko tää sun keksimä runonpätkä vai mitämitä, mutta siis hä? Kummalle se sen piirsi, iholle vai kivulle? Kun siis olisin olettanut, että tässä ois ollut "piirrät ihollesi kivun kasvot" eikä ihollesi kivullesi.. enkö mä vain tajua tätä lausetta? Oon muutenkin ihan surkee runoissa.

Entistä isompi ja keltaisempi kuu jatkaa nousuaan kesäöisen taivaan poikki hyvin hitaasti tummentuvat siniset tiikeriraidat kumppaninaan, samaa aikaa kun he istuvat melkein kylki kyljessä märässä ruohomatossa.
Pitäis varmaan lukea samaan aikaan, eikä samaa aikaa?

Mun perusilme tätä lukiessani oli aika… no, kulmat kurtussa, suu mutrussa, hei mitä tässä nyt lukee! Vaikka mä oon tottunut lukemaan kaikenlaista tekstiä ja yrittänyt ottaa selvää jopa esim. shayan koukeroista, niin sun tekstit on kyllä jostain ihan toisesta maailmasta. Voisinkin vain lainata iittaa ja hänen sanojaan: Toisaalta oon lumoutunut ficin monista hyvin, hyvin kauniista kuvauksista, mutta toisaalta niitä oli ehkä hitusen liikaa. Tässä oli paljon monimutkaisia virkkeitä - jouduin oikeasti lukemaan monia pariinkin kertaan ennen kuin tajusin mitä niissä haettiin, mitä ne hankalat vertaukset oikein esitti.

Kiva että pidit tästä itse kovasti, että tuli kerrankin sellainen ficci jonka itse halusit! Sellaisten kirjoittaminen on aina mukavaa, sillä silloin ei oikein ns. välitä muiden mielipiteistä vaan pystyy silti katsomaan omaa tekstiä hymysuin. Ja itsellesihän sä kirjoitat, et meille lukijoille, joten omaan tekstiin on syytäkin olla tyytyväinen. Ja kyllähän mäkin tästä pidin jossain määrin, siellä oli paljon hienoja kohtia, mutta osa niistä hienoista kohdista valitettavasti peittyi rönsyilevien lauseiden taakse (voisit joskus kokeilla kirjottaa äärettömän lyhyitä lauseita! Sellasta ois jännää lukee sulta.)

Minä tuhoan hänet, minä tuhoan hänet, minä tuhoan hänet.
Ehkä suosikkilauseeni, vaikka tuo toisto jäikin jotenkin häilyväksi tuonne kaikkien monimutkaisten lauseiden sekaan. Mutta tää on yksinkertainen lause, jonka mun pienet aivot tajusivat. Tykkään!

Pidin myös siitä, miten toit tähän Siriustakin vähän mukaan, ainakin puheisiin. Severus/Regulus, yh, en lämmennyt sille yhtään, mutta en myöskään vihannut tässä Severusta joten se on saavutus (sun Severusta mä siedän). Kuitenkin oisin ehkä hieman enemmän halunnut Siriusta tähän, haha, kyllähän sä mut tunnet. No mut oli tää hieno näinkin!

Ficin loppu oli kaikista hienoin, sillä se tosiaan jäi hyvin avoimeksi ja tulkinnanvaraiseksi. Se myös selitti hienosti tuon jumalaisen otsikon. Kiitos tästä! :D <3