Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 26.6)  (Luettu 16124 kertaa)

Faute

  • Sipulipuli
  • ***
  • Viestejä: 17
  • Viiniä suloisempi on rakkaus<3
Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 26.6)
« : 14.04.2012 21:12:33 »
Oh hai!

Tuossa noin viikko sitten satuin löytämään Vuotiksesta ikiaikaisen taidetopicini, sieltä vuonna 2006 raapustelemani kelmit-sarjakuvan ja nostalagia valtasi mieleni. Kuin myös ikävä tosiasia että en ole herran vuosiin piirtänyt mitään isompaa projektia. Piirustustaidon kehitys on myöskin tyssännyt kun viimeiset pari vuotta olen piirtänyt vain yksinkertaisuuksia. En ole haastanut itseäni. Nyt sen päätin tehdä ja koska Potterit iskevät edelleen kovaa ja korkealta, ja kelmit nyt vaan on ihania niin päätin alkaa raapustamaan uutta sarjakuvaa tästä aiheesta. Sarjakuvanteko on (mielestäni) paras tapa kehittää piirtämistään, kun on kertakaikkiaan pakko piirtää taustoja, esineitä, erilaisia ilmeitä, asentoja ja toimintoja erilaisilla hahmoilla ynnä muuta. Joten täältäpä pesee ja linkoaa.

Alkupalaksi tarjoiltakoon 22 sivua Kalkaroksen kauheinta muistoa vuodelta 2006. Koko keskenjäänyt kuvitus löytyy yhteen pötköön laitettuna tästä osoitteesta.

Sitten vähän tuoreempaa settiä, nyt siirrytään Rowlingin käsikirjoittamista kohtauksista omaan yritykseeni luoda tarinaa. Perinteikästä kelmi-tarinointia kunnioittaen hyppäämme heidän seitsemänteen vuoteensa.
Sarjakuvassa tuskin tulee esiintymään mitään kovin väkivaltaista tai seksuaalista, kielenkäyttökään ei kovin rumaksi mene. Ikärajaksi laitettakoon kuitenkin varmuuden vuoksi huikea S

Prologi
Sivu 1
Sivu 2
Sivu 3
Sivu 4
Sivu 5
Sivu 6
Sivu 7

Kappale 1
Kansi
Sivu 8
Sivu 9
Sivu 10
Sivu 11
Sivu 12
Sivu 13
Sivu 14
Sivu 15
Sivu 16
Sivu 17
Sivu 18
Sivu 19
Sivu 20
Sivu 21
Sivu 22
Sivu 23
Sivu 24
Sivu 25
Sivu 26 
Sivu 27
Sivu 28

Kappale 2
Kansi
Sivu 29
SIvu 30
Sivu 31
Sivu 32
Sivu 33 *uusi*
Sivu 34 *uusi*

Muuta
Makuusaliongelma (S)
Sarjakuva löytyy parempilaatuisena ja englanniksi käännettynä myös Deviantartista.

Kiitän virtuaalisesti polvillani kaikesta mahdollisesta palautteesta ja kritiikistä.   

Päivitys 26.6
Taidan vähän hidastaa suosiolla tahtia, kun on kaikenlaista puuhaa nyt päällekäin. Yritän pitää päivittämisen kuitenkin kohtuullisen aktiivisena. Ja uargh kuolen tuohon kuvien pikselöitymiseen x____X rumaa... rumaa....


// Lauchuo muokkasi ikärajat vastaamaan uusia ohjeistuksia
« Viimeksi muokattu: 08.11.2015 23:26:57 kirjoittanut Lauchuo »
Sitä selviää luultavasti paremmin, jos on vähän vaikeuksia.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Sarjakuvia kelmeistä
« Vastaus #1 : 15.04.2012 13:27:10 »
Vihdoinkin lisää sinun sarjakuvaasi! Ihanaa! :) Olen lueskellut Vuotiksen puolella tuon kelmit-sarjakuvan aikoja sitten ja odotellut jatkoa pitkään. Tiedät todella, mitä teet, ja olet löytänyt oman tyylisi.

Odotan innolla jatkoa tähän omaan tarinaasi. Ainakin olet alustanut sitä hyvin, piirrät mukavasti sekä paikkoja että henkilöitä. Värit olisivat tietenkin kiva lisä, mutta tiedän, että sitten saisin odottaa jatkoa vielä kauemmin.

