Kirjoittaja Aihe: Yleinen suhteellisuusteoria | K-11, femme, romantiikka + angst  (Luettu 5436 kertaa)

Demeter

  • onneliini
  • ***
  • Viestejä: 992
Otsikko: Yleinen suhteellisuusteoria
Kirjoittaja: Demeter
Paritus: kertoja/Pinja, Pinja/Jukka
Tyylilaji: romantiikka, angsti
Ikäraja: K-11
Sanamäärä: 2 x 200
Varoitus: viittauksia seksiin
Disclaimer: hahmot on minun, lopun kursiivikohtaus on wikipediasta ongittu tieto.

A/N: Sain Raapalekaivo-haasteesta Mortilta tällaisen idean, ja kun lähdin kirjoittamaan tekstiä hetki sitten, se syntyi kuin itsestään. Osallistuu myös Femme10-haasteeseen. Tää on niitä superharvinaisia kertoja kun kirjoitan minä-muodossa (hui!) ja yleensäkin femmeä, mutta hauskaa oli silti! Toivottavasti luette, toivottavasti kerrotte mielipiteen, arvostaisin kovasti.






Yleinen suhteellisuusteoria


HUHTIKUU


Pinja seisoo lammen rannalla kypsän luumun värisissä alushousuissa. Hänellä ei ole päällään mitään muuta, käsivarret roikkuvat sivuilla, eivät edes yritä peittää rintoja. Siellä tuulee, lammen jää on säröillyt ja Pinjan varpaiden välissä oleva hiekka on vielä pakkasyön jäljiltä kohmeinen. Voin nähdä hänen kehonsa värähtelyn täältä saakka. Pinja on sekaisin. Ja minä tunnen hänet, näen hänen ajatuksensa kuvina päässäni.

Jukka ei tiedä meistä mitään.

*

Kun Pinja palaa sisälle, kiedon hänet vilttiin. Hän puhuu painavasta mekosta, jonka pettävä jää on imenyt nieluunsa. Hän puhuu uppoamisesta, kadotuksesta, ikuisuudesta, hän puhuu planeetoista ja kiertoradoista. Pinja sanoo olevansa Merkurius, sen sisus on raskasta metallia, niin hän on lukenut. Minä olen kuullut tämän kaiken jo monta kertaa; miten Merkurius on kaikista planeetoista Aurinkoa lähimpänä, kuinka sen nimi juontaa jumaluustarustoihin ja tarkoittaa varkaiden ja matkaajien jumalaa. Mutta ennen kaikkea, se kaikista tärkein kohta: Merkuriuksella ei ole kuita.

Mutta kumpi meistä sitten on varas, kumpi on Maa ja kumpi se puuttuvaa kuu? Tiedän kumpi minä haluan olla, mutta tiedän myös Jukan ajattelevan samalla tavalla. Me molemmat olemme Maa, minä haluan tehdä Jukasta kuun. Ainoa eroavaisuus lienee se, ettei Jukalla ole aavistustakaan mikä merkitys planeetoilla on Pinjan elämässä.

Minä tuuditan häntä sylissäni kuin lasta. Meidän sormemme sotkeutuvat toisiinsa.



TOUKOKUU


Istumme kauppahallin viereisellä penkillä, Pinja työntää kokonaisen kirsikan punattujen huultensa väliin ja katsoo minua ilkikurisesti. Muistutan itseäni siitä, että tämä kaupunki on pieni, monet näistä ihmisistä tuntevat veljeni ja Pinjan.  Jukka ja Pinja ovat täydellinen pari, niin, muiden silmissä. Ne muut eivät tiedä Pinjan suutelevan Jukan siskon huulia muilta salaa.

