Kirjoittaja Aihe: Percy Jackson: Aamuyön utu silmissäs/ raapaleita ja 1shotteja/K-11 lisää 30.1.2016  (Luettu 43689 kertaa)

LumiNalle

  • Storyteller
  • ***
  • Viestejä: 204
Wihii lisää kommentteja, rakastan niitä! ^^

Ai mikä spoileri??! Mitä kaikkea multa onkaan mennyt ohi? :O Joudun häpeäkseni tunnustamaan, että mulla on ollut hyvin hiljaista PJ-rintamalla, enkä ole ehtinyt seuraamaan sarjan tapahtumia paljonkaan (kuten en muitakaan kirja-sarjoja) Nyt äkkiä joku valaisemaan minua onnetonta!

Ai niin, ihanaa ku tykkäsit  :D

LumiNalle

  • Storyteller
  • ***
  • Viestejä: 204
Mietin tänään, että oonko koskaan kirjoittanut PJ fandomin jumalista mitään tänne? En varmaankaan, poikkeuksena Poseidon, mutta hänestäkin sivuten vain Percystä kirjoittaessani. Joten hetken mietittyäni ajattelin kirjoittaa Athenesta.

S
Athene, Annabeth
Family, AU
~*~
Lempilapsi

Athene piteli sylissään pientä vastasyntynyttä hyräillen hiljaa. Lapsi tuhisi tyytyväisenä äitinsä rinnalla, käärittynä lämpimään kultaiseen huopaan. Pieni pehmeä hymy kareili naisen huulilla hänen kävellessä hitaasti ympäri huonetta.

Vauva ynähti ja pienet kädet ojentuivat haparoiden kohti viisauden jumalatarta. Athene painoi kasvonsa hetkeksi lastaan vasten ja hengähti syvään. Uninen jokellus kaikui kuuluviin. Nainen naurahti hiljaa ja nosti päänsä. Harmaa kohtasi harmaan, kun äiti ja tytär kohtasivat toistensa katseet. Athene katsoi tyttärensä viattomia silmiä ja tunsi surua tietäessään, mitkä vaikeudet hänen pientä lastaan odottivat.

Lopulta Athenen oli kuitenkin laskettava lapsi kultaiseen koriin. Hän oli pitänyt tytärtään luonaan jo liian kauan. Varovasti hän peitteli lapsensa hopeanharmaalla huovalla, johon oli kirjailtuna kauniilla käsialalla ”Annabeth”.

Ovi, jonka eteen jumalatar ilmestyi, oli valkoinen. Hetken epäröityään Athene painoi ovikelloa. Pian hän kuuli askeleiden lähestyvän ja henkäisi syvään. Varovasti hän laski korin maahan ja kääntyi kannoillaan vilkaisen kuitenkin nopeasti vielä taakseen. Hän tulisi olemaan ylpeä tyttärestään vielä, hän tiesi sen.

Ovi avautui ja nuori mies vaaleilla hiuksilla ja ruskeilla silmillä kurkisti ulos. Frederick avasi ovea enemmän ja katseli ympärilleen ymmällään. Ketään ei näkynyt. Mies perääntyi takaisin sisälle ja oli juuri sulkemassa oven perässään, kun kuuli heikon nyyhkäyksen. Hämmästyneenä Frederick vilkaisi portaille ja huomasi korin. Hieman epäilevänä hän kyykistyi ja vilkaisi peitteitten alle. Vaaleat kulmakarvat kohosivat hämmästyksestä miehen löytäessä pienen vauvan peitteitten alta.

Vauva ynisi tyytymättömänä viileän ilman korvatessa lämmön ja pienet silmät sekä ärtyneinä että uteliaina. Frederick henkäisi yllättyneenä kohdatessaan tutut harmaat silmät ja kohottautui seisomaan ja vilkuili ympärilleen. ”Athene?”

~*~

AN: Hetken mietin, jos olisin saanut Malcomin myös tähän ängettyä mukaan, mutta se olisi kuitenkin tarvinnut tarkempaa ja oikeampaa juonta ja pituuttakin olisi tullut varmaan niin paljon enemmän lisää, etten sitten jaksanut kuitenkaan sitä tehdä tällä erää. Tosin, teen sen luultavasti joskus toisten ;) Saatte siis myös Malcomista pienen tarinan jossain vaiheessa.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2013 16:38:08 kirjoittanut LumiNalle »

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Oi, ihana raapale. Annebeth on jotenkin älysöpö tollasena pikkuisena! Mut, mun mielestä Annabeth itse sanoo, että Zefyros kuljetti sen isänsä ovelle, tosin se tietysti voi olla vain A:n käsitys... Mutta enivei, oli ihana! Anteeksi tuhannesti, etten ole kommentoinut mitään pitkään aikaan, en vain ole saanut mitään irti itsestäni. Ja nytkin on tällainen surkea kommentointiyritys, mutta jatkoa pian!

Lizzia
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Mikä spoileri, nyt kyllä kerrotte minullekin!

Kirjoittele ihmeessä lisää jumalista, kun ne sinulta näyttää luonnistuvan. On jokseenkin hankalaa yrittää vangita se kaikki jääräpäisyys, kunnioitettavuus ja no... jumaluus sanoihin, mutta onnistuit kivasti. Athene oli aika hellänä ja tunteellisena, jota se ei mun mielikuvissani tee usein, mutta kuka nyt ei herkistelisi, kun oma lapsi on syntynyt? Annabeth oli kaikessa nukkuvaisuudessaan (uusi sana!) suloinen ja jotenkin oudolla tavalla annabethmaisen rauhallinen. Frederick on taas hahmo, josta en muista mitään. Luin eilen Salamavarkaan, mainittiinko se siinä?