- Röh

Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Crusnik

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 21
  • Live together, die alone.
Vs: Sarjakuvia kelmeistä
« Vastaus #2 : 18.04.2012 23:57:08 »
Oih, tätä on kyllä odoteltu vaikka kuinka pitkään - eli lisää kättesi jälkeä. Myös meikä on Vuotiksen puolella lukenut ton kelmit-sarjakuvan ja jäi niin harmittaa koska lisää kaipailin. Mutta vihdoin asiaan: rakastan piirrustustyyliäsi, osaat todellakin asiasi. Olen niin tottunut siihen ettei mangassa ole värejä, joten se ei tässäkään haittaa ollenkaan näköhermojani. Alku ainakin vaikutti mielenkiintoiselta, kai lisää on tulossa?
Siitä miten asiat ovat, ei voi päätellä, miten niiden pitäisi olla. -David Hume

Midnight

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Sarjakuvia kelmeistä
« Vastaus #3 : 19.04.2012 16:37:31 »
Täytyy myöntää, etten ennen itse ole Kelmit-sarjakuvaasi törmännyt. Mutta nyt kuitenkin luin sen, ja sanon että on ehdottomasti paras lukemani Potter-aiheinen sarjakuva ikinä!
Piirrustustyylisi on oikeasti aivan ihana!
Olen Crusnikin kanssa samaa mieltä siitä, ettei sarjakuvasi välttämättä tarvitse väriä, koska on hyvä juuri noin.

Tuo uusi sarjakuvasikin vaikuttaa todella hyvältä, ainakin näin alun perusteella.
Kai siihen tulee jatkoa mahdollisimman pian?
Elämäsi ei muodostu päivistä jotka ovat menneet, vaan päivistä jotka muistat.

Faute

  • Sipulipuli
  • ***
  • Viestejä: 17
  • Viiniä suloisempi on rakkaus<3
Vs: Sarjakuvia kelmeistä
« Vastaus #4 : 19.04.2012 21:56:01 »
Kiitoksia kommenteista. Olen aivan hämmentynyt että tuo ikivanha sarjakuva muistetaan vielä :D

Jatkoa siis seuraa. Olen itse aivan inspiksissä tästä sarjiksesta. On ihanaa päästä piirtämään jotain "kunnolla" mutta kuitenkin ilman paineita. Aikaahan sivujen tekemiseen toki menee. Kaikkien sivujen värittäminen saattaisi mennä liian työlääksi, mutta voi olla että innostun joitain sivuja värittelemään.

Minulla ei ole tähän mitään kovin selkeää juonenkaarta olemassa. Päässäni lähinnä vilisee kohtauksia joita haluan saada paperille. Tämän vuoksi vaikka pyrinkin pitämään tarinan kohtuullisen yhtenäisenä, varaan itselleni oikeuden pomppia hieman kohtauksittain, välillä jättäen jotain mielikuvituksen varaan ja välillä ehkä myöhemmin heitellen kohtausten väleihin täytesivuja. Jos johonkin jää häiritsevä aukko niin yritän sitä selitellä. Haluan vain välttää sen että mielessä on sivuja joita palan halusta päästä piirtämään, mutta joihin en koskaan pääse käsiksi koska välissä on sivuja jotka olisi pakko piirtää mutta joita ei yhtään jaksaisi. Pahoittelen siis jo etukäteen tulevaa palapelimaisuutta.

Lilyn hahmoon yritän erityisesti panostaa. Monissa ficeissä Lily kirjoitetaan aika perinteisenä kilttinä tyttönä, superhyviksenä, marttyyrinä ja pyhimyksenä ja nipottajanakin. Itse yritän tuoda Lilyyn vähän särmää. Voi tosin olla että epäonnistun ja tulen luoneeksi hirveän bitchin mikä ei kyllä sekään oikein vastaa mielikuvaani. Noh, yrittänyttä ei laiteta. Mielikuvani Lilystä on kuitenkin paljon... asenteellisempi kuin mitä ficeistä yleensä saa lukea.

Jatkoa seuraa!
Sitä selviää luultavasti paremmin, jos on vähän vaikeuksia.

Crusnik

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 21
  • Live together, die alone.
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 19.4)
« Vastaus #5 : 20.04.2012 13:37:05 »
Jes jes jes, ihanaa, jatkoa!