Vaikka kiusaus on suuri, minä vältän sen. Minä en nojaudu kirsikkaa vasten, en varasta sitä huulteni lomaan, en härnäten työnnä sitä kielelläni Pinjan suuhun. Sanon että hän on suloinen hölmö, ja niinpä hän pureskelee kirsikan ja sylkäisee kiven rasiaan. Eikä kukaan edes aavista Pinjan nukkuvan lakanoissani kun Jukka on poissa, eivät tiedä minun sormieni koskevan hänen häpyään useammin kuin isoveljeni.

*

Minä olen Aurinko, minä olen Aurinko, minä olen Aurinko.

Tämä on uusi mantrani, ja pikkuhiljaa Pinjakin uskoo sen. Hän kietoutuu sormieni ympärille, värähtelee kauniimmin kuin kukaan muu, hänen hengityksensä rytmittyy käteni liikkeen tahtiin, hänen kyntensä nipistävät niskaani.

Miksi minulta meni niin kauan ymmärtää, etten sittenkään ole Maa? Entä Jukka? Milloin hän ymmärtää jo hävinneensä minulle, käsittää, ettei ole merkitystä vaikka hän olisi niin maan perkeleen hieno Maa, sillä niin kuin Pinja on lukenut:

Auringon läheisyys vaikuttaa Merkuriuksen rataan niin voimakkaasti, että radan laskemisessa tarvitaan yleistä suhteellisuusteoriaa.

Minä olen Aurinko.



« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 11:50:52 kirjoittanut Pyry »


and i told you to patient, fine, balanced, kind

Mesira

  • ***
  • Viestejä: 8
Hei! Päätin lukea tekstisi otsikon takia (Einstein, aaah). Otsikko lupasi jännittävää ja mielenkiintoista tekstiä, enkä pettynyt!

Rakastin sitä, miten olit ottanut planeetat mukaan tähän. Tuo "minä olen Aurinko" -mantra varsinkin, ihan täydellistä. Planeettavertaukset tekivät tekstin ehkä hitusen vaikeaselkoiseksi, muttei se oikeastaan minua haitannut, sainpahan hyvän syyn lukea tämän useamman kerran (kolmannen kerran jälkeen uskon jopa ymmärtäväni tämän kohdan (joka muuten kuulostaa oikein hienolta!):
Lainaus
Mutta kumpi meistä sitten on varas, kumpi on Maa ja kumpi se puuttuvaa kuu? Tiedän kumpi minä haluan olla, mutta tiedän myös Jukan ajattelevan samalla tavalla. Me molemmat olemme Maa, minä haluan tehdä Jukasta kuun. Ainoa eroavaisuus lienee se, ettei Jukalla ole aavistustakaan mikä merkitys planeetoilla on Pinjan elämässä.
)

Tykkäsin siitä, että planeetat ovat Pinjalle merkityksellisiä. Ja siitä, että kertoja ymmärtää tämän merkityksellisyyden ja haluaa siksi olla Aurinko. Jotenkin äärettömän romanttista. Ja saa kertojan tuntumaan Pinjalle sopivammalta kuin Jukka.

Loppukin on aivan täydellinen. Aa, oon hirveän kiinnostunut suhteellisuusteoriasta, vaikkei mun aivot oikein riitä sen tajuamiseen :D Mutta tän seikan vuoksi tykkäsin tekstistäsi vielä enemmän kuin mitä olisin tykännyt, jos otsikkona olisi ollut vaikka Evoluutioteoria ja Pinja olisi ollut kiinnostunut biologiasta.

Kiitos.
Follow your adventure

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Vautsi vau. Tää oli kyllä tosi hyvä!

Mesira on aika hyvin tiivistäny mun mielipiteitä, mutta kuitenkin:
Mäkin tykkäsin tästä planeettojen, Auringon ja kuiden osasta. Harmi vaan, etten ihan päässyt perille tuosta "kumpi on varas, maa ja kuu" jutusta - mutta kun ei se sitä lukukokemusta niin hirveästi häirinnyt kun ihailin sun kirjotustyyliä niin älyttömästi! Kuvailit niin hienosti. Ja nimet! Aivan ihanat.