Itseänikin häiritsi hieman tuo Athene, joka kuljetti Annabethin portaille, koska kirjoissa se tosiaankin oli se Zeryofos Zefyros, mutta mitä pienistä.  ;) Muuten oikein mukava pieni raapale ja nopea lukea, koska on kiire. Jään odottelemaan seuraavia ja kertokaa mikä ihmeen spoileri!  :D

//Spoileri kuulosti mahtavalta! ♥
« Viimeksi muokattu: 22.10.2013 08:28:22 kirjoittanut ansku1 »
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Cheo

  • joan jett's slave
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Ava by Vanilje
Mä en muista ketään Zefyrosta joten mua ei haitannut yhtään tän ficin asetelma :D Ja suloinen ficci olikin! Oli kiva lukea tälläisestä lempeästä Athenesta kun kirjoissa olen saanut hänestä melko tiukan (mutta varmasti äidillisen) kuvan. Musta oli jotenkin tosi ylisöpöä että Athene itse valitsi Annabethille nimen. AWWWWW. Kertoo mielestäni siitä kuinka Athene oikeasti ajattelee lapsiaan ja välittää heistä.

Olisi itseasiassa kivaa lukea enemmänkin tälläisiä, mä aina mietin että miten jumalat oikeasti ajattelevat lapsistaan. Erityisesti Zeuksesta ja Haadeksesta ja heidän suhteestaan, mietteistään ym. Thaliaan, Jasoniin ja Nicoon olisi kiva lukea. Koska Zeus on niin perhanan etäinen ja Haades suosi Biancaa. Ja olisi kiva lukea Zeuksesta kun Thalia kuoli. Ja nyt kun tuli puheeksi niin olisi myös kiva lukea puoliveristen kuolevaisista vanhemmista niinkuin Ms Gracesta ja Maria di Angelosta! Sally Jackson on ehkä vähän liian tylsä mutta... wink wink! :D

Jos ihan välttämättä haluatte tietää sen spoilerin (pilaa ilon kun tietää etukäteen!) niin lukekaa omalla vastuullanne!
Nico joutui tunnustamaan uusimmassa kirjassa että hän oli ihastunut Percyyn! Ja on vihjeitä siitä että saattaa olla vieläkin ihastunut. Siis ihastunut ihastunut. En tiedä voiko Nicosta puhua ihan homona mutta ainakin ensimmäinen queer-hahmo on. Ellen sitten ole unohtanut jotain taas kerran.
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."

LumiNalle

  • Storyteller
  • ***
  • Viestejä: 204
Oooh, mikä spoileri :D Sen luettuani olikin pakko marssia kirjakauppaan ja ostaa se Athenen merkki, jotta olisin kartalla seuraavan osan ilmestyessä. Kellään tietoa joko sitä on suomennettu?

Cheo: Kiitos kommentista ja ihanaa kun pidit. Tein tosiaan pieniä muutokseen siihen versioon, joka kirjoissa kerrottiin.  :P Ideasi muista jumalista on todella hyvä! Saatatkin saada ihan lähiaikoina muista jumalista ja heidän lapsistaan (ja heidän kuolevaisista vahemmistaan) luettavaa.
ansku1: Kiitos sullekin kommentista. Hienoa kun, eikä pienet eroavaisuudet niin paljon häirinneet :) Ei se Athene munkaan mielikuvista usein (koskaan) oo sellainen herkistelevä, mutta ajattelin, että ehkä se nyt pikkusen saa olla, kun lempilapsesta on kyse xD
Ellizia: Anteeksi pyyntö hyväksytty, ihana kun kävit kommentoimassa, tuletha pian jälleen kommentoimaan ;)


S
Percabeth
Drama, AU

AN: Muutin hieman tapahtumia, kun Percy ja Annabeth tippuvat Tartarokseen.

Yhdensuuntainen matka

Hetken Percystä tuntui kuin aika olisi pysähtynyt. Hän ei kuullut ystäviensä epätoivoisia huutoja heidän yrittäessä kiskoa häntä ja Annabethia turvaan. Hän ei kuullut tuulen riehumista eikä alhaalta kuuluvaa Arakhnen vihaista ja epätoivoista ulvontaa hirviön vetäessä heitä Tartarokseen kanssaan.

Hän näki vain Annabethin uupuneet ja tuskaiset kasvot. Mutta vaikka tytön silmät olivat väsyneet ja täynnä pelkoa, ne katsoivat häneen edelleen luottavaisina ja varmoina. Ja Percy tiesi, ettei koskaan voisi päästää Annabethin kädestä irti.

Percy siirsi katseensä Nicoon, joka yritti epätoivoisesti saada otteensa pysymään vanhemman teinin kädestä. Italialainen huusi sisartaan apuun kärsimättömänä. Percy yritti puristaa Nicon kättä hieman kovemmin saadakseen pojan huomion. Tummat, lähes mustat silmät vastasivat hänen katseeseensa. Nico oli, kuten kaikki muutkin (mutta ehkä jopa hieman enemmänkin) todella uupunut ja äärirajoillaan.

Rotko humisi pahaenteisenä heidän allaan. Percyn sydän hakkasi rinnassa villisti, eikä hän ollut koskaan ollut vielä niin peloissaan. Hän vilkaisi vielä nopeasti Annabethiin, joka muodosti huulillaan sanoja, joita hän ei enää kuitenkaan kuullut, ennen kuin käänsi kasvonsa Nicon puoleen.

”Toisella puolella, Nico! Tavataan siellä!” Nicon silmät laajenivat järkytyksestä ja hänen otteensa kiristyi vaistomaisesti Percyn kädestä, vaikka hän tunsi liukuvansa itsekin jo vaarallisen lähelle rotkoa. ”Älä…!” Nico, ehti sanoa.

”Minä luotan sinuun, Nico.” Percy sanoi ja väläytti väsyneen, mutta tutun hymynsä ennen kuin päästi otteensa lipeämään serkkunsa otteesta.  Percyn sanat soivat Nicon korvissa itkuisen Hazelin raahatessa häntä Argolle ja Poseidonin pojan riutunut hymy kummitteli hänen verkkokalvoillaan. Ja Nico tiesi, että hänen oli opastettava muut perille. Percyn ja Annabethin vuoksi.

