Kirjoittaja Aihe: Minttu / S / angst, fluff, femme  (Luettu 4786 kertaa)

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Minttu / S / angst, fluff, femme
« : 14.02.2012 20:04:30 »
Otsikko: Minttu
Kirjoittaja: Alice Katarina
Ikäraja: S
Varoitukset: Söpöily?
A/N: Tälläinen pikkupätkä tuli kirjoitettua kouluun ja samalla rentouduttua ja purettua omia ajatuksia paperille. Eli täysin yhdellä kertaa kirjoitettu, ajatusvirtaa oleva teksti. Ystävänpäivän kunniaksi söpöilyä kaikelle kansalle! Kommetit ovat erittäin toivottuja!


Minttu
“Eli tarina tytöstä, joka rakastui tyttöön.”



Istun laiturilla ja huljuttelen jalkoja vedessä. Vähän matkan päässä kaislikossa uiskentelee sorsa ja sen kolme lasta. Aamu on vilpoinen, mutta silti minun poskiani polttaa. Häpeä. Olen ihastunut, rakastunut. Jos kyse olisikin jostakin pojasta, ei se koskisi muita kuin minua. Mutta nyt ei ole kyse kestään pojasta, ei edes kestään tietystä. Nyt on kyse Mintusta.

Aurinko värjää hitaasti taivaan ja uusi päivä valkenee. Puristan käsiä nyrkkiin ja avaan ne jälleen. Yhtäkkiset askeleet laiturilta saavat minut kääntämään päätäni. Takaani kävelee tyttö. Vaaleat hiukset, jotka on vedetty pannalla taakse. Harmaa huppari ja farkut. Minttu.

“Mä arvasin, että täällä sä oot”, Minttu sanoo ja istuu viereeni, “Mikä sulla on hätänä?”

Minua melkein naurattaa. Me olemme Mintun kanssa niin läheisiä, että hän näkee pelkästä katseesta mitä päässäni pyörii. Olenko iloinen vai surullinen. Olenko stressaantunut. Tai niin kuin nyt, olenko huolissani. Pudistan hitaasti päätäni ja huokaisen. Minttu kysyy uudestaan ja siirtyy samalla lähemmäs minua. Liian lähelle.

“Minttu…” aloitan hitaasti ja kerään samalla rohkeutta, “Mun on jo pitkään pitänyt kertoa sulle yksi asia, tärkeä asia. Tai ainakin mulle se on tosi tärkeä.”

Minttu nyökkää. Vaaleat hiukset heilahtavat, kun tyttö siirtyy vielä lähemmäs ja halaa. Minun on pakko katsoa tyttöä silmiin ja vatsassa heilahtaa. Jostain kuuluu sorsan kimeä ääni ja aaltojen loiske rantakiviä ja laiturin jalkaa vasten. Mintun kädet tarttuvat omiini ja rohkaisevat minua puhumaan. Kertomaan asiani.

“Mä tykkään susta tosi paljon”, jatkan ja luon katseeni Mintun silmiin, “Siis enemmän kuin ystävänä…”

Hetken hiljaisuus on painostava. Minua pelottaa. Entä jos Minttu suuttuu? Tai haukkuu minua iljettäväksi? Tai ei halua enää nähdäkään minua? Taivaalla lentää valkoinen lokki ja aurinko kohoaa kohoamistaan aamuruskon valaisemalle taivaalle. Pidätän hengitystä ja odotan, että tyttö vastaa. Sanoo edes jotain, mitä tahansa.

Minttu ei sano mitään ja tiedän, että peli on pelattu. Juuri kun olen nousemassa ylös, Minttu kuitenkin tarttuu käteeni ja vetää minut lähelleen. Tytön silmäripsissä näkyy muutama yksinäinen kyynel, joka uhkaa pudota. Minttu vetää minut lähelleen ja suutelee. Suudelma on raikas kuin keväinen vuoripuro, se tuntuu lämpimältä ja saa minut haukkomaan henkeäni.

“Mä olen aina tykännyt susta”, Minttu sanoo irtauduttuaan minusta ja virnistää, “Enemmän kuin ystävänä.”