Nyt mun aivot on ihan puuroa, joten tiivistän tän näin: upeaa.


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Pitihän tänne tulla kurkkaamaan, sillä kuka voi vastustaa originaalifemmeä!

Ah, ihana. Ihana ihana. Tykkäsin tosi paljon planeettajutuista ja tietopakkauksista, toimi todella hyvin tarinan ympärillä ja sen rakentajana. Yleinen suhteellisuusteoria on ehkä vähän laimea nimi tälle tekstille, sillä minä en ainakan ymmärrä suhteellisuusteorioista tuon taivaallista ja keskityin paljon enemmän tuntemaan Auringon ja Merkuriuksen välisen vetovoiman.

Äh, pää takoo vaan "ihanaa" ja nyt tekisi mieli istua kauppatorilla syömässä kirsikoita suoraan toisen suusta.

Kolmiodraamassa oli mielenkiintoinen twisti. Kiva, että olit ottanut sisarukset kilpakumppaneiksi eikä perinteistä kaveri-asetelmaa. Jotenkin se potkaisi tekstiin ihan uudenlaista energiaa ja pisti ainakin minun kiinnostuksen hyrräämään ylikierroksilla. Hur!

Femmeile lisää, jooko? Sulavaa sujuvaa tekstiä, nam-ainesta.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Demeter

  • onneliini
  • ***
  • Viestejä: 992
Mesira, totuus on, etten tiedä paljoa planeetoista tai suhteellisuusteorioista muutenkaan - mutta tätä tekstiä suunnitellessa tuli sellainen olo, että ne vois olla merkityksellisessä osassa tekstiä, joten rupesin pänttäämään hetkeksi ennen kirjoittamista. :P On siis hauska kuulla, että otsikko vetosi suhun ja toi tekstin ääreen! Mukavaa että tekstin juju nappasi, vaikka alunperin tämä lähti liikkeelle pikemminkin ajatuksenjuoksuna kuin kovinkaan harkittuna tekstinä. Kiitos! :)

FakeLove, varas, maa ja kuu oli sellaista ajatusleikkiä, sillä sekä kertoja että Jukka haluavat olla Pinjalle rakkaita, erona se, että kertoja haluaa syrjäyttää Jukan ja jäädä ainoaksi rakkauden kohteeksi. Yritän selittää ajatukseni mahdollisimman järkevästi: Merkurius (Pinja) on varkaan (kertoja tai Jukka) Jumala, toisin sanoen tälle kaikki kaikessa. Maa taas on yksi planeetta aivan kuten Merkuriuskin, ja ne molemmat kiertävät Aurinkoa, eli tällä tavoin ajateltuna ne ovat mielestäni tasa-arvoisia. Näin ollen kertoja ja hänen veljensä ovat samalla viivalla toistensa kanssa, koska Pinja ei ole valinnut näistä kumpaakaan toisen edelle, vaan tapailee molempia. Kuu on näistä ehkä kaikista merkittävin: monilla planeetoilla on kuita, mutta Merkuriukselle sitä ei ole. Kertoja haluaa tehdä veljestään kuun eli merkityksettömän, puuttuvan, sellaisen, jota ei ole olemassa. Toivoen tietenkin samalla, ettei hänestä itsestä tule kuuta, mikä tarkoittaisi sitä, että Pinja valitsee Jukan hänen tilaltaan. Sekavaa? :D Toivottavasti ei! Kiitos kuitenkin kommentista!