Pudotessaan Percy takertui Annabethiin, joka painoi päänsä hänen olkaansa vasten. He katsoivat viimeisiä valonsäteitä taivaalta, ennen kuin loputon pimeys nielaisi heidät.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2013 21:34:01 kirjoittanut LumiNalle »

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Kauheeta, niin sillon kun mä luin Athenen merkin, mä olin aika järkyttynyt tosta, mutta toisaalta, eipä siinä ollut paljoo vaihtoehtoja... Mäkin odottelen ihan innoissani koska seuraava osa suomennetaan, mut siitä ei oo vielä tietoo missään... Joo, mut takas aiheeseen, tykkäsin tästä tosi paljon, se oli silleen tosi aidon olonen, elävä, joo osaan selittää. Mutta, jatkoa taas, mielellään pian!

Lizzia
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Itsekin olin ihan kauhuissani, kun Athenen merkki päättyi sellaiseen loppuratkaisuun. Tämä oli elävä esimerkki siitä, kuinka lyhyestäkin hetkestä saa kerrottua enemmänkin. Vaikka raapale oli jotenkin vähän ahdistava, niin mä olisin voinut kuvitella tämän kirjan loppuun. Että ainakin tunnelma oli hyvin välittyvä ja kylmät väreet kulki selässä. Hui.

”Minä luotan sinuun, Nico.” Percy sanoi ja väläytti väsyneen, mutta tutun hymynsä ennen kuin päästi otteensa lipeämään serkkunsa otteesta. Mielikuvia pimeästä kuilusta, jossa putoaa loputtomasti, jossa kuolee nälkään pudotessaan. Hyi, tällaisia on ikävä lukea yksin kotona.

Itsekin odottelen The House of Hadeksen suomennosta, toivottavasti saadaan se nopeasti. Valitettavasti mä en tiedä mitään aikatauluista. Miten vain, oli aidon oloinen lukukokemus!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

LumiNalle

  • Storyteller
  • ***
  • Viestejä: 204
Ellizia: Kiitos kommentista :) Hyvä, kun onnistuin mielestäsi saamaan siitä aidon tuntuisen.
ansku1: Kiitos sinullekin :) haha, ole hyvä vaan pelottavista mielikuvista :P

Ps. Sais tulla jo se The House of Hades!!

AN: Tää synty, kun selailin noita aiempia tekeleitä läpi ja mietin, että mitäs sitä kirjoittais. Olisin kovasti halunnut kirjoittaa jostakin puolijumalasta ja hänen vanhemmastaan, mutten millään saanut siihen inspistä tällä kertaa. Joten päädyin siis jatkamaan Annabethin tarinaa, kun hän palasi Italiasta. Tämä seuraava kirjoitus sijoittuu siis s. 6 löytyvän Home:n jälkeen.

S
Percy/OC(Sandra), pikkiriikkinen Percabeth
Drama, AU

Sanomattomista toiveista

”Percy.” Annabeth henkäisi, muttei uskaltanut liikahtaakaan.

Percyn silmät suurenivat tämän tunnistaessa ovella seisovan naisen Annabethiksi ja lämmin hymy kiipesi huulille.

”Olet tullut kotiin”

Percy avasi ovea hieman lisää päästääkseen Annabethin sisälle. Annabeth seisoi hetken epävarmana ovella, ennen kuin astui kuitenkin kutsuvan hymyn houkuttelemana sisälle.

Percyn koti oli kaunis kaksikerroksinen talo ja se oli sisustettu suurimmaksi osaksi vaaleilla ja sinisillä väreillä. Uteliaana Annabeth katseli ympärilleen. Hän käveli olohuoneeseen, jonka ikkunoista näki suoraan merelle. Ovi terassille oli hieman raollaan päästäen meren tuoksun sisälle.

”Ole hyvä.” Annabeth hätkähti Percyä, joka oli sillä aikaa ilmestynyt hänen taakseen ja ojensi kahvimukia.  Annabeth otti mukin käsiinsä ja hymyili kiitollisena. Häntä väsytti aivan kamalasti. Lento Italiasta oli lähtenyt aamulla aikaisin sikäläistä aikaa, eikä hän ollut pystynyt nukkumaan koneessa.

”Joten…” Percy aloitti epävarmana ja hymyili hieman kiusaantuneena hieroen samalla niskaansa. Annabeth puraisi hermostuneena huultaan. Athenen tytär tajusi ettei ollut suunnitellut ollenkaan, mitä sanoisi Percylle. Annabeth tunsi punastuvansa häpeästä, hän oli vain ilmestynyt miehen ovelle ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta.

”Oletko lomalla?” Percy kysyi uteliaana havahduttaen Annabethin ajatuksistaan ja hörppäsi omasta mukistaan. Athenen tytär pudisti päätään.

”Oikeastaan, muutin takaisin. Tai siis, tarkoitan, että muutan takaisin... Kunhan löydän asunnon.” Annabeth vastasi ja tajusi höpöttelevänsä turhia ja punastui entistä enemmän.  Percy naurahti hyväntahtoisesti ja tutkiskeli edessään seisovaa naista silmillään. Poseidonin poika hymyili huvittuneena huomatessaan miten kiusaantuneeksi Annabeth tunsi olonsa. Percyllä oli myös hieman surullinen olo, mutta sitä hän ei suostunut myöntämään. He olivat olleet niin läheisiä ja nyt he eivät enää tienneet mitä sanoa toisilleen.

”Percy –” Annabeth ehti aloittaa ennen kuin lapsilauman iloinen kirkuminen keskeytti hänet.  Terassin ovi riuhtaistiin auki ja lapset tunkivat sisälle nauraen. Annabeth räpsytteli silmiään hämmentyneenä, yrittäen sisäistää lapsilauman, joka oli juuri vallannut olohuoneen.

