Kirjoittaja Aihe: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-11)  (Luettu 6584 kertaa)

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-11)
« : 08.06.2012 23:08:00 »
Nimi: Vakavaa ja syvää
Kirjoittaja: Sisilja
Ikäraja: K-11
Paritus: Sirius/Harry
Tyylilaji: Dramaattinen synkistely
Vastuuvapaus: Rowlingin omaisuutta vain lainaan.
Varoitukset: Sisältää ei niin hienovaraisen vihjauksen täysi-ikäisen ja alaikäisen välisestä seksistä. Hahmojen ikäero on huomattavan suuri. Lukeminen omalla vastuulla.
Yhteenveto: Harryn ja Siriuksen suhde kolmesta terävästä kulmasta.

Alkusanat: Shufflehaaste on ihana, ihana ja inspiroiva. Sirius/Harry on kiehtova paritus kaikissa mahdollisissa sävyissään. Ne sävyt ovat melko tummia ja jotenkin vääriä tällä kertaa. Tämä menee myös Slash10 kakkoseen Sirius/Harrylla.



Vakavaa ja syvää


Uskaltaisit yhä rakastaa
Nickelback – Something In Your Mouth (3:39)

Harry ei aivan tajua Siriusta. Hän yrittää kyllä kovasti, mutta ei onnistu. Hän kuuntelee tarkasti, kun Sirius kertoo ylpeys silmissään villeistä kelmivuosista. Nuorena sitä uskalsi mitä vain eikä mistään tarvinnut piitata liikaa. Harrysta sellainen kuulostaa hienolta, tavoittelemisen arvoiselta, mutta kun hän mainitsee asiasta Siriukselle, tämän ilme vääntyy vaikeaksi ja keskustelu kuolee alkuunsa. Ehkä vika piileekin siinä, ettei Sirius ole enää niin nuori eikä rakkaus samalla tavalla vapaata riistaa.

Rakkaus on vakavaa ja syvää ja siksi mahdotonta.

Harry sipaisee Siriuksen sormia kuin varkain, ja rikokselta kaikki tuntuukin kun Sirius vetää kätensä oitis kauemmas ja kääntää katseensa. Harry rymistelee portaat yläkertaan eikä suostu puhumaan moneen päivään. Hän ei tajua Siriusta, mutta ilmiselvän totuuden hän tajuaa: tämä ei ole sitä. Sitä niin.


Anna minun koskettaa vääremmin
Good Charlotte – The Young & The Hopeless (3:32)

Bikinitytöt kikattavat ja niiden jähmettynyt irstaus tuntuu pilkkaavan Siriusta. Hän on aikuinen ja vastuullinen ja silti hän makaa sängyllä vanhassa huoneessaan moottoripyörien ja mallinukkejen ympäröimänä niin kuin silloin ennen. Silloin kun hänkin oli viisitoista ja pirun kapinallinen, haiskahti milloin tupakalta, milloin halvalta kaljalta, milloin ihan vain puhtaalta vastarinnalta.

Nyt hän on tässä ja Harry on tuossa – hänen käsiensä ulottuvilla ja paidatta. Hymy Harryn kasvoilla on luvattoman leveä, leveämpi kuin yhdelläkään julisteiden jästitytöistä. Siriusta polttelee ja oksettaa yhtä aikaa, mutta se ei estä häntä varastamasta vielä yhtä suudelmaa Harryn huulilta. Harry huokaa. Sirius nauraa vaikka ei häntä oikeastaan edes naurata.

Millään ei tunnu olevan liiemmin väliä. Siriuksella on tusina vuosia joita syyttää sekasorrosta. Azkaban ei jätä selväjärkiseksi miehistä vahvintakaan, niin sanotaan. Sirius on pohjimmiltaan heikkoa tekoa.

Se ja tyhjä viskipullo sängyn alla oikeuttavat hänet pujottamaan kätensä Harryn farkkuihin.