Pidän tuosta sinun Lilystäsi, itse olan niitä tyyppejä jotka eivät vain jaksa tätä niinsanottua ekaa sukupolvea (Kelmit, Lily, Kalkaros jne.), ja yleensä ahdistun siitä, miten melkein kuvottavan kiltiksi ja Hermionemaiseksi ihmiset kuvaavat Lilyn, mutta tässä sinun versiossasi (kuten itse sanoitkin) on enemmän särmää, ja siitä minä pidän! Taitosi eivät ainakaan ole ruosteessa, vaan huomaan että kehityt sivu sivulta enemmän, ja verrattuna tuohon ekaan Kelmit-sarjakuvaan piirrustustyylisi on muuttunut jonkinverran, mutta parempaan suuntaan! Innolla jään odottelemaan lisää!
Siitä miten asiat ovat, ei voi päätellä, miten niiden pitäisi olla. -David Hume

Midnight

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 19.4)
« Vastaus #6 : 20.04.2012 16:35:04 »
Jee, jatkoa!

Sinun Lilysi on kyllä aika vaikuttava, ja itse pidän hänen luonteestaan tässä paljon. On aivan totta, että hänet kuvataan lähes kaikissa ficeissä Hermionen kaksoisolentona, mistä en niin paljon pidä. Lilyssä on tällä hetkellä joitain "bitchmaisia" piirteitä, mikä vaikuttaa todella hyvältä. Ainakin juonen kannalta.

Minäkin olen sitä mieltä, että piirrustus-tyylisi kehittyy koko ajan parempaan suuntaan, ja ero Kelmit-sarjakuvasi ja tämään uuden välillä on huima!

Jatkoa jään odottamaan jälleen!!!
Elämäsi ei muodostu päivistä jotka ovat menneet, vaan päivistä jotka muistat.

BLACKJACK

  • ***
  • Viestejä: 4
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 22.4)
« Vastaus #7 : 24.04.2012 20:00:54 »
Piirrät aivan mahtavasti! Nyt luin noi sun kaikki sarjakuvat, en oo ennemmin tällä alueella oikeestaan ees käyny, ja onneksi eksyin tähän topiciin. :-----D Oot tosi taitava piirtämään, ja odotan innolla jatkoa. Ja toi juoni on todella hyvä :D Tykkään tosi paljon Lilyn luonteesta tässä, toivottavasti James saa kunnon opetuksen hehe.
Ainiin, piti vielä mainita, että munkin mielestä oot kehittynyt kun vertaa tohon ekaan sarjakuvaan, ja vaikka sekin on tosi hyvin piirretty, niin parempaan suuntaan on mennyt. (:

erisa

  • Kirottu
  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 22.4)
« Vastaus #8 : 24.04.2012 20:30:40 »
Tsajajaja

Ihanaa! Olet taitava piirtämään, minunkin mielestäni kehityt koko ajan, vaikka taso onkin pysynyt korkeana.
Opetus Jamesille pitää kyllä nähdä.

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 970
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 22.4)
« Vastaus #9 : 25.04.2012 19:33:38 »
Lainaus
Legenda on saapunut...
Minähän olen ollut täällä kokoajan

AWWW!! Sirre todella on legenda<33. Ihana sarjakuva en osaa muuta sanoa.. Toivoisin vain lisää :'D
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Faute

  • Sipulipuli
  • ***
  • Viestejä: 17
  • Viiniä suloisempi on rakkaus<3
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 29.4)
« Vastaus #10 : 29.04.2012 18:02:00 »
Kiitoksia taasen kommenteista <3

Näistä kolmesta uudesta sivusta minulla tosin ei ole muuta hyvää sanottavaa kuin että ainakin ne on piirretty ja pääsen siirtymään eteenpäin. Tuntui ettei mikään näissä mennyt kohdilleen. Etäisyydet, taustat, asettelut, tussaukset... Kaikki tuntui menevän pieleen. Noh, ehkä seuraavat sivut sitten onnistuvat paremmin. Tosin nyt pitäisi alkaa piirtämään Jamesin ja Lilyn ensimmäisiä treffejä ja niiden kulusta ei minullakaan ole vielä harmainta aavistusta.