Minun rinnassani läikähtää ilo. Silmänräpäyksessä kaikki näyttää valoisammalta. Meri, keltainen saunamökki. Kukkiakin näyttää olevan paljon enemmän kuin tullessani. Suukotan Minttua varovasti poskelle. Tyttö naurahtaa ja vetää minut uuteen suudelmaan. Mintun suu maistuu mansikoilta ja kesältä. Ilolta ja rakkaudelta.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 21:36:20 kirjoittanut flawless »
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

jassmu

  • ***
  • Viestejä: 34
  • The less you reveal the more people can wonder.
    • Tumblr
Vs: Minttu / K-7 / angst, fluff, femme
« Vastaus #1 : 18.02.2012 23:40:23 »
Löysin tän sun Dramione ficin kautta, eli voit varmaankin syyttää mua jostain stalkkauksen tapaisesta. :D Jooh, eipä muuta et kuolen tässä tohon söpöyteen, koska tää oli niin söpö et voihan söpö sentään. Vaikka tää onkin femme, niin kuvittelin tuohon kertojaksi pojan jostain syystä, ja se käy minulle. :3 Sun kuvailu on jotain ylimaallista...

Kiitoksia tästä! (:

ainoboy

  • ***
  • Viestejä: 312
Vs: Minttu / K-7 / angst, fluff, femme
« Vastaus #2 : 18.02.2012 23:45:54 »
Awws, söpöö (= Vaikka en femmeä normaalisti luekkaan, tää oli kiva (=
Tarina tosin oli ihan kohtuu kliseinen, mutta c'moon eikös kaikki ystävänpäivään liittyvä jotenkin ole? Tää fic oli todellakin sellanen keväisen raikas tuulahdus tai virkistävä vuoristopuro. Minttua.
I don't need your civil war
It feeds the rich while it buries the poor


inspis hukas, kaikki myöhäs. Sori.

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Minttu / K-7 / angst, fluff, femme
« Vastaus #3 : 27.02.2012 20:30:55 »
Ihanaa kommentteja!

Kiitos tuhannesti ainoboy! Tosi kiva, että tykkäsit ja niin kliseinen ehkä, mutta söpö joka tapauksessa ja sehän tämän syvällinen tarkoitus olikin. Hih, kiitos!  :-*

Kiitos sinullekin jassmu! Eihän se mitään haittaa, jos vaihdoit kertojaksi pojan. Ei se minua häiritse.  :D Voih, tässähän ihan punastuu.... Kuvailu muka ylimaallista. Noh, on se parempaa kuin aloittaessa.

Teidän, AK
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

nannu

  • ***
  • Viestejä: 510
Vs: Minttu / K-7 / angst, fluff, femme
« Vastaus #4 : 28.11.2012 21:46:34 »
Tää on niiin sulonen! :-*
Mun mielestä taas ei ollu ollenkaan niin kliseinen kuin olis helposti voinu olla. Ihan korkeintaan toi vastarakkaus mut se nyt kuuluu hyväntuuliseen ystävänpäivätekstiin melkeen väkisinkin. Eikä häirinny mua. Kuvailu on vahvaa, ihan kuin kirjottajalla olis omakohtasta kokemusta ihastumisen tunteesta ::) Kannustan varauksetta kirjottamaan lisää tämäntyyppistä!

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Minttu / K-7 / angst, fluff, femme
« Vastaus #5 : 28.11.2012 22:23:29 »
Oi, kiitokset kommentista nannu. Ilahdutit syvästi. Ja kyllä, vaikka oikeessa elämässä ei mitään onnellisia loppuja oliskaan niin ainakin (ystävänpäivä)tarinoissa ne täytyy olla. Omakohtaisuuteen en sano mitään... Etköhän sä sen meidän keskustelujen pohjalta osaa sanoakin. Kiitokset vielä!  :-*

AK
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Minttu / S / angst, fluff, femme
« Vastaus #6 : 03.05.2020 01:47:48 »
Oi, tämä oli niin ihanan kesäinen ja tuli ihan flashbackit omiin viimeisiin teinivuosiin koko kuviosta ^^
Awwww. Onneksi tytöt saivat toisensa, vaikka mukaan mahtui myös se veretseisauttava "entä jos tulee sittenkin torjutuksi"-momentti🙈 Mintun ulkonäön kuvauksesta tykkäsin jotenkin tosi paljon kuin myös miljööstä.

