Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli: Here it's safe, here it's warm K11  (Luettu 2267 kertaa)

nameless-

  • Vieras
Author: Beau
Fandom: Nälkäpeli
Genre: Angst, AU
Rating: K11
Disclaimer: Suzanne Collins omistaa hahmot ja maailman.
Summary: Katniss tappaakin Peetan 74 nälkäpelin lopussa.



Here it's safe, here it's warm


Silmäni sulkeutuivat ja annoin hengityksen rahista keuhkoissani. Minulla oli käsissäni onneton veitsi, kun taas Katnissilla jousipyssy. Häviäisin tämän pelin, mutta totta puhuen en halunnutkaan voittaa. En halunnut ottaa Katnissin murhaa niskoilleni. Halusin vain päästä paikkaan, jossa olisin turvassa ja missä saisin rauhaa.

Mielen johteesta annoin terävän puukon valua kädestäni maahan. Areenalla oli niin hiljaista, että saatoin kuulla kumahduksen joka syntyi veitsen osuttua nurmelle. Huomasin Katnissin silmissä epäilystä ja pelkoa, jopa hivenen surua.

Tuuli humahti ja huomasin Katnissin heräävään horteestaan. Tämä kiristi nuolen valmiiksi, osoittaen sillä minua. Nyt pääsisin sinne minne kaikki nälkäpelin lapset joutuivat. Pieni pelon kouristus kiristi sydäntäni, mutta työnsin sen syrjään. Annoin pienen hymyn kohota huulilleni, mikä sai Katnissin kädet tärisemään pahemmin. Enkelilapsi, siksi monet minua kutsuivat. Luultavasti Katniss ajatteli nyt sitä iltaa kun annoin heidän perheelleen sen leivän, enkä kadu sitä ollenkaan. Toivon vain, että vyöhyke 12 ymmärtäisi miksi Katniss tappoi minut.

Kukkien tuoksu leijaili sieraimiini ja tuuli puhalsi hennosti hiukset silmilleni. Olin valmis menemään taivaaseen. Katniss huomasi varmuuden silmistäni ja päästi irti. Nuoli kiisi minua kohti, näin sen kuin hidastettuna. Näin myös Katnissin poskelle valuvat kyyneleet, kun piikki iski sydämeeni.

Deep in the meadow, under the willow,
A bed of grass, a soft green pillow
Lay down your head, and close you eyes,
And when again they open the sun will rise

Here it's safe, and here it's warm,
Here the daises guard you from every harm,
Here your dreams are sweet, and tomorrow brings them true
Here is the place, where I love you

Deep in the meadow, hidden far away,
A cloak of leaves, a moodbeam ray,
Forget your woes, and let your troubles lay,
And when agian it's morning they'll wash away

Here it's safe, here it's warm
Here the daises guard you from every harm,
Here your dreams are sweet, and tomorrow brings them true
Here is the place, where I love you

Here is the place, where I love you.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2015 03:58:17 kirjoittanut Beyond »

GuruLove

  • ***
  • Viestejä: 176
Vs: Here it's safe, here it's warm K13 Nälkäpeli
« Vastaus #1 : 05.01.2012 14:24:16 »
Rakastuin. Kuolin. Itkin. <3

Sä oot hienosti kirjottanu tän raappaleen Peetan näkökulmasta ja tää herätti mus oikeesti tunteita. Mä luin tuon raappale osuuden ihan hiljaa, eikä pääs ollu mitää muita ajatuksia. Ja sitte ku pääsin tuohon laulu kohtaan, niin mulla oikeesti silmät kostu ja nenäs tuntu sellanen typerä kirvely, kuten aina ennenkö tulee kyyneleet.