Kaipaan sinua silti
Lady Gaga – Monster (4:10)

Jäähyväiset ovat hirveitä. Harry huutaa ja paiskoo tavaroita. Hermione katsoo häntä kulmiensa alta, Ron tarkastelee mieluummin kenkiään. Kaikki näkevät mutta kukaan ei ymmärrä ja Harry vihaa koko maailmaa. Eniten ehkä Siriusta.

Kirjoitellaan, kerro kaikesta, minua kiinnostaa kuulla kuinka sinulla menee.

Odottaako Sirius Harryn liittävän allekirjoitukseen suukkoja ja halauksia tai jopa rakkaita terveisiä? Onko näin muka oikeasti parempi? Siriuksen omatunto on ehkä puhtaampi mutta Harryn sielu on synkkä kuin hänen kummisetänsä nimi ja sydän puhki kaluttu.

Lähdön aika koittaa ja Siriuksen olemus on kankea. Hän ei muuntaudu koiraksi ja saata Harrya asemalle. Liian vaarallista. Kenelle muka? Harrylle vai Siriukselle? Eikö se olisi juuri turvallisempaa? Eihän Nuuhkua tee mieli suudella ja saada karvoja kurkkuun.

Katseet eivät kohtaa, taputus selkään ja lyhyt halaus ovat lohdutuspalkinnon irvikuva. Kun Sirius vielä kerran pyytää, kirjoita, Harry nyökkää.

Kirjeestä tulee lyhyt.

Hei Sirius, minulla menee ihan hyvin. Olisipa jo kesä. Harry.

Siriuksen vastaus on lyhyempi.

Minullakin on ikävä sinua.


« Viimeksi muokattu: 11.06.2016 22:09:47 kirjoittanut Renneto »
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

humourass

  • ***
  • Viestejä: 106
  • ava by Ansa
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-15)
« Vastaus #1 : 11.06.2012 19:36:23 »
Oli sitte pakko kommentoida kun luinkin :D

Joo, ensinnäkin oon aina pitänyt tätä paritusta vaihtelevasti kyseenalaisena ja toisaalta sitten aika ihanana. Tässä ficissä pari oli jotenkin kuvailtu silleen, että tuli taas semmonen olo että "tietenkin ne on pari, miksei?" :D
Tykkäsin siitä, miten ns. kiellettyä heidän suhteensa on, koska se on mielestäni aina ollut sellainen kohta jota täytyy Harry/Sirius -parituksessa tuoda esille, ovathan he kuitenkin kummisetä ja kummipoika.

Ei ollu mielestäni yhtään kirjoitusvirheitäkään, siitä pisteet :D
Koko teksti oli liikuttavasti ja jotenkin tunteella kirjotettu, tykkäsin tosi kovasti. :)

~ humour

♥ The Walking Dead ♥ Harry Potter ♥ Breaking Bad ♥ BBC!Sherlock ♥ Grey's Anatomy ♥ House MD ♥


Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-15)
« Vastaus #2 : 29.06.2012 22:48:39 »
Vanilla M.: Kiitos! Sillä on kai hyvä aloittaa. Itsekin pidän Sirius/Harrysta, koska siitä saa irti niin paljon ja  keskenään hyvinkin erilaisia tekstejä. Synkkyys taitaa kuitenkin olla parituksen keskeisimpiä elementtejä, tai niin minä olen oppinut heidät näkemään. Tähän en tietoisesti halunnut tuoda vertailua Harryn ja Jamesin välillä, vaikka se taitaa headcanoniani ollakin. Halusin, että Sirius on Harryn kanssa Harryn itsensä vuoksi eikä vain siksi että pojassa elää jonkinlainen isänsä haamu. Asetelmasta saadaan siitä huolimatta monimutkainen, koska näillä kahdella on ongelmia enemmän kuin tarpeeksi.

Mukavaa että pidit hahmoista! Harry on aika elastinen, joustaa joka suuntaan, ja ehkä siksi koen että häntä on vaikeampi pitää uskottavana kuin vaikka Siriusta. Toisaalta jokaisessa hahmossa on omat kompastuskivensä.