”Isä! Isä!” Pieni, noin neljä- tai viisi vuotias poika hoki pyrkiessään Percyn syliin. Percy nauroi istahtaen rahille ja nosti poikansa polvelleen. Annabeth katsoi lasta järkyttyneenä. Isä. Percy oli isä.

Percyn hymy hyytyi hieman huomattuaan Annabethin ilmeen, mutta palasi sitten jälleen täydellä teholla. Hän ei suostunut katumaan lapsiaan. Annabeth oli se, joka lähti pois kuudeksi vuodeksi, ei hän.

”Tässä on Nathaniel.” Percy sanoi pehmeästi silittäen samalla poikansa tumman ruskeita hiuksia. Sitten hän hymyili veitikkamaisesti. ”Ja tässä meillä on Lucas.” Percy sanoi kääntyen yllättäen taakse ja vetäen takanaan piilotelleen pojan toiselle polvelleen. Lucas nauroi isänsä kutittaessa häntä vatsasta ja tiputti kovia kokeneen vesipyssynsä maahan.

Annabeth katsoi edessään istuvia lapsia. Kaksoset, hän huomasi. Lapsilla oli kummallakin tumman ruskeat kurittomat hiuspehkot ja siniset silmät, kuten isällään. Lasten iho oli kuitenkin hitusen tummempi, kuin Percyn, oliko kyse rusketuksesta vai ei, sitä Annabeth ei osannut arvioida.

Vaikka lapset tuntuivatkin olevan kuin pieniä kopioita isästään, Annabethista tuntui silti, että lapset näyttivät aivan erilaisilta. Vierailta. Ei ollenkaan Percymäisiltä.

Annabeth hengähti syvään, yrittäen hallita tunteitaan, jotka tuntuivat pulppuavan yli äyräiden. Yllättäen hän tunsi itsensä orvoksi seistessään teinirakkautensa olohuoneessa, joka oli täynnä yli-innokkaita lapsia.

Rykäisten vaikeasti hän vilkaisi vielä nopeasti ympärilleen kauniissa olohuoneessa. Vielä hetki sitten mikään huoneessa ei ollut antanut ymmärtää talossa asuvan kaksi pientä lasta, mutta nyt kaikki näytti olevan kaaoksen vallassa. Varovasti Annabeth asetti mukinsa lasiselle sohvapöydälle.

”Taidankin tästä lähteä. Asunnon metsästykseen ja sitä rataa.” Annabeth sanoi kiusaantuneesti ja suuntasi eteiseen.

”Voit jäädä tännekin yöksi tai pariksi.” Hän kuuli Percyn sanovan miehen tullessa hänen perässään.

”Ei kiitos, se tuskin on hyvä idea.” Annabeth sanoi ja painoi kätensä kahvalle.

”No, jos muutat mielesi, niin tiedät missä asumme.” Percy sanoi ja hymyili. Annabeth tunsi lämmön läikähtävän sisällään nähdessään tutun hymyn ja nyökkäsi huomaamattaan.

”Minä –” Annabeth sanoi, ennen kuin keskeytti epäröiden. ”Tuota…”

Percy kohotti kulmaansa uteliaana, muttei sanonut mitään vaan odotti naisen jatkavan.  Annabeth kuitenkin vain huokaisi ja pudisti päätään kääntyen ovelle. Ennen kuin hän kuitenkaan ehti tehdä mitään, ovi avautui ja hänen edessään seisoi nuori nainen.

Annabeth katsoi naista hämmentyneenä, tämä oli selvästi samaa ikäluokkaa hänen ja Percyn kanssa. Tumman ruskeat silmät katsoivat häneen yhtä hämmästyneenä. Naisella oli päivettynyt iho ja tummanpunaiseksi punatut huulet. Kasvoja kehysti kiharalle laitetut ruskeat hiukset. Vaatteet olivat klassiset ja muodikkaat ja Annabeth huomasi toisen naisen olevan myös hieman pienempi kokoinen kuin hän itse.

”Tervetuloa kotiin, kulta.” Percyn ääni tunkeutui Annabethin tajuntaan, tämän tervehtiessä lämpimästi naista hänen edessään. Annabeth siirtyi sanattomana pois naisen tieltä tämän astuessa hänen ohi halaamaan Percy ja suukottamaan miehen poskea.

”Minä olen Sandra.” Nainen sanoi kääntyessään takaisin Annabethin puoleen ja ojensi kättään.  Annabeth nyökkäsi vaisusti ja tarttui ojennettuun käteen. ”Annabeth. ” Athenen tytär ei ollut varma huomasiko ruskeiden silmien välähtävän vaarallisesti vai kuvitteliko jo omiaan. Punaiset huulet kaartuivat kuitenkin kohteliaaseen hymyyn ja ääni oli ystävällinen Sandran pyytäessä Annabethia jäämään kahville.

”Eh… Ei kiitos, olinkin vain ohikulkumatkalla. Täytyy tästä kiirehtiä!” Annabeth selitti hermostuksissaan ja pakeni ulos.

Kävellessään rivakasti takaisin samaa reittiä mitä hän oli tuntia aiemmin tullut, hän ei voinut olla miettimättä Percyä. Ja kaksosia. Ja sitä naista, Sandraa. Eikä sitä, että ehkä hän olisi ollut Sandran paikalla, jos olisi tullut aiemmin kotiin.

Luonnos kauniista talosta, hienoilla meriaiheisilla yksityiskohdilla tuntui polttelevan hänen taskussaan, kuin pilkaten, Annabethin kiirehtiessä mahdollisimman kauas kaksikerroksisesta talosta meren rannalta.

