1 luku: Suunnittelua ja valmistelemista
**Breen näkökulma**
Olin menossa kouluun, kunnes ottoisäni Carlisle huomautti, että ulkona paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta: eli siis en voikkaan mennä kouluun. Sen oli ottoveljeni tytär Renesmee jo huomannutkin ennen minua. Päätimme siis Renesmeen kanssa suunnitella seuraavana päivänä olevia bileitämme, jonne olimme kutsuneet parhaan kaverimme Taran koulusta. Bileitämme olisi tietenkin vahtimassa ottoveljeni Emmett ja Edward, sekä lääkärinä toimiva Carlisle. Muut tietenkin lähtisivät pois. Suunnittelimme ja vähän järjestelimmekin seuraavaa iltaa.
Päätimme lopuksi soittaa Taralle, vain varmistaaksemme, että pääseehän hän varmasti. Sovimme vielä, että hän tulisi meille noin kello kuuden aikoihin, ja että sopisimme huomenna koulussa enemmän, sillä seuraavalle päivälle oli luvattu vesisadetta.
Se päivä kului kuin siivillä, eikä aikaan kun aamu jo koitti. Kello oli seitsemän, ja koulu alkaisi kahdeksalta, joten päätimme käydä mutkan La Pushissa Jacobin luona ennen koulun alkua.
Kun viimein saavuimme La Pushiin, yllätykseksemme Jacob olikin meitä vastassa. Nähtyään meidät, Jacob sanoi:
>>ilmeistänne päätellen ette tienneet, että Bella ilmoitti minulle tulostanne. Mukava nähdä teitä, Bree ja Nessie!>>
>>ei, emme. Äiti ei kertonut>> sanoi Renesmee katsoen viattomin silmin Jacobiin.
>>okei, kello on vartinyli seitsemän, niin moneltako teillä alkaa koulu?>> Jacob sanoi vilkuillen meitä kumpaakin kysyvästi.
>>kahdeksalta>> minä vastasin reippaasti.
Jacobin kanssa aika kuluu aina kuin siivillä, eikä aikaakaan kun kello oli jo varttia vaille kahdeksan.
>>pitäisi varmaan soittaa jo isälle, että tulee hakemaan meidät kouluun, ettemme myöhästy>> Renesmee sanoi kelloaan vilkuillen. Soitin Edwardille, ja pian hän jo olikin Blackien pihassa.
>>kiva kun kävitte, oli kiva nähdä teitä>> Jacob sanoi.
>>oli kiva nähdä sinuakin, Jacob>> Renesmee sanoi.
>>samoin, Jacob>> minä sanoin.
>>no, hei sitten, Bree ja Nessie!>> Jacob sanoi.
Ei mennyt kuin viisi minuuttia, kun olimme taas koulunpenkillä. Ruokatunnilla menimme vakiopöytäämme, jossa Tara näyttikin jo istuvan. Tara tietenkin tiesi, että olemme vampyyri perhe, joten hän ei kummemmin ihmetellyt, miksi otimme vain vesipullot.
>>tänä iltana meillä on varmasti toosi hauskaa!>> Tara sanoi innoissaan.
>>jep, varmasti>> sanoi Renesmee melkein yhtä innokkaasti.
Suunnittelimme bileitämme ruokatunnin päättymiseen saakka, kunnes piti jo mennä matiikan tunnille. Koulu loppui kello kolme, ja tälläkertaa Bella oli meitä vastassa autollaan.
>>miten meni?>> Bella kysyi Renesmeeltä.
>>ihan hyvin. Sain matiikan kokeesta kiitettävän>> Renesmee vastasi innokkaasti.
>>hienoa, Renesmee! Entä minkä sinä sait kokeestasi, Bree?>> Bella kysyi.
>>minäkin sain kiitettävän>> vastasin.
>>sehän on hienoa>> Bella sanoi.
>>äiti, muistat kai vielä, että meillä on ne bileet tänään illalla?>> Renesmee kysyi Bellalta.
>>muistan kyllä. Pääseehän Tara varmasti?>> Bella kysyi.
>>pääsee hän. Sovimme, että hän tulee meille kuudelta>> minä vastasin.
>>okei, hyvä>> Bella sanoi.
Kun pääsimme kotiin, teimme sen päivän läksyt. Palautin matiikan kokeeni ottoäidilleni Esmelle, joka allekirjoitti sen, ja Renesmee palautti omansa Edwardille, joka kehui tytärtään tämän saatuaan kiitettävän, ja sanoi allekirjoittavansa sen myöhemmin tänään. Valmistelimme innokkaasti tämäniltaisia bileitämme, kunnes kello oli jo kuusi, ja Tara saapui. Muut lähtivät, paitsi Emmett, Carlisle ja Edward, ja aloitimme laittamalla musiikin soimaan.