Arte, mun mielessä oli jo pidemmän aikaa pyörinyt tuo idea sisaruksista, ja viimeinkin sain tekstin, mihin sen pystyi sisällyttämään!  Kirsikat on yksi kesän parhaimmista asioista, tottakai niitä haluaa syödä suoraan toisen suusta! :) Mutta paljon kiitoksia sullekin kommentista, oli mukava huomata, että olit lukenut! Ja femmeä on tulossa hiljakseltaan lisää - mulla on femme10:stä vielä kahdeksan kirjoittamatta, o-ou!


and i told you to patient, fine, balanced, kind

NicuQ

  • Vieras
Hmm. Mielenkiintoinen. Se olisi kai sopiva sana kuvaamaan tätä tekstiä. Minäkin avasin tämän oikeastaan otsikon perusteella, koska se jo pelkästään viesti jonkinlaisesta tiedeaiheisesta tekstistä. Ja tiede yhdistettynä femmeenhän = must read. Eli lukaisin tämän läpi. Luin toisen kerran. Luin vielä kolmannenkin kerran ja muodostin sitten mielipiteeni. Pidin. ihan. valtavasti. kiitos. menen. nyt. huutamaan. parvekkeelta. rakkauttani. femmeen. Eli suomenkielellä tämä oli loistava. Tässä oli sellainen suloinen sävy mukana koko ajan kerronnassa ja en kyllä olisi itse ikinä keksinyt verrata ihmisiä planeettoihin.

Siispä pidin eritoten omaperäisyydestä ja tämän perusteella ainakin pidän ihan valtavasti kirjoitustyylistäsi. Se pitää lukijan otteessaan loppuun asti ja kun se loppu sitten viimein tulee, niin mieli tekee lisää. Taidan etsiä myöhemmin lisää tekstejäsi .. Oli ihanaa, kun tämän kykeni lukemaan ilman, että teksti töksähteli missään välissä. Vaikka tässä oli noita planeettoja ja kaikkea sellaista mukana, nini ne eivät kuitenkaan päässeet suurimpaan rooliin ja teksti oli silti helposti ymmärrettävissä. Palautit mielenkiintoni femmeen, kiitos.

Lainaus
maan perkeleen hieno Maa
Ihanasti kirjoitettu, jotenkin vain iski. :D

Eli kiitos, tämä oli aivan ihastuttava (hui, mikä ilmaisu), lyhyt one shot. :)

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Tämä oli todella upea!
Löysin tämän puolivahingossa kun etsin luettavaa ja olen vannoutunut femmen ystävä <3 sekä tämän parituksellisuus iski minuun aika syvältä, koska onhan se aina jännittävää olla toinen nainen. Tekstisi oli todella kaunista ja sain jokaisesta kohdasta vahvat mielikuvat kiitos hienon kuvailusi. Tässä oli koko ajan hieno, mutta vähän surumielinen tunnelma ja kaksi raapaletta tosiaan sisäisti sen, millaiset välit kertojalla ja Pinjalla, sekä Pinjalla ja Jukalla oli.

En kyllä meinaa saada vaihteeksi mitään kommenttia irti, koska en löydä tästä mitään, mitä voisi edes kritisoida. Tämä on vain niin upea, etten löydä edes sanoja. Huokaus.

Lainaus
Hän puhuu painavasta mekosta, jonka pettävä jää on imenyt nieluunsa. Hän puhuu uppoamisesta, kadotuksesta, ikuisuudesta, hän puhuu planeetoista ja kiertoradoista.

Kiitokset tästä ihanuudesta! <3

~ Zar

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Kineza7

  • ***
  • Viestejä: 303
Tää ei oo mistään uusimmasta päästä, mutta tykkäsin tästä silti aivan hirveästi. Joten miksipä en jättäisi kommenttia. Tässä oli sellainen mukava tunnelma koko ajan.

Erityisen mielenkiintoisen tästä teki se, että kertojan veli oli juuri se, jonka kanssa Pinjalla oli myös säätöä tai jopa suhde. Tykkäsin myös näistä planeetoista tässä. Kirjoita näistä hahmoista jokin oneshot!! Ainahan voi pyytää vai miten se nyt menikään.

Kiitoksia kuitenkin tästä!