Siirappi on toki kivaa, mutta itse en sitä kovin helpolla saa mahdutettua Sirius/Harry-ficciin. Ehkäpä sitä pitäisi joskus haastaa itsensä oikein kunnolla ja kirjoittaa hempeää ja suloista Sirius/Harrya. Oi mikä ajatus.

humourass: Ihana asenne sinulla! Kunpa minäkin vain saisin itseni kommentoimaan enemmän lukemiini ficceihin ihan vain siksi että luin ja kirjoittaja toivoo kommenttia.

Joo, Sirius/Harry on todellakin ristiriitainen paritus, ja riippuu paljolti ficistä, millainen fiilis siitä jää. Loistavaa, etteivät hahmot tuntuneet väkinäiseltä parilta tässä. Luonnollisuuteen ja silti vääryyteen minä pyrinkin tätä kirjoittaessani. Olen iloinen että pidit ficistä, kiitos kovasti kommentistasi.
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-15)
« Vastaus #3 : 29.06.2012 23:47:42 »
Aaaaaaaaaaaaaa. Rakastuin<3 Paritus on yksi kestosuosikeistani, siksi oli yksinkertaisesti pakko tarttua tähän.
Ai että, ihanaa. Juuri tällaista Sirius/Harryn kuuluu olla. Tunteita täynnä ja ihan pirun kiellettyä. Siinä puhtaan ja likaisen rajamailla.
Lainaus
Harry sipaisee Siriuksen sormia kuin varkain, ja rikokselta kaikki tuntuukin kun Sirius vetää kätensä oitis kauemmas ja kääntää katseensa.
Sydäntä vihlaisi.

Rakastuin otsikoihin, varsinkin toiseen. Yksinkertainen, pysäyttävä.
Myös toisen ja kolmannen lopetuksiin ihastuin, jotenkin samaan aikaan niin kipeitä ja silti niissä oli myös jotain muuta.
Harry on ihana, kun se on tuollainen kiukkupussi, sopii hienosti (mukamas) aikuisemman Siriuksen rinnalle. Ehdottomat plussat myös siitä, ettei tässä ole sellaista pedo!Sirius hyväksikäyttää pientä ja viatonta Harrya -asetelmaa.
Hienosti saat sanottua paljon asioita pienillä lauseilla, tunnelmasta ja hengestä saa kiinni ilman, että kaikkea on yksityiskohtaisesti kuvailtu (toisaalta yhden biisin aikana ei paljon kerkeäkään, joten lauseista tulee väkisinkin tiiviitä ja merkityksellisiä ilman turhaa sanahelinää. Loistavia).
Lisäksi nämä sopivat vielä loistavasti yhteen, henki ja tunnelma on yhtenäinen kaikissa kolmessa.

~Violetu kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-15)
« Vastaus #4 : 30.06.2012 00:08:11 »
Violetu: Oi, Sirius/Harrya saisi olla kyllä maailmassa paljon enemmänkin. Suosikkiparituksen ficcejä kun ei ole ikinä liikaa. :D

Ihanaa, että otsikot miellyttivät, sillä niiden miettiminen tuotti päänvaivaa (ja tuo toinen on oikeastaan tökerö väännös Juha Itkosen romaanin Anna minun rakastaa enemmän nimestä. Myönnän yhteyden, koska kyseinen teos on loistava ja mahdollisimman monen pitäisi se lukea).

Minusta Harryn hahmoon harvoin sopii pieni ja viaton poika, jos kyse on viisitoistavuotiaasta Harrysta. Hänhän on päättäväinen ja raivoaltis ja vaikka kuinka vahva tyyppi, joten miksi tehdä hänestä hauras lasienkeli? Lisäksi kammoan ajatusta pedofiili!Siriuksesta, oli Harry alaikäinen tai ei. Tämä on taas näitä tämän parituksen ongelmakohtia, mutta hyvä jos se vältettiin tällä kertaa.

