Kirjoittaja Aihe: Unessa | S  (Luettu 2920 kertaa)

Draco Potter

  • Vieras
Unessa | S
« : 29.01.2012 20:41:25 »
Title Unessa
Author minä (8
Beta Microsoft Word Starter
Rating S
Genre hmmmmm angst?

A/N Joo, tää on tällanen melkeinraapale; 107 sanaa. Vähän ehkä epäselkeä, purin ajatuksiani ja toivottavasti tajuatte tän (8 Criss Angel, oot ihku ♥

~


Syvän unen läpäisee jokin. Siihen ei herää, mutta sen huomaa. Jokin tumma, painava asia. Se ei oikeastaan ole mitään. Ei tiivis, ei hajanainen. Siitä ei saa selkoa, se vain tulee hitaasti lähemmäs, tappaen unimaailman jokaisella liikahduksella.

Pieni henkäys havahduttaa tappajan huomion. Se liikkuu uneksijan luo kuin suuri varjo. Kirkkaat vedet muuttuvat harmaiksi, sateenkaaret menettävät värinsä ja painostavuus täyttää ilman.

Vahvat kiehkurat kiertävät nukkujan, ne vetävät hänet syliinsä, tukehduttavat hengityksen, saavat silmät kirveltämään ja valumaan kyyneliä. 

Nuku, nuku meidän sylissämme ikuisesti. Nuku, äläkä herää.

Sihisevä ääni ja haihtuvainen olemus. Ne syleilevät uneksijaa ja saattavat tämän ikuiseen uneen.

Ulkona ihmiset katsovat miten talon rauniot savuavat yhä öisen tulipalon jäljiltä.

elektrik bones

  • casket case
  • ***
  • Viestejä: 744
  • damnation daniel
Vs: Unessa | S
« Vastaus #1 : 29.01.2012 21:52:36 »
Ooh ♥
Ihana :3

Oikeesti, aina kun mä luen jotain sun tekstejä mun aivot sulaa vaan sillee "fffffffffff" ja mä saan ämpärillisen verran jotain alemmuuskomplekseja :D Mua vaan ihmetyttää, miten sä osaat, miten sä vaan osaat noin hyvin :o

Tää oli ihan hämy tajunnanvirta melkein-raapale, mutta prkl, aivan upea. ♥

Kirjoita, kirjoita, kirjoita lisää :-*

Rakastin tätä! Kiitos, että sain lukea :-*

~ Criss ~

Ps. Mä mikää ihku oo :D

azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Unessa | S
« Vastaus #2 : 30.01.2012 01:23:35 »
Voi vittu, nyt ei enää yhtään huvita mennä nukkumaan... :D
Kysymys: Mistä sä oikeen revit noi ilmaukset? Jotenkin ne vaan on niin osuvia, mutta en mä ainakaan ois keksiny käyttää. :D
Toi viimenen lause selkeytti aikas paljon, kun mietin ensin, että mikä tää on tää mistä kerrotaan. Ja sehän ei tietenkään johdu siitä, että kello on reilusti yli puolenyön... Sitten, kun luin toisen kerran heti perään, niin tunsin itteni ihan tyhmäks, kun en heti tajunnu. ;D
Tykkäsin, kuten suurinpiirtein kaikesta muustakin, mitä kirjoitat. :D

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Unessa | S
« Vastaus #3 : 30.01.2012 21:13:19 »
Criss Angel Kyllä vaan oot ihku, tästä ei edes keskustella ♥ Kiitos kommentista :3 en mä noin hyä oo ._.

azza Awww! Ihana kuulla et tykkäsit c: Umm, revin ne kieroutuneesta mielestäni? Joop. Oon tosi piristynyt kommentistasi, eli iso kiitos ♥

AhmaBoy

  • Vieras
Vs: Unessa | S
« Vastaus #4 : 05.02.2012 09:02:23 »
Mm, tämä oli ihan kiva ja loppuratkaisu oli yllättävä. Unista ja uneksinnasta puhuminen on aina mielestäni kaunista. Tässä oli muutamia sanavalintoja jotka eivät olleet ehjiä ja ehkä itseäni häiritsi se, että tämä oli melkein-raapale, kun raapaleita itse kirjoittaneena aloin automaattisesti etsiä sanoja jotka olisin itse karsinut saadakseni ~raapaleen.  :D

Jotkut lauseet olivat vähän "kehnoja", mutta finimäisellä tavalla - niitä näkee täällä paljon!  :) Hyvä tekstin pätkä, pidin tästä kyllä. Jätti vaikutuksen. TY.