~*~

Aikajanaksi olin laskeskellut n. 6 vuotta. Annabeth oli kolme vuotta Pariisissa ja kolme Italiassa. Suunnilleen. Nathaniel ja Lucas ovat jotakuinkin neljä ja puolivuotaita, give or take. 
« Viimeksi muokattu: 06.11.2013 22:01:49 kirjoittanut LumiNalle »

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Mitä, Annabeth palasi Italiasta? Milloin? Mitä se siellä? Taas multa jäi jotain väliin, mutta onneksi se ei haitannut kovinkaan paljoa.
Hei, mä löysin pari kohtaan, joista mä voin nipottaa! Nyt kun muistan, niin leikin äidinkielen opettajaa, vaikka et tahtoisikaan.  :)

Annabeth hätkähtää Percyä, joka oli sillä aikaa ilmestynyt hänen taakseen ja ojensi kahvi mukia.
Koko muu ficci oli imperfektissä, paitsi tuo 'hätkähtää'. Lisäksi 'kahvimuki' on yhdyssana.

Pieni, noin neljä tai viisi vuotias poika hoki pyrkiessään Percyn syliin.
Olisiko mielummin näin: 'neljä- tai viisivuotias'.

Sitten vuorosanat, jotka päättyvät pisteeseen, kuten tämä:
"Oikeastaan, muutin takaisin. Tai siis, tarkoitan, että muutan takaisin. Kunhan löydän asunnon.” Annabeth vastasi...
olisi voinut oli myös näin: '...Kunhan löydän asunnon", Annabeth vastasi.

Nyt kun olen päässyt pilkunnussinnasta, niin saanen ihkuttaa. Mustasukkainen Annabeth oli mukavan erilainen ja kiinnostava. Myös Percy isänä oli varsin uutta ajattelutapaa. Vastuullinen Percy tuntuu olevan kaukaa haettua, mutta ehkä se aikuistuu kuitenkin. Percyn lapset vaikuttivat ärsyttäviltä kakaroilta, johtuen äidistä. Sandra ei innostanut mua ollenkaan, mutta se oli itseasiassa positiivinen juttu. Ei joka hahmosta tarvitse pitää.  Kiitos!

//Jaa, nyt tajusinkin! Huolimattomasti silmäilin tuon A/N:n.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2013 22:08:43 kirjoittanut ansku1 »
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

LumiNalle

  • Storyteller
  • ***
  • Viestejä: 204
Kiitos kommentista ansku1 :) En tiedä, jätitkö ensimmäisen AN:nän lukematta vai selitinkö epäselvästi, mutta siis tämä on jatkoa sivulla 6 olevalle Home oneshotille ja jatkaa siitä mihin silloin jäätiin :)

Mitää? Miten mä olen onnistunut saamaan Lucasista ja Nathanielista ärsyttäviä kakaroita, kun mun omassa päässäni he ovat sellaisa kullannuppuja :'D

Niin, ja kiitos kielioppi huomautuksista, korjasinkin ne sinne :)

Little Monster

  • ***
  • Viestejä: 17
Moikka! :)
Olen jo pitkään lueskellut näitä ihania tarinoitasi/raapaleitasi/oneshottejasi/niitäsiis ja nyt keskellä yötä tämä tyttö jaksoi alkaa kommentoimaan!
Siis ihanaa, miten saat hahmot IC-mäisiksi, vaikka ne joskus ovat tilanteissa, joihin eivät oikeasti luultavasti ikinä joutuisi.
Ja sitten tuo ficci, tuo yhdensuuntainen matka, se kirjaimellisesti repi sieluni ;__; eniten minua säälittää siinä Nico :<
Ja siis Athenen merkin jatko osa, the House of Hades, niin sehän tulee suomeksi joskus puolen vuoden päästä eikö? Vai myöhemmin? Itse olen jo lukenut sen englanniksi ja odotan kovasti, että sinäkin saat sen luettua, koska siitä kirjasta saat varmasti ennennäkemätöntä materiaalia! (Joka tulee olemaan mahtavaa, ottaen huomioon kirjoitustaitosi. Painostustako? Ei ei toki)
Mutta kiitän ja kumarran, olet tosi hyvä kirjoittaja! :>
"If you don't have any shadows, you're not in the light"
-Lady Gaga

LumiNalle

  • Storyteller
  • ***
  • Viestejä: 204
Little Monster: Kiitos valtavasti kommentistasi ja ihanaa kun oot tykänny näistä  :-*
Haha, juuri tällä viikolla yritin koluta kirjakauppoja läpi, jos olisi se House of Hades  jossain, mutta ei. Täytyy varmaan tilata sitte. Tosin, sitten en voi lukea sitä enää suomennettuna, sillä suomennokset (omasta mielestäni) eivät ole koskaan niin hyviä, kuin englannin kieliset.  :P Maltan tuskin odottaa!

Kiitos kaunis kehuistasi vielä, sait minut ihan punastumaan <3

AN: Tää seuraava raapale/1shotti on ollut mun mielessä jo monta viikkoa, mutten oo saanu aikaseks kirjoittaa. Alunperin mun piti kuvailla enemmän Sallya ja hänen tunteitaan, mutta sitten jotenkin Paulin onnistui varastaa koko show. Hups  :-[

S
Sally/Paul
Draama

Syvään juurtunut

Sally seisoi keittiötason edessä ja kuivasi astioita pyyhkeeseen hyräillen samalla hiljaa. Radiossa soi hiljaisena iskelmä. Hän oli täysin uppoutunut ajatuksiinsa eikä kuullut ulko-oven kolahdusta.

Paul asteli hiljaa keittiöön ja asetti ruokakassit pöydälle. Mies katseli lämpimästi hyräilevää naista edessään.

”Sally”, Paul sanoi tarttuessaan naisen käsivarteen, mutta Sally hätkähti säikähtäneenä. Lasi hänen otteestaan lipesi ja osui tason reunaan ja särkyi. Sally kääntyi peloissaan nopeasti ympäri ja tuijotti Paulin hieman järkyttyneisiin silmiin.