Kiitos suloisesta kommentistasi, se merkitsi minulle paljon.
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Funtion

  • Vieras
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-15)
« Vastaus #5 : 01.07.2012 19:14:25 »
Tätä on ihan hiton vaikea kommentoida. Mä jotenkin pidän kauheesti hahmoina Siriuksesta ja Harrysta (niin, jopa Harrysta) mutta jotenkin tässä ne sai mut enemmän raivon partaalle. Harry on lapsellinen, tyhmä ja raivoaltis (ok, just niin kuin kirjoissakin) ja Sirius vaikuttaa jotenkin kamalan… etovalta? Tän lauseen, Se ja tyhjä viskipullo sängyn alla oikeuttavat hänet pujottamaan kätensä Harryn farkkuihin, luettuani mulla meni oikein kylmät väreet selkää pitkin kun Sirius oli jotenkin niin etova. Niin likainen.

Näistä tuli hieno kokonaisuus, nää toimi nimenomaan kolmikkona nää tekstit. Mä en oikein osaa kommentoida noita yksittäin, mut mä voin poimia jokaisesta mun lempikohdat:

Rakkaus on vakavaa ja syvää ja siksi mahdotonta.

Silloin kun hänkin oli viisitoista ja pirun kapinallinen, haiskahti milloin tupakalta, milloin halvalta kaljalta, milloin ihan vain puhtaalta vastarinnalta.

Kaikki näkevät mutta kukaan ei ymmärrä ja Harry vihaa koko maailmaa.


Erityisesti viimeisessä lauseessa oli ihanasti kuvattu tää Harryn teiniangsti, jota sai kyllä jo ihan tarpeeks lukea Feeniksin killassa. Mut jotenkin Harry sai tässä mun sympatiat puolelleen, jonka vuoks — ihme kyllä — sorruin hieman inhoamaan Siriusta. Vaikka se on yks mun lempihahmoistani.

Sun kirjoitustyylis on edelleen ihan mahdottoman ihana ja siks sä ootkin yks mun lempparikirjoittajista Finissä. Mä pidin tästäkin, lopulta, vaikka oon vähän hämmentynyt siitä, minkälaisen Siriuksen sä kirjoitit. Toisaalta, ehkä se Azkaban tosiaan jättää jäljet. Kiitos paljon tästä! :)

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-15)
« Vastaus #6 : 18.07.2012 10:36:56 »
fierté: En osaa olla pahoillani, että hahmot pistivät ärsyttämään tai muuten vain kummastuttamaan (jopa etomaan!), koska se oli yksi tavoitteistani tätä kirjoittaessani: tehdä Siriuksen ja Harryn suhteesta hauras ja koskettava, mutta myös väärä ja inhottava. Tunnen onnistuneeni, kiitos siitä! :D

Pallottelen Siriuksen hahmon kanssa aina tekstin mukaan, enkä ole edes ihan varma, millainen on pohjimmainen kuvani hänestä. Toisinaan hän osaa olla se rento ja vahva ja armottoman hauska tyyppi, toisinaan hän vaipuu synkkyyteen ja hänessä on sairaitakin piirteitä. Azkaban jättää jäljet, todella, tai ainakin minusta se pitäisi sitten jotenkin selittää, miksi Sirius olisi yhä täsmälleen samanlainen kahdentoista vankilavuoden jälkeen. Loogisemmalta tuntuu, että kenen tahansa päässä vähän naksahtaa. Ja kun tämän parituksen asetelmaa vähänkin miettii, niin onhan se erikoista, että yli kolmekymppinen mies kiinnostuu viisitoistavuotiaasta kummipojastaan. Toisinpäin se voisi mennä jonkinlaisen vääristyneen ihailun piikkiin, mutta miksi Sirius kiinnostuu Harrysta, se on kenties se ratkaiseva kysymys näiden kahden kohdalla. Yritän päästä helpolla ja syyttää Azkabania, toisinaan jopa Jamesia (J/S!), mutta tähän Jamesin haamu ei sopinut. Pakko vielä hahmoanalyysin puitteissa lisätä, että minusta teini!Harry on hellyttävä kaikessa rasittavuudessaan!

