Kirjoittaja Aihe: APH, Elämän ironia, Saksa, (Wnb)huumori, Sallittu  (Luettu 1003 kertaa)

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Author: Myrsis se on taas~
Disclaimer: No, edelleen Himaraya-setä omistaa kaiken, minä vain kidutan hahmoja aina silloin kun tekee mieli tehdä niin. Kyllä, olen julma joten saatte luvan nauttia. Enkä saa tästä minkäänlaista rahallista korvausta.
Fandom: APH, sori vaan kaikki:D
Genre: Wnb-huumori
Ikäraja: Voisi olla sallittu..?
Pairings/Hahmot: jos ihan välttämättä haluaa lukea rivien välistä niin GerIta ja hahmona on tosiaan Saksa.
A/N: Tällä tekstillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, minulle vain tuli tylsää eilenillalla ja ajattelin osallistua tällä ff50:n sanalla 006 Viikot, koska tässä puhutaan aika paljon juurikin siitä. Aijjoo ja myöhässä hyvää nimipäivää iki-ihanalle row-mursulleni Sieppelille♥ Ja kommentit ovat oikein hauskoja..  ::)

Elämän ironia

Saksa harppoi vahvoin askelin kohti sänkyään. Hänellä oli ollut hyvin pitkä päivä, rankka viikko ja hän tiesi ansaitsevansa kunnon yöunet. Mies – pelkkä pyyhe ympärillään, hiukset kosteina suortuvina ympäri kasvoja – käveli huoneeseensa. Ovi sai tupsahtaa kiinni kovalla voimalla.

Saksa tunsi rennon onnellisuuden täyttävän itsensä, kun hän muisti veljensä olevan jossakin täysin muualla seuraavan viikon. Italiakin oli lähtenyt tapaamaan jotakuta tuttuaan joksikin aikaa, joten hänellä olisi ainakin koko päivä – tai no, yö- aikaa pelkästään itselleen. Huoneessa oli hiljaista, hyvinkin hiljaista ja juuri sopivan viileää. Matkapuhelin oli vaiennettu ja jaloissa vaaleansiniset villasukat, froteepyjamasta puhumattakaan. Kaikki olisi siis täydellistä.

Mies hengitteli rauhallisesti ja sulki silmänsä. Hän vaipui hiljalleen uneen, mutta ennen kuin pari tuntia oli ehtinyt kulua, hän heräsi äkillisesti. Missä oli vika? Hämmentynyt vaalea mies nousi istumaan pehmeältä pielukseltaan hyvin pettyneenä. Ludwig tuijotti seinää ajatusten lilluessa ilman keskeytyksiä.

Ennen kuin hänen ajatuksenjuoksunsa ehti herätä kunnolla, hän tunsi vatsassaan epämääräisen, pienen.. murahduksen. Hänellä oli nälkä, vain siksi ettei ollut syönyt mitään illalla, sitten huonon, kevyen pasta-aterian jälkeen. Mies vannoi hiljaa itsekseen, ettei söisi pastaa ainakaan viikkoon.

Hän nousi ja käveli huoneensa ovelle jonne hän pysähtyi. Jonkinlainen ajatus yritti päästä hänen tajuntaansa, eikä se ollut mitään, mikä olisi kuulunut suorita-sitten-myöhemmin-mappiin. Itsepintaisesti yritettyään kalastaa ajatusta, Ludwigille tuli kumma tunne siitä, että hän oli unohtanut jotakin.

Sitten mies muisti. Kauhu laajensi hänen silmänsä suurikokoisiksi ja nälkä vain yltyi kovaa tahtia. Mies marssi keittiöön kerraten samalla päässään muutamia faktoja. Hänen veljensä oli tosiaan lähtenyt juomareissulle useammaksi päiväksi, kenties pariksi viikoksi mikä tarkoitti hervotonta määrää ruokaa. Ja ennen lähtöään Italiahan oli käynyt hänen luonaan syömässä, minkä todisti kasa likaisia astioita tiskialtaassa…

Vatsa murisi yhä voimakkaammin ja nälkä alkoi haitata keskittymistä oikein urakalla. Vapisevin sormin Ludwig tarttui jääkaapin ovenkahvaan saadakseen todeksi sen, mitä oli ehtinyt jo tovin pelätä.

Kello löi neljän ja masentunut saksalainen istui lattialla jääkaapin edessä. Hänellä oli kova nälkä, pari viikkoa aikaa että kukaan tulisi käymään ja jääkaapissa oli ainoastaan yksi pieni paketti pastaa.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012 23:06:37 kirjoittanut Yukimura »
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

  • Vieras
Vs: Elämän ironia, APH, Saksa, (Wnb)huumori, Sallittu
« Vastaus #1 : 09.12.2011 19:45:20 »
Okay~

Olipa mukava lyhyt pätkä, joka muuten herätti muistoja. Erään epätoivoisen viikon Saksassa, kun en päässyt kauppaan ja kaapissa oli lopulta vain ja ainoastaan spagettia... Tunnen täyttä empatiaa Saksaa kohtaan!