Kìitokset tästä ^^

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Minttu / S / angst, fluff, femme
« Vastaus #7 : 03.07.2020 02:43:32 »
Violetu, oi kiitos ihanasta kommentista! Tämä on teiniaikojeni kirjoituksia, mikä näkyy kyllä, mutta hyvä, jos positiivisesti. Kesä ja fluffy ainakin ovat edelleen ajankohtaisia!  ;D
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Minttu / S / angst, fluff, femme
« Vastaus #8 : 04.04.2021 17:42:32 »
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :) Tämä teksti veti minua puoleensa, koska Minttu on minusta niin kaunis ja ihana nimi ja minun alkoi sen nähdessäni heti tehdä mieli lukea femmeä.

Olipa iloinen yllätys, että tämän tarinan miljöö on kesäinen! Kauniista, kiireettömistä luontokuvauksista välittyy voimakas kesätunnelma, kun on vielä viileä mutta aurinkoinen aamu, kaislikossa sorsapesue, aaltojen loiskuna laituria ja rantakiviä vasten... Tulee sellainen rentoutunut laiturillaistuskeluolo. Kiintoisan kontrastin lukukokemukseen muodostaa se, että kertojan olotila on alussa pikemminkin hermostunut ja jännittynyt. Se sähköistää heti lukijankin tunnelmaa ja saa pohtimaan, mitä tässä oikein onkaan taustalla. Ja niinhän se on, ettei kauneinkaan sää takaa kauniita ajatuksia!

Samaistun jotenkin tosi kovasti siihen, miten häpeä polttaa poskia. Olen itse sellainen ihminen, että koen tietyt negatiiviset tunteet voimakkainakin fyysisinä tuntemuksina, kuten juuri häpeän. Häpeä on sellaista kuumaa, hyökyvää, kokonaisvaltaista. On kurjaa ajatella, että kertoja vaikuttaa tuntevan häpeää ainakin osittain siksi, että hän on ihastunut toiseen tyttöön ja vieläpä hyvään ystäväänsä. Se on kylläkin hyvin inhimillistä, sillä ystävyyden osalta vaakalaudalla voi olla paljonkin, jos ei voi olla varma siitä, vastaako toinen tunteisiin ollenkaan. Onneksi tämä tilanne päättyy molempien hahmojen kannalta näin hyvissä merkeissä! :-* Minusta on jotenkin tosi sympaattista, miten kertoja hermoilee, mutta Minttu taas vaikuttaa paljon varmemmalta ja luottavaisemmalta paljastaessaan tykänneensä kertojasta aina enemmän kuin ystävänä. Ehkä Minttu on ollut jo pidempään paremmin perillä tunteistaan, tai ehkä toisen rikkoma jää tekee hänen olonsa vapautuneemmaksi. Oli miten oli, tässä on ihana uuden alku sarastamassa! Minuun vetoaa se, miten kukkiakin näyttää olevan enemmän kuin aiemmin, koska niinhän se on, että kun on itse hyvällä ja helpottuneella tuulella, tulee kiinnittäneeksi enemmän huomiota kauniisiin ja kivoihin yksityiskohtiin ympäristössä. Kesäaamusta voi nauttia taas täysin rinnoin, kun hermostuneisuus ja epätietoisuus eivät peitä sitä alleen!

Suudelma on raikas kuin keväinen vuoripuro, se tuntuu lämpimältä ja saa minut haukkomaan henkeäni.
Voi miten kaunis luonnehdinta ensisuudelmasta! Tästä käy hyvin ilmi se, miten ainutlaatuinen kokemus se on.

Kiitokset tästä ihanasta kesäsöpöilystä, pidin! :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Minttu / S / angst, fluff, femme
« Vastaus #9 : 12.04.2021 23:18:20 »
Hauskaa, että päädyit valitsemaan tämän tekstin Waulish! Tämä on itselle varsin nostalginen teksti, kun se on kirjoitettu jo melkein kymmenen vuotta sitten (huh, alanpa olemaan vanha). Kesäinen miljöö on tosiaan loistava paikka söpöilylle ja femmelle. Itse olen aina ajatellut Mintun väähn koneenmpana ehkä jopa vanhampana, jolloin hänelle asia ei olisikaan niin suuri kuin kertojalle, joka on vuorotellen paniikissa ja häpeissään.  ;D Kiva että tykkäsit tekstistä ja tunnelmasta! Kiitos kovasti ihanasta kommentistasi!
« Viimeksi muokattu: 12.04.2021 23:22:14 kirjoittanut Alice Katarina »
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.