Ei muuten kellään sattuisi olemaan jotain nerokasta pirkka-niksiä siihen että miten voisi välttää kuvien pikselöitymisen pienennettäessä? Käytän kuvanmuokkaukseen Gimpiä ja skannattaessa kuva on niin isona että pakkohan se on pienentää. Ja tuntuu että vaikka päälläni seisoisin niin sen tehdessäni kuva lähtee pikselöitymään rumasti :< 

// 13.05.2012

Uusia sivuja näin äitienpäivän kunniaksi. Ja lisäksi vielä kansi ykköskappaleelle (päässäni alkaa muotoutua jonkinlaista kappalejakoa, joten koin sen tarpeelliseksi) sekä extramateriaalina sarjisblogiini joskus ehkäkenties tuleva pohdinta tähän sarjakuvaan liittyen. Kannen tekstit laitoin englanniksi koska suunnittelen sarjiksen kääntämistä ja Deviantartiin laittamista laajemman yleisön luettavaksi. Päivitän kuitenkin jatkossakin suomeksi sivut finiin.

Olen tylsä ja mielikuvitukseton en keksinyt tuotokselle mitään hyvää työnimeä joten Marauders saa luvan kelvata. Harkitsin että nimeäisin sarjiksen Romance Gameksi, mutta se nyt on niin lälly nimi että....... ei vaan jotenkin toimi. Ja siihen se minun luovuuteni nimen suhteen päättyikin.

Kokeilin harmaasävyjen kanssa pelleilyä, ja ottaisin mieluusti vastaan kommentteja siitä että tekevätkö harmaasävyt sivuista helpomminluettavia vai onko kokonaan mustavalkoinen parempi?


// Illusia yhdisti tuplapostauksen.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2012 10:44:49 kirjoittanut Illusia »
Sitä selviää luultavasti paremmin, jos on vähän vaikeuksia.

MiNi

  • Vieras
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 13.5)
« Vastaus #11 : 13.05.2012 20:21:06 »
Nää on hyviä :). Siis sää oot tosi taitava piirtään :o ja en nauranut (en nyt muista missä sivussa) James juoksee TSA JA JA JAA! :'D Ja sitten viimeisimmässä sivussa alimmassa ruudussa :'D

Iso kiitos nämä olivat ihania <3

MiNi
« Viimeksi muokattu: 21.05.2012 19:31:42 kirjoittanut MiNi »

Faute

  • Sipulipuli
  • ***
  • Viestejä: 17
  • Viiniä suloisempi on rakkaus<3
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 19.5)
« Vastaus #12 : 19.05.2012 19:09:23 »
Kiitos MiNi kommentistasi n__n

Ja tässäpä seuraavat kolme sivua. Päädyin jatkamaan harmaasävyillä ainakin toistaiseksi. Vähän enemmän aikaahan siinä menee, mutta ainakin omasta mielestäni on taustoja yms. helpompi hahmottaa kun niistä löytyy jotain sävyeroa.
Ensimmäisen kappaleen loppuun on vielä muutamia sivuja. Improvisaatio tarinan etenemisen suhteen on toiminut vähän  kangerrellen, joten olen vääntänyt kakkoskappaletta varten jotain löyhää käsikirjoituksen tapaista. Toivottavasti siitä sitten tulisi vähän hallitumpi kokonaisuus. Typeriä ja omituisia juonenkäänteitä lukuunottamatta näitä kolmea sivua oli hauska piirtää.

Nuuskamuikkusta tylyahon torilla en osaa selittää. Muumilaaksossa lienee jo talvi.
Sitä selviää luultavasti paremmin, jos on vähän vaikeuksia.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 19.5)
« Vastaus #13 : 20.05.2012 11:49:47 »
Ihana Nuuskamuikkunen! =D Kiva yksityiskohta, ja sellaisia tässä on muutenkin mukavasti.
 Juoni etenee hyvin eikä ole ennalta-arvattava. Esim. Jamesin äidin ilmestyminen kuvioihin oli yllätys. Odottelen täällä edelleen jatkoa innolla. Harmi, kun yhden sivun lukee aina niin nopeasti. Voisin vaikka 100 sivua katsella tätä putkeen :3
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

sajusa

  • ***
  • Viestejä: 231
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 19.5)
« Vastaus #14 : 21.05.2012 15:06:08 »
Aaah... En oo ees huomannu tätä O.o Mutta kiitän ja kumarran kun sain sinulta ja ihastuttavilta kelmeiltä + Lilyltä ja Kalkarokselta piristystä kuumeentäytteiseen kevät päivääni ^^ <3

~sajusa

Myself

  • ***
  • Viestejä: 149
  • Purkkanarkomaani ja kahviriippuvainen
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 19.5)
« Vastaus #15 : 23.05.2012 20:15:05 »
Aivan mahtava! ;D

Taisin joskus, ehkä parisen kuukautta sitten löytää tuon sinun Kelmit-sarjakuvasi, (mikä oli niin äärettömän hyvä, ettei sitä oikein voi kuvailla) ja arvaa olinko iloinen huomatessani, että julkaiset uutta sarjakuvaa!