Sitten muutama juttu, mitä sattui silmiin. Tämä on nyt mun mielipide, mutta mä en käyttäisi sanaa "arjalainen" Saksasta. Ensinnäkin sillä on vahva natsi-leima ja toiseksi se ei edes varsinaisesti tarkoita saksalaista...

Mä kans kattelin noita pilkutuksia, kun niitä on tullut aiemminkin mietittyä sun tarinoiden kanssa. Tämä on jo huomattavasti kehittynyt ihan ekoista fikeistä ja ymmärrettävää, mutta muutamia kohtia vielä bongasin joissa oli mun mielestä liikaa pilkkuja tai lauseesta olisi saannut järkevämmän muuttamalla sanoja hiukan. Otin tuolta nyt yhden esimerkin:

Lainaus
Hänellä oli nälkä, vain siksi ettei ollut syönyt mitään illalla, sitten huonon, kevyen pasta-aterian jälkeen.
Mä kirjottaisin ton näin:

"Hänellä oli nälkä (ja) vain siksi, ettei hän ollut syönyt mitään illalla sitten kevyen pasta-aterian jälkeen."

"ja" on tuolla sulkeissa, kun en osannut päättää korostaako nälkää vai sitä että hän ei ollut syönyt mitään ^^'' Ja mä en sitten ole mitenkään mestari kieliopissa, joten voin ihan hyvin olla väärässäkin tässä.

Muuten oikein mukava pieni fikki ja näinhän se viiskymppi sitten etenee :'D Italia ja Preussi olivat julmia jättäessään toisen ihan ilman ruokaa. Olisivat edes tiskanneet niin ei olisi ehkä tuntunut niin ikävältä... Ja toi fikin nimi on jotenkin niin täydellinen tälle :'D Jäin muuten vähän miettimään sitä Preussin parin viikon juoma-matkaa... Tee siitä fikki seuraavaks! xD

Kommentoin taas myöhässä, mutta lisää odottelen kuitenkin...

Sieppeli

  • Val(v)hekakkua
  • ***
  • Viestejä: 185
  • "Pretend to be a piano"
Vs: Elämän ironia, APH, Saksa, (Wnb)huumori, Sallittu
« Vastaus #2 : 09.12.2011 22:19:17 »
Nyt ehkä netti eikä kone kaadu ja saisin kommentin kirjoitettuakin! Kun muistutit... Kiitos siitä.

Minua mietityttää, nyt kun täällä pastamaassa olen ja sitärataa, että mitä perunaa se pastalaatikko tekee jääkaapissa? Never mind, ehkä se on valmispastaa. Mutta onhan tuollainen julmaa! Saksalle makkaraa ja olutta!

Hmm... Asiaan. Tämä on ihanan kevyt välipalateksti, siun kirjoitustyyli tekee tästä helppoa luettavaa ja silti nautittavaa! Jollain tavalla tämä eroaa hassusti rääpäleistä... Ehkä siksi, että ne on tarkoituksella lyhyitä ja ytimekkäitä, mutta tässä on vähän enemmän sisältöä, mikä saa miut tykkäämään tälläisistä todella paljon <3
Sie oot päässy tosi hyvin Saksan ajatusmaailmaan sisälle! Ihan oikein olet valinnut itsellesi haasteeksi saksalaismaat, koska ne soppii siulle tosi hyvin. Ei niitä ihanuuksia oikeastaan voisi antaa parempii käsiin hoidettavaksi. Tästä ficistä ihan näkee, et tää on just siun juttu, eikä kenenkään muun.

Mie kanssa mietin tuota nimitystä "arjalainen"... Kun sie silloin selitit mesessä sen tarkoituksen, ja sitten bongasin sen tästä ficistä, miulle tuli sellanen: "Täh?!"-fiilis. ... Nyt mie en enää sitä pongannutkaan... Muokkasitko sen jo? O_O No, mutta tulipahan muistettua se tuosta Vyrtsupan kommentista, joten tulipahan mainittua...

Mutta siis, minä pidän tästä pienoisesta <3 Saksassasi on jotain sitä sympaattisuutta, mitä hänessä pitääkin olla kaikkien muskeleiden takana!
... Nähdään seuraavassa viidessäkympissä, ehkäpä? Ja kiitos nimpparilahjasta, sie oot ihan höpsö! : D
Great ninjas are not killed with kunais.

"If they are best friends - they are lovers.
If they hate each other - they are lover.
If they've never met - they are lovers."
- Fangirl motto