Olen tosi tosi onnellinen, että pidit ficistä vaikka se vähän tai vähän enemmän kammottikin. Kiitos paljon kommentistasi!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-15)
« Vastaus #7 : 18.07.2012 11:03:46 »
Voi kamala. Oon vältellyt Harry/Siriuksen lukemista, koska mulla tuli jossain vaiheessa sitä paritusta kohtaan sellainen kammotus. Ja onhan se niin kieroutunutta ja väärää ja vastaan kaikkea, mikä on maailmassa oikein. Mutta ehkä se juuri siksi on se viimeinen keino saada jotain elämään. Eihän se onnellista tulisi olemaan, ei mitenkään, painolastia on liikaa ja sitten se maailma ympärillä. Mutta siltikin ajatus, se pieni heikko toive että voisi olla jotain enemmän, yhdessä. Se saa mut edelleenkin epäröiden availemaan Sirius/Harry-ficcejä ja lukemaan niitä sydän milloin millekin syrjälle kallellaan. Ja itkemään. Niin, pillitin tässäkin, koska kaikki oli niin väärin mutta silti niin oikein.

Ja kamalaa.

Teknisesti teksti on kaunista, kuten sun teksteiltä on tottunut odottamaan. Siinä on miltei pelkkiä vahvoja kohtia, kuten tuo aiemmin jo lainattu käsi-farkkuihin -kohtaus. Alkupuolen ymmärtämisen yritys (mutta eihän Harry, teini, sellaista oikeasti ymmärrä, luulee vain ymmärtävänsä, on vielä niin sokea ja täynnä elämää), sitten "perinteinen" itkupotkuraivarijuoksenkylläportaatylösjaPAISKAANOVENKIN! ;) Loppu on valtavan haikea ja sellainen. Mmm. Kuinka nää kaksi ovat toistensa ihojen alla. Tietävät sanomattakin. Mutta siltikin tykkään keskimmäisestä eniten. Siinä on jotain niin julmasti korruptoitunutta, sellaista uhmaa, jota tuntee, kun ei voi enää mitään muutakaan. Ja miksi minulla ei olisi oikeus, olenhan kokenut niin paljon kauheuksia? Miksen minä saisi olla onnellinen? Vaikka sitten toisen elämän kustannuksella?

Voi että, tää sai taas ratkeamaan miljooniin eri tunteisiin. Kiitos siitä :)
« Viimeksi muokattu: 18.07.2012 11:08:49 kirjoittanut katsu »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-15)
« Vastaus #8 : 15.08.2012 18:56:45 »
katsunen: En tiedä enkä enää edes yritäkään tietää, mitä mieltä olen tästä parituksesta, olen muuttanut mieltäni niiin monesti ja väännellyt mielikuvaa suuntaan jos toiseenkin. Analyysisi on viiltävää ja huomiosi teräviä, ja tahtoisin väittää että olisin tullut ajatelleeksi niistä edes puolia kun tätä kirjoitin.

Tunteet ovat hienoja, ratketaan yhdessä. Kiitos kommentistasi, joka pisti ajattelemaan ja potemaan maailmantuskaa ja teki silti iloiseksi. Kiitos. :-*
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-11)
« Vastaus #9 : 16.06.2020 08:54:31 »
Tulin lukaisemaan tämän pikaisesti, kun selaisin tuota listaustasi ja siellä oli vaikka miten paljon kaikkea kivaa. Tämän nappasin koska Harry/Sirius.

Hienosti olit tavoittanut Siriuksen ahdistuksen Azkabanin jälkeen ja Harryn teiniangstin näin paloihin. Myös se, ettei asioita kuvattu liian tarkkaan mahdollisti tämän lukemisen ilman, että olisi tullut liian etova olo tuon ikäeron suhteen. Toki toisaalta itse pystyn lukemaan suurestakin ikäerosta ilman, että se ahdistaa, mutta tämmöinen on aina kiva muutenkin, kun asiat verhotaan piiloviesteihin.