Mutta silti kaunista, vaikkaki surullista tekstiä. Mä tykkäsin. <3

love, GuruLove
petajagurnau.blogspot.com

Zam

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: Here it's safe, here it's warm K13 Nälkäpeli
« Vastaus #2 : 05.01.2012 15:32:31 »
Hui, kylmät väreet ihan kulki selkärankaa pitkin lukiessa.
Kirjoja lukiessani en oikeastaan tykännyt Peetasta juurikaan, mutta niin kuin minulle usein käy, olen vasta jälkikäteen alkanut tykätä hahmosta. Silti olen sitä mieltä, että jossain vaiheessa Peetan ehkä olisi pitänyt kuolla (anteeksi, olen ilkeä) ja usein olenkin leikitellyt tällä ajatuksella, että jompi kumpi olisi kuitenkin tappanut toisen tuona hetkenä. Tämä ficci oli aivan täydellinen kuvaus siitä, miten olisi voinut tapahtua, niin aito tunnelmaltaan.

Katniss oli juuri niin kuin Katniss on, Peeta oli Peeta kaikkine jaloine ajatuksineen. Kuten jo sanoinkin, tunnelma oli tosi aito ja surullinen, mutta tavallaan myös jotenkin rauhoittava ja kaunis. Eläydyin tähän ihan täysin ja vaikka kuinka haluaisin, en oikein osaa sanoa mitään rakentavaa. Varmaan siksi, ettei tähän voikaan sanoa - tämä oli täydellistä luettavaa.

Kiitos hirveästi tästä ficistä.

nameless-

  • Vieras
Vs: Here it's safe, here it's warm K13 Nälkäpeli
« Vastaus #3 : 05.01.2012 16:58:57 »
GuruLove kiva kuulla, että jotakin kosketti, vaikka itse ajattelin että tämä ei ole mitenkään erityisen koskettavaa luettavaa. (: Ja kiitos paljon kommentistasi! ♥

Zam sinullahan on melkein samat ajatukset kuin minulla. :D Itsekin olen sitä mieltä, että joko Katnissin tai Peetan olisi pitänyt kuolla jossain vaiheessa kirjoja. Kiitos paljon myös sinulle tästä kommentista, se piristi mukavasti päivääni. :)

Ameeba

  • Tirppa
  • ***
  • Viestejä: 46
  • meh
Vs: Here it's safe, here it's warm K13 Nälkäpeli
« Vastaus #4 : 09.04.2012 21:47:04 »
MYAAH!!!1

''Katniss tappaakin Peetan 74 nälkäpelin lopussa'' Aluks aattelin et 'EI en lue!' Sitten luin. Ja se olikin muuten ihan ihana, paitsi että Peeta kuoli ;___; Joka sattuu olemaan kaiken pointti. Möh.

//Järkevää kommentointia taas. Ainiin. En osaa kommentoida järkevästi. Ihan sama. Hyvin kirjotettu. Joo. Kiitos.


Kiittäen
Ameeba
I'm here for the pizza ( *3*)

BanaaniMehu

  • Diamond♢
  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Nälkäpeli: Here it's safe, here it's warm K13
« Vastaus #5 : 09.09.2012 17:08:40 »
Eeeeei :"(
Tosi kauniisti kirjotettu, rupes itkettään kun luki noi laulun sanat ;< Peeta on niin... Peeta. Tosi hyvä oli, vaikkka kaikkkihan me tiedämme ettei Katniss oikeasti olisi voinut tappaa Peetaa ;D

Here is the place, where I love you ;___; tosi hyvä vieläkin. Ja itken vieläkin. Anteeksi tämä ei niin rakentava ym kommentti...
« Viimeksi muokattu: 09.09.2012 17:15:40 kirjoittanut BanaaniMehu »
Go and catch a falling star

nameless-

  • Vieras
Vs: Nälkäpeli: Here it's safe, here it's warm K13
« Vastaus #6 : 09.09.2012 17:54:24 »
BanaaniMehu ja Ameeba kiitos paljon kommenteistanne! (: Tosi mukava tietää, että tykkäsitte. Ja eihän sitä rakentavaa kommenttia aina tarvitse niin hirveästi olla.. ainakaan minun mielestäni. :)