Tämä uusi lyö kyllä varmaan tuon Kelmit:kin matalaksi, koska on niin hyvä!

Pidin todella paljon tuosta Nuuskamuikkusesta tuolla Tylyahon torilla! Se oli kerrassaan hurmaava yksityiskohta!
Ulkona oli pakkasta, eikä kukaan enää muistanut tyttöä, joka oli lähtenyt yksin katsomaan revontulia.

Tyttö jaksoi silti tulla takaisin ja kertoa muille näkemästään.


Määrittelemättömällä kirjoitustauolla...

Olivia

  • Homo harakka
  • ***
  • Viestejä: 238
  • 365 päivää <3
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 19.5)
« Vastaus #16 : 23.05.2012 20:46:03 »
Olet sika hyvä piirtämään ja muutenkin tämä idea sarjakuva ficci, mahtava! :D
Ihana sarjakuva ja toi ehkäsy liemi oli hyvä!
Jaa makuusaliongelma oli hauska ja een keksi muuta sanottavaa kun että piirrä lisää ja julkas tähän lisää! :D
Kuin pienet sadepisarat kimmeltävät kauniina kirkkaana kevätaamuna. Tuhansina pieninä pilkkuina maassa ne jotka säkenöivät ja kääntävät maisemaa ylösalaisin.
Tekstini ovat vain kalpeita. Tekstejä, jonka aurinko on jättänyt valaisematta.

Faute

  • Sipulipuli
  • ***
  • Viestejä: 17
  • Viiniä suloisempi on rakkaus<3
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 29.5)
« Vastaus #17 : 29.05.2012 21:36:41 »
Kiitos kommenteista! Palaute on aina innostavaa ja motivoivaa n__n

Olisin halunnut ensinnäkin julkaista nyt kappaleen loppuun ja toisekseen tehdä sen viime sunnuntaina. Aiemmat päivitykset kun ovat pysyneet ihastuttavan muutama sivua per viikko tahdissa. Ja päivitykset itsekseen ajoittuneet viikonlopuille. Feilasin molemmissa tavotteissa. Kappaleen loppuun on jäljellä vielä kolme sivua. Ne ovat tosin jo hyvässä vaiheessa joten seuraavaa päivitystä ja ensimmäisen kappaleen päätöstä ei tarvinne odotella kovinkaan kauaa. Kynä jo syyhyää päästä piirtämään kakkoskappaletta, se on täynnä kohtauksia joita olen halunnut päästä alusta asti piirtämään. Kappaleen lopun häämöttäminen näkyy jäljessäkin, en ole juurikaan malttanut panostaa taustoihin saati sitten piirtää edes moninaisempia kuvakulmia.

Pakollinen Voldemort-maininta: CHECK
Pakollinen kirjoihin viittaava takauma: CHECK
Sitä selviää luultavasti paremmin, jos on vähän vaikeuksia.

puhpallura

  • höpelö
  • ***
  • Viestejä: 620
  • aww ♥
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 29.5)
« Vastaus #18 : 29.05.2012 22:19:10 »
ooooi en oo ikinä lukenu minkäänlaista sarjakuvaa täällä ja nyt tämä sattui kohdalle ja ihastuin! :3
hurmaavaa, ja loistavat piirrustukset, oot aivan käsittämättömän taitava piirtämään! ^^
tykkään! :D
“We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.”

Funtion

  • Vieras
Vs: Sarjakuvia kelmeistä (päivitys 29.5)
« Vastaus #19 : 29.05.2012 22:46:21 »
Oi että, onneksi löysin tämän! Nauroin ihan vedet silmissä tuolle sarjakuvalle välillä. :') Oot ihan mieeelettömän taitava piirtämään! Ite en tiiä paljo mitään sarjakuvien tekemisestä, vaikka kävinkin yläasteella jonkun sarjakuvakurssin kuviksessa kun en mitään muutakaan valinnaista ainetta keksinyt... noh, anyway, nää oli ihan upeita!

Ja toimii tosi hyvin myös ilman värejä. Vaikka onkin pakko myöntää, että tuo kansikuva oli upea juurikin noiden värien takia! Täytyy ehdottomasti ruveta seuraamaan tätä topaa, että milloin ilmestyy lisää... kiitos näistä ihanista! <3