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Unessa | S
« Vastaus #5 : 08.03.2012 11:08:38 »
Hei lapsonen ♥ Taas kerran sait mut sanomaan wow, koska sitä tämä teksti todellakin on. Rakastan, rakastan, rakastan tekstejä jotka on jollain tavalla mystisiä ja joiden loppuhuipennus kääntää kaiken nurinkurin. Niistä jää aina sellainen selittämättömän huikea wow-fiilis (äläkä pyydä mua selittämään tämän paremmin koska en osaa - se vaan on jotain henkeäsalpaavaa hienoutta).

Luettuani kaksi ensimmäistä kappaletta mulle tuli vaikutelma, että nukkuvan päähenkilön pahat ja ahdistavat muistot tai ajatukset tunkeutuu uniin ja saa ne värittömiksi. Sitten kun puhuttiin kiehkuroista ja viitattiin selkeästi johonkin mikä oli konkreettisesti läsnä, rupesin ajattelemaan mörköjä jotka tulee öisin hakemaan ihmisiä pimeisiin paikkoihin eikä päästä ikinä pois. Lopuksi tuo viimeinen lause ikään kuin "havahdutti" lukijan, silleen naps, ja totuus valkeni.

Lainaus
Vahvat kiehkurat kiertävät nukkujan, ne vetävät hänet syliinsä, tukehduttavat hengityksen, saavat silmät kirveltämään ja valumaan kyyneliä.
Olen aika fiiliksissä noista sanavalinnoista joita käytit - niitä ei automaattisesti tunnista tulipaloon liittyviksi, mutta kun siitä mainitaan lopussa, tulee upea ahaa-elämys (=tunne joka on salainen rakkauteni). Vähän sillä tavalla kuin jos palapelin viimeinen ja tärkein pala loksahtaa paikoilleen, ja yhtäkkiä kuvasta tulee selkeä ja yksityiskohdat yhdistyy järkeväksi kokonaisuudeksi. Woah.

Lainaus
Kirkkaat vedet muuttuvat harmaiksi, sateenkaaret menettävät värinsä ja painostavuus täyttää ilman.
Ja tämä lainaus siksi koska kuvailu = ♥, varsinkin tuo "kirkkaat vedet muuttuvat harmaiksi". Siinä muhun iski se että nuo sanat pystyy yhdistämään tulipaloon; miten se savu muuttaa kaiken harmaaksi ja sakeaksi. Ja onhan tuo pätkä itsessäänkin ihanasti kuvailtu.

Ahihihi. En ole lukenut pitkään aikaan mitään näin hienoa. Ihana sinä kun teet näitä. Kiitos lukukokemuksesta, honey!
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Unessa | S
« Vastaus #6 : 10.03.2012 01:55:59 »
Debbi Oot yksinkertasesti söpöin otus ♥ sulle vois myöntää suloisimpien kommenttien kultamitalin tai jotain, mä ainakin kikatan ihan tyhmästi ku ilahdutat kommentilla ♥ kiitos oot parhain c:

AhmaBoy haha :---D joo, mäkin kyllä tuijotin tätä wordissa pitkään et olisinko saanu sieltä ylimääräsiä sanoja veke mutta ei. Kiitos silti c: ♥

Ametrine Sinä osaat herranjumala kommentoida! Olisit vaan nähny mun ilmeen kun luin tuota ekaa kertaa ♥ nsbvoSVBSÖVBsvbsövbsfi oot ihanin ♥ punastelen täällä ku joku hömelö kun sä vaan kehut mua :c kiiiiiitos ainakin miljoonasti ja oot ihkuin ja parhain ja söpöin ♥