Sydän pamppaillen Sally kumartui noukkimaan suurimpia sirpaleita lattialta. ”A-anteeksi…” Hän kuiskasi ääni hieman värähtäen ja yritti tasata hengitystään. ”Se on Paul, ei Gabe. Gabe on poissa, hän ei voi satuttaa enää.” Sally hoki mielessään.

Paul seisoi hetken hiljaa paikallaan, ennen kuin itsekin laskeutui varovasti polvilleen ja ryhtyi keräämään lasinsirpaleita lattialta. ”Ei se mitään.” Hän vastasi ja yritti hymyillä rohkaisevasti. Varovasti hän tarttui Sallyn käteen ja otti lasinsirpaleet.  ”Minä siivoan nämä, laita sinä vaikka ostokset paikoilleen, käyhän?” Paul sanoi hiljaa, kuin käsittelisi pelästynyttä villieläintä ja siltä hänestä tuntuikin.

Hän ei tiennyt, mitä Sallyn elämässä oli aiemmin tapahtunut. Kuka oli kohdellut häntä kaltoin tai millaisia vaikeuksia nainen oli joutunut kokemaan. Mutta Paul tiesi kuitenkin sen verran, että hänellä ollut aikomustakaan luovuttaa Sallyn suhteen. Hän etenisi juuri niin hitaasti kuin olisi tarve ja kulkisi Sallyn ehdoilla, kunnes nainen luottaisi häneen ja kertoisi tarinansa.

Juuri nyt Paul ei voinut muuta kuin odottaa kärsivällisesti.

~*~

Mweh ^^
« Viimeksi muokattu: 21.03.2015 10:33:48 kirjoittanut LumiNalle »

Little Monster

  • ***
  • Viestejä: 17
Miten tässä näin kävi? Hurahdin keski-ikäisten ihmisten paritukseen o: Lisää tätä!
Sally on aina ollut sellainen äitihahmo, jollainen itse haluaisin olla (sellainenjollainen hihi) ja siis emme ota lukuun Gabea, ilman sitä kiitos, mutta siksi tätä oli mukava lukea, koska pidän hahmosta :) ja Paul on myös söpö :3 Taas hyvä ficci, kommentoimisen arvoinen, tykkäsin! :)
p.s. itse tilasin HoH:hin netistä :>
"If you don't have any shadows, you're not in the light"
-Lady Gaga

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Psst, löysin oman House of Hadekseni Suomalaisesta kirjakaupasta pokkariversiona!
Little Monsteria kompaten, mäkin ihastuin keski-ikäisten ihmisten paritukseen, enkä edes pidä Paulista. Hän on söpö, mutta ei niin rakastettava, että tykkäisin täysillä. Sinun Paulisi oli mukavampi versio ja ficci oli ihana, vaikka Gabe mainittiinkin.

Tämä oli tavallaan surullinen, etenkin kohdissa, missä Sally muisteli Gabea. Jonkinlaista toiveikkuutta aisti taas Paulin ajatuksista. Tulevaisuus näyttää hyvältä näiden kahden osalta. Paul oli ihanan huolehtivainen ja kärsivällinen Sallya kohtaan ja Sally taas ihana muuten vaan. Olisin melkeinpä odottanut Percya mukaan, mutta oli parempi, ettei hänestä puhuttu. Eihän Paulkaan tiedä koko totuutta, tai siltä se tässä ficissä vaikutti.

Hän etenisi juuri niin hitaasti kuin olisi tarve ja kulkisi Sallyn ehdoilla, kunnes nainen luottaisi häneen ja kertoisi tarinansa.
Etenkin lopetus oli ihastuttava ja luottavainen. Toivottavasti tämä pari pysyy yhdessä jatkossakin.
Kiitos tästä pätkästä, hanki House of Hades, saa inspiraatiota, kirjoita lisää ja julkaise. Näinhän se toimii, eikö niin?
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

LumiNalle

  • Storyteller
  • ***
  • Viestejä: 204
AAA!!! Voiko olla ärsyttävämpää ku tekee pitkät jaarittelut alkuun ja sitten se kaikki pyyhkiytyy pois eikä mikään tallennu!  >:(

Joten siis, nyt nopeasti tähän alkuun kummallekin ihanalle kommentoijalle suuret kiitokset! <3 (koska olen liian laiska kirjoittamaan kaiken alusta)

Ps.  Tilasin ennen joulua HoH:in ja nyt se on haettavissa, jee <3 <3

Poseidon, Zeus
S
Draama
Elokuvaversio

Ending family

”POSEIDON!” Zeuksen vihainen ääni kaikui kultaisessa salissa. Merenjumala nosti katseensa laiskasti veljeensä pyöritellen samalla kolmikärkensä vartta sormissaan.

”Niin, veli hyvä?” Poseidon vastasi kyllästyneenä ja hieman kärsimättömänä. Hän halusi päästä takaisin Sallyn ja Percyn luokse.

Percy. Hänen pieni poikansa oli nyt lähes puolen vuoden ikäinen ja oikea hurrikaani sille päälle sattuessaan. Poseidon tunsi ylpeyden vellovan rinnassaan muistaessaan pienet pyörteet, jotka hänen poikansa oli onnistunut luomaan heidän ollessa salaa rannalla kahdestaan (sillä Poseidon tiesi, ettei Sally hyväksyisi hänen aikomustaan opettaa alle vuoden ikäiselle lapselle kuinka tehdä hurrikaanin poikanen, mutta Percy kuitenkin oli myös hänenkin lapsi.)

Poseidon muisteli aamuista ruokataisteluaan Percyn kanssa, kun tarjolla ollut ruoka ei miellyttänyt poikaa. Lopputuloksena oli, että vauvan ruokaa oli enemmän Poseidonin kasvoilla ja rinnuksilla, kuin Percyn vatsassa. Ja miehestä tuntui ettei hänen huvittuneet torunsa olleet kovin vakuuttavia. Pyhät atraimet, hänestä on tulossa pehmo.

”Poseidon.” Zeus sanoi uudelleen, tällä kertaa hillitymmin, mutta mulkoili samalla raivoisasti. Poseidon havahtui ajatuksistaan ja keskitti katseensa veljeensä.

”No mitä? Sano nyt, minulla on kiire” Percyn ja Sallyn luokse. Merenjumala vastasi ärtyneenä.

Zeus kuitenkin pysyi hiljaa ja kurtisti hieman otsaansa miettien sanojaan. Lopulta taivaanjumala avasi suunsa ja sai kerta heitolla Poseidonin pelkäämään.

”Minä tiedän.” Ja merenjumala tiesi tasan, mihin hänen veljensä viittasi.

Poseidon suoristi ryhtiään, kuin olisi sotaan lähdössä ja Zeuksen katseeseen tuimasti.  Zeus tarkkaili veljensä ilmettä ja mietti seuraavaa siirtoaan. Hän ei ollut niin tyhmä, että uhkaisi pojan henkeä, jo pelkkä vilkaisu Poseidonin kasvoihin kertoi varman sodan merkit, jos hän koskisikaan poikaan tai siihen kuolevaiseen naiseen. Mutta Poseidonin rakkaus puoliveristä poikaansa kohtaan voisi olla myös taivaanjumalan eduksi, jos hän vain pelaisi korttinsa oikein.

”Koskekin heihin ja minä –” Poseidon aloitti uhkaavasti, lähes muristen osoittaen samalla kolmikärjellään Zeusta.

Zeus nosti kämmenensä ilmaan keskeytyksen merkiksi ja sanoi: ”Älä huoli, en satuta pientä äpärääsi, mikäli vain… hmm… pääsemme yhteisymmärrykseen muutamasta asiasta.”

Poseidon mulkoili Zeusta vihamielisesti, mutta laski kolmikärkeään ja nojautui taaksepäin. ”Hyvä on, minä kuuntelen.” Merenjumala murahti tyytymättömänä. Ei hänellä ollut muita vaihtoehtoja, kun kuunnella ja suostua Zeuksen ehtoihin, he kummatkin tiesivät sen. Poseidonin teki mieli iskeä nyrkillä Zeuksen hieman liian tyytyväistä ilmettä.

”Jätät sen pienen unelmaperheesi tänään”, Zeus sanoi ja tuhahti perään:” Olet jo unohtamassa paikkasi ja asemasi. Sinulla on velvollisuutesi. Etkä pidä heihin yhteyttä. Eivät muutkaan Olympolaiset haikaile heikkojen kuolevaisten perään.” Paitsi että haikailevat, mutta se on asia erikseen.

”Oliko vielä muuta?” Poseidon ärisi tyytymättömänä sinivihreät silmät myrskyten. Uskallakin kiristää uhkailemalla muille kertomisella.

Zeus puntaroi vaihtoehtojaan, mutta päätti jättää kovimmat vaatimukset myöhempään kertaan. Hän oli täysin tietoinen, että jos hän koettelisi veljensä rajoja liikaa, tämä vetäisi Thaleia kortin peliin. Poseidon osasi olla aivan yhtä häikäilemätön kuin hänkin.

”Parempi ilmestyä kokouksiin ajoissa”, Zeus päätti virnistäen. Hän oli niskan päällä ja nautti siitä. Zeus kääntyi lähteäkseen ja jätti Poseidonin seisomaan keskelle salia vihaisena. Ovella Zeus pysähtyi ja vilkaisi olkansa yli virnistäen. ”Älä huoli äpärästä, voit olla varma, että pidän häntä silmällä.” Ettei hän pääse kasvamaan liian voimakkaaksi. ”Olenhan hänen setänsä.” Sen sanottuaan Zeus jätti Poseidonin yksin saliin.

~*~

Elokuvassa Zeus muistaakseni käski Poseidonia jättämään perheensä, koska oli muuttumassa liiaksi kuolevaisen kaltaiseksi tai jotain :D

Little Monster

  • ***
  • Viestejä: 17
Aaaawawaw! :3
Poseidon on (ironista kyllä, sehän on jumala) yksi lempi hahmoistani, koska se on niin söpö ja hauska ja aa!
Saattaa myös ihan hyvin johtua kellon ajasta, mutta kikattelen täällä ääneen, koska mielikuva isänrakkauden huuruihin hukkuvasta Poseidonista on vaan niin ihana :3 (Herranen aika, kuulostan ihan joltain pikkutytöltä o.o)
Ja Zeus >:( Oh you cruel man. Antaisit nyt Poseidonin nauttia perheestä ja pikku-Percystä :c
Sait hahmot mielestäni hyvin IC:ksi, Zeus oli juuri sellainen machoileva, valtansa menettämistä pelkäävä törppö (karuako? eeheheehei) jollaiseksi hänet kuvittelen. Ja Poseidon... Taisin ylistää sitä jo tarpeeksi :D
Niin, ihan mahtavan luvun taas väsäsit, kiitokseni. :)
P.s. Olenko ainoa, jonka mielestä PJ-leffat olivat aika -eh- ei niin hyviä?
P.p.s. Kivaa, että sait HoHhin, toivottavasti saat siitä inspistä. :>
« Viimeksi muokattu: 09.01.2014 23:26:40 kirjoittanut Little Monster »
"If you don't have any shadows, you're not in the light"
-Lady Gaga

LumiNalle

  • Storyteller
  • ***
  • Viestejä: 204
Little Monster: Kiitos kommentista. Hienoa, että tykkäsit ja oli mielestäsi IC. Meh, Poseidon on myös minunkin yksi lempi hahmoista, Percyn ja Thalian ja  Nicon ohella  :D Muah ja Zeus xD omalla tavallaan varsin huvittava ja "hellyttävä" persoona sarjassa... Kunhan vain pääsee miehen käytöksestä johtuvan ärsytyksen yli xD

Niin ja se leffa, itsekään en pitänyt sitä kovin kummoisena. Tosin, katoin sen elokuvan silloin aikoinaan, ennen kuin olin lukenut riviäkään yhdestäkään PJ kirjasta ja silloin kyllä tykkäsin. Mutta, en ole katsonut sitä uusinta leffaa, sillä en halua pettyä xD Vaikka Logan onkin niin söpö <3 (Vaikkei kuitenkaan aivan sellainen, joksi itse kuvittelen Percyn)  :D

Gabe
S
Draama

Sääli

Hän katsoi säälittävää poikaa, joka istui sohvan nurkassa ja yritti tekeytyä mahdollisimman pieneksi ja huomaamattomaksi.

Poika oli nälkiintynyt ja väsynyt. Hän pystyi melkein kuulemaan pojan vatsan murinan.

Pojan iho on kalpea, niin luonnottoman kalpea, että hän melkein tunsi sääliä.

Mutta vain melkein. Koska hän on Gabriel Ugliano, eikä hän tunne sääliä ketään kohtaan.

Gabe tuhahtaa ja käskee pentua hakemaan uuden kaljan.

~*~

Annabeth
S
Draama ja pienen pieni angst ehkäpä?

Vahinko

Vastaajan punainen valo vilkkui heikosti asunnon eteisessä.

Annabeth seisoi  väsyneenä peilin edessä ja tuijotti itseään.

Lopulta hän painoi ”toista” nappia.

”Kulta, anna anteeksi… En tarkoittanut… Oikeasti.” Percyn ääni kaikui hämärässä eteisessä.

Annabeth sulki silmänsä ja vetäisi täristen henkeään.

”Ole kiltti, uskothan?” Ei, Annabeth ei uskonut.

”Se oli pelkkä virhe, se ei tarkoittanut mitään.” Virhe tosiaan. Mutta hänelle se merkitsi paljonkin.

”Vastaa minulle Annie. Se oli vahinko.” Percyn ääni on täynnä katumusta ja surua.

Annabeth pudisti päätään itselleen ja poisti viestin. Ei enää. Enää hän ei antaisi Poseidonin pojan houkutella häntä takaisin, eikä uskoisi pojan valheisiin.

Sillä miten kukaan voi vahingossa maata ystävänsä kanssa aviovuoteessaan?


~*~

Tässä kaksi tälläistä pienenpää pätkää, toivottavasti saatte niistä jotain irti vaikka suurempia kuvailuja ei olekaan :)

Little Monster

  • ***
  • Viestejä: 17
Vastenmielisyyteni Lemu-Gabea kohtaan kasvoi juuri himpun verran lisää. Sallyn on täytynyt rakastaa Percyä ihan hirvittävän kamalan kovasti, että nai Gaben. Ja siis enhän ole väärässä, se kalpea, huonosti voiva, nälkiintynyt lapsi oli siis Percy? Ja niin, muuten oli hauskasti kirjoitettu tuo Gabe-ficci ja lopetus oli hieno kruunaus. :) (Äh hyi oikeasti, Gabe on kamala, joten sait sen ainakin IC:ksi!)
Ja Percy. Percy, Percy, Percy. Menitkö sinä pettämään Annabethia? Ja vielä ystävän kanssa? (Vaikkakin tarina ei kertonut, kenen tarkkaan ottaen). Voi Annie-raukkaa :( Ja koska satun rakastamaan Percyäkin niin paljon niin on pakko sanoa, että voi Percy-raukkaa, vaikka pettäjää kohtaan ei saisi sääliä herua.
Taaskin hyvää settiä sinulta, kiitos siitä! :>
"If you don't have any shadows, you're not in the light"
-Lady Gaga

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Koska haluan osoittaa mieltäni, kehtaan sanoa, että en pitänyt erityisen paljon Ending family:stä. Riordan kirjoittaa mahtavasti, mutta mun mielestäni elokuvat on kohtalaisen huonoja, eivätkä tuo esille kirjojen luonnetta. Tästä seuraa luonnollisesti, että elokuvaan perustuva ficci ei innosta erikoisen paljoa. Anteeksi tämä kriitikon leikkiminen, mutta ehkä sä siedät sen...? :)

Muuta valitettavaa mulla ei oikeastaan ole, lukuunottamatta sitä, että Zeus on kamala. Ideana tämä oli mielenkiintoinen ja kuvailit tilannetta kivasti.
Percy. Hänen pieni poikansa oli nyt lähes puolen vuoden ikäinen ja oikea hurrikaani sille päälle sattuessaan.
Ihastuin näihin Poseidonin ajatuksiin, jotka harhailivat jatkuvasti Percyssä ja Sallyssa.

Keksin vielä sittenkin pientä nipottamista.
”No mitä? Sano nyt, minulla on kiire” Percyn ja Sallyn luokse. Merenjumala vastasi ärtyneenä.
Tuohon olisi voinut lisätä pilkun tai jotain, koska tuo ratkaisu näytti vähän keskeneräiseltä.
Toinen virhe oli tässä.
...kuinka tehdä hurrikaanin poikanen, mutta Percy kuitenkin oli myös hänenkin lapsi.)
Lapsensa, olettaisin.

Muuta valittamista ei tainnut olla. ;D Kerroit tilannetta mukavalla tavalla Poseidonin näkökulmasta, joka oli ihanaa. Kuinka Poseidon oikeasti rakasti ja välitti Percysta ja Sallysta, eikä vain jättänyt heitä huomioitta. Pidin tavasta, jolla jumalan inhimillinen puoli tuli hieman esiin, eikä ollut niin kylmä ja kova. Zeus oli hirveä ja etenkin tuo loppu, joss hän kertoi pitävänsä Percyä silmällä.

Kiitos tästä ficistä, palaan kommentoimaan loppujakin joskus toiste!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."