Jäin väkisin miettimään (enkä ole lukenut muiden kommentteja tai vastauksia niihin), että oliko Siriuksella jonkinlaista Jameisn kaipuuta kun hän ryhtyi tähän hommaan Harryn kanssa. Vai oliko Harrylla tarve päästä lähemmäs isäänsä Siriuksen kautta? Ehkä tämä oli ylitulkintaa ja perimmäinen ajatus oli puhdas läheidyyden kaipuu kummankin puolelta.

Loppu oli sydäntäsärkevä jos ajattelee sen niin, että canon toteutuu. Silloinhan tuota kesää ei koskaan tule! Mutta toisaalta kirjeet olivat kauniit ja kertoivat paljon enemmän kun sanat niissä. Etenkin Siriuksen vastaus kiteytti kaiken.

Kiitos tästä,
Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-11)
« Vastaus #10 : 25.06.2020 17:59:50 »
Moikka, Vendela! Ilahduin vietävästi kun löysin sut täältä(kin)! Harry/Sirius on tosi lähellä mun sydäntäni. Se on edelleen mielettömän jännittävä ja kiehtova paritus. Huomaan että olen aiemmassa kommakommassani yrittänyt vähän kierrellä, mutta myönnetään nyt taas vaihteeksi suoraan, että on tämä ihana paritus. Tässä on valtavasti eri puolia. Vähän kumma sinänsä, että sitä äityy puolustelemaan/selittelemään tällaista fiktiivistä paritusta mutta samaan aikaan voi kevyin mielin kertoa nauttivansa vaikka murhamysteereistä. On se jännä!

Eksyin aiheesta. Oli muuten kiinnostavaa kuulla, että tämä olisi helpompi luettava sikäli, ettei asioita kuvata liian tarkkaan. En ole ajatellutkaan. Mun mielestä on jo tosi suoraan todettu, että pujotetaan kättä housun sisään. Ehkä mä olen vähän häveliäs. :P Tai ainakin yritän esittää sellaista, heh!

Äärimmäisen mielenkiintoinen myös tuo sun James-pointti! Ei lainkaan ylitulkintaa! James livahtaa hyvin helposti mukaan tähän paritukseen, koska no, James on molemmille tärkeä ja luonnollinen linkki näiden kahden välillä. Näen mahdolliseksi toisaalta että Harryn ja Siriuksen tunteet voi syntyä ja olla olemassa myös täysin ilman Jamesia.

Loppu on tarkoituksellisen sydäntä särkevä. Sillä tapaa tosiaan Harry/Sirius on hyvin samanlaista kuin James/Sirius. Aikaa ei ollut koskaan tarpeeksi. No niin. Itketän itse itseäni. Kiitos valtavasti kommentistasi!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 346
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-11)
« Vastaus #11 : 20.09.2022 21:51:14 »
Selailin listaustasi kommenttiarpajaisten takia (onnittelut arpajaisvoitosta!) ja päädyin sitten lähtemään myös uuteen Ihailijakaarti-haasteeseen listauksesi innoittamana, koska siellä oli niin paljon kaikkea kivaa.  :) Ihan ensin haluan tarttua juuri tähän ficciin, koska, no mitäpä sitä kiertelemäänkään, juuri Harry/Sirius oli se, joka suorastaan pakotti tämän lukemaan. En väitä, ettenkö olisi hetkeäkään tuntenut itseäni hiukan huonoksi ihmiseksi, kun tykkään tuosta parituksesta, mutta ei voi mitään. ;D Se on ihana, enkä yritä väittää muuta, vaikka ymmärrän kyllä, mikä siinä myös arveluttaa. Tykkäsin siitä, ettet ollut tähän ottanut mukaan Jamesin haamua, koska itsekin tykkään enemmän tästä parituksesta niin, että Sirius tykkäisi Harrysta tämän itsensä takia. James-vaikuttimet saisivat Siriuksen tuntumaan omastakin mielestäni jotenkin inhottavalta.

Tuossa ekassa oli ihan huikea tunnelma, ja ajatella, miten vähillä sanoilla pystyykin sanomaan niin paljon. Ymmärsin niin teini!Harrya, joka varmaan yritti lähentyä Siriuksen kanssa ja rikkoa jotkut sen näkymättömät estot, ja varmaan Harrysta tuntui samaan aikaan upealta ja kamalalta kuulla Siriuksen teinivuosista, jolloin kaikki ikään kuin Oikeasti Tapahtui, tai niin Siriuksen osalta. Harrylle taas kaikki tapahtuu oikeasti juuri siinä ja nyt, ja voi miten tuo Siriuksen välttely varmaan silloin osuukaan arkaan paikkaan. Ovien paiskominen ja murjottaminen oli suloista myös, vaikka harmitti, kun nämä eivät vaan osanneet käyttää sitä vähääkään saamaansa aikaa fiksummin.

Toinen osa herätti itsessäkin sekasortoisia tunteita, joita Siriuskin varmaan koki. On niin helppo ymmärtää, millaiseen kaaokseen tuollainen Azkaban-aika voi ihmisen mielen jättää, ja Sirius on ehkä vähän sitä tyyppiä, joka voisi sillä oikeuttaa itselleen kaikenlaista. Vaikka ei hän tyhmä ole, ja tajuaa varmaan toisaalta, ettei ihan kaikki ole silti luvallista. Voi olla ihan mahdollista, että hän olisi hiukan heikkoa(kin) tekoa pohjimmiltaan, kun miettii, että onhan lähisuvussa ollut mielipuolinen äiti ja varmaan muitakin vastaavia, eikä elämä ole oikein ikinä kohdellut hyvin. Mutta tuosta Harryn ja Siriuksen hetkestä hänen vanhassa teinihuoneessaan tykkäsin silti, ja sitä olisi vaikka voinut lukea aika paljon enemmänkin. Tästä parituksesta kun ei todellakaan saa lukea liikaa.  :)

Ja sitten tuo kolmonen, voi miten surullinen olo tuli kun ajattelin, miten vähän Sirius ja Harry lopulta koskaan pitivät yhteyttä tai olivat tekemisissä, vaikka olisivat voineet, ja olisi ollut vielä ne peilitkin. Eivät sitten tosiaan käyttäneet hyödyksi edes sitä aikaa, jonka saivat (vaikkei sitä koskaan tiedäkään, milloin se loppuu). Jäähyväiset ovat hirveitä, niin varmaan ainakin heille, etenkin Siriukselle, joka jää vankilaansa ihan yksin. Voi miten vaikea niiden onkaan sanoa suoraan yhtään mitään, kirjeissä tai muuten. Mutta kaiken murheen keskellä tuo Nuuhku-kohta laittoi naurattamaan, kun sitä ei tekisi mieli suudella.  ;D

Kiitos ihan mielettömästi, kylläpä oli virkistävää lukea tosi pitkästä aikaa jotain tällä parituksella, vaikka aika lohduton näiden tarina olikin! Tykkäsin, ja nyt tuntuu, että pitää ehkä lähteä jostain etsimään lisääkin luettavaa näistä.  ;D

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Vakavaa ja syvää (Sirius/Harry, K-11)
« Vastaus #12 : 24.11.2022 16:50:42 »
Altais, ihanaa että valitsit lukea mun fikkejä enemmänkin! Oon iloinnut näistä sun kommenteista kovasti, mutta oon turkasen hidas vastaamaan. Toivottavasti ei haittaa! Ja hei, ihan turhaa tuntea itseään huonommaksi ihmiseksi jonkin sellaisen jutun kuin shippailun vuoksi (vaikka se tunne ymmärrettävä onkin). (: Oon nykyään ihan sinut kaikenlaisten shippieni kanssa enkä häpeile niistä mitään, nehän ovat kaikki silkkaa fiktiota. Ja Harry/Sirius on yhä yksi mun ikisuosikkishipeistäni, joten ilahdutti kauheasti nämä sun niiin hyvät hahmoanalyysit, kiitos, oli hirmuisen kiva saada lukea sun ajatuksista!

Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!