Kirjoittaja Aihe: Peterin päiväkirja, k11  (Luettu 3319 kertaa)

Yaswishnas

  • ***
  • Viestejä: 7
Peterin päiväkirja, k11
« : 22.04.2012 20:38:50 »
Kirjoittaja: Yaswishnas aka Yassi
Ikäraja: k11
Genre: angst?
Varoitukset: Ehkäpä yksi kirosananpoikanen sieltä saattanee löytyä ja pohdintaa itsensä päiviltä päästämisestä
A/N: Kaikki hahmot ja viittaukset niihin kuuluvat Rowlle, eikä meikäläinen saanut tämän skriivaamisesta mitään rahallista korvausta  :P



Peterin päiväkirja

Rakas päiväkirja,

Minun nimeni on Peter ja minä olen Kelmi.

Tai ainakin olin.

Kaikki alkoi siitä, kun minut lajiteltiin vanhoina hyvinä päivinä Rohkelikkoon ja tutustuin Umpeloon ja Tumpeloon. James ja Sirius vaikuttivat aluksi tyhmiltä kuin saappaat naulakossa, mutta ei kestänyt kauankaan, kun jo koko koulu tiesi keneltä piti kysyä apua pimeyden voimilta suojautumisessa tai loitsuissa. Olin aina tuntenut itseni perheessämme viisaaksi ja edistyneeksi, mutta itsetuntoni alamäen ensimmäiset mutkat koin uusien ystävieni seurassa.

Remus tuli myöhemmin. Hän kulki ryysyissä käytetyt kirjat kainalossaan ja minun kävi häntä sääliksi. Hän pyyteli usein minulta apua taikajuomien kanssa, kunnes vihdoin paljasti olevansa kävelevä aivoriihi. Hän liikkui päivittäin meidän suosituimpien viitanhelmojen varjoissa, muttei halunnut pitkiin aikoihin astua kunnolla parrasvaloihin. Ei ennen kuin tapasi Josennan.

Josenna vaikutti Remukseen aivan uskomattoman ihmeellisellä tavalla. Kai tytön pisamissa oli jonkinlaista mystistä vetovoimaa. Sain minäkin oman onnekkaan osani Josennan ja Remuksen kesäromanssista, sillä Josennan sisko Roxanne oli aikamoinen pakkaus.

Kummatkaan suhteet eivät tosin alkaneetkaan ennen loppumistaan, mutta sisarukset manasivat meille jälkeenpäin niin pahat renttumaineet, että Jamesin ja Siriuksen päiden päällä hohtavat idealliset hehkulamput paistoivat metrien päähän. Kuka olisi uskonut, että tyttöjen iskemisestä voi tehdä urheilulajin?

Pitkään kaikki oli hyvin. Kelmit ikuisesti, ystäviä aina, yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta ja sitä rataa.

Sitten tapahtui sattuma nimeltä Lily.

Ja suunnittelematon tienhaara nimeltä Harry.

Ja onnettomuus nimeltä Voldemort.

Milloin minusta pelkuri kasvoi? Tapahtuiko muutos keskellä niitä vuosia, jotka kulutimme tyttöjä vaihdellen ja luihuisia provosoiden? Vaiko valmistumisen jälkeisenä kesänä, kun kuolonsyöjiä tupsahteli esiin kuin helvetin rumia sieniä sateella?

Nyt ystävät, nauru ja lämpö ovat vaihtuneet kylmiin kasvoihin ja onttoon oloon. Sivelen kauniita, hopeisia sormiani ja nauran ilottomasti elämälleni. Valtakunta ajankääntäjästä, kiitos.

Ikävä ja häpeä. Välillä tuntuu, että pääsisin kaikesta helpommalla vain kuristamalla itseni tähän paikkaan.

Olen säälittävä.

Terveisin,
Peter

« Viimeksi muokattu: 22.04.2012 20:40:29 kirjoittanut Yaswishnas »

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Vs: Peterin päiväkirja, k11
« Vastaus #1 : 22.04.2012 23:04:47 »
Olin jo kirjautunut ulos, mutta pakko oli tietenkin tulla kommentoimaan, kun tämän lukaisin.

Loistavaa! Ficci Peteristä! Aivan aliarvostettu hahmo, jos minulta kysytään. Koko päiväkirjamerkintä sopii minun käsitykseeni hänestä ja kuvailu etenee hyvin IC:sti, kun ottaa huomioon, että tämä on hänen päiväkirjansa. En löytänyt yhtään virhettä. Oliko tämä one-shot?

Kaikki irrallisemmat lausahdukset (koita nyt tuokin tulkita) olivat suosikkejani. :) Jos laittaisin ne tähän, tulisi lista lainauksista, joten taidan jättää väliin...
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

Yaswishnas

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Peterin päiväkirja, k11
« Vastaus #2 : 23.04.2012 20:59:21 »
Kiitos paljon Lasisydän :) munkin mielestä Peteristä on aivan liian vähän ficcejä, varsinkin kun kyseessä on aika olennaisen keskeinen hahmo koko tarinalle. Oli tämä juu one-shot, ainakin näin aluksi. Katsotaan mihin inspiraatio vie :)

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Peterin päiväkirja, k11
« Vastaus #3 : 26.04.2012 18:33:42 »
Vähän tää oli ihana. Ymmärsin Peteriä paremmin ja ensimmäistä kertaa osasin astua hänen saappaisiinsa. Ymmärrän nyt ensimmäistä kertaa, miksi Peteristä tuli kuolonsyöjä ja toivon vain, että joku olisi ehtinyt pelastaa Peterin, ennen kuin on liian myöhäistä. Lopussa tuli melkein kyyneleet silmiin. Nyt en voi enää ajatella Peteriä kelvottomana petturi-Peterinä. Kiitos. Kuvailu oli kaunista. Minusta tämä oli juuri hyvä tämänpituisena.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

Yaswishnas

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Peterin päiväkirja, k11
« Vastaus #4 : 08.05.2012 23:02:56 »
Kiitos paljon Maww, tajusin vasta hetki sitten, että täällä oli uusi kommentti :) mun mielestä on ihana kuulla, että tämä herätti edes jonkin verran positiivisia ajatuksia Peteristä, sillä harvoin kuulee kenekään tuntevan sympatiaa "petturia" kohtaan. Itse päädyin siihen, että jos motivaatio riittää, niin tämä päiväkirjan pätkä olisikin vain prologi jollekin pidemmälle tapahtumajaksolle, jossa selitettäisiin tarkemmin mikä Peterin oikein ajoi Voldemortin oravanpyörään.

Mutta tosiaan lyhyestä virsi kaunis, eli kiitos kommenteista vielä näin